Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FC Twente

Kloppie

Aanbevolen berichten

KNVB: Kans dat FC Twente volgend jaar geen betaald voetbal speelt is groot

Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal van de KNVB, heeft vanmiddag in duidelijke bewoording aangegeven dat de toekomst van FC Twente erg onzeker is.

"Het is zo dat de club nu echt aan een zijden draadje hangt. Ik ben er niet optimistisch over dat Twente volgend jaar betaald voetbal speelt, sterker nog; dan acht ik de kans groter dat ze dat niet spelen."

"Massagraf uit de kast"

Over wat er bij de club moet gebeuren zegt hij het volgende: "Het eerste is inderdaad zorgen dat de structuur weer op orde komt en dat je gewoon een gezonde bedrijfsvoering hebt."

"Aan de andere kant hebben we natuurlijk nog de hele financiële discussie, met name vanuit de licentiecommissie. Er zijn geen lijken, maar bijna een heel massagraf uit de kast gekomen en daar zal een oplossing voor moeten worden gezocht."

Munsterman en Van der Laan

Er is volgens Van Oostveen maar één manier waarop Twente gered kan worden: "Ik denk dat het in het belang van Twente is dat men komt tot een crediteurenakkoord."

"Vandaar ook mijn oproep aan Trebbe, Munsterman en Van der Laan om zich echt zo snel mogelijk te melden om te komen dit crediteurenakkoord. Dat moet écht gebeuren en ik vind ook dat ze een morele verantwoordelijkheid hebben richting Twente, maar ook richting de fans en de achterban om dat te doen."

Enige redmiddel

"Dat is eigenlijk het enige dat Twente op dit moment nog kan helpen", vervolgt hij. "En dan zijn er nog heel veel onzekerheden, want daarmee is nog steeds die licentie niet gegarandeerd."

"Maar laat die mensen die dit nu veroorzaakt hebben nu nog één keer hun verantwoordelijkheid nemen en zorgen dat er heel snel een goed crediteurenakkoord komt."

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=239197&cat=1

Damn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:(

Even vanuit een egocentrische invalhoek bekeken; is er een kans dat het huidige seizoen niet wordt afgemaakt? Dam zouden de punten vervallen en laat de nummer twee Ajax nou net gelijk hebben gespeeld tegen FC Twente

Nee die kans is nihil. Ik verwacht (ondanks de gigantische obstakels) dat de licentie behouden blijft. Maar daarmee zijn we er nog niet natuurlijk. Van Oostveen neem ik sinds het ek-fiasco niet meer serieus, en bovendien gaat hij er ook niet over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:(

Even vanuit een egocentrische invalhoek bekeken; is er een kans dat het huidige seizoen niet wordt afgemaakt? Dam zouden de punten vervallen en laat de nummer twee Ajax nou net gelijk hebben gespeeld tegen FC Twente

http://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/94724/ad-ajax-koploper-als-fc-twente-verdwijnt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het reguliere financieel plan van aanpak is er op gericht de BVO binnen negen

meetmomenten structureel naar categorie II of III te brengen. Slaagt de BVO hier niet

in, dan vervalt de licentie.

volgens mij is meetmoment 8 aanstaande, eerste keer in categorie 1 namelijk november 2013. Houdini en Klok natuurlijk stemmingmakerij, maar het wordt verdomde lastig. Helemaal omdat alle crediteuren de handtekening moeten zetten en dat betwijfel ik echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thesker dolblij: "Eén van de mooiste dagen die ik heb meegemaakt"

Stefan Thesker beleefde zondagmiddag een droomrentree in de Grolsch Veste. Bij de verdediger werd vorige maand een tumor verwijderd en hij mocht twintig minuten voor tijd zijn opwachting maken tegen AZ (2-2). Dankzij twee doelpunten bezorgde Thesker de Enschedeërs een punt.

Hij kon na afloop zijn geluk niet op: "Als je dit meemaakt in het stadion met deze sfeer, ook voor mijn persoonlijke situatie die ik had. Dat is prachtig en daarom is het één van de mooiste dagen die ik heb gehad", sprak de verdediger.

"Het was een moeilijke tijd", vervolgt hij. "Als je zo'n ziekte hebt, kun je niet zeggen dat het makkelijk is. Want dan gaat je familie en iedereen wel bij elkaar zitten en denken: 'Hoe kan dat'? Maar uiteindelijk moet je verder en dat heb ik gedaan."

Los van het resultaat is dit natuurlijk het moment van de wedstrijd, mooi dat die jongen weer (gezond) z'n beroep kan uitoefenen :)

FC Twente stelt vijf oud-bestuurders aansprakelijk voor schade

FC Twente heeft vijf oud-bestuurders persoonlijk aansprakelijk gesteld voor de schade die de club door hun handelen heeft geleden. Dat bevestigt de club naar aanleiding van berichten in TC Tubantia.

De oud-voorzitters Munsterman en Van der Laan en de bestuurders Trebbe, Ten Hag en De Winter hebben een brief van de club ontvangen, waarin ze aansprakelijk worden gesteld. De club raamt de schade op tientallen miljoenen euro's en wil meer geld dan in december met hen was afgesproken.

Zonder akkoord failliet

De club hoopt de zaak te schikken in het crediteurenakkoord, dat nog opnieuw moet worden afgesloten. Dat akkoord was er al, maar is niet meer geldig omdat deadlines niet zijn gehaald.

Volgens een woordvoerder gaat het om een juridische kwestie die van belang is voor het voortbestaan van de club. "Zonder crediteurenakkoord is FC Twente over enkele weken failliet."

Ook schade door uitsluiting Europees voetbal

FC Twente houdt de oud-commissarissen verantwoordelijk voor de schade die is ontstaan rond de affaires met investeringsmaatschappij Doyen, de afhandeling van de transfer Tadic en de mogelijke vervolgschade die hier nog uit voortkomt, zoals een mogelijke naheffing en boetes van de fiscus. Ook aan de uitsluiting voor drie seizoenen voor deelname aan Europese toernooien hangt een prijskaartje.

Dit gaat nog een spannende tijd worden door deze actie, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door de discutabele samenwerking met Doyen Sports Group moet de gifbeker helemaal leeg bij FC Twente. De club kreeg van de KNVB al een boete van 45.000 euro en een straf in de vorm van uitsluiting voor Europees voetbal. Ook is er nog altijd een kans op een puntenstraf en zelfs de proflicentie staat nog op het spel. De wereldvoetbalbond FIFA heeft zich inmiddels ook gemengd in het verhaal.

FC Twente heeft van de FIFA een boete van omgerekend 170.000 euro gekregen. Volgens de bond heeft FC Twente de regels overtreden, omdat er sprake was van een Third Party Ownership. Ook heeft de club nagelaten alle informatie door te geven aan de FIFA.

Uit uitgelekte contracten bleek dat Doyen aandelen had in diverse spelers en ex-spelers van FC Twente. De club uit Enschede kocht het contract met de investeringsmaatschappij in november vorig jaar af.

Pittige straf zeg. Al valt het in vergelijking met de verwachte straf (2 jaar transferverbod op inkomende spelers) nog wel redelijk mee. Want ik denk dat dat met de huidige problemen catastrofaal was geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie minpunten. Doe dan niks, bahbah. Zet ze op P18 en laat clubs die financieel wel de zaken op orde hebben de nacompetitie spelen.

Goh, wat zou het mooi zijn als de licentie ingetrokken word, maar dat zal wel niet gebeuren en als wel, dan veel te laat, als De Graafschap of Cambuur al de lul is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap niet waarom dat ''mooi'' zou zijn eigenlijk. Ik vind dat Twente het al lastig genoeg heeft op dit moment, ik wens ze absoluut niet meer tegenspoed toe. In feite is toch alle narigheid ontstaan door, twee, drie (?) man? Ik heb in elk geval erg genoten van Twente in hun kampioensjaar, ik snap niet zo goed waar al die haat ineens vandaan komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie minpunten. Doe dan niks, bahbah. Zet ze op P18 en laat clubs die financieel wel de zaken op orde hebben de nacompetitie spelen.

Goh, wat zou het mooi zijn als de licentie ingetrokken word, maar dat zal wel niet gebeuren en als wel, dan veel te laat, als De Graafschap of Cambuur al de lul is.

Wat laat jij je kennen, zeg. Eigenlijk zou ik als supporter boos moeten worden om dit reacties, maar ik heb medelijden met jou dat je blijkbaar op zo'n genante manier je rancune moet uiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach gut, weer zo'n figuur die denkt z'n mening te moeten uiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites