rich ruzzian Geplaatst 4 mei 2023 Share Geplaatst 4 mei 2023 Ingeschreven voor de 4 mijl van Assen. Die vind plaatst in september. Dat wordt dus binnenkort beginnen met trainen. Laatste keer dat ik zo'n afstand heb gelopen was in 2018 met de 4 mijl van Groningen. Toen na jaren niks doen en roken in 3 maanden training op 43 minuten geëindigd. Streven is zo rond de 40 minuten te gaan finishen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 4 mei 2023 Share Geplaatst 4 mei 2023 4 uur geleden zei 007mark: Nice artikel wel, ga ik delen in de groep collega's die ook mee gaan doen met de Dam tot Damloop. Staan ingeschreven voor de 10 Engelse Mijl (16,1km) in september met een groep van 20 mensen. Echt wel zin in, en weer een duidelijk doen waar ik naartoe train. Heb enorm de neiging om altijd het 2e deel van mijn run sneller te lopen dan het 1e deel. En helemaal richting het einde alles eruit te halen wat erin zit. Dus wat dat betreft wil ik elke run een record pakken en lijkt het dus een 'wedstrijddag'. Komende periode eens kijken of de theorie in dat artikel zich gaat uitbetalen. Door langer ‘langzaam’ te lopen bouw je spiermassa op, massa die je nodig hebt om sneller te lopen op de korte termijn. Ik ben er in geslaagd om mijn 10km naar 45 min te krijgen door geregeld 15-18 km op een langzamer tempo te lopen (zeg 5:30 a 5:45 de km).. Merkte vooral dat ik in de tweede helft van de 10km meer en meer kracht begon te krijgen en daardoor veel gemakkelijker het tempo kon volhouden. Inmiddels kost een 10km lopen in 47 min me echt nauwelijks moeite meer, terwijl ik voorheen (toen ik alleen maar dezelfde afstanden deed) echt veel moeite had om mijn tijden onder de 50 min te krijgen.. Ook niet vergeten om interval te doen. Goede manier om je longinhoud te vergroten 👍🏻👍🏻 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 4 mei 2023 Share Geplaatst 4 mei 2023 Vanochtend het matige nieuws van de fysio aan moeten horen; geveld door shin splints. Nu door met rustig zwemmen en fietsen en wat oefeningen, hopelijk kan ik over een maandje weer hardlopen en behoort de triathlon van 25 juni tot de mogelijkheden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 4 mei 2023 Share Geplaatst 4 mei 2023 23 minuten geleden zei Rogier.: Vanochtend het matige nieuws van de fysio aan moeten horen; geveld door shin splints. Nu door met rustig zwemmen en fietsen en wat oefeningen, hopelijk kan ik over een maandje weer hardlopen en behoort de triathlon van 25 juni tot de mogelijkheden. Been there, done that. Al twee keer gehad. Vorige week voor het eerst weer kunnen hardlopen. Heb alle twee de keren 10 dagen volledige rust gepakt. Daarna geen klachten meer. Hoop dat dit ook voor jou geldt. Gebruik je al compressiekousen? Zo niet: kopen! Scheelt een hele boel. Nog 3 weken tot de halve marathon van Utrecht. Doel is nu onder de 4:45 p/km. Na 15 kilometer het gas volledig opengooien en kijken wat er uit te slepen valt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 4 mei 2023 Share Geplaatst 4 mei 2023 (bewerkt) 5 minuten geleden zei Thierryvane: Been there, done that. Al twee keer gehad. Vorige week voor het eerst weer kunnen hardlopen. Heb alle twee de keren 10 dagen volledige rust gepakt. Daarna geen klachten meer. Hoop dat dit ook voor jou geldt. Gebruik je al compressiekousen? Zo niet: kopen! Scheelt een hele boel. Jep, bij vrijwel elk rondje heb ik die Stox-sokken aan. Heb nu ook een weekje rust en het voelt wel alweer een stuk beter, maar is nog niet voorbij. Loop eigenlijk al sinds eind maart met deze blessure, heb er ook de marathon mee gelopen dus kan me niet voorstellen dat het met 10 dagen rust over is 4 mei 2023 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 4 mei 2023 Share Geplaatst 4 mei 2023 6 minuten geleden zei Rogier.: Jep, bij vrijwel elk rondje heb ik die Stox-sokken aan. Heb nu ook een weekje rust en het voelt wel alweer een stuk beter, maar is nog niet voorbij. Loop eigenlijk al sinds eind maart met deze blessure, heb er ook de marathon mee gelopen dus kan me niet voorstellen dat het met 10 dagen rust over is Ai, dan heb je inderdaad iets te laat aan de bel getrokken. Hopen dat het meevalt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 4 mei 2023 Share Geplaatst 4 mei 2023 3 uur geleden zei Lazy: Door langer ‘langzaam’ te lopen bouw je spiermassa op, massa die je nodig hebt om sneller te lopen op de korte termijn. Ik ben er in geslaagd om mijn 10km naar 45 min te krijgen door geregeld 15-18 km op een langzamer tempo te lopen (zeg 5:30 a 5:45 de km).. Merkte vooral dat ik in de tweede helft van de 10km meer en meer kracht begon te krijgen en daardoor veel gemakkelijker het tempo kon volhouden. Inmiddels kost een 10km lopen in 47 min me echt nauwelijks moeite meer, terwijl ik voorheen (toen ik alleen maar dezelfde afstanden deed) echt veel moeite had om mijn tijden onder de 50 min te krijgen.. Ook niet vergeten om interval te doen. Goede manier om je longinhoud te vergroten 👍🏻👍🏻 @007mark Voor het opbouwen van spiermassa moet je vooral krachttraining doen. Met aerobe training ga je vooral je basisuithouding en uithoudingsvermogen (hart en longen) verbeteren. Het voordeel daarvan is dat je later begint met verzuren, sneller zult herstellen van zwaardere inspanning (afbraak melkzuur) en meer constante in je prestaties leggen (verliest minder snel je 'vorm'). Bovenop die basis kun je vervolgens verder bouwen aan je conditie met inderdaad interval en weerstand-trainingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 8 mei 2023 Share Geplaatst 8 mei 2023 (bewerkt) Dat snel herstellen is de komende anderhalve maand wel nog van belang, zeker omdat ik nog 3x in de week korfbal. In de zomer als we geen competitie of trainen meer hebben, maakt dat minder uit. Vandaag wel een erg lekkere ronde gedaan. 8 van de 12 splittijden ergens in de 5.40, dus lekker constant. Kon het ook goed volhouden qua lucht. Benen raakte wel vermoeid natuurlijk richting het einde. 8 mei 2023 bewerkt door 007mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 8 mei 2023 Share Geplaatst 8 mei 2023 Afgelopen zaterdag met vier uurtjes slaap en teveel alcohol op de Bijlmer Run gelopen. Vriend van me die bij Run2Day werkt vroeg of ik mee wilde lopen voor een social media-campagne. Best tof: volledig gekleed in New Balance, mochten na de run alles houden (o.a. de New Balance Fresh Foam X More v4). Daar eenmaal aangekomen, vrij misselijk van mijn rit in de Uber, beetje babbelen met de rest. Bleken het allemaal atleten te zijn naast hun job. "Jaaaaaaaaaa ik loop ongeveer 3:20 km/u als ik mijn best een beetje doe." Schrok me de tering joh. 3 minuut 20 per kilometer... Bizar. En dat moet ik dan gaan volgen met mijn brakke harses. Gelukkig was het doel van die race gemiddeld 5:00 km/u rennen zodat er voldoende foto's gemaakt konden worden. Al met al een ontspannen run en leuk om te doen. Sfeer was super in de Bijlmer. Geniale medaille ook. Nu op naar zondag 21 mei. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 8 mei 2023 Share Geplaatst 8 mei 2023 Zeer nette tijd hoor. Helemaal als je brak bent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 8 mei 2023 Share Geplaatst 8 mei 2023 Wat kunnen ze lekker hollen he die jongens Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 9 mei 2023 Share Geplaatst 9 mei 2023 21 uur geleden zei Thierryvane: Bleken het allemaal atleten te zijn naast hun job. "Jaaaaaaaaaa ik loop ongeveer 3:20 km/u als ik mijn best een beetje doe." Schrok me de tering joh. 3 minuut 20 per kilometer... Bizar. Teleurstellend dat je dat niet kan volgen Thierry. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 15 mei 2023 Share Geplaatst 15 mei 2023 50 meter sprint? easy peasy(waarschijnlijk dat niet, maar oké) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 15 mei 2023 Share Geplaatst 15 mei 2023 Vandaag ook maar weer eens een rondje gelopen. Het handbalseizoen zit er na deze week op maar aangezien ik al sinds 1 oktober geblesseerd ben maakt dat voor mij weinig verschil. In de voorbereiding op dit seizoen ook wel veel gelopen maar ben nu 10 a 15 kilo zwaarder en volledig uit conditie. Op wat oefeningen van de fysio na heb ik namelijk helemaal niet kunnen/mogen sporten. Gevolg is 5 kilometer (en een meter of 60 a 80 schat ik) in 27.51. Hopelijk kan dat richting de start van komend seizoen weer een minuut of vijf sneller. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 18 mei 2023 Share Geplaatst 18 mei 2023 Lekker hoor Zelfde rondje als 10 dagen terug. Sindsdien niet meer gerend, mede door festiviteiten in Rotterdam Maar niets van te merken, want tempo zat er lekker in. Kon het ook weer goed constant houden, waar door ik iets meer dan 3,5 minuten sneller was dan vorige keer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 18 mei 2023 Share Geplaatst 18 mei 2023 Precies op tijd om een dubbelpost van mij te voorkomen @007mark Vandaag namelijk het zelfde parcours gelopen en nu was ik na 27.16 klaar, dus 35 seconden sneller dan maandag. Merkte dat ik mezelf al een stuk beter kon inschatten dan de vorige keer toen ik er blanco inging. Tempo moet natuurlijk echt nog wel omhoog maar dat komt wel naarmate ik meer kilo's kwijtraak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 18 mei 2023 Share Geplaatst 18 mei 2023 Op 15-5-2023 om 22:24 zei 19CH98: Vandaag ook maar weer eens een rondje gelopen. Het handbalseizoen zit er na deze week op maar aangezien ik al sinds 1 oktober geblesseerd ben maakt dat voor mij weinig verschil. In de voorbereiding op dit seizoen ook wel veel gelopen maar ben nu 10 a 15 kilo zwaarder en volledig uit conditie. Op wat oefeningen van de fysio na heb ik namelijk helemaal niet kunnen/mogen sporten. Gevolg is 5 kilometer (en een meter of 60 a 80 schat ik) in 27.51. Hopelijk kan dat richting de start van komend seizoen weer een minuut of vijf sneller. tof een handballer! waar speel je? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 18 mei 2023 Share Geplaatst 18 mei 2023 37 minuten geleden zei CrisChivu: tof een handballer! waar speel je? Hellas (Den Haag) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 22 mei 2023 Share Geplaatst 22 mei 2023 Ibuprofen, teennagels blauw/zwart, blaren, bloed en heel veel zweet: het zit d'r weer op! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 22 mei 2023 Share Geplaatst 22 mei 2023 Hele zieke tijd! Gefeliciteerd! Geen last van je schenen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 22 mei 2023 Share Geplaatst 22 mei 2023 5 minuten geleden zei Beppu: Hele zieke tijd! Gefeliciteerd! Geen last van je schenen? Dank! En nee, het viel mee. Zat aardig vol met pijnstillers. Had alleen last na zo'n 17 kilometer van een slapende rechtervoet. Vraag me niet hoe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 22 mei 2023 Share Geplaatst 22 mei 2023 1 uur geleden zei Thierryvane: Ibuprofen, teennagels blauw/zwart, blaren, bloed en heel veel zweet: het zit d'r weer op! Wat een mooie tijd man Congrats Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 mei 2023 Share Geplaatst 22 mei 2023 Goed gedaan wat een geweldige tijd @Thierryvane gefeliciteerd!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 22 mei 2023 Share Geplaatst 22 mei 2023 Lekker gewerkt Van E. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 22 mei 2023 Share Geplaatst 22 mei 2023 Zelf weer het rondje van 12km gedaan zojuist. Net aan gelukt om wat sneller te zijn dan donderdagochtend. Was ook wel stukje warmer en iets sneller gestart. Beetje zelfoverschatting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten