Socrates Geplaatst 23 januari 2021 Share Geplaatst 23 januari 2021 Kenmerkend voor de Dumoulin van de laatste paar seizoenen. Mentaal erg breekbaar. Misschien wel goed voor hem dit, maar die hoop op ooit nog een Tourzege - voor zover die nog realistisch was - zie ik nu wel redelijk definitief vervliegen. De jongere generatie had het afgelopen seizoen het al een beetje overgenomen en dat gaat zich alleen maar verder doorzetten, denk ik. Voor TJV is dit wel zuur. Hebben eigenlijk vrijwel niets terug kunnen krijgen van hun forse investering. Voor de plannen voor de Tour zal het echter niet super veel uitmaken, vermoed ik. Roglic was natuurlijk sowieso al de absolute kopman en daar zal niets aan veranderen. In plaats van Dumoulin gaan ze misschien voor Tolhoek, Oomen of Foss, zo'n iemand. Ik denk dat Bennett zelf gewoon heel graag nog eens een goed klassement wil gaan rijden, die is ook niet de jongste meer. Overigens zouden ze maar eens met Kuss moeten werken aan zijn consistentie en zijn tijdrit. Dat is gewoon intrinsiek zo'n beetje de beste klimmer daar. Heel misschien vergelijkbaar met Roglic, maar zeker beter dan de rest. VInd ik ook een mooiere renner om te zien dan Roglic. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 23 januari 2021 Share Geplaatst 23 januari 2021 Jammer, had het mooi gevonden als hij zich dit jaar nog eens volledig had toegelegd op het tijdrijden voor een Olympische medaille. Hopelijk komt hij nog terug, het blijft een mooie renner! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 23 januari 2021 Share Geplaatst 23 januari 2021 Wat ik begreep krijgt Kuss het kopmanschap in de Ronde van Spanje @Zeus. Echt heel benieuwd hoe ver die gaat komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 23 januari 2021 Share Geplaatst 23 januari 2021 Maar eerst de Tour toch? Voor iemand die nog best inconsistent is lijkt pieken in een tweede grote ronde mij best lastig. Het is wel een kans die hij dan krijgt, maar ik zou hem bijvoorbeeld liever eens in een zware Giro zien. Maar ja, zoals ik al zei: hij is nog zeker niet af. Die slechte dagen moeten eruit en zijn tijdrit moet een stuk beter. Maar áls dat enigszins te ontwikkelen valt, dan heb je ook direct een hele goede kandidaat, want bergop is hij op een goede dag de beste van TJV en één van de beste in het huidige profpeloton. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 23 januari 2021 Share Geplaatst 23 januari 2021 Klopt. Heeft vorig jaar in een dienende rol ook beide rondes gedaan en werd toen 15e en 16e. We zijn weer een jaartje verder, en vraag mij eerlijk gezegd af, of hij überhaupt wel eens een tijdrit voluit heeft gereden. Was namelijk altijd in dienst van de kopman, en dan kan je zo'n tijdrit ook lekker laten lopen. Denk zeker niet dat hij de Vuelta volgend jaar gaat winnen hoor, maar zelfs hoe jij hem schetst gaat hij gewoon top-5 rijden verwacht ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 23 januari 2021 Share Geplaatst 23 januari 2021 Ik vraag me wel af wat een Dumoulin moet gaan doen nu. Laten we even stellen dat hij precies even goed terugkomt als hij vorig jaar was, wat me nog relatief realistisch rijkt. In welke koersen gaat hij nog voor zichzelf kunnen rijden? Is niet (meer) goed genoeg om een grote ronde te winnen, krijgt bij TJV niet de vrijheid om lekker etappes te kapen (en is daar misschien ook niet explosief genoeg voor) en is in het tijdrijden ook niet meer de absolute keizer die hij op zijn top was. Dan moet je dus bijna al kopman worden bij een kleinere ploeg, waar je dus weer te maken hebt met het feit dat je klassementen moet gaan rijden. Dan ga je, zeker gezien de concurrentie, steeds moeten harken voor een podiumplek - als je dat al haalt. Dat allemaal bij elkaar zettend vraag ik me af of Tom niet gewoon moet lekker doorschakelen naar een Gesink+ rol. Werken om zoveel mogelijk gele truien binnen te slepen en daar financieël lekker op teren. Kan me niet voorstellen dat een ambitieuze renner als hij dat leuk gaat vinden, maar ik zie eigenlijk niet zo goed waar hij nog het verschil gaat kunnen maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 26 januari 2021 Share Geplaatst 26 januari 2021 Ik vond die aflevering van In het Wiel van Thijs Zonneveld en Hidde van Warmerdam hierover behoorlijk goed. Zonneveld weet zoveel van die gasten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 26 januari 2021 Share Geplaatst 26 januari 2021 Stef Clement had ook wel goeie inzichten vond ik gisteravond bij NOS langs de Lijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 27 januari 2021 Share Geplaatst 27 januari 2021 (bewerkt) Interessante lijst wel. Dat een Bouhanni hier bijv nog in staat en Valverde en T. Martin als enige niet sprinters. Groenewegen de enige die pas halverwege het decennium is begonnen. 27 januari 2021 bewerkt door Erwin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 27 januari 2021 Share Geplaatst 27 januari 2021 Afbeelding werkt niet @Erwin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 27 januari 2021 Share Geplaatst 27 januari 2021 2 minuten geleden zei MisterX: Afbeelding werkt niet @Erwin. Oh ik zag hem wel, maar heb hem nu maar ergens anders geüpload Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 27 januari 2021 Share Geplaatst 27 januari 2021 Zijn niet zo heel veel veel winnaars meer tegenwoordig. en ploegen zijn toch anders ingericht tegenwoordig dan alleen voor hun sprinter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elano Geplaatst 28 januari 2021 Share Geplaatst 28 januari 2021 Heb ook het idee dat de (sprint) top wat breder is, waardoor het niet zo makkelijk meer is om bijv 5 etappes in de Tour te winnen zoals Kittel en Cavendish vroeger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 28 januari 2021 Share Geplaatst 28 januari 2021 Op 27-1-2021 om 09:32 zei Erwin.: Interessante lijst wel. Dat een Bouhanni hier bijv nog in staat en Valverde en T. Martin als enige niet sprinters. Groenewegen de enige die pas halverwege het decennium is begonnen. Wel heel vaak in de koersen waar de toppers niet meededen hè. Was voor mijn gevoel best een lange periode (voor opkomst Gaviria/Viviani) dat Bouhanni en Démare de best of de rest waren en veel dagzeges pakten als de rest een Tour/Giro/Vuelta reed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 28 januari 2021 Share Geplaatst 28 januari 2021 Toch 6 voor bouhanni in de grote rondes. Niks in de Tour weliswaar.maar idd veel Franse koetsjes waar hij veel won. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 januari 2021 Share Geplaatst 29 januari 2021 Besef je je wel weer eens hoe uitmuntend Tony Martin was in de TT. Respect hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 29 januari 2021 Share Geplaatst 29 januari 2021 1 uur geleden zei NicoHaak: Besef je je wel weer eens hoe uitmuntend Tony Martin was in de TT. Respect hoor. Ja, dat aantal overwinningen is voor mij het meest verrassende in die grafiek. Het helpt natuurlijk dat hij regelmatig met zijn TT winst ook het algemeen klassement kon meepakken, dan heeft hij direct 2 'overwinningen'. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 januari 2021 Share Geplaatst 29 januari 2021 29 minuten geleden zei FlyD: Ja, dat aantal overwinningen is voor mij het meest verrassende in die grafiek. Het helpt natuurlijk dat hij regelmatig met zijn TT winst ook het algemeen klassement kon meepakken, dan heeft hij direct 2 'overwinningen'. Idd, hij kon toen ook nog goed bergop fietsen wat ook meehielp ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 29 januari 2021 Share Geplaatst 29 januari 2021 3 minuten geleden zei NicoHaak: Idd, hij kon toen ook nog goed bergop fietsen wat ook meehielp ja. Valt wel mee, als je vanaf 2011 naar zijn overwinningen kijkt, zijn het alleen maar tijdritten. tot 2011 was hij beter in klassemnejtes zoals Parijs-Nice. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 januari 2021 Share Geplaatst 29 januari 2021 (bewerkt) 2 minuten geleden zei rich ruzzian: Valt wel mee, als je vanaf 2011 naar zijn overwinningen kijkt, zijn het alleen maar tijdritten. tot 2011 was hij beter in klassemnejtes zoals Parijs-Nice. Ah ja zou kunnen hoor. Als ik aan de eerdere Tony Martin denk dan denk ik aan die geniale ontsnapping met Garate op de Venthoux in de Tour. Maar geen idee welk jaar dat precies was. Maar toen legde hij zich ook nog wel toe op het bergop fietsen, zoals Flyd al zei. (En leuk je weer te zien posten RR ) 29 januari 2021 bewerkt door NicoHaak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 29 januari 2021 Share Geplaatst 29 januari 2021 Ja die etappe kan ik me nog wel herinneren. was 2009 heb het even opgezocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 29 januari 2021 Share Geplaatst 29 januari 2021 (bewerkt) Als je de Nederlanders ziet die toen hebben uitgereden snap je ook gelijk waarom we als Nederlanders blij moesten zijn als een Spanjaard bij de laatste mogelijkheid een etappe won voor een Nederlandse ploeg. Martijn Maaskant, Albert Timmer, Koen de Kort, Joost Posthuma en vergeet de 57e plaats in het AK voor Laurens ten Dam niet als bestgeklasseerde Nederlander. En dan heb ik Armstrong, Astarloza en Menchov nog uit de lijst gehaald. (Lang leve Wiki-pedia) 29 januari 2021 bewerkt door Kelvin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 30 januari 2021 Share Geplaatst 30 januari 2021 Wie gaat het morgen worden, WvA of MvdP? Of toch een lachende derde? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 30 januari 2021 Share Geplaatst 30 januari 2021 Mathieu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 31 januari 2021 Share Geplaatst 31 januari 2021 Het parcours zoals het gisteren was is denk ik in het voordeel van Van Aert. Vandaag zijn de weersomstandigheden wel heel anders, dus hopelijk komt dat Mathieu ten goede! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten