Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei 007mark:

Jezus man Zeus, wat een gezeik. Tijdrijden hoort gewoon bij een grote ronde, net als een ploegentijdrit Dat gezanik met 'ja als dat er niet was geweest' blablabla. We hebben ook wel eens een kasseienrit gehad, waaieretappes etc. etc. Volgende keer maar gewoon 1 bergrit doen dan? Scheelt een hoop. Over 21 dagen is Kruijswijk 3e geworden en heeft hij het dus beter gedaan dan Buchmann. Case closed.

Bespaar jezelf de frustratie. Waar zeg ik dat tijdrijden en specifiek een ploegentijdrit er niet bij zou horen? Ik wijs er alleen op dat Buchmann deze Tour bergop sterker was dan Kruijswijk. Dat is een feit. @Pino laat al zien klaarblijkelijk met oogkleppen op de Tour te hebben gekeken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kavinos:

Ligt het aan Kruijswijk en Buchmann of aan de falende concurrenten als Adam Yates, Quintana, Landa, Fuglsang, Bardet en het uitvallen van een zeer sterke Pinot?

Geen Froome, Dumoulin, Roglic; 3 renners uit de top-4 van vorig jaar waren er niet. Simon Yates, Nibali en Landa die al een Giro gereden hebben. Ik denk dat dit de zwakst bezette Tour van de laatste 10 jaar was, misschien wel de laatste 30 jaar. Er stonden 2 GT-winnaars aan de start met klassementsambities volgens mij, met samen 3 GT-zeges. Toon me een Tour met minder kwaliteit aan de start.

En natuurlijk hebben allerlei renners gefaald, maar Kruijswijk en Buchmann in de top-4 wijst op een niet zo sterke Tour. Kijk ook naar de namen die je noemt: Yates al jaren geen GT-klassement gereden, Quintana wordt elk jaar minder, Landa had Giro gereden, Fuglsang faalt vaak in de Tour (gevalletje-Porte) en valt nu ook weer uit, Bardet wordt de laatste 2-3 jaar ook minder met dit als dieptepunt, en Pinot was inderdaad sterk, maar valt uit. Dat gezegd hebbende, in een sterkbezette Tour is ook Pinot geen échte podiumkandidaat, hoogstens outsider.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jersey yellow.svg Floyd Landis Vlag van Verenigde Staten Verenigde Staten Phonak 89u 39'30"
2 Jersey yellow.svg Óscar Pereiro Vlag van Spanje Spanje Caisse d'Epargne + 0'57"
89u 40'27"
3 2 Andreas Klöden Vlag van Duitsland Duitsland T-Mobile Team + 1'29" 0'32"
4 3 Carlos Sastre Vlag van Spanje Spanje Team CSC + 3'13" 2'39"
5 4 Cadel Evans Vlag van Australië Australië Davitamon - Lotto + 5'08" 4'11"
6 5 Denis Mensjov Vlag van Rusland Rusland Rabobank + 7'06" 6'09"
7 6 Cyril Dessel Vlag van Frankrijk Frankrijk Ag2r Prévoyance + 8'41" 7'44"
8 7 Christophe Moreau Vlag van Frankrijk Frankrijk Ag2r Prévoyance + 9'37" 8'40"
9 8 Haimar Zubeldia Vlag van Spanje Spanje Euskaltel - Euskadi + 12'05" 11'08"
10 9 Michael Rogers Vlag van Australië Australië T-Mobile Team + 15'07" 14'10"
11 10 Fränk Schleck Vlag van Luxemburg Luxemburg Team CSC + 17'46" 16'49"

rang renner land ploeg tijd
Jersey yellow.svg Alberto Contador Vlag van Spanje Spanje Discovery Channel 91u 00'26"
2 Cadel Evans Vlag van Australië Australië Predictor - Lotto + 23"
3 Levi Leipheimer Vlag van Verenigde Staten Verenigde Staten Discovery Channel + 31"
3 Carlos Sastre Vlag van Spanje Spanje Team CSC + 7'08"
4 Haimar Zubeldia Vlag van Spanje Spanje Euskaltel - Euskadi + 8'17"
5 Alejandro Valverde Vlag van Spanje Spanje Caisse d'Epargne + 11'37"
6 Kim Kirchen Vlag van Luxemburg Luxemburg T-Mobile Team + 12'18"
7 Jaroslav Popovytsj Vlag van Oekraïne Oekraïne Discovery Channel + 12'25"
8 Mikel Astarloza Vlag van Spanje Spanje Euskaltel - Euskadi + 14'14"
9 Óscar Pereiro Vlag van Spanje Spanje Caisse d'Epargne + 14'25"
10 Mauricio Soler Vlag van Colombia Colombia Team Barloworld + 16'51"

rang renner land ploeg tijd
Gele trui Carlos Sastre Vlag van Spanje Spanje Team CSC - Saxo Bank 87u 52'52"
2 Cadel Evans Vlag van Australië Australië Silence-Lotto + 00'58"
3 Bernhard Kohl[1] Vlag van Oostenrijk Oostenrijk Team Gerolsteiner + 01'13"
3 Denis Mensjov Vlag van Rusland Rusland Rabobank + 02'10"
4 Christian Vande Velde Vlag van Verenigde Staten Verenigde Staten Team Garmin - Chipotle + 03'05"
5 Fränk Schleck Vlag van Luxemburg Luxemburg Team CSC - Saxo Bank + 04'28"
6 Samuel Sánchez Vlag van Spanje Spanje Euskaltel-Euskadi + 06'25"
7 Kim Kirchen Vlag van Luxemburg Luxemburg Team Columbia + 06'55"
8 Alejandro Valverde Vlag van Spanje Spanje Caisse d'Epargne + 07'12"
9 Tadej Valjavec Vlag van Slovenië Slovenië AG2R-La Mondiale + 09'05"
10 Vladimir Jefimkin Vlag van Rusland Rusland AG2R-La Mondiale + 09'55"

Plaats Naam Ploeg Tijd
Gele trui Vlag van Australië Cadel Evans BMC Racing Team 86u12'22"
2 Vlag van Luxemburg Andy Schleck Team Leopard-Trek op 01'34"
3 Vlag van Luxemburg Fränk Schleck Team Leopard-Trek op 02'30"
4 Vlag van Frankrijk Thomas Voeckler Team Europcar op 03'20"
5 Vlag van Spanje Samuel Sánchez Euskaltel-Euskadi op 04'55"
6 Vlag van Italië Damiano Cunego Lampre-ISD op 06'05"
7 Vlag van Italië Ivan Basso Liquigas-Cannondale op 07'23"
8 Vlag van Verenigde Staten Tom Danielson Team Garmin-Cervélo op 08'15"
9 Vlag van Frankrijk Jean-Christophe Péraud AG2R-La Mondiale op 10'11"
10 Vlag van Frankrijk Pierre Rolland Team Europcar op 10'43"

plaats renner land ploeg tijd
Jersey yellow.svg Bradley Wiggins Vlag van Verenigd Koninkrijk Verenigd Koninkrijk Team Sky 87h34'42"
2 Chris Froome Vlag van Verenigd Koninkrijk Verenigd Koninkrijk Team Sky op 03'21"
3 Vincenzo Nibali Vlag van Italië Italië Liquigas-Cannondale op 06'19"
4 Jurgen Van den Broeck Vlag van België België Lotto-Belisol op 10'15"
5 Tejay van Garderen Jersey white.svg Vlag van Verenigde Staten Verenigde Staten BMC Racing Team op 11'04"
6 Haimar Zubeldia Jersey yellow number.svg Vlag van Spanje Spanje RadioShack-Nissan op 15'41"
7 Cadel Evans Vlag van Australië Australië BMC Racing Team op 15'49"
8 Pierre Rolland Vlag van Frankrijk Frankrijk Team Europcar op 16'26"
9 Janez Brajkovič Vlag van Slovenië Slovenië Astana Pro Team op 16'33"
10 Thibaut Pinot Vlag van Frankrijk Frankrijk FDJ op 17'17"

2006, 2007, 2008, 2010 en 2011. Toch geen geweldige top 10's :cab:  Zo maar een greep uit wat eindklassementen in de Tour de afgelopen jaren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaren kloppen niet helemaal (laatste twee zijn 2011 en 2012). Eerste dat opvalt is dat Evans in alle 5 de top-10's staat. Verder staat het vol met erkende klassementsrenners, zeker de middelste drie lijstjes. Daarnaast zijn er in de Tours nog omstandigheden geweest waardoor het klassement er uiteindelijk zo uit kwam te zien. In het jaar dat Evans won, vielen Contador en Vino uit. Ook stond Klöden (2x podium in de Tour) daar aan de start. Net als Leipheimer (podium Vuelta, Dauphine en Zwitserland gewonnen), Popovych (podium en top-5 Giro, top-10 Tour).

Drie van de vijf winnaars (Contador, Evans, Sastre) die hierboven staan, hebben wat klassement betreft betere credentials dan elke renner uit de top-5 van deze Tour.

Kruijswijk is een prima ronderenner, Buchmann kan dat worden. Maar de stelling dat zij alleen door de afwezigheid van enkele grote namen (wat ongebruikelijk is in de Tour) dit resultaat rijden, is toch niet heel vergezocht?

-edit-

Omdat ik nu zelf wel benieuwd ben, wil ik dit even gestructureerder uitzoeken. Wat sowieso nog zou kunnen is dat er momenteel betere ronderenners zijn dan tien jaar geleden. Maar dat de relatieve sterkte van het veld (tov het totaal aan beschikbare klassementsrenners) nu lager is. Misschien is Kruijswijk wel beter dan Klöden, maar waren er in Klödens tijd maar 5 betere ronderenners, terwijl dat er bij Kruijswijk nu 10 zijn (negeer de cijfers even, gaat om uitleg van mijn punt).

Ik kom erop terug.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei 007mark:

Het kan ook zijn dat het niveau dichterbij elkaar is komen te liggen, waardoor goede resultaten in (grote) rondes meer verdeeld worden over meerdere renners?

Nee we moeten altijd een negatieve blik hoden op wielrennen of als Nederlanders presteren......... :classic_huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Pino:

Wellicht had Kruijswijk dan wel aanvallender egrden als hija chter buchman stond. En hoe kan Buchman beter geklommen hebben? Hij eindigde toch alleen gisteren voor Kruijswijk (tijdtechnisch gezien)?

Voor iemand die graag mensen wijst op hun schrijffouten had je beter even jouw berichtje kunnen herlezen.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei 007mark:

Het kan ook zijn dat het niveau dichterbij elkaar is komen te liggen, waardoor goede resultaten in (grote) rondes meer verdeeld worden over meerdere renners?

Ik denk eerder, nu ik eea gezien heb, dat het niveau verder uit elkaar is komen te liggen. Als dan de echte toppers ontbreken (Froome, Dumoulin en Nibali zijn samen verantwoordelijk voor 10  van de 18 recente podiumplaatsen in grote rondes) voelt het deelnemersveld al snel gedevalueerd.

10 uur geleden zei Pino:

Nee we moeten altijd een negatieve blik hoden op wielrennen of als Nederlanders presteren......... :classic_huh:

Wat een onzin dit Pino. Ik ben allereerst een wielrenliefhebber. En daarbij had ik het idee (of dat klopt zal hieronder blijken, en is afhankelijk van subjectieve beoordeling) dat dit een zwakbezette Tour was. Dat heeft verder niets met het negatief beoordelen van Nederlanders te maken. Ik had dat niet bij Dumoulin, niet bij Kruijswijks Giro, niet bij Kelderman in de Vuelta, niet bij Gesink in het verleden. En dat terwijl ik het (geen idee waarom) Kruijswijk bv meer gun dan Dumoulin. Maar je wilt toch niet echt beweren dat Kruijswijk podium had gereden als Froome, Dumoulin, S Yates, Nibali en M.A. Lopez hier allemaal met klassementsambities aan de start hadden gestaan?

Onderzoekje

Ik heb gekeken hoeveel recente winnaars en podiumplaatsen aan de start van de Tour stonden voor de Tours van 2006, 2007, 2008, 2011, 2012 en 2019. Een recente ereplaats komt neer op podium in een GT in de twee jaar daarvoor; dus voor de Tour van 2006 keek ik naar de GT's van 2004 en 2005. Ik heb gekeken naar het aantal winsten dat aan de start komt (maximum is steeds 5) en het aantal podiumplaatsen (maximum is steeds 18). Een renner die 3 keer podium rijdt in de twee voorafgaande jaren, telt dus 3 keer mee.

Ik heb niet gekeken naar dopingschorsingen (2006 is natuurlijk het Puerto-jaar) en aangepaste erelijsten. Als winnaar van de Tour van 2007 heb ik dus Landis genomen. Dit levert in de jaren 2006-2008 een behoorlijke beperking op, aangezien dat voor relatief veel podiumplaatsen geldt.

Daarnaast keek ik niet naar starten met klassementsambities. Dit jaar startten Nibali en Simon Yates niet met klassementsambities, maar voor andere jaren is dat niet allemaal terug te halen. Oscar Pereiro Sio is bv nooit meer als kopman gestart.

Per Tour geef ik ook de aanwezige en afwezige renners die ik heb meegeteld. Renners die als winnaar gelden, zijn steeds dikgedrukt.

Tour 2006

Zeges: 2

Podiumplaatsen: 9

Aanwezig: Cunego, Savoldelli, Simoni, Gontschar, Klöden, Rujano, Menchov, Sastre

Afwezig: Armstrong, Heras, Basso, Perez, Mancebo, Ullrich

Tour 2007

Podiumplaatsen: 8

Aanwezig: Savoldelli, Vinokourov, Menchov, Sastre, Pereiro Sio, Klöden, Valverde, Kasheshkin

Afwezig: Armstrong, Heras, Landis, Basso, Simoni, Rujano, Ullrich, J.E. Guttierez

Tour 2008

Zeges: 1

Podiumplaatsen: 7

Aanwezig: Menchov, Pereiro Sio, Valverde, A Schleck, Evans, Sanchez, Sastre

Afwezig: Basso, Landis, Vinokourov, Di Luca, Contador, J.E. Guttierez, Simoni, Klöden, Kasheshkin, Mazzoleni, Leipheimer

Tour 2011

Zeges: 3

Podiumplaatsen: 8

Aanwezig: Menchov, Contador, Basso, A Schleck, Evans, Sanchez, Velits

Afwezig: Valverde, Nibali, Di Luca, Pellizotti, Armstrong, Arroyo, Rodriguez

Tour 2012

Zeges: 4

Podiumplaatsen: 12

Aanwezig: Basso, Nibali, Evans, Cobo, Menchov, Velits, Scarponi, F Schleck, Froome, Wiggins

Afwezig: Contador, Arroyo, A Schleck, Rodriguez

Tour 2019

Podiumplaatsen: 10

Aanwezig: Thomas, S Yates, Quintana, Nibali, Uran, Bardet, Zakarin

Afwezig: Dumoulin, Froome, Lopez

Mijn conclusie

Er zijn een aantal conclusies. Ten eerste valt op dat tegenwoordig veel minder renners verantwoordelijk zijn voor de 18 podiumplaatsen dan 10 jaar geleden. Daarnaast is duidelijk te zien hoe zeer alle dopinggedoe vooral de Tours van 2006, 2007 en 2008 onthoofd hebben. Zie dat lijstje afwezigen.

In mijn optiek zijn de Tours van 2011 en 2012 overduidelijk de twee meest sterk bezette Tours van deze 6. Die van 2008 is het zwakst bezet qua cijfers, maar qua namen schat ik die van 2006 nog lager in. In 2008 stond er met Menchov, Evans, Sastre, Samuel Sanchez, Valverde en Andy Schleck toch een aardig contingent renners met meerdere hoge ereplaatsen in GT's aan de start. Waar je de Tour van dit jaar plaatst tussen die van 2006, 2007 en 2008 zal een kwestie van smaak zijn. Opvallend is dit jaar dat het lijstje namen er prima uitziet, maar dat dat door verschillende omstandigheden bij veel van hen (S Yates, Nibali, Quintana, Bardet, Zakarin, Uran) niet vertaalt in een mooi klassement.

Los van onderlinge ranking zou ik de Tour van 2019 kenmerken als een Tour waarin de grootste namen ontbraken en een aantal andere erkende klassementsrenners niet thuis gaven. Mogelijk zullen we deze Tour zien als een Tour waarin een nieuwe generatie (Bernal, Buchmann) het overneemt van een oudere (Nibali, Quintana, Bardet, Uran). De toekomst zal dat uitwijzen.

p.s.

Wat hierbij opviel is vooral de ontwikkeling die de Giro qua deelnemersveld heeft doorgemaakt. Wat een matige klassementsrenners (die deels alleen in de Giro presteerden) ben ik daar op het podium tegengekomen zeg: Di Luca, Gontschar, Pellizotti, J.E. Guttierez, Arroyo Bruseghin, Rujano, Mazzoleni en, in mindere mate, Cunego, Savoldelli, Simoni.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Evaluatie Tour de France

Beste Renner:

Beste Sprinter:

Beste Klimmer:

Beste Tijdrijder:

Beste Ploeg:

Grootste verrassing:

Beste Nederlander:

Beste Belg:

Meest tegenvallende renner:

Meest tegenvallende ploeg:

Leukste rit:

Minst leuke rit:

Wat je nog kwijt wilt:

Giro, Tour of Vuelta:

Cijfer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Renner: Alaphilippe

Beste Sprinter: Ewan

Beste Klimmer: Bernal, Pinot

Beste Tijdrijder: De Gendt

Beste Ploeg: Jumbo-Visma

Grootste verrassing: Top 5 voor Alaphilippe, wederopstanding van Barguil

Beste Nederlander: Kruijswijk

Beste Belg: Wellens

Meest tegenvallende renner: Mas

Meest tegenvallende ploeg: Movistar, Katusha

Leukste rit: Genoeg leuke ritten. Van de eerste, tot de aanvallen van Alaphilippe, tot de spanning van de laatste 2 bergritten.

Minst leuke rit: Tijdrit en de rit naar Pau.

Wat je nog kwijt wilt: 

Giro, Tour of Vuelta: Giro

Cijfer: 7,8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Renner: Alaphillipe

Beste Klimmer: Bernal

Beste Tijdrijder: Thomas

Beste Ploeg: Jumbo Visdag

Grootste verrassing: Alaphillipe die het zo lang volhield/Zwakte van de INEOS knechten Moscon en Kwiatkowski)

Beste Belg: De Plus

Meest tegenvallende renner: Kwiatkowski

Meest tegenvallende ploeg: Astana

Leukste rit: Dit is een hele lastige, hele mooie ritten natuurlijk, ik kies voor Planche de Belle Filles, daar won ik ook bijna €100

Minst leuke rit: De enige saaie tussenetappe

Wat je nog kwijt wilt:

Giro, Tour of Vuelta: Tour

Cijfer: 8.5

Het wegvallen van die paar alpencols waren wel een absolute deceptie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Evaluatie Tour de France

Beste Renner: Alaphilippe

Beste Klimmer: Bernal

Beste Tijdrijder: Alaphilippe

Beste Ploeg: Jumbo

Grootste verrassing: De ritzege van Teunissen

Beste Belg: De Plus

Meest tegenvallende renner: Adam Yates

Meest tegenvallende ploeg: Dimension Data

Leukste rit: De rit die De Gendt won met zijn solo. Ongekend.

Minst leuke rit: De rit van zaterdag. Zoveel verwachting van en eigenlijk zo saai. 

Wat je nog kwijt wilt:

Giro, Tour of Vuelta: Tour (Giro een goede 2e)

Cijfer: 7,5. Voor tour begrippen een heerlijk parcours. Spannend klassement. Verrassingen. Alleen als je dan zo opgewonden raakt voor het slotstuk in het laatste weekend. En je naar het hoogtepunt zulke blauwe ballen krijgt dan drukt dit enorm het cijfer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Renner: Jalaphilippe

Beste Klimmer: Bernal/Pinot

Beste Tijdrijder: Alaphilippe (!)

Grootste verrassing: Teunissen

Beste Belg: van Aert en de Plus en dikke props voor de Gendt/Teuns

Meest tegenvallende renner: Dennis, Adam, Dan Martin

Meest tegenvallende ploeg: Dimension Data, Katusha

Leukste rit: Ik denk de meest verrassende ritten, die van de Gendt/van Aert en Teuns, en ook de Tourmalet rit.

Minst leuke rit: Ondanks de opreuring toch wel de ritten van vrijdag en zaterdag, zo had het niet moeten eindigen

Wat je nog kwijt wilt: Mooie start met Teunissen en meerdere Jumbo overwinningen, het slotweekend was een beetje een deceptie door het weer. Al met al wel mooi om weer eens een Tour te hebben met een net wat minder sterk Ineos/Sky blok

Giro, Tour of Vuelta: Tour

Cijfer: 7,5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Renner: Alaphillipe

Beste Klimmer: Bernal/Pinot

Grootste verrassing: Gele trui van Teunissen

Beste Belg: de Plus

Meest tegenvallende renner: Adam Yates

Meest tegenvallende ploeg: Dimension Data

Leukste rit: rit naar Planche de Belle Filles

Minst leuke rit: anticlimax van vrijdag en zaterdag

Wat je nog kwijt wilt: Leuke Tour gezien, beter dan de voorgaande jaren. Mooi etappes in de eerste week zorgen al voor veel spektakel. Jammer van hetuitvallen van Pinot. Uiteindelijk jammer dat Sky/INEOS weer wint. 

Cijfer: 7.5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Renner: Julian Alaphillipe

Beste Sprinter: Caleb Ewan

Beste Klimmer: Egan Bernal

Beste Tijdrijder: Rohan Dennis

Grootste verrassing: Het belang van van Baarle voor Ineos.

Beste Belg: Thomas de Gendt

Meest tegenvallende renner:  Romain Bardet, een tour die onder andere voor jou is gemaakt en dan sta je na twee weken op 4 minuten. 

Meest tegenvallende ploeg: Trek - Segafredo. 1 dag de gele trui als hoogtepunt en die dan zo makkelijk weer afgeven. Ook Richie Porte die op de slotdag nog uit de top-10 lazert. 

Leukste rit: Tourmalet

Minst leuke rit: anticlimax van vrijdag

Wat je nog kwijt wilt: Wat fijn dat er uiteindelijk maar twee echte toprenners zijn uitgevallen (Pinot, Fuglsang). Sowieso het lage aantal valpartijen was mooi.

Cijfer: De gehele tour (9), de manier waarop de tour uiteindelijk wordt beslist (3)

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Evaluatie Tour de France

Beste Renner: Bernal, Alaphilippe

Beste Klimmer: Pinot 

Grootste verrassing: Alaphilippe die zo lang stand hield 

Beste Nederlander: Groenewegen

Beste Belg: van Aert

Meest tegenvallende renner: Mollema, Bardet

Meest tegenvallende ploeg: Trek 

Leukste rit: bijna alle berg etappes 

Minst leuke rit: tussenetappe

Wat je nog kwijt wilt: leukste tour in jaren 

Giro, Tour of Vuelta: Vuelta 

Cijfer: 9

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Renner: Alaphilippe 

Beste Sprinter: Ewan

Beste Klimmer: Bernal

Beste Tijdrijder: Alaphilippe

Beste Ploeg: Jumbo-Visma

Grootste verrassing: Buchmann, Landa(vooral omdat hij in de Giro ook een klassement had gereden), Alaphilippe, Teunissen

Beste Nederlander: Kruijswijk

Beste Belg: de Gendt/van Aert

Meest tegenvallende renner: A.Yates, D. Martin, Fuglsang, Bardet waren wel de grootste tegenvallers.

Meest tegenvallende ploeg: Dimension Data, Katusha

Leukste rit: Lastig, kies toch voor de rit naar de Tourmalet.

Minst leuke rit: de anti-climax van vrijdag 

Wat je nog kwijt wilt: Weinig valpartijen, dat is positief. Wel benieuwd hoe de ASO het parcours gaat maken nu Bardet zo door het ijs is gezakt. 

Giro, Tour of Vuelta: Toch de Tour, al zijn de andere 2 ook heel mooi om te volgen.

Cijfer: 8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Renner: Julian Alaphilippe

Beste Sprinter: Caleb Ewan

Beste Klimmer: Thibaut Pinot

Beste Tijdrijder: Geraint Thomas

Grootste verrassing: Knechten als Muhlberger en Van Baarle. Nooit verwacht dat die zo lang mee zouden kunnen in de finale. Wil hier ook graag Lennard Kämna even uitlichten, reed een aantal keer sterk mee. Laatste etappe ook 'gewoon' 13e. Ook pas 22 jaar, net als Bernal en Gaudu.

Beste Nederlander: Steven Kruijswijk

Beste Belg: Wout van Aert

Meest tegenvallende renner: Enric Mas, Greg van Avermaet

Meest tegenvallende ploeg: Dimension Data en Katusha

Leukste rit: Had de rit naar Tignes moeten worden natuurlijk. Nu kies ik voor de rit naar Foix, waar Pinot zo sterk was, nadat hij een dag eerder ook al won.

Minst leuke rit: Zijn twee etappes geweest waarbij de kopgroep won met meer dan een kwartier voor. Vind dat altijd van die schijtetappes.

Wat je nog kwijt wilt: Mooie Tour geweest, top 5 ook erg dicht bij elkaar. Ook mooi voor het tweede jaar op rij een Nederlander op het podium, wat worden we verwend he! INEOS toch 'gewoon' weer met 2 man op het podium. Hopelijk volgend jaar een nog sterker blok bij Jumbo. Begin er serieus fan te worden van die ploeg.

Cijfer: 8

Ohja mannen. besef even dat Bernal nog 3 jaar mee mag doen voor het jongerenklassement :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites