007mark Geplaatst 7 april 2020 Share Geplaatst 7 april 2020 Vandaag met het mooie weer toch maar geprobeerd. Deze keer op mijn zaalschoenen van de korfbal in plaats van mijn hardloopschoenen. Zit minder demping in, maar in ieder geval geen last van mijn voeten gekregen. Mooie 5km gedaan en de rest van de route lekker in de zon naar huis gewandeld. Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 8 april 2020 Share Geplaatst 8 april 2020 Gisteravond even rondje gedaan in de avond zon. Uiteindelijk balen, had teveel gegeten en daardoor kreeg ik na 5km enorme kramp in me maag. Laatste drie km daardoor verkloot. Liep tot die tijd gem 4:50 per km, een snelheid die ik nu vrij gemakkelijk vast kan houden. Sinds ik mijn benen meer ben gaan trainen is mijn tempo echt rap omlaag gegaan. Normaliter liep ik altijd 5:30 gem ofzo, maar nu heb ik in rap tempo van die tijden naar beneden kunnen halen. ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 8 april 2020 Share Geplaatst 8 april 2020 Wel een mooie formule 1 wagen gelopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 8 april 2020 Share Geplaatst 8 april 2020 Hier gisteren ook weer een rondje van een kleine 4KM. Merk toch dat ik het te gek heb gemaakt de afgelopen tijd. Toch weer erg last van kuit en scheenbeen.. Volgende keer maar 3 dagen rust ipv 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 8 april 2020 Share Geplaatst 8 april 2020 5 uur geleden zei Erwin.: Wel een mooie formule 1 wagen gelopen Of een drol. Of nou ja. Zo zag het er vanochtend bij mij uit toen ik naar onder keek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 9 april 2020 Share Geplaatst 9 april 2020 Helaas vandaag een wat tragere 5 kilometer dan afgelopen dinsdag gelopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 10 april 2020 Share Geplaatst 10 april 2020 19 uur geleden zei 007mark: Helaas vandaag een wat tragere 5 kilometer dan afgelopen dinsdag gelopen. Misschien de warmte Mark. En sowieso de vorm vd dag. Maar toch weer lekker 5 gelopen. Zelf was ik dinsdag wezen lopen. Eerste 2km had mijn horloge nog geen signaal. Dat voelt wel naakt haha. Daarna nog 7 met. gps. Maar kreeg vrij snel pijn en ging daardoor scheef lopen. Geen beste ronde. Laatste 2 weken zeurende steek in de zijkant van mijn rechter bil en onderrug. Denk dat ik maar even een dag of 5 niet loop en hopelijk gaat het dan wat beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 10 april 2020 Share Geplaatst 10 april 2020 Zojuist zei Gert: Misschien de warmte Mark. En sowieso de vorm vd dag. Maar toch weer lekker 5 gelopen. Zelf was ik dinsdag wezen lopen. Eerste 2km had mijn horloge nog geen signaal. Dat voelt wel naakt haha. Daarna nog 7 met. gps. Maar kreeg vrij snel pijn en ging daardoor scheef lopen. Geen beste ronde. Laatste 2 weken zeurende steek in de zijkant van mijn rechter bil en onderrug. Denk dat ik maar even een dag of 5 niet loop en hopelijk gaat het dan wat beter. Was deze keer wat trager begonnen, omdat ik vorige keer het idee had dat ik naar het einde toe best wat vertraagde. Klopt ook wel als je mijn tussentijden zag. Alleen toen ik gister wilde versnellen lukte dat eigenlijk pas echt op het einde vanaf de 4km. Daarvoor was dat vooral een gek gevoel dat ik harder wilde dan mijn benen ofzo. Alsof ze gewend waren aan de tred dit ik had. Dus misschien volgende keer toch maar weer wat sneller starten. Vervelend van de partij. Misschien had het slimmer geweest om direct te stoppen wanneer je de pijn kreeg. Al is dat een slecht advies, want zo ben ik zelf ook niet Sowieso is pasen een prima tijd om even te rusten en lekker te eten, dus even niet hardlopen kan geen kwaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 10 april 2020 Share Geplaatst 10 april 2020 Zojuist zei 007mark: Was deze keer wat trager begonnen, omdat ik vorige keer het idee had dat ik naar het einde toe best wat vertraagde. Klopt ook wel als je mijn tussentijden zag. Alleen toen ik gister wilde versnellen lukte dat eigenlijk pas echt op het einde vanaf de 4km. Daarvoor was dat vooral een gek gevoel dat ik harder wilde dan mijn benen ofzo. Alsof ze gewend waren aan de tred dit ik had. Dus misschien volgende keer toch maar weer wat sneller starten. Vervelend van de partij. Misschien had het slimmer geweest om direct te stoppen wanneer je de pijn kreeg. Al is dat een slecht advies, want zo ben ik zelf ook niet Sowieso is pasen een prima tijd om even te rusten en lekker te eten, dus even niet hardlopen kan geen kwaad. Ik kreeg de pijn toen ik al op 4km van mijn huis was. Dus dacht dan maar in Mollema style terug joggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 11 april 2020 Share Geplaatst 11 april 2020 Deze ging erg lekker vandaag. Bij mij is het blijkbaar ook gewoon een kwestie van durven. Ben nog wel eens bang om te rap te beginnen en dan helemaal in te storten. Deze keer echt snel begonnen en merkte dat het enorm helpt om in een goed een snel ritme te komen. Ook deze keer andere muziek gebruikt. Shuffle altijd op Spotify een 'running' lijst. Had vorige keer 140 bpm en nu 160 bpm. Onbewust helpt het denk ik heel veel. Splittijden waren erg sterk vandaag 1e km: 5.10 2e km: 5.25 3e km: 5.21 4e km: 5.32 5e km: 5.29 Zeer tevreden mee. Toch mooi 1 minuut en 48 seconden van min PR af op de 5 kilometer. Als ik deze vooruitgang blijf zien de komende tijd gaat het toch ook wel weer kriebelen om richting het einde van de zomer, of in de herfst mezelf in te schrijven voor een loopevenement. Mochten die tegen die tijd weer doorgaan uiteraard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 11 april 2020 Share Geplaatst 11 april 2020 Ditmaal ging het wél zoals ik twee dagen eerder hoopte. Goed gegeten en goed geslapen en daarmee heerlijk in de ochtendzon gelopen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 11 april 2020 Share Geplaatst 11 april 2020 Lekker tempo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 11 april 2020 Share Geplaatst 11 april 2020 Een week geleden ook weer gestart met hardlopen, iets waar ik zo'n zes jaar geleden mee gestopt was (destijds tot zo'n 15 km opgebouwd). Bijna twee jaar geleden voor het laatst gevoetbald, dus mijn enige beweging waren de lange wandelingen met onze hond. Gestart met 3km, tussendoor vier keer bijkomen. Gisteren wederom 3km, tussendoor één keer alles een beetje los geschud. Uiteindelijk 16 minuten over het stuk gedaan (zonder de stop). Geen spierpijn vandaag, was na afgelopen zondag wel anders Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 11 april 2020 Share Geplaatst 11 april 2020 Goed bezig Titan. Ik heb het zelf ook weer opgepakt. In 8 dagen tijd 3 keer iets meer dan 5 kilometer gelopen. Wel ongeveer op de helft een pauze, maar binnenkort wordt dat hopelijk weer een tussendoor sprintje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 12 april 2020 Share Geplaatst 12 april 2020 (bewerkt) Ging vanochtend ff rondje doen van ongeveer 6 km, dacht lukt wel even. Nou, toen ik thuis kwam was ik wel echt ff offline. Interval allicht 12 april 2020 bewerkt door Sanel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sacioli Geplaatst 12 april 2020 Share Geplaatst 12 april 2020 Ondertussen ook al een tijdje bezig met hardlopen. Afgelopen oktober de marathon van Amterdam gelope in 4u 17. Ingeschreven voor de marathon van Malaga (december) en ondertussen loop ik 21km in 1u 39. Ik hoop de marathon (als die doorgaat) onder de 3u 30 te lopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 14 april 2020 Share Geplaatst 14 april 2020 Gisteren mijn zwager even 'gehaast'. Die wilde na 2 jaar niet hardlopen weer een beetje gaan beginnen. 5.5km met hem gerend op 5m45 (toch best lekker tempo voor iemand die al 2 jaar niet gerend heeft). Hem thuis afgezet en toen nog even doorgetrokken naar de 10km. Kon ik toch mooi de resterende 4.5km allemaal rond de 4m50 lopen. Volgende week maar eens een 10km tempo loop doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 14 april 2020 Share Geplaatst 14 april 2020 Ook weer aantal rondjes gelopen. 4km viel tegen, was de week ervoor sneller. Voor de rest wat lange afstanden op een laag tempo gelopen voor het ontbijt om m'n lichaam te dwingen om vet te verbranden. Donderdag weer een snelle 4km proberen. Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 14 april 2020 Share Geplaatst 14 april 2020 Lijkt mij eerlijk gezegd niets om op een lege maag te gaan rennen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 14 april 2020 Share Geplaatst 14 april 2020 12 minuten geleden zei 007mark: Lijkt mij eerlijk gezegd niets om op een lege maag te gaan rennen. Kwestie van gewenning. Ik loop sinds ik aan intermittent fasting doe liever in de ochtend op een lege maag dan s'avonds na het eten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 14 april 2020 Share Geplaatst 14 april 2020 (bewerkt) Doe het puur omdat ik nog een kilo of 7 moet afvallen. Als je met avondeten koolhydraten eet, daarna sport, eiwitten bijvullen en s ochtends op een lege maag, rustig, gaat lopen is je glycogeen niveau heel laag, waardoor je lichaam vet als brandstof gaat gebruiken. Merk wel dat m'n lichaam pas 'aanslaat' na een aantal kilometer, maar dat is nog even wat gewenning denk ik. Voor intensieve runs ga ik liever na een goede middag maaltijd, dan ben ik veel energieker, loopt imo veel lekkerder. Na het avondeten doe ik eigenlijk alleen wat core oefeningen, lopen na het avondeten vind ik vreselijk. 14 april 2020 bewerkt door Jespresso Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sacioli Geplaatst 14 april 2020 Share Geplaatst 14 april 2020 Na het avondeten is niet heel lekker, nee. Ik moet zeggen dat ik niet op een lege maag kan rennen, krijg dan echt het gevoel dat je omvalt. Voor een 21km wil ik wel altijd goed eten, aangezien je echt energie moet hebben om zo'n long run te kunnen doen. Klap ik er nog een gelletje bij en een 21km is prima te doen. Zonder eten kun je me waarschijnlijk ergens oprapen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 14 april 2020 Share Geplaatst 14 april 2020 Hier nog steeds last dus gekozen voor een wandeling afgelopen zaterdag. Heerlijk gewandeld 5,52 km in 58.17 . Nu met wat rust hopelijk weer kunnen hardlopen deze week Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 14 april 2020 Share Geplaatst 14 april 2020 1 uur geleden zei Lazy: Kwestie van gewenning. Ik loop sinds ik aan intermittent fasting doe liever in de ochtend op een lege maag dan s'avonds na het eten. Sowieso na een heel zware maaltijd is het ook niet fijn inderdaad. Dan liever eind van de ochtend of begin van de middag na de lunch. 1 uur geleden zei Jespresso: Doe het puur omdat ik nog een kilo of 7 moet afvallen. Als je met avondeten koolhydraten eet, daarna sport, eiwitten bijvullen en s ochtends op een lege maag, rustig, gaat lopen is je glycogeen niveau heel laag, waardoor je lichaam vet als brandstof gaat gebruiken. Merk wel dat m'n lichaam pas 'aanslaat' na een aantal kilometer, maar dat is nog even wat gewenning denk ik. Voor intensieve runs ga ik liever na een goede middag maaltijd, dan ben ik veel energieker, loopt imo veel lekkerder. Na het avondeten doe ik eigenlijk alleen wat core oefeningen, lopen na het avondeten vind ik vreselijk. Begrijpelijk met de uitleg in dat geval. Hier totaal niet de intentie om af te vallen, zou zelfs wel een paar kilo bij kunnen eigenlijk. Speel overigens wel met de gedachten om zo een matje te kopen zodat ik af en toe inderdaad ook wat oefeningen kan doen voor de buikspieren. Denk dat het ook zal helpen voor tijdens het hardlopen. 22 minuten geleden zei Sacioli: Na het avondeten is niet heel lekker, nee. Ik moet zeggen dat ik niet op een lege maag kan rennen, krijg dan echt het gevoel dat je omvalt. Voor een 21km wil ik wel altijd goed eten, aangezien je echt energie moet hebben om zo'n long run te kunnen doen. Klap ik er nog een gelletje bij en een 21km is prima te doen. Zonder eten kun je me waarschijnlijk ergens oprapen 21km nog nooit gerend. Langste is éénmaal de Dam tot Damloop. Is 10 EM en ook al een jaar of 5 geleden schat ik zo in. Heb er thuis ook niet echt te tijd en behoefte voor om enorm lange afstanden te rennen, maar bij zo'n evenement lijkt het mij wel weer eens leuk in de toekomst. Hoeveel kilometer moet je ongeveer trainen zodat je de 21km ook aan kan? 15 minuten geleden zei CrisChivu: Hier nog steeds last dus gekozen voor een wandeling afgelopen zaterdag. Heerlijk gewandeld 5,52 km in 58.17 . Nu met wat rust hopelijk weer kunnen hardlopen deze week Nog aardig doorgestapt dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 14 april 2020 Share Geplaatst 14 april 2020 2 minuten geleden zei 007mark: Speel overigens wel met de gedachten om zo een matje te kopen zodat ik af en toe inderdaad ook wat oefeningen kan doen voor de buikspieren. Denk dat het ook zal helpen voor tijdens het hardlopen. Gelijk doen. Men vergist zich wel eens in de functie van je buikspieren en rugspieren bij het hardlopen. Heel veel blessures of pijntjes in de bovenbenen/liezen kunnen verholpen worden door sterkere buik/rugspieren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten