Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

TV-Series

Tomasson

Aanbevolen berichten

Op 31-5-2024 om 16:56 zei Titan:

Krijgen ze überhaupt iets van de buitenwereld te zien, of blijven ze geblindeerd tot de winnaar bekend is? Hoop het niet, anders hadden ze het spelletje ook in de recreatieruimte van Van der Valk kunnen spelen.

enkel de bus is geblindeerd, althans bij de Vlaamse editie. 

Nadat ze hun bestemmingen hebben doorgegeven wordt deze soms ook onthuld. 

waren veel opdrachten in de natuur, waarbij ze dan door middel van het landschap tips kregen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kalifat (2020): 

Dit is een serie die radicalisering onder jongeren in de hoogtijdagen van IS portretteert. Het speelt zich zowel in Zweden als in Raqqa af. De hele serie bouwt op naar een terroristische aanslag in Zweden en dat komt de spanning ten goede. De locaties die gebruikt worden zijn goed gekozen en herkenbaar. Tevens is het acteerwerk van Gizem Erdogan, Amed Bozan en Nora Rios ijzersterk. De serie staat op Netflix en het is goed te bingen: 8/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Urbeto:

Kalifat (2020): 

Dit is een serie die radicalisering onder jongeren in de hoogtijdagen van IS portretteert. Het speelt zich zowel in Zweden als in Raqqa af. De hele serie bouwt op naar een terroristische aanslag in Zweden en dat komt de spanning ten goede. De locaties die gebruikt worden zijn goed gekozen en herkenbaar. Tevens is het acteerwerk van Gizem Erdogan, Amed Bozan en Nora Rios ijzersterk. De serie staat op Netflix en het is goed te bingen: 8/10

Spannender beter dan The Veil? Want die ging ook over een mogelijke aanslag maar dan in Amerika. Die viel mij erg tegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Djurovski:

Spannender beter dan The Veil? Want die ging ook over een mogelijke aanslag maar dan in Amerika. Die viel mij erg tegen

Ik heb The Veil niet gezien maar als ik zo even vlug recensies lees is het stukken minder realistisch dan Kalifat. Ik denk dat je Kalifat wel kan waarderen, mits je je niet aan de Zweedse taal stoort natuurlijk. Ik denk dat het ook leuker is om een Europese invalshoek op zo'n onderwerp (radicalisering onder de jeugd --> afreizen naar het Kalifaat) te zien dan een typische Homeland-achtige serie waar we er al 600 van gezien hebben. Mocht je wel graag een Amerikaanse serie kijken met een vergelijkbaar terrorisme-onderwerp is seizoen 1 van Tom Clancy's Jack Ryan (staat op Amazon Prime) wel aan te raden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Urbeto:

Ik heb The Veil niet gezien maar als ik zo even vlug recensies lees is het stukken minder realistisch dan Kalifat. Ik denk dat je Kalifat wel kan waarderen, mits je je niet aan de Zweedse taal stoort natuurlijk. Ik denk dat het ook leuker is om een Europese invalshoek op zo'n onderwerp (radicalisering onder de jeugd --> afreizen naar het Kalifaat) te zien dan een typische Homeland-achtige serie waar we er al 600 van gezien hebben. Mocht je wel graag een Amerikaanse serie kijken met een vergelijkbaar terrorisme-onderwerp is seizoen 1 van Tom Clancy's Jack Ryan (staat op Amazon Prime) wel aan te raden. 

The Veil werd aardig gehypet en het kat en muis spel tussen beide vrouwelijke hoofdrolspelers was nog wel amusant maar vond de serie vooral te traag en soms te voorspellend. Qua taal zal ik mij niet snel storen kijk series op netflix het liefst in de eigen taal. Zo heb ik ook Ragnarok in het Noors gekeken dus dat zal wel meevallen. Ik ga Kalifat eens kijken binnenkort. En zal Jack Ryan ook op de shortlist zetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei delichris:

Voor de liefhebbers van Chicago Fire. Seizoen 10 staat eindelijk op Prime. Hopelijk volgen seizoenen 11 en 12 ook snel net als Chicago PD en Chicago MED.

Is dat in seizoen 10 nog steeds leuk? Heb de eerste paar seizoenen gezien en vond het echt heel vermakelijk, maar op een gegeven moment vond ik het wel echt minder worden. Kreeg daar, nog meer het gevoel dan bij andere series, dat ze telkens maar weer wat verzonnen om de serie te verlengen.

Terwijl ik dit type denk ik zelf ook: Ik ben me nu ook echt door Supernatural aan het heen slepen om het af te kijken (seizoen 14 van de 15 zit ik inmiddels) en misschien is dat nog wel de serie die dat het ergst van allemaal heeft :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Is dat in seizoen 10 nog steeds leuk? Heb de eerste paar seizoenen gezien en vond het echt heel vermakelijk, maar op een gegeven moment vond ik het wel echt minder worden. Kreeg daar, nog meer het gevoel dan bij andere series, dat ze telkens maar weer wat verzonnen om de serie te verlengen.

Terwijl ik dit type denk ik zelf ook: Ik ben me nu ook echt door Supernatural aan het heen slepen om het af te kijken (seizoen 14 van de 15 zit ik inmiddels) en misschien is dat nog wel de serie die dat het ergst van allemaal heeft :-D

Ik vind de serie echt heel tof. Er komen wel steeds andere zaken bij, maar dat maakt het voor mij wel leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-6-2024 om 09:39 zei Dansmeister:

you dont know me one tree hill GIF

Ben je nog altijd eeuwig dankbaar dat je me deze serie jaren geleden aangeraden hebt, want verder heeft niemand die ik ooit over series gesproken heb ervan gehoord :D Enige serie die ik twee keer volledig gezien heb ook. Pareltje.

Iemand hier The Terminal List gezien toevallig? Verhaal is een beetje dertien in een dozijn, maar vond het eerste seizoen best vermakelijk. Helpt ook mee dat Tyner Rushing niet heel vervelend is om naar te kijken. Heel benieuwd naar het tweede seizoen.

Fool Me Once viel me dan weer enorm tegen, terwijl er in het begin wel potentie in leek te zitten. Michelle Keegan is ontzettend knap, maar ze is niet bepaald geschikt voor deze (hoofd)rol. Helaas is ze ook niet de enige die slecht gecast is. Daarnaast zijn het verhaal en bepaalde details erg matig uitgewerkt. Adeel Akhtar is eigenlijk het enige pluspuntje van deze serie. Geen aanrader.

bewerkt door JanVertonghen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren eindelijk Supernatural afgerond. De eerste 5 seizoenen zijn echt geweldig. Misschien wel de beste seizoenen die ik van een serie gezien heb. Dit was dan ook het originele einde van de serie. Zoals je dan wel vaker ziet met een populaire serie wordt het alsnog verlengd en wordt het hierna  misschien een beetje hetzelfde kunstje steeds: Een bepaalde antagonist waarbij het langzaam in het seizoen naar een climax wordt gewerkt. Waarbij sommige verhalen best wel abrupt ineens voorbij zijn. Er zitten dan ook enkele iets mindere delen in seizoenen. Toch blijft het vermakelijk om te kijken. 

Voor iedereen die van het mysterieuze avontuurlijke houden blijft het een dikke aanrader. Bereid je alleen wel voor op 15 seizoenen ;) 

Nu zit ik zelf alleen met de vraag: Waar moet ik nu in hemelsnaam aan gaan beginnen

bewerkt door bas huijsmans
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week Bodies gekeken. Ik vond het een leuke en interessante serie. Het bevat sci-fi elementen maar het houdt het vrij simpel door het verhaal de boventoon te laten zijn.

Synopsis: 

Spoiler

Four detectives, living in different eras -1890, 1941, 2023 and 2053 - find the body of the same murder victim in Whitechapel. They soon come to realize their investigations have them central to a conspiracy spanning over 150 years.

Link naar opmerking
Deel via andere websites