Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

KNVB Beker

Ilias.

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Kyrill:

Lol

Wat een onzin. Zij komen met bronnen vanaf 69 jaar geleden....

ik ga toch ook niet zeggen dat Arsenal nu meest succesvolste club is van Engeland omdat ze kamppioen werden 20-30 jaar geleden of Forest omdat ze dat 40-50 jaar geleden werden, wat een waanzin;e:-D

Zucht. Je snapt het duidelijk niet. Je zegt dat jouw beeld een minder vertekend beeld is omdat het recenter is, terwijl jouw dataselectie er juist voor zorgt dat het beeld veel meer vertekend is dan de bron die ik aanhaalde sinds de invoering van het betaald voetbal. 

Extra voorbeeldje dan over hoe je ook andere kanten op kunt met recente bekerstatistieken: sinds het seizoen 2009-2010 heeft Feyenoord slechts 5 keer tegen amateurclubs geloot. Ajax lootte in diezelfde periode liefst 15 (!) keer tegen een amateurclub. Ik denk persoonlijk dat je dat beter kunt hebben dan vrijwel steevast thuis tegen Eredivisieclubs, maar daar hoor je dan weer weinig mensen over. 

Kortom: ik vind dat gejank om lotingen vaak tamelijk onzinnig. 

bewerkt door Urbeto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kyrill:

Lol

Wat een onzin. Zij komen met bronnen vanaf 69 jaar geleden....

ik ga toch ook niet zeggen dat Arsenal nu meest succesvolste club is van Engeland omdat ze kamppioen werden 20-30 jaar geleden of Forest omdat ze dat 40-50 jaar geleden werden, wat een waanzin

De bron is niet van 69 jaar geleden. Er wordt al 69 jaar professioneel gespeeld in Nederland.

Maar even makkelijker als jij nu 100 keer een muntje op gaat gooien kan het zomaar 70 keer kop en 30 keer munt worden, Als jij 10.000 keer een muntje opgooit dan kruipt het steeds dichter naar die 50-50 aan waardoor het op de juiste kans verhouding komt. Zo zou je het loten van thuis en uit wedstrijden ook kunnen zien.

Feyenoord zit in de recente historie dus gewoon aan de kant dat thuis iets vaker hun kant op valt. Iets wat ik zeker ga aanhalen als ze thuis spelen, maar het is gewoon het lot.

2 minuten geleden zei Kyrill:

He @Kelvin je krijgt niet je salaris van nu betaald, maar dat van je opa/oma van 65 jaar geleden:sorry:

Dit is totaal niet relevant voor de discussie en heeft niks met de discussie te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gaf iets aan dat ik vind, ik kreeg de vraag waarom, ik heb meer dan adequaat beantwoord waarom. Ik trek me terug uit deze discussie en ga straks lekker minimaal van 17:00-23:00 werken of langer, net als morgen en zaterdag min of meer. Fijn weekend iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei timpy00:

Je probeerde het thuisnummer zeker?

Deze duurde even voordat ie viel.

1 minuut geleden zei Arezo:

Ik krijg ook de in gesprektoon. We kunnen ook massaal naar Karel ze restaurant afreizen en de discussie daar voort zetten?

Zenden ze de loting daar ook uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Arezo:

Ik krijg ook de in gesprektoon. We kunnen ook massaal naar Karel ze restaurant afreizen en de discussie daar voort zetten?

Misschien loten wie daarheen moet? Kortste strookje trekken en je bent de Sjaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

Zucht. Je snapt het duidelijk niet. Je zegt dat jouw beeld een minder vertekend beeld is omdat het recenter is, terwijl jouw dataselectie er juist voor zorgt dat het beeld veel meer vertekend is dan de bron die ik aanhaalde sinds de invoering van het betaald voetbal. 

Extra voorbeeldje dan over hoe je ook andere kanten op kunt met recente bekerstatistieken: sinds het seizoen 2009-2010 heeft Feyenoord slechts 5 keer tegen amateurclubs geloot. Ajax lootte in diezelfde periode liefst 15 (!) keer tegen een amateurclub. Ik denk persoonlijk dat je dat beter kunt hebben dan vrijwel steevast thuis tegen Eredivisieclubs, maar daar hoor je dan weer weinig mensen over. 

1 uur geleden zei timpy00:

De bron is niet van 69 jaar geleden. Er wordt al 69 jaar professioneel gespeeld in Nederland.

Maar even makkelijker als jij nu 100 keer een muntje op gaat gooien kan het zomaar 70 keer kop en 30 keer munt worden, Als jij 10.000 keer een muntje opgooit dan kruipt het steeds dichter naar die 50-50 aan waardoor het op de juiste kans verhouding komt. Zo zou je het loten van thuis en uit wedstrijden ook kunnen zien.

Feyenoord zit in de recente historie dus gewoon aan de kant dat thuis iets vaker hun kant op valt. Iets wat ik zeker ga aanhalen als ze thuis spelen, maar het is gewoon het lot.

Dit is totaal niet relevant voor de discussie en heeft niks met de discussie te maken.

Jij vraagt waarom ik vind  de beker,beter Feyenoord beker genoemd kan worden,ik zeg oa vanwege vele thuis duels ,en al heellang steevast finale in de Kuip is. Om dan "bron" erbij te halen data bijhoudt vanaf fucking 1955 ,69 jaar geleden is compleet waanzinnig en insane. Jij gaat toch ook niet in Zweden bij wijze van spreken je scriptie maken en allemaal bron vermeldingen noemen van 1810,1745 en 1902.  Slaat helemaal nergens op. Dus als iemand jullie zou vragen wie beste team van Nederland is, zouden jullie je antwoord op laatste 69 jaar baseren,of nog langer geleden ipv 5-10 jaar geleden wat heel wat relevanter is, volstrekt waanzinnig. Is gewoon echt echt gestoord om het te baseren op cijfers en data van bijna 70 jaar geleden, dat is al heellang niet meer relevant.  Ik ga verder werken,jullie zijn echt van het padje af,ik heb gewoon betrouwbare en degelijke bronnen gegeven,dan die onzin die al 69 jaar bijhoudt LOL.

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kyrill niet om het één of ander hoor, want inhoudelijk kan ik je best volgen. Maar als je met krachttermen als 'gestoord', 'waanzinnig', 'insane' en 'van het padje af' gaat strooien naar anderen, dan kun je toch niet verwachten dat zij nog inhoudelijk op je argumenten in zullen gaan? 

Ga even uit je emotie, pak je werk inderdaad weer verder op en kom terug als je weer rustig bent. Want zo is er geen beginnen aan met deze manier van discussiëren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

Denkt Ajax vast anders over :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Kyrill:

Jij vraagt waarom ik vind  de beker,beter Feyenoord beker genoemd kan worden,ik zeg oa vanwege vele thuis duels ,en al heellang steevast finale in de Kuip is. Om dan "bron" erbij te halen data bijhoudt vanaf fucking 1955 ,69 jaar geleden is compleet waanzinnig en insane. Jij gaat toch ook niet in Zweden bij wijze van spreken je scriptie maken en allemaal bron vermeldingen noemen van 1810,1745 en 1902.  Slaat helemaal nergens op. Dus als iemand jullie zou vragen wie beste team van Nederland is, zouden jullie je antwoord op laatste 69 jaar baseren,of nog langer geleden ipv 5-10 jaar geleden wat heel wat relevanter is, volstrekt waanzinnig. Is gewoon echt echt gestoord om het te baseren op cijfers en data van bijna 70 jaar geleden, dat is al heellang niet meer relevant.  Ik ga verder werken,jullie zijn echt van het padje af,ik heb gewoon betrouwbare en degelijke bronnen gegeven,dan die onzin die al 69 jaar bijhoudt LOL.

Ik gebruik data over de afgelopen 69 jaar omdat dat laat zien dat jouw recency bias op zijn minst een sterk vertekend beeld geeft. Ook blijf je maar schermen met dat finales in de Kuip zijn, maar de Kuip is in die gevallen neutraal terrein én het heeft niets met lotingen te maken. Hoe dan ook, dat jij dat compleet waanzinnig, insane, volstrekt waanzinnig, echt gestoord en van het padje vindt is allemaal prima, maar met enige vorm van een inhoudelijke discussie inclusief argumenten heeft het weinig van doen. 

Ohja, tot slot, tegen een historicus zeggen dat 'je bij je scriptie toch geen bronvermeldingen uit 1810, 1745 en 1902 gebruikt' is ook nog niet zo vanzelfsprekend als je het wilt laten voorkomen ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites