Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Radio 2 Top 2000

Kweekie

Aanbevolen berichten

Niet met de meesten hier eens. Het is inderdaad lijst van beste nummers allertijden en heb laatste dagen/week ook genoeg nieuwere nummers gehoord zoals Diamonds van The Boxer Rebellion of Bed Shaped van Keane.

Wel grappig overigens dat ze gister zeiden alleen naar het Café komen als je gereserveerd hebt, het is anders veels te druk :r

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedere radio dj heeft minimaal 1 producer in de studio die zorgt dat alles goed klaarstaat en de dj genoeg informatie heeft. Ook is er meestal nog iemand van de techniek aanwezig die zo nodig in kan grijpen. Verder gaat vooral zo'n Top 2000 bijna op de automatische piloot, aangezien ieder uur er (exclusief de muziek) er hetzelfde uitziet. Rob Stenders vind ik zelf wel fijn om naar te luisteren, heel fijn dat hij weer de hele week te horen is volgende week

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begint bij vlagen soms meer een troll lijst te worden. Dikke zeekoe Adele- Hello binnen gekomen op plek 22 ofzo :r :cab:

Wtf. En Dotan-Home ook echt top 30 ofzo...

Zijn die uitgesloten van deelname dan?

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat er wel iets te zeggen valt om nummers vanuit dat jaar niet mee te laten doen. Dat maakt een lijst die de beste lijst aller tijden claimt te zijn wat hitgevoelig.

Dotan met Home werd toch gedraaid met die MH17 optochten. In dat kader kan ik wel begrijpen dat er emoties/herinneringen aan verbonden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat er wel iets te zeggen valt om nummers vanuit dat jaar niet mee te laten doen. Dat maakt een lijst die de beste lijst aller tijden claimt te zijn wat hitgevoelig.

Dotan met Home werd toch gedraaid met die MH17 optochten. In dat kader kan ik wel begrijpen dat er emoties/herinneringen aan verbonden zijn.

Maar het is geen lijst aller tijden, het is een lijst aller tijden van dat jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel grappig overigens dat ze gister zeiden alleen naar het Café komen als je gereserveerd hebt, het is anders veels te druk :r

Is altijd zo volgens mij. Vriend van mij ging er wel eens heen en je moet dan in de rij gaan staan, zo'n soort van kaartje halen waar op staat hoe laat je terug mag komen en dan kun je naar binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dat zou doen, zou het de lijst juist niet van alle tijden maken, want dan zou je beweren dat een nummer gemaakt in dit jaar niet tot de 2000 beste nummers aller tijden kan behoren, wat natuurlijk onzin is. Ik begrijp je verontwaardiging over sommige nummers dat deze zo hoog staan (en dat heb ik zelf ook), maar ik denk niet dat ze dat zouden moeten veranderen. Nummers van 2015 stonden al niet in de keuzelijst he, die konden er enkel met stemmen via vrije keuze inkomen, dus op die manier proberen ze het al een beetje tegen te houden dat mensen niet hun all-time favourites maar hun favorieten van die week erin stemmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dat zou doen, zou het de lijst juist niet van alle tijden maken, want dan zou je beweren dat een nummer gemaakt in dit jaar niet tot de 2000 beste nummers aller tijden kan behoren, wat natuurlijk onzin is. Ik begrijp je verontwaardiging over sommige nummers dat deze zo hoog staan (en dat heb ik zelf ook), maar ik denk niet dat ze dat zouden moeten veranderen. Nummers van 2015 stonden al niet in de keuzelijst he, die konden er enkel met stemmen via vrije keuze inkomen, dus op die manier proberen ze het al een beetje tegen te houden dat mensen niet hun all-time favourites maar hun favorieten van die week erin stemmen.

Ik snap heel goed dat ze dat niet doen. Ik verwonder mij altijd over nummers die in dat jaar uitkomen en dat er massaal op gestemd wordt. Daar zit mijn frustratie. Zo'n Hello van Adele staat volgend jaar echt niet nog een keer op 23 bijvoorbeeld. Het is logisch dat Radio 2 (vrijwel nooit) nummers uitsluit, anders is het geen aller tijden lijst. Ik vind het gewoon jammer dat stemmers recente nummers zo omhoog stemmen, that's all.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap heel goed dat ze dat niet doen. Ik verwonder mij altijd over nummers die in dat jaar uitkomen en dat er massaal op gestemd wordt. Daar zit mijn frustratie. Zo'n Hello van Adele staat volgend jaar echt niet nog een keer op 23 bijvoorbeeld. Het is logisch dat Radio 2 (vrijwel nooit) nummers uitsluit, anders is het geen aller tijden lijst. Ik vind het gewoon jammer dat stemmers recente nummers zo omhoog stemmen, that's all.

Mwah, zou best kunnen dat die volgend jaar weer zo hoog staat hoor. Adele heeft een groot publiek en denk wel dat er een hoop mensen zijn die dat nummer echt heel goed vinden, en niet enkel nu toevallig goed vinden maar volgend jaar niet meer. Je zag bijvoorbeeld ook aan Home van Dotan dat die dit jaar juist flink door is gestegen. Vorig jaar op 90 ofzo volgens mij, nu op 32. Juist de nummers van 2014 zijn veelal gestegen en eindigden hoger dan de nummers van 2015. Buiten Adele was er namelijk geen enkele nieuwe binnenkomer bij de eerste 500.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mwah, zou best kunnen dat die volgend jaar weer zo hoog staat hoor. Adele heeft een groot publiek en denk wel dat er een hoop mensen zijn die dat nummer echt heel goed vinden, en niet enkel nu toevallig goed vinden maar volgend jaar niet meer. Je zag bijvoorbeeld ook aan Home van Dotan dat die dit jaar juist flink door is gestegen. Vorig jaar op 90 ofzo volgens mij, nu op 32. Juist de nummers van 2014 zijn veelal gestegen en eindigden hoger dan de nummers van 2015. Buiten Adele was er namelijk geen enkele nieuwe binnenkomer bij de eerste 500.

Kensington kwam ook binnen in de top 100. En sowieso dat Hello volgend jaar zakt hoor, hij zal nog steeds wel hoog staan maar echt geen 23.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik probeer wat te relativeren, als je je hier al zo druk om maakt. Het gaat om een fucking muzieklijstje, en er staat nergens dat je 30+ moet zijn om te stemmen.

Bovendien is Coldplay een van de grootste bands van de afgelopen 10 jaar, niet vreemd dat die er dan in staat. Dat jij het niks vind, prima maar het is de Radio 2 Top 2000 niet de Östlund top 2000.

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites