Elano Geplaatst 9 april 2014 Share Geplaatst 9 april 2014 Zonder Giro arriveer je er ietsjes frisser. Zie Evans bijv. Vorig jaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FC-Breda Geplaatst 15 april 2014 Share Geplaatst 15 april 2014 Gesink heeft hartklachten. Vanmiddag persconferentie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 15 april 2014 Share Geplaatst 15 april 2014 Re: Algemeen wielernieuws #6 Zou toch doodzonde zijn als die sou moeten stoppen oid. Heel vervelend allemaal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 15 april 2014 Share Geplaatst 15 april 2014 Echt heel sneu dit ja :S Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ragazzo Geplaatst 15 april 2014 Share Geplaatst 15 april 2014 Ik heb er meerdere artikelen over gelezen nu. En er wordt ook zeer vaak de nadruk gelegd op stress en paniekaanvallen. Iedereen die wel eens een paniekaanval heeft gehad weet dat je hart dan echt als je een malle tekeer gaat (ook onregelmatig kan klopen). Als je dit zeer vaak hebt dan is het natuurlijk vrij uitputtend zowel fysiek als geestelijk. Gesink zou vooral bij grote koersen in Europa last hebben van paniekaanvallen waardoor zijn hart op hol slaat. Bij het Nederlands kampioenschap in 2011 en de Giro in 2013 stapte hij om deze reden af. Tijdens de Italiaanse ronde kreeg hij in de klimtijdrit last van zijn hart en na de race werd hij in Nederland onderzocht. Er zou toen een chip bij zijn hart zijn geplaatst om in de gaten te houden waar de stoornissen vandaan komen. In Australië en Noord-Amerika heeft Gesink minder problemen om met de stress om te gaan. De Varssevelder boekte zijn grootste successen in Noord-Amerika. Zo won hij in 2012 de GP Montréal en vorig jaar de GP Québec. In 2012 won hij bovendien de Ronde van Californië, waar hij in 2008 al eens de beste jongere was. Vind het allemaal zeer jammer voor hem, en laten we zeker de persconferentie afwachten, maar het komt op mij nogal over of hij het mentaal gewoon niet kan bolwerken allemaal. Is trouwens ook geen schande, hoe getalenteerd je ook bent, niet iedereen is geknipt voor de wereld van de topsport. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 15 april 2014 Share Geplaatst 15 april 2014 (bewerkt) Persco vanaf 18.15 uur live op NOS.nl Edit: Heb nog geen beeld (?) Edit2: Begint later, Gesink staat in de file 15 april 2014 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
macoronics Geplaatst 15 april 2014 Share Geplaatst 15 april 2014 Waarschijnlijk begint de persconferentie om 18:45, omdat Gesink ergens in de file staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 15 april 2014 Share Geplaatst 15 april 2014 Verkeersstress Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 15 april 2014 Share Geplaatst 15 april 2014 http://nos.nl/artikel/636310-gesink-zal-hartoperatie-ondergaan.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 15 april 2014 Share Geplaatst 15 april 2014 Hm :( Hopelijk valt de hersteltijd mee, al schat ik met mijn beperkte medische kennis in dat je dit seizoen op kunt geven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bruins Geplaatst 15 april 2014 Share Geplaatst 15 april 2014 En dan mentaal. Weer vertrouwen krijgen in je eigen lichaam. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bruins Geplaatst 15 april 2014 Share Geplaatst 15 april 2014 In het interview wordt er met geen woord gerept over z'n mentale toestand. Alleen dat hij die afwijking (?) altijd al heeft gehad maar dat hij er na de Giro voor het eerst bang van werd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bruins Geplaatst 15 april 2014 Share Geplaatst 15 april 2014 Kan ook dat het erger werd en dat er reden voor is er bang voor te worden. Het is niet zomaar wat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AjaciedBart. Geplaatst 15 april 2014 Share Geplaatst 15 april 2014 In het artikel wat ik er vanmiddag over las, volgens mij het AD, kwam het er op neer dat ie door de druk van buitenaf die paniekaanvallen etc. krijgt. Sneu, maar dan lijk je toch mentaal niet echt geschikt voor topsport lijkt mij. Wel te hopen dat het lichamelijk allemaal weer beter wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ragazzo Geplaatst 15 april 2014 Share Geplaatst 15 april 2014 In het interview wordt er met geen woord gerept over z'n mentale toestand. Alleen dat hij die afwijking (?) altijd al heeft gehad maar dat hij er na de Giro voor het eerst bang van werd. Kan aan mij liggen, maar ik denk niet snel dat een topsporter dat zal aandragen als reden. Ik zou het totaal niet vooroordelen, zelfs menselijk vinden, maar het lijkt me iets vrij persoonlijks. Aanwijsbare fysieke reden is natuurlijk veel toegankelijker en 'begrijpelijker' voor de volksmond dan een mentale. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bruins Geplaatst 15 april 2014 Share Geplaatst 15 april 2014 Enige die over dat mentale begon was Thijs Zonneveld in het AD omdat ie een interview beloofd had gekregen 11 maanden terug en nadat ie hoorde van de persconferentie er snel gefrustreerd een artikeltje uitgooide. Het sluit elkaar niet uit natuurlijk maar het is nogal wat om te beweren dat een hartritmestoornis veroorzaakt wordt door stress. Neemt niet weg dat Gesink hier mee te kampen kan hebben maar dat hoeft niet per se gerelateerd te zijn aan die hartproblemen. Daarnaast gaat hij ook een hartoperatie ondergaan, lijkt me niet dat ze dat doen als het puur mentaal is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 15 april 2014 Share Geplaatst 15 april 2014 http://velonews.competitor.com/2014/04/news/former-jamis-rider-pinkham-dies-apparent-accidental-overdose_324472?utm_medium=whats-hot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miz Geplaatst 16 april 2014 Share Geplaatst 16 april 2014 Gilbert in de aanval. : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miz Geplaatst 16 april 2014 Share Geplaatst 16 april 2014 En hij wint weer eens! _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 16 april 2014 Share Geplaatst 16 april 2014 Wielrenner Johnny Hoogerland is zeker van deelname aan de Giro d'Italia, meldt de Spaanse website Biciciclismo. Manager Gianni Savio van de Italiaanse wielerploeg Androni-Giocattoli heeft al zes van de negen namen op papier gezet. Naast de Nederlandse kampioen zullen ook de Italianen Franco Pellizotti en Manuel Belletti en de Venezolanen Carlos Ochoa, Yonder Godoy en Jackson Rodríguez op 9 mei aan de start van de Giro verschijnen. Aan het eind van de maand april moet duidelijk worden welke drie renners zich bij dit rijtje zullen voegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Saux Geplaatst 18 april 2014 Share Geplaatst 18 april 2014 Zit net eens naar de route van de Giro del Trentino te kijken, die dinsdag start: :< Scarponi, Pozzovivo, Basso, Evans, Wiggins aan de start. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 18 april 2014 Share Geplaatst 18 april 2014 Is op Eurosport te bekijken toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 19 april 2014 Share Geplaatst 19 april 2014 Re: Algemeen Wedstrijdnieuws Wielrenner Johnny Hoogerland is zeker van deelname aan de Giro d'Italia, meldt de Spaanse website Biciciclismo. Manager Gianni Savio van de Italiaanse wielerploeg Androni-Giocattoli heeft al zes van de negen namen op papier gezet. Naast de Nederlandse kampioen zullen ook de Italianen Franco Pellizotti en Manuel Belletti en de Venezolanen Carlos Ochoa, Yonder Godoy en Jackson Rodríguez op 9 mei aan de start van de Giro verschijnen. Aan het eind van de maand april moet duidelijk worden welke drie renners zich bij dit rijtje zullen voegen. :< :< :< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bruins Geplaatst 19 april 2014 Share Geplaatst 19 april 2014 Is op Eurosport te bekijken toch? Wordt niet uitgezonden geloof ik, slechts een samenvatting op de RAI. Dramatisch, een van de geilste koersen van het jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 19 april 2014 Share Geplaatst 19 april 2014 :(, kan me herinneren, volgens mij verleden jaar dat dit nog live te zien was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten