Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

31 minuten geleden zei Dr. Bibber:

Nee inderdaad, heb het idee dat Van der Poel gewoon net even slimmer is, want op absolute sprintpower zou Van Aert echt niet onder hoeven doen. De manier van aangaan vandaag was daar ook weer zo'n typisch voorbeeld van

Ik denk wel dat Van Aert een minder hoge powerpiek heeft dan VdPoel. Die kan zo extreem aanzetten, daar kan zelfs Van Aert niet tegenop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hwb:

Ik denk wel dat Van Aert een minder hoge powerpiek heeft dan VdPoel. Die kan zo extreem aanzetten, daar kan zelfs Van Aert niet tegenop.

Ik denk inderdaad dat Van der Poel bij het aanzetten sneller is maar als het op een lange sprint aankomt zonder slimmigheden Van Aert de meeste power in zijn benen heeft. Maar ze ontlopen elkaar zo ontzettend weinig dat het iedere keer weer op de details beslist wordt. Hopen op nog vele van dit soort duels in het voorjaar op de weg :h

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij komt dat omdat ze alleen tegen elkaar sprinten in een "sprint a deux" en dit normaal gesproken aankomt op de laatste +/- 200 meter. Hierin is Van der Poel mede door zijn explosiviteit en slimmigheid inderdaad beter. Ik bedoelde meer dat als het op een echte massasprint aan zou komen, dus 500, 600 meter volle bak sprinten op een rechte weg Van Aert normaal gesproken zou winnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Dr. Bibber:

Volgens mij komt dat omdat ze alleen tegen elkaar sprinten in een "sprint a deux" en dit normaal gesproken aankomt op de laatste +/- 200 meter. Hierin is Van der Poel mede door zijn explosiviteit en slimmigheid inderdaad beter. Ik bedoelde meer dat als het op een echte massasprint aan zou komen, dus 500, 600 meter volle bak sprinten op een rechte weg Van Aert normaal gesproken zou winnen. 

Een massasprint is ook maar 150-300 meter. Vd Poel doet daar niet aan. Ik denk dat hij het zou kunnen, al heeft hij wat moeite met de positionering. Heeft ooit op een EK echt vrij indrukwekkend gesprint tegen mannen als Nizzolo, Ackermann etc. Werd 4e meen ik, maar kwam van achteruit vrij hard opzetten. Heeft zich itt Van Aert daarna nooit op massasprints gericht. Is dus lastig om te zeggen wie dan zou winnen. Simpelweg geen vergelijkingsmateriaal.

Al heeft MvdP in de AGR (2019?) laten zien dat hij ook best een lange sprint best goed kan. Zelfs na kilometerslang sleurwerk vooraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites