Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

En toch vraag je je wel af bij elk resultaat wat je niet meteen verwacht of het wel schoon is . Zelfde als met Froome . Je hoopt het niet maar denk niet dat veel mensen raar gaan opkijken als er over x aantal jaar naar buiten komt dat ie wel aan de foute middelen is geweest . Ja Jumbo heeft er goed in geïnvesteerd , slimme aankopen gedaan en zo'n gele trui zal ook wel wonderen doen . Laten we gewoon hopen dat het op een eerlijke manier is gebeurd  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei komodo25:

En toch vraag je je wel af bij elk resultaat wat je niet meteen verwacht of het wel schoon is . Zelfde als met Froome . Je hoopt het niet maar denk niet dat veel mensen raar gaan opkijken als er over x aantal jaar naar buiten komt dat ie wel aan de foute middelen is geweest . 

Ligt toch aan jezelf dan. Dit is het nieuwe wielrennen. Alleen een paar van die flapdrollen trappen er nog in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei komodo25:

En toch vraag je je wel af bij elk resultaat wat je niet meteen verwacht of het wel schoon is . Zelfde als met Froome . Je hoopt het niet maar denk niet dat veel mensen raar gaan opkijken als er over x aantal jaar naar buiten komt dat ie wel aan de foute middelen is geweest . Ja Jumbo heeft er goed in geïnvesteerd , slimme aankopen gedaan en zo'n gele trui zal ook wel wonderen doen . Laten we gewoon hopen dat het op een eerlijke manier is gebeurd  

Een geleidelijke groei van een gehele ploeg is toch niet te vergelijken met een solo-groei van 1 renner? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Pino:

Ligt toch aan jezelf dan. Dit is het nieuwe wielrennen. Alleen een paar van die flapdrollen trappen er nog in. 

Vooral dat blijven denken... 

https://www.trouw.nl/nieuws/een-week-fietsen-in-italie-levert-alweer-drie-dopinggevallen-op~b05ff5c8/

https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl/artikel/2280608-wielrenner-pantano-betrapt-op-doping.html

Zelfs über goeroe smeets gelooft niet in een schone sport 

https://www.nporadio1.nl/sport/16495-mart-smeets-misschien-moeten-we-accepteren-dat-doping-en-topsport-onlosmakelijk-met-elkaar-verbonden-zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kavinos:

Een geleidelijke groei van een gehele ploeg is toch niet te vergelijken met een solo-groei van 1 renner? 

Dat klopt. Maar voor zover ik weet heeft Rabo / Jumbo nooit echt meegedaan bovenin met een ploegentijdrit. Dus dat mensen nu meteen aan doping denken vind ik niet gek helaas. Zelf ga ik er niet van uit dat Jumbo ze gek is om de hele ploeg te injecteren. Maar het woord doping zal ten alle tijden met wielrennen verbonden zijn. En bepaalde renners zullen altijd kjjken naar mazen in de wet / nieuwe producten of behandelingen. Wat jaren later dan weer ontdekt verboden gaan worden. Zelf hoop ik altijd maar dat elk mooi resultaat in deze sport schoon gedaan is 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei komodo25:

Dat klopt. Maar voor zover ik weet heeft Rabo / Jumbo nooit echt meegedaan bovenin met een ploegentijdrit. Dus dat mensen nu meteen aan doping denken vind ik niet gek helaas. Zelf ga ik er niet van uit dat Jumbo ze gek is om de hele ploeg te injecteren. Maar het woord doping zal ten alle tijden met wielrennen verbonden zijn. En bepaalde renners zullen altijd kjjken naar mazen in de wet / nieuwe producten of behandelingen. Wat jaren later dan weer ontdekt verboden gaan worden. Zelf hoop ik altijd maar dat elk mooi resultaat in deze sport schoon gedaan is 

2e in Tirreno en bovendien zijn de twee motoren van vandaag pas dit seizoen bij Jumbo Visma gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kelvin:

2e in Tirreno en bovendien zijn de twee motoren van vandaag pas dit seizoen bij Jumbo Visma gekomen.

Dus pas dit seizoen ineens  . Hoop en verwacht ook gewoon dat mede een Tony Martin hier gewoon mede  verantwoordelijk voor is hoor 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei komodo25:

Dus pas dit seizoen ineens  . Hoop en verwacht ook gewoon dat mede een Tony Martin hier gewoon mede  verantwoordelijk voor is hoor 

Het is ook niet dat ze iedere TTT met deze ploeg rijden he. Die gasten hebben, naar aanleiding van de Tour, weken lang geoefend op Woensdag. Onderzocht naar de juiste formatie, overnames etc. Ik snap de vergelijking met doping niet zo. #stemmingmakerij 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ff bijlezen hoe blij iedereen is na gisteren. Gaat het weer over doping, zucht..

Prima ploeg hardrijders die zich dankzij het geel misschien net iets dieper kapot konden rijden dan anders. Vond het ook mooi om te zien dat ze Groenewegen eigenlijk na 5 seconden zwakte direct achter lieten. Leek echt op een kudde die 't zwakste dier eruit trapten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren genoten van Team Jumbo en doping nee echt niet. Jumbo is al langer goed bezig met de ploegentijdrit. Volgens mij hadden ze onlangs ook ergens een Hammers serie daarin gewonnen. Alleen ik denk dat Teunissen zijn trui kwijt raakt aan hopelijk van Aert of Kruiswijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie finale trouwens, mag gezegd worden.

Denk persoonlijk niet dat Kruijswijk de trui pakt donderdag. In de eerste week is hij meestal toch het minst en moet hij nog een beetje op gang komen. Sky was daar altijd goed in om in de eerste bergrit direct toe te slaan, dus verwacht daar Bernal in het geel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een vraag voor meester tacticus @Pino (anderen zijn ook welkom om te antwoorden); waarom besluit Alaphilippe zo vroeg in zijn eentje aan te vallen terwijl hij ook een zeer goede kans had in een 'sprint'? Voelde hij zich zo ontzettend goed? Want denk toch zeker dat hij bij de top drie had gezeten als hij met de voorste groep zou sprinten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk inderdaad dat hij gewoon heel graag het geel erbij wilde hebben. Daarbij was het wel echt zijn finale en met mensen als Sagan, Matthews in de sprint en eventuele anderen die ook weg hadden kunnen springen snap ik het wel. Zekere voor het onzekere, zeker als je benen hebt.

Ik denk dat donderdag een aantal renners kan maken op de gele trui. Uiteraard het koppel Thomas/Bernal, maar ook een Pinot is een gevaarlijke klant. Kruijswijk gaat denk ik net te kort komen de eerste echte rit bergop. Verder zal een Bardet wel al open kaart moeten gaan spelen. Staat al een minuut achter.  

Uiteindelijk zal INEOS wel controleren en schiet Bernal 2 kilometer voor de streep weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Sophomore:

Heb een vraag voor meester tacticus @Pino (anderen zijn ook welkom om te antwoorden); waarom besluit Alaphilippe zo vroeg in zijn eentje aan te vallen terwijl hij ook een zeer goede kans had in een 'sprint'? Voelde hij zich zo ontzettend goed? Want denk toch zeker dat hij bij de top drie had gezeten als hij met de voorste groep zou sprinten. 

Bovenop dat klimmetje lagen bonificatieseconden, daar ging hij voor. Tot zijn verbazing had hij daar een vrij groot gat en is hij maar doorgegaan. Dit was niet per se z'n bedoeling. Bovendien, maar dat is mijn inschatting, wist hij natuurlijk dat Mathieu vd Poel niet meedoet, wat zijn kansen om vooruit te blijven enorm vergrootte.

Verder nogmaals het verzoek om alleen in het doping-topic over doping te babbelen, dan kan het hier gewoon over de koers gaan.

Over de TTT van Jumbo. Ze hebben natuurlijk ook Merijn Zeeman binnengehaald een paar jaar geleden en zijn al jaren aan het verbeteren in ITT's. Ook qua materiaal. Dit jaar wonnen ze de TTT in de Emirates Tour. Vorig jaar wonnen ze de TTT in Tour of Britain. Van de laatste jaren herinner ik me ook wel dat ze steeds dichter bij de top kwamen. In de Vuelta in 2016 waren ze bijvoorbeeld 6e. Tegelijk waren ze vorig jaar in de Tour 13e.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Hwb:

Bovenop dat klimmetje lagen bonificatieseconden, daar ging hij voor. Tot zijn verbazing had hij daar een vrij groot gat en is hij maar doorgegaan. 

Waarom liet hij dan Wellens dan toch als eerste boven komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites