Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Begin van dit jaar begonnen met fitnessen 3 à 4 keer per week. Door verhuizing moet ik echter opzoek naar een nieuwe sportschool. Fit For Free is de het meest dichtbij en goed betaalbaar, dus zit te overwegen daarnaartoe te gaan. Iemand ervaring met deze fitness keten? Hoe zou je het vergelijken met universitaire sportcentra (beter, slechter, drukker, rustiger?). Zag dat je welkom bent om een keer gratis te proberen, dus kan het ook zelf ontdekken natuurlijk.

Drukker en slechter, ga daar maar van uit, veel paupervolk ook, is altijd bij die open goedekope sportscholen. Ik erger me er bij ons alleen aan als het echt kneiterdruk is en iedereen zijn gewichten maar overal laat slingeren, word ik erg chagrijnig van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin van dit jaar begonnen met fitnessen 3 à 4 keer per week. Door verhuizing moet ik echter opzoek naar een nieuwe sportschool. Fit For Free is de het meest dichtbij en goed betaalbaar, dus zit te overwegen daarnaartoe te gaan. Iemand ervaring met deze fitness keten? Hoe zou je het vergelijken met universitaire sportcentra (beter, slechter, drukker, rustiger?). Zag dat je welkom bent om een keer gratis te proberen, dus kan het ook zelf ontdekken natuurlijk.

Ik sport zelf bij Fit For Free. Als je zelf weet wat je wilt en je hebt geen begeleiding nodig is het een ideale sportschool. (overigens sport ik al om 7 uur, dan is het rustig en netjes)

Vanochtend een half uurtje circuit training gedaan. Twee keer een kwartier. Dacht dat ik dood ging. Maandag weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel reps, en hoe lang train je al?

Reps is altijd 3 setjes van 10 reps(moet wel eerlijk zijn dat ik niet gelijk begin met max gewicht in 1e setje, dit geval was eerste setje 10 reps 100kg, 2e setje 10o reps 120 kg en 3e setje 10 reps 150 kg) heb ook altijd een spotter voor het geval dat, voor de variatie wissel ik wel eens een af met 2x6, 3x8 bijvoorbeeld om je spieren te blijven prikkelen. Ik train nu iets meer dans 2 jaar maar wel serieus, juiste voeding en skip vrijwel nooit een training. Ik doe het gewoon op eigen kracht zonder bende, met de juiste en voldoende voeding kom je een heel eind.

Denk wel dat ik nu zo'n beetje op mijn max aan het komen ben.

Heb ook heel lang Krav Maga, weet niet of iemand hiermee bekend is gedaan dus had een redelijk basis. Ben me toen volledig gaan bezig houden met krachttraining maar wil het Krav wel weer op gaan pakken i.c.m. krachttraining.

bewerkt door aat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reps is altijd 3 setjes van 10 reps(moet wel eerlijk zijn dat ik niet gelijk begin met max gewicht in 1e setje, dit geval was eerste setje 10 reps 100kg, 2e setje 10o reps 120 kg en 3e setje 10 reps 150 kg) heb ook altijd een spotter voor het geval dat, voor de variatie wissel ik wel eens een af met 2x6, 3x8 bijvoorbeeld om je spieren te blijven prikkelen. Ik train nu iets meer dans 2 jaar maar wel serieus, juiste voeding en skip vrijwel nooit een training. Ik doe het gewoon op eigen kracht zonder bende, met de juiste en voldoende voeding kom je een heel eind.

Denk wel dat ik nu zo'n beetje op mijn max aan het komen ben.

Heb ook heel lang Krav Maga, weet niet of iemand hiermee bekend is gedaan dus had een redelijk basis. Ben me toen volledig gaan bezig houden met krachttraining maar wil het Krav wel weer op gaan pakken i.c.m. krachttraining.

Wel knap man, dat jij binnen 2 jaar een dergelijk gewicht voor maar liefst 10 reps kan, waar anderen er (zonder drugs) jaaaaren over doen om dat gewicht voor ook maar 1 keer omhoog te drukken.

Maar wat wil je, als je binnen anderhalve maand, inclusief vakantie, van 110-120 naar 150 kg gaat.

Bedoell je totaal gewicht of het aantal kg per kant? Als ik sommige hier lees met 50-60 op Benchpress kan ik me niet voorstellen dat dat totaal gewicht is?

Totaal doe ik Bench Press: 110 - 120 KG

Deadlift: 150 KG

Squat: 150-160 KG

En dan wel gewoon 3 setjes van 10 reps

Veel clenbuterol cocktailtjes gehad op vakantie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel knap man, dat jij binnen 2 jaar een dergelijk gewicht voor maar liefst 10 reps kan, waar anderen er (zonder drugs) jaaaaren over doen om dat gewicht voor ook maar 1 keer omhoog te drukken.

Maar wat wil je, als je binnen anderhalve maand, inclusief vakantie, van 110-120 naar 150 kg gaat.

Veel clenbuterol cocktailtjes gehad op vakantie?

Hahaha ik begrijp je sarcasme maar heb er een hele logische verklaring voor hoor! Als je goed had gelezen had je gezien dat ik door de sporten die ik hiervoor heb gedaan al een bovengemiddelde basis had daarnaast deed ik in het verleden 3 setje van 10 reps met steeds hetzelfde gewicht(steeds 120 kg), nu deel ik mijn setjes anders in en begin ik met 10x 100kg(een voor mij wat lichter gewicht), daarna 10x 120 kg waardoor ik het laatste set ietsje over heb en 10x 150kg pak(wel met een spotter die bij de laatste 4-5 reps kan ondersteunen).

Heb nog nooit van mijn leven prestatie bevorderende middeltjes gebruikt dus je opmerking van clenbuterol cocktail slaat natuurlijk nergens op he:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Logisch dat ik sceptisch ben, 150 kg voor 10 reps doen de meeste bodybuilders 5+ jaar over, en dan hebben we het over consistent goed trainen en eten. En de meesten die dat tillen zitten wel degelijk aan verboden snoepjes.

Maar dan moet je absurd veel kracht opgebouwd hebben met je vorige sporten. Kan natuurlijk, de man van een nicht van mij kon ook 3x15x70 kg bankdrukken terwijl ie t nooit eerder gedaan had. Maar dan nog is het absurd veel wat je tilt na 2 jaar liften. Vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drukker en slechter, ga daar maar van uit, veel paupervolk ook, is altijd bij die open goedekope sportscholen. Ik erger me er bij ons alleen aan als het echt kneiterdruk is en iedereen zijn gewichten maar overal laat slingeren, word ik erg chagrijnig van.

Afgelopen zaterdag geweest, kon één keer gratis proberen en zojuist lid geworden (voor 1 oktober geen inschrijvingskosten, 9.95e per maand). Nu nog steeds spierpijn btw.

Schrok wel een beetje toen ik binnenstapte. Het is een sportschool met glazen muur naast een busstation, dus iedereen kan zo naar binnen kijken. Verder is het één grote zaal met tapijt alleen op de begane grond. Waren bijna alleen maar mannen overigens, tokkie volk viel wel mee. Achjah de standaard is een stuk lager dan ik gewend ben, maar in principe is er alles wat je nodig zou kunnen hebben.

Kleedkamer was overigens prima, al moet je wel betalen voor het douchen (al is dat geen groot probleem, aangezien ik op vijf minuten lopen woon en inclusief water huur ;c)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer eens geweest na enorme drukte op school en een schouderblessure

Squat iets gedeload naar 50 omdat ik op 62.5 laatst 3x ben gefaald. Ging makkelijk dus volgende x weer 2.5 erop

Overhead press weer op 30 gepakt. Daar dus niks naar beneden :). Probeer weer 2.5 erop

Deadlift kreeg ik 70 nieteens meer de lucht in helaasch. 65 wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe krijg je je bench press omhoog? Ik ging een tijdje terug solide op 37.5, maar ineens lukt dat niet meer en vind ik zelfs 35 af en toe te lastig. Nou kan 't misschien eraan liggen dat m'n vorm niet geweldig is, die ben ik ook aan het verbeteren (polsen vooral), maar ik merk eerder achteruitgang dan vooruitgang... Any tips? Squats gaat daarentegen wel goed, hoop morgen 1x5x57.5 en 2x5x60 te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe krijg je je bench press omhoog? Ik ging een tijdje terug solide op 37.5, maar ineens lukt dat niet meer en vind ik zelfs 35 af en toe te lastig. Nou kan 't misschien eraan liggen dat m'n vorm niet geweldig is, die ben ik ook aan het verbeteren (polsen vooral), maar ik merk eerder achteruitgang dan vooruitgang... Any tips? Squats gaat daarentegen wel goed, hoop morgen 1x5x57.5 en 2x5x60 te doen.

15% van het gewicht afhalen en vorm perfectioneren

Zorg dat je grip wijd genoeg is, polsen sterk houdt, kont niet van het bankje komt, voeten plat op de grond blijven, en bar naar je bovenste abs tijdens het zakken

en enigszins gecontroleerd de beweging maken. Dus niet als een malloot die stang laten vallen en omhoog drukken. Spanning tijdens de oefening zorgt voor groei.

Probeer zoiets aan te houden als 2 - x - 1, 2 seconde laten zakken, en 1 seconde omhoog. Dus het kracht zetten (de push beweging) moet vlotter gaan dan de negatieve beweging. Snappie?

maar goed, 15% eraf halen, en per week 2.5 kg er weer op doen. Dus bv:

week 1: 37.5-15% = 30 of 32.5 kg

week 2: 32.5 (of 35 dus)

week 3: 35 (of 37.5)

week 4: 37.5 (of 40)

week 5: 40 (of 42.5)

Dus niet per sessie verhogen maar per week.

bewerkt door Kweekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zorg dat je een volledige ROM maakt,

dus met bench de stang naar je borst en daarna volledig (of anders zo goed als volledig) uitdrukken

zelfde overigens met squatten, minstens parallel (de bovenkant van je bovenbeen in een rechte lijn met de vloer, of lager)

parallel_squat_position.jpg

rest van de oefeningen zijn meestal niet zo'n probleem kwa ROM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is eigenlijk het verschil tussen een creatine-kuur(paar maanden wel, paar maanden niet) of gewoon elke dag 5g nemen?

Je kunt creatine wel oneindig blijven suppleren, maar het effect behoud je niet, want na een paar maanden kun je de extra verzadiging niet meer handhaven. Dus praktisch gezien is het verschil dat je met cyclen er waarschijnlijk meer uithaalt dan elke dag 5g nemen.

Het beste doe je het ongeveer zo:

- dag 1-5: 4 maal 5g per dag

- dag 6-90: 5g na je training

dan 2-3 maanden stoppen, en daarna weer opnieuw beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag voor het eerst volgens het schema gedaan. Squats 4x8x50 en Bench Press 4x8x40. Had wel moeite met squats omdat ik mijn hielen niet goed op de grond kan/kon houden, daar nog tips voor? :r Wel een zwaar dagje zeg. Eerste keer in jaren dit huhu.

Squats nu 2x10x55 en Bench Press 2x10x45.

Jullie doen wel full body neem ik aan? Zie hier mensen in de sportschool lopen die hun benen totaal niet trainen :r Ziet er niet uit natuurlijk. Gebruik zelf nog steeds dit schema. Gaat prima hier. Welke schema's gebruiken jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik deed het vroeger door je setjes op te bouwen als een piramide. Dus bv 12x25kg, 10x27.5, 8x30, 6x32.5, 4x35, 2x37.5, 1x40, 2x37.5, 4x35, 6x32.5...
Link naar opmerking
Deel via andere websites