Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Je spiercellen bevatten allemaal een voorraad creatine (in de vorm van creatinefosfaat). Bij explosief kracht zetten is dit de eerste energiebron die aangesproken wordt. Als je creatine supplementeert, wordt deze energievoorraad wat groter, waardoor je net een tikkeltje meer energie hebt. Kan resulteren in wat meer kracht, in de zin van, je kan soms hier en daar een of zelfs twee reps extra, bijvoorbeeld.

Door creatine te nemen vul je deze voorraad eerst aan, en daarna hou je deze verzadigd voor continue effect. Vaak wordt een ''ladingsperiode'' aangeraden, 4 maal 5g per dag voor een week en daarna 5g per dag om te onderhouden, maar dat hoeft niet per se. Je kan ook gewoon vanaf het begin 5g per dag nemen, dan raken die cellen ook verzadigd, alleen het duurt dan wat langer (3-4 weken itt 1 week ofzo).

Niet iedereen reageert er even sterk op hoor overigens, sommigen merken er weinig tot niets (zoals ik). Maar het kost echt geen drol en er zitten geloof ik nog veel meer voordelen aan, dus ik neem gewoon braaf 5g per dag ;c

Lol wat. Creatine zorgt er inderdaad voor dat je spieren voller ogen, maar je kan het zo lang nemen als je wilt, het is compleet veilig en zelfs vrij gezond. Je hoeft niet arbitraire pauzes in te lasten. En het doet niets met je vetpercentage.

Wel ga je er een paar pondjes van aankomen, maar dat is gewoon extra vocht in de spieren (daardoor lijken ze voller). Niet onderhuids, dus in wezen kan het je zelfs er beter uit laten zien.

Creatine kan wel zorgen voor darmklachten, en overmatig gebruik kan tot blokkering van de nieren leiden, maarja als je genoeg drinkt en dat doe ik sowieso als ik train (2 liter per training) ga je normaal geen hinder ondervinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=6154]Kweekie[/MENTION];

Ik heb van een maatje van me ook een pot creatine gehad om te proberen. Nu fitness ik bijna niet, maar ik doe thuis vaak wat buikspieroefeningen en opdrukken etc. en daarnaast voetbal ik 3x in de week vrij intensief. Heeft het gebruik van creatine ook nut voor mij? Helpt het bijvoorbeeld ook bij sneller herstel na training o.i.d? Of heeft het andere positieve effecten op voetbalgerelateerde gebieden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan best dat ik onzin lul, maar ooit gehoord volgens mij dat het goed is dat je voor slapen oefeningen doet. Verbruikt je lichaam meer energie tijdens het slapen (in rust dus). Of is dit een fabeljte?; c

Fabeltje.

Creatine kan wel zorgen voor darmklachten, en overmatig gebruik kan tot blokkering van de nieren leiden, maarja als je genoeg drinkt en dat doe ik sowieso als ik train (2 liter per training) ga je normaal geen hinder ondervinden.

Tot aan 10g dagelijks is volkomen veilig, kun je de rest van je leven blijven doen. Is niet slecht voor je nieren als je daarvoor geen nier-problemen had. En overmatig gebruik is per definitie... overmatig, dus niet verstandig.

Voldoende drinken moet je sowieso doen, of je nou creatine neemt of niet.

[MENTION=6154]Kweekie[/MENTION];

Ik heb van een maatje van me ook een pot creatine gehad om te proberen. Nu fitness ik bijna niet, maar ik doe thuis vaak wat buikspieroefeningen en opdrukken etc. en daarnaast voetbal ik 3x in de week vrij intensief. Heeft het gebruik van creatine ook nut voor mij? Helpt het bijvoorbeeld ook bij sneller herstel na training o.i.d? Of heeft het andere positieve effecten op voetbalgerelateerde gebieden?

Mogelijk zijn je spieren heeeel ietsjes minder snel verzuurd, maar kwa conditie gaat het je niet helpen oid.

Ik denk niet dat je er veel aan gaat hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de blender van mijn ouders meegenomen naar mijn kamer, iemand die wat goede recepten heeft? Het liefst met veel Kcal.

[MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]

Paar scheppen ijs met wat volle melk voor een milk shake, evt met fruit ofzo?

srs

Verder geen idee, gebruik nooit een blender (heb er niet eens een)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat heerlijk hier nu. Doe het dagelijks, ongeveer half uurtje tot drie kwartier. Doe trouwens voortaan wel 25 herhalingen i.p.v. 20, wil het nog opwerken naar 30. Gewichten 1x verhoogd (doe nu 4 kg per dumbbell + nog het gewicht van die stang zelf (kan nog een stuk beter dus)), maar merk wel dat mijn arm rechts sneller/harder/beter groeit dan mijn linkerarm, terwijl ik bij allebei de armen evenveel herhalingen doen ;c Zal mijn techniek rechts wel een stuk beter zijn (logisch ook), of ligt het ergens anders aan? Merk wel meer verschil in mijn bovenarmen/schouders dan in mijn onderarmen, maar ach, dat komt wel goed. Moet alleen nog eens zo'n goede bank en stang halen (waar je jezelf aan kan optrekken).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat heerlijk hier nu. Doe het dagelijks, ongeveer half uurtje tot drie kwartier. Doe trouwens voortaan wel 25 herhalingen i.p.v. 20, wil het nog opwerken naar 30. Gewichten 1x verhoogd (doe nu 4 kg per dumbbell + nog het gewicht van die stang zelf (kan nog een stuk beter dus)), maar merk wel dat mijn arm rechts sneller/harder/beter groeit dan mijn linkerarm, terwijl ik bij allebei de armen evenveel herhalingen doen ;c Zal mijn techniek rechts wel een stuk beter zijn (logisch ook), of ligt het ergens anders aan? Merk wel meer verschil in mijn bovenarmen/schouders dan in mijn onderarmen, maar ach, dat komt wel goed. Moet alleen nog eens zo'n goede bank en stang halen (waar je jezelf aan kan optrekken).

300_2270082.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds drie weken toch ook weer drie keer per week gaan fitnessen. Een keer fysiek trainen en twee keer krachttraining én fysiek trainen. Vraag me alleen af of er nog meer oefeningen zijn voor de buikspieren die ik ook thuis kan doen, behalve dan de situps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil binnenkort beginnen met fitnessen, wil dit weer gaan doen om een stuk sterker en explosiever te worden. Heb ook gelezen dat het trainen van je rug je balans versterkt.

Heb de laatste tijden alleen veel dingen gelezen, maar lees vooral veel verschillende dingen. Maar de meeste heb ik van http://www.pt-nijmegen.nl/voetbal.htm

Veel gelezen dus, maar kom nergens echt een schema tegen. Aangezien ik niet erg veel geld heb en waarschijnlijk naar een fitness centrum zonder begeleiding ga, vraag ik me af of er iemand me kan helpen met een schema.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meer sporten minder eten dikke

Huhu, ik heb ook ooit opgevangen dat het belangrijk is dat je op vaste tijden eet en niet te vaak, vooral snacken tussendoor niet. Klopt dat? Meer sporten zit er trouwens sowieso in, ben begonnen met hardlopen (1x per week) en sinds deze week fitness (hopelijk 2x per week), daarnaast gewoon wat oppassen met eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites