Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Op 5-3-2022 om 19:49 zei Kami:

Ik zei net hetzelfde vandaag. Parcours van de Ronde ligt hem als gegoten. Alleen de kasseistroken worden misschien moeilijker, maar gezien hij zo multifunctioneel is, kan die eigenlijk alles. 

Wat worden we eigenlijk verwend de laatste jaren. Terwijl koers tien jaar geleden afwachten was, of controleren met "treintjes" in de grote rondes, zitten we nu met jonge renners die niet bang zijn om van ver te gaan te koers te maken.

Pogacar, Alaphilippe, Van Aert, Vd Poel, Pidcock. Mannen die op alle parcours uit de voeten kunnen.

Helemaal mee eens! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-3-2022 om 19:49 zei Kami:

Ik zei net hetzelfde vandaag. Parcours van de Ronde ligt hem als gegoten. Alleen de kasseistroken worden misschien moeilijker, maar gezien hij zo multifunctioneel is, kan die eigenlijk alles. 

Wat worden we eigenlijk verwend de laatste jaren. Terwijl koers tien jaar geleden afwachten was, of controleren met "treintjes" in de grote rondes, zitten we nu met jonge renners die niet bang zijn om van ver te gaan te koers te maken.

Pogacar, Alaphilippe, Van Aert, Vd Poel, Pidcock. Mannen die op alle parcours uit de voeten kunnen.

Ik vind het ook heel lekker om naar te kijken, maar vind het toch steeds moeilijker om te geloven. Een Van Aert die op letterlijk alle fronten uit de voeten kan (vorig jaar Tour bergrit, sprint en tijdrit gewonnen) en al vijf jaar lang vrij constant presteert (plus veldseizoen), Van der Poel idem, dan Pogacar die iedereen op zulke overtuigende wijze overal naar huis rijdt en op deze jonge leeftijd nooit slechte dagen heeft...tja, twijfels hou je gezien de geschiedenis van de sport altijd, maar ik heb weinig vertrouwen in. Maar goed, voor het schouwspel maakt het weinig uit, die twee etappes van Riccardo Ricco waren ook fantastisch om te zien ;c 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei CrisChivu:

Vandaag ook de start van de Tirreno, ik begin steeds benieuwder te raken ook naar Evenepoel. Zijn hier eigenlijk veel wielerfans op dit forum?

Ik kijk meer wielrennen dan voetbal, dus mij mag je er zeker bij rekenen. Ik ga ook vaak zelf gaan kijken. Ik woon in de Vlaamse Ardennen, het epicentrum van het wielrennen in België :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei CrisChivu:

Vandaag ook de start van de Tirreno, ik begin steeds benieuwder te raken ook naar Evenepoel. Zijn hier eigenlijk veel wielerfans op dit forum?

De activiteit is de afgelopen jaren teruggelopen in de wielertopics. Helaas :(. 

Ben zelf echt een liefhebber, als er koers is, staat de tv ook wel aan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei PJHoutman:

Ik vind het ook heel lekker om naar te kijken, maar vind het toch steeds moeilijker om te geloven. Een Van Aert die op letterlijk alle fronten uit de voeten kan (vorig jaar Tour bergrit, sprint en tijdrit gewonnen) en al vijf jaar lang vrij constant presteert (plus veldseizoen), Van der Poel idem, dan Pogacar die iedereen op zulke overtuigende wijze overal naar huis rijdt en op deze jonge leeftijd nooit slechte dagen heeft...tja, twijfels hou je gezien de geschiedenis van de sport altijd, maar ik heb weinig vertrouwen in. Maar goed, voor het schouwspel maakt het weinig uit, die twee etappes van Riccardo Ricco waren ook fantastisch om te zien ;c 

Ik denk dat er verschillende factoren zijn waardoor die gasten zo excelleren. Het zijn supertalenten, de wetenschappelijke begeleiding die ze krijgen is nog nooit zo hoog geweest. Vroeger kwamen die jonge gasten nauwelijks op de voorgrond omdat de oudere generatie stijf van de doping rondreed. Ik geloof wel in een zuiver(der) koers in vergelijking met pakweg 10 jaar geleden. Nu worden die "oudjes" er gewoon uitgereden. Dat is voor mij een argument om te geloven in een zuiverder koers. 

bewerkt door Kami
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog een grote wielerfan. Zowel om te kijken als het zelf doen :)

Met de huidige generatie is het ook weer veel leuker om te kijken met soms toch een onverwachter koersverloop. De uitstapjes van Taco Van der Hoorn zijn bijvoorbeeld geweldig, maar ook de vroege aanvallen van MvdP en Pogacar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei CrisChivu:

ZOu iemad het leuk vinden om een whatsapp groepje o.i.d. te hebben over wielrennen? Je mag PM'en.. Heb in mijn vriendengroep niet echt wielerfans en ben echt een liefhebber denk dat meer mensen dat wel hebben :D

Ik denk dat hier meer wielerliefhebbers zijn dan je wellicht zou verwachten. Kijk alleen maar al naar het aantal mensen dat meedoet nog aan de Wielerprono. Ben hier zelf ook wel in geïnteresseerd, laat maar weten als je wat reacties hebt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei CrisChivu:

ZOu iemad het leuk vinden om een whatsapp groepje o.i.d. te hebben over wielrennen? Je mag PM'en.. Heb in mijn vriendengroep niet echt wielerfans en ben echt een liefhebber denk dat meer mensen dat wel hebben :D

1 uur geleden zei Rogier.:

Ik denk dat hier meer wielerliefhebbers zijn dan je wellicht zou verwachten. Kijk alleen maar al naar het aantal mensen dat meedoet nog aan de Wielerprono. Ben hier zelf ook wel in geïnteresseerd, laat maar weten als je wat reacties hebt :)

Toevallig is er al een appgroep genaamd 'MU Koers' met redelijk veel mensen die ook deelnemen aan de wielerprono. Mochten jullie erin willen, stuur dan maar je nummer per PM toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wout gaat em wel pakken denk ik. Roglic niet heel goed op tussenstuk. Wel kuddo's voor Pedersen. Zijn conditie zit wel goed met t ook op de klassiekers.

Edit: Haha wel sneller 2e stuk voor Roglic 

bewerkt door NicoHaak
Link naar opmerking
Deel via andere websites