Jump to content

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Recommended Posts

• 1 month later...
30 day Ab Challenge aan het doen via Facebook, omdat ik op de fitness eigenlijk nooit buikspieren train. Benieuwd hoelang ik het volhoud.

Zware shit is dat hè :-D Wil er hier ook aan gaan beginnen, maar zag dat schema en het leek me beter om te wachten tot de vakantie. Met die laatste ben ik 4 uur bezig hoor.

Woensdagavond ook weer ingeschreven bij de sportschool, gelijk 3 dagen achter elkaar getraind. Dom natuurlijk, vette spierpijn en alles. Ben van plan om zo'n 3 keer per week te gaan, heb vrijdag ook samen met de fitnessinstructeur een schema voor 3 dagen gemaakt. Dag 1 borst, triceps en buik, dag 2 rug, biceps en buik, dag 3 benen, schouders en buik en iedere keer beginnen met 10 minuutjes cardio (fietsen, vind crosstrainer niets aan en rennen mag ik niet ivm knieblessure). Mijn doel is om af te vallen en wat spieren te kweken, maar wil geen spierbundel of iets worden.

Woensdagavond ook weer ingeschreven bij de sportschool, gelijk 3 dagen achter elkaar getraind. Dom natuurlijk, vette spierpijn en alles. Ben van plan om zo'n 3 keer per week te gaan, heb vrijdag ook samen met de fitnessinstructeur een schema voor 3 dagen gemaakt. Dag 1 borst, triceps en buik, dag 2 rug, biceps en buik, dag 3 benen, schouders en buik en iedere keer beginnen met 10 minuutjes cardio (fietsen, vind crosstrainer niets aan en rennen mag ik niet ivm knieblessure). Mijn doel is om af te vallen en wat spieren te kweken, maar wil geen spierbundel of iets worden.

Beetje het standaard doel dus, schroom alsnog niet om gewoon flinke gewichten te pakken! Een spierbundel ben je echt niet zomaar..

Zit aan dag 2 van Insanity. Vind het eigenlijk best leuk :mrgy:

Na 30 dagen kon ik die Shaun T echt niet meer uitstaan, heb zelf ook het idee dat Insanity gewoon letterlijk té insane is. Je verbrandt zoveel calorieën dat je, aangezien je geen gewichten gebruikt naast vetmassa ook spiermassa kwijt raakt. Conditioneel is het natuurlijk wel super goed voor je.

Na 30 dagen kon ik die Shaun T echt niet meer uitstaan, heb zelf ook het idee dat Insanity gewoon letterlijk té insane is. Je verbrandt zoveel calorieën dat je, aangezien je geen gewichten gebruikt naast vetmassa ook spiermassa kwijt raakt. Conditioneel is het natuurlijk wel super goed voor je.

Volgens mij zijn de eerste 30 dagen vooral op cardio gericht en de 30 dagen erna meer op kracht. Althans, als ik 2 vrienden van mij kijk die 60 dagen hebben volgehouden, zijn zeker veel gegroeid in spiermassa.

Daarnaast ligt het ook wel een beetje aan je voeding denk ik.

Beetje het standaard doel dus, schroom alsnog niet om gewoon flinke gewichten te pakken! Een spierbundel ben je echt niet zomaar..

[MENTION=7669]Evers[/MENTION];

Wat Mitashi zegt klopt inderdaad, ik train zelf al jaren fanatiek 4x per week en ben inmiddels 193 cm en rond de 90 kg(met een laag vetpercentage). Trainen moet niet te makkelijk gaan, op het moment dat je het gevoel hebt dat het wel erg makkelijk gaat gewoon zwaarder pakken. Daarnaast kun je gaan werken met een schema(afhankelijk van je doel kun je kiezen voor een schema puur gericht op massa of op kracht), en wat betreft jouw doel om af te vallen is eigenlijk de belangrijkste tip VOEDING! Je voeding is zo'n 70%, de rest kun je met trainen aanvullen, ik vreet me suf aan eieren, kipfilet, kwark en Whey shake(voor de eiwitten).

Als je meer wilt weten mag je altijd PM'en..

Aardige kast ben je dan [MENTION=1329]aat[/MENTION]; :D

Haha dank je wel, doe mijn best! Train er hard voor, let op mijn voeding, zorg dat ik mijn vetten, eiwitten en koolhydraten in de juiste hoeveelheden binnen krijg. Er komt dus nog best een hoop bij kijken, iedereen wil wel een slank en/of getraind lijf hebben maar dat is nog best lastig hoor, zeker nu met het voetbal waarbij het bier en de snacks toch vaak heeeel lastig te weerstaan is.

[MENTION=7669]Evers[/MENTION];

Wat Mitashi zegt klopt inderdaad, ik train zelf al jaren fanatiek 4x per week en ben inmiddels 193 cm en rond de 90 kg(met een laag vetpercentage). Trainen moet niet te makkelijk gaan, op het moment dat je het gevoel hebt dat het wel erg makkelijk gaat gewoon zwaarder pakken. Daarnaast kun je gaan werken met een schema(afhankelijk van je doel kun je kiezen voor een schema puur gericht op massa of op kracht), en wat betreft jouw doel om af te vallen is eigenlijk de belangrijkste tip VOEDING! Je voeding is zo'n 70%, de rest kun je met trainen aanvullen, ik vreet me suf aan eieren, kipfilet, kwark en Whey shake(voor de eiwitten).

Als je meer wilt weten mag je altijd PM'en..

Thanks man. De instructeur bij de sportschool zei zelf ook dat ik gewoon zwaarder moet pakken als het makkelijk gaat, dus dat doe ik zeker. (y) Ik let sinds een tijdje ook een stuk beter op m'n voeding en dat merk je ook direct. :) Mocht ik nog vragen hebben dan hoor je het wel.

Haha dank je wel, doe mijn best! Train er hard voor, let op mijn voeding, zorg dat ik mijn vetten, eiwitten en koolhydraten in de juiste hoeveelheden binnen krijg. Er komt dus nog best een hoop bij kijken, iedereen wil wel een slank en/of getraind lijf hebben maar dat is nog best lastig hoor, zeker nu met het voetbal waarbij het bier en de snacks toch vaak heeeel lastig te weerstaan is.

Zwaar respect man. In hoeverre merk je het feit dat je zo goed afgetraind bent het met voetballen? Vergeleken met bijvoorbeeld 4 jaar geleden toen je nog niet fitnesste

Zwaar respect man. In hoeverre merk je het feit dat je zo goed afgetraind bent het met voetballen? Vergeleken met bijvoorbeeld 4 jaar geleden toen je nog niet fitnesste

Momenteel voetbal ik niet meer, toen ik dit nog wel deed merkte ik vooral dat ik met mijn fysieke kracht bijna al mijn duels won, samen met een goede conditie is dat natuurlijk wel een goede basis voor het voetbal.

Ik merk het wel in mijn dagelijks functioneren(werk etc), je bent minder snel moe, beter uithoudingsvermogen. Het vergt veel discipline om goed op je voeding te letten en trouw 4x per week naar de gym te gaan maar het betaald zich zeker terug als je merkt dat je beter in je vel gaat zitten en je op den duur ook complimenten gaat krijgen.

Belangrijkste tip is volhouden, het duurt echt even voordat je resultaat gaat zien maar het loont zeker.

• 3 weeks later...

Binnenkort toch maar aanmelden bij de BasicFit hier in de buurt. €15,95 maar en geen inschrijfgeld, valt enorm mee als je het vergelijkt met de andere sportscholen hier in de buurt. Train 2x per week voor voetbal, andere 3 doordeweekse dagen wil ik dan naar de sportschool gaan (als het geen problemen oplevert met mijn werk). Als ik dan op voetbaltraining-dagen nog gewoon zat tijd heb/geen huiswerk kan ik ook nog een uurtje gaan. Hoe vaak per week wordt aangeraden om (minimaal) naar de sportschool te gaan?

Daarnaast moet ik na de vakantie waarschijnlijk wel weer een paar kilo'tjes kwijtraken, merk het nu al en komende weken gaat dat niet veranderen ben ik bang. Barbecues, ongezonde snacks, koude frisdranken, pak het weer veel te veel. Moet ik dan eerst nog cardio erbij/alleen cardio doen of gewoon alleen krachttraining? Merk het aan mijn buik en bovenbenen overigens. Niet dat er een enorme bierbuik staat, maar wel een buikje ;c

Laatste vraag: hoe zit het precies met die proteïne shakes/eiwitshakes? Moet ik die ook gelijk halen en zoja, welke raden jullie me aan? Een goed voedingsschema is natuurlijk ook belangrijk, welke kunnen jullie me aanraden?

Veel vragen, hoop dat iemand bereid is me te helpen ;c

[MENTION=1329]aat[/MENTION]; [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; [MENTION=7019]Barteh[/MENTION]; jullie weten er vast meer van :D Bedankt voor de hulp alvast.

[MENTION=26412]JanVertonghen[/MENTION]

Ik train zelf minimaal 4 maar probeer 5x per week te trainen, als minimaal adviseer ik je 3x per week te gaan.

Je kunt beginnen met ongeveer 10 minuutjes warming-up cardio(gewoon rustig fietsen of crossen, nogmaals gewoon rustig aan je training moet nog beginnen), vervolgens je krachttrainingsschema afwerken en eventueel aan het einde nog 10-15 minuten cardio(fietsen, hardlopen of crossen). Uiteraard kun je ook met de fiets naar de sportschool gaan. Daarnaast doe je aan voetbal waarbij je ook de nodige beweging krijgt.

Als je echter met de auto naar de sportschool zou gaan zou ik je wel adviseren om even te beginnen met lichte warming-up.

Het gebruik van eiwitshakes hangt af van het doel dat je hebt, zelf met ik bezig met spieropbouw. Daarbij is het van belang dat je voldoende eiwitten binnen krijgt(minimaal 2x je gewicht in grammen aan eiwitten. Voorbeeld ik ben 90kg x 2 = 180gram aan eiwitten dan ik minimaal nodig heb, mooiste is zelfs 2,5 keer je gewicht). Je kunt veel eiwitten uit je voeding halen(kipfilet, kwark, eieren, Vis(Bijv. Zalm & Tonijn), maar ook Pinda's en bepaalde groente zoals Broccoli en bepaalde bonen. Ik neem 3 shakes per dag(1 s'ochtends, 1 na de traning en 1 voor het slapen, hiermee pak ik zo'n 65 gram aan eiwitten en de rest haal ik uit mijn voeding). Let wel op dat de shakes een aanvulling zijn en je hier niet volledig op gaat bouwen.

Zelf gebruik ik deze shake van B&F Shop, deze is betaalbaar, bevat veel eiwitten, lost goed op(dus weinig tot geen klontjes als je goed schudt) en daarnaast krijg je altijd een gratis cadeautje(bijvoorbeeld een shakebeker) of een proefverpakking van een ander product.

http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhey/whey-proteine/body-fit-sportsnutrition/whey-perfection/

Als je meer wilt weten over een schema bijvoorbeeld hoor ik het wel.

Zoals [ [MENTION=8759]E2E[/MENTION] zegt is mijn ervaring met BasicFit dat je inderdaad op jezelf bent aangewezen, op zich is dat niet erg als je zelf maar weet waar je mee bezig bent en je oefeningen goed uitvoert. Ik train zelf bij een iets duurdere sportschool(28 p.m.) maar hier hebben ze een veel uitgebreider assortiment aan apparatuur voor krachttraining, daarnaast is iedereen hier ook echt bezig met trainen en komen ze niet om popie jopie te doen en te ouwehoeren.

Als tip zou ik je nog mee kunnen geven dat het altijd lekker is als je een traininsmaatje hebt, als je een keer geen zin hebt kan hij je net even over de streep trekken om wel te gaan en daarnaast is het bij bijvoorbeelld bankdrukken lekker als er iemand achter je staat die eventueel licht kan ondersteunen zodat je net iets meer gewicht kan pakken dan dat je zou doen als je alleen zou zijn.

Edited by aat

Denk wel goed na, bij dat basic ben je wel helemaal op jezelf aangewezen, zijn geen trainers ofzo. Volgens mij moet je ook in één keer betalen voor een heel jaar. Ik zou er nog ff een nachtje over slapen, zonde van je geld anders.

Moet er zeker goed over nadenken, al eens eerder bij een sportschool een abonnement gehad en toen na anderhalve maand gestopt. Is echter alweer anderhalf jaar/twee jaar geleden, ben nu een stuk meer gemotiveerd en heb ook meer tijd. Je kan maandelijkse incasso doen volgens mij, maar weet niet of het maandelijks opzegbaar is. Misschien dat iemand dat hier weet hoe dat precies zit bij BasicFit?

[MENTION=26412]JanVertonghen[/MENTION]

Ik train zelf minimaal 4 maar probeer 5x per week te trainen, als minimaal adviseer ik je 3x per week te gaan.

Je kunt beginnen met ongeveer 10 minuutjes warming-up cardio(gewoon rustig fietsen of crossen, nogmaals gewoon rustig aan je training moet nog beginnen), vervolgens je krachttrainingsschema afwerken en eventueel aan het einde nog 10-15 minuten cardio(fietsen, hardlopen of crossen). Uiteraard kun je ook met de fiets naar de sportschool gaan. Daarnaast doe je aan voetbal waarbij je ook de nodige beweging krijgt.

Als je echter met de auto naar de sportschool zou gaan zou ik je wel adviseren om even te beginnen met lichte warming-up.

Het gebruik van eiwitshakes hangt af van het doel dat je hebt, zelf met ik bezig met spieropbouw. Daarbij is het van belang dat je voldoende eiwitten binnen krijgt(minimaal 2x je gewicht in grammen aan eiwitten. Voorbeeld ik ben 90kg x 2 = 180gram aan eiwitten dan ik minimaal nodig heb, mooiste is zelfs 2,5 keer je gewicht). Je kunt veel eiwitten uit je voeding halen(kipfilet, kwark, eieren, Vis(Bijv. Zalm & Tonijn), maar ook Pinda's en bepaalde groente zoals Broccoli en bepaalde bonen. Ik neem 3 shakes per dag(1 s'ochtends, 1 na de traning en 1 voor het slapen, hiermee pak ik zo'n 65 gram aan eiwitten en de rest haal ik uit mijn voeding). Let wel op dat de shakes een aanvulling zijn en je hier niet volledig op gaat bouwen.

Zelf gebruik ik deze shake van B&F Shop, deze is betaalbaar, bevat veel eiwitten, lost goed op(dus weinig tot geen klontjes als je goed schudt) en daarnaast krijg je altijd een gratis cadeautje(bijvoorbeeld een shakebeker) of een proefverpakking van een ander product.

http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhey/whey-proteine/body-fit-sportsnutrition/whey-perfection/

Als je meer wilt weten over een schema bijvoorbeeld hoor ik het wel.

Zoals [ [MENTION=8759]E2E[/MENTION] zegt is mijn ervaring met BasicFit dat je inderdaad op jezelf bent aangewezen, op zich is dat niet erg als je zelf maar weet waar je mee bezig bent en je oefeningen goed uitvoert. Ik train zelf bij een iets duurdere sportschool(28 p.m.) maar hier hebben ze een veel uitgebreider assortiment aan apparatuur voor krachttraining, daarnaast is iedereen hier ook echt bezig met trainen en komen ze niet om popie jopie te doen en te ouwehoeren.

Als tip zou ik je nog mee kunnen geven dat het altijd lekker is als je een traininsmaatje hebt, als je een keer geen zin hebt kan hij je net even over de streep trekken om wel te gaan en daarnaast is het bij bijvoorbeelld bankdrukken lekker als er iemand achter je staat die eventueel licht kan ondersteunen zodat je net iets meer gewicht kan pakken dan dat je zou doen als je alleen zou zijn.

Van mijn huis naar de sportschool is ongeveer 20 à 25 minuten fietsen, dus dat komt wel goed. Eet bijna dagelijks kipfilet, ga sowieso meer zuivel in huis halen, vlees en vis vind ik erg lekker dus dat komt wel goed. Een schema heb ik nog niet, zou erg fijn zijn als iemand me hiermee kan helpen.

En dat op mezelf aangewezen zijn vind ik niet zo erg, ken wel wat mensen die daar al langere tijd sporten, dus zal eens vragen welke dagen zij gaan. Daarnaast heb ik al eerder een kleine periode bij een sportschool gezeten en vorig jaar in de zomervakantie was er een aanbieding bij de plaatselijke sportschool (die helaas failliet is), kon je daar een maandje sporten voor 15 euro dus heb daar ook nog kennis gemaakt met bepaalde apparaten. Enige probleem is dus een schema ;c Een trainingsmaatje lijkt me inderdaad erg handig, maar meeste van mijn vriendin beoefenen al een sport en hebben dan geen zin/tijd om ook nog naar de sportschool te gaan. Bedankt voor je hulp in ieder geval!

Minstens 3 keer per week.

En je hoeft geen supplementen of shakes te halen, gewoon iets meer eiwitrijke voeding eten, zoals zuivel, eieren, vlees en vis.

3 keer per week moet lukken. Ben een moeilijke eter, maar lust wel veel vlees, vis en zuivel. Gekookte eitjes vind ik dan weer totaal niet lekker ;c Maar dat komt wel goed, maak wel even een voedingsschema of zoek er even eentje op. Bedankt voor je hulp (alweer ;c)!