Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #52

Urbeto

Aanbevolen berichten

Ah, officieel laatste, met zelfs al 7 punten achterstand. Had hier geen punten verwacht, maar ook zeker niet dat die Birds Flying High wel even 6 punten zou pakken.

Ook benieuwd wat het record aantal minste punten is (muv niet actieve deelnemers)

Edit: inmiddels een editie gevonden waar er in ieder geval lager is gescoord. Maar zijn weinig edities waar het minimum onder de 10 ligt. Gok zelf dat ik daar ook nog wel overheen ga.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Chiemel:

Ah, officieel laatste, met zelfs al 7 punten achterstand. Had hier geen punten verwacht, maar ook zeker niet dat die Birds Flying High wel even 6 punten zou pakken.

Ook benieuwd wat het record aantal minste punten is (muv niet actieve deelnemers)

Edit: inmiddels een editie gevonden waar er in ieder geval lager is gescoord. Maar zijn weinig edities waar het minimum onder de 10 ligt. Gok zelf dat ik daar ook nog wel overheen ga.

Ik vind het ook vrij bizar dat Oostenrijk en België in dit deelnemersveld punten krijgen, maargoed, ieder z'n zegje hé. 

Volgens de grote @Grote Reedatabase heeft Saint Lucia in editie 19 slechts 3 punten gepakt, dus het kan altijd erger :D Het is in totaal wel maar 12x voorgekomen dat een inzending niet boven de 10 punten uitkwam. Opvallend genoeg staat The Opposites - Slapeloze Nachten uit editie 9 ook in dit rijtje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6YfxHYG.png

RzRakeS.png

Japan

Aantal deelnames: 19

Aantal overwinningen: 1

Debuuteditie: 4

Hoe AI Japan recenseert:

"Shock!" van sakanaction is een energiek en verrassend nummer dat synthpop, rock en elektronische invloeden op een creatieve manier samenbrengt. Het nummer zit vol met onverwachte ritmewisselingen en dynamische lagen die een bijna cinematografische spanning opbouwen, waardoor je als luisteraar voortdurend nieuwsgierig blijft naar wat er volgt. De productie is strak en modern, met een meeslepende groove en pulserende beats die perfect aansluiten bij de krachtige zang.

Toch kan de experimentele structuur voor sommigen wat chaotisch en overweldigend aanvoelen. De vele lagen en tempowisselingen maken het niet bepaald een makkelijke luisterervaring en vragen om meerdere luistersessies om alle nuances te waarderen.

Sterrenrating: ★★★★☆ (4/5)

"Shock!" is een avontuurlijke en gedurfde track die sakanaction’s unieke stijl goed laat zien. Hoewel de complexe opbouw niet voor iedereen zal werken, blijft het een spannend nummer voor wie openstaat voor muzikale experimenten.

Hoe D. Magoog Japan recenseert:

De Japanse inzending van @Sick Blik is een waar feestje. Gekenmerkt door een diversiteit aan synthesizers, gitaren en blaasinstrumenten blaast dit nummer iedereen omver. Het geeft de luisteraar ruim vijf minuten vleugels zonder dat daar ook maar een armetierig blikje Red Bull voor nodig is. Van de daadwerkelijke tekst begrijp ik niets - mijn Japans is de laatste jaren wat roestig geworden - maar dat maakt hier niets uit. Shock! is immers een Worldvision song zoals het hoort: verrassend, gelaagd en bezielend. 

Sterrenrating: ★★★★★ (5/5)

De punten uit Japan (13/26).

We zijn halverwege: is er al een favoriet voor de eindoverwinning?

Mentions:

@Djurovski @Chiemel @Titan @nasje92 @Urbeto @ivago @Bogatyr @aron24 @Chimpa @007mark @bas huijsmans @Satyr @Tim' @Sick Blik @Roprop @Grote Ree @Kyrill @Platina32 @Whitewolf345 @Vreven @Laki @chrisje1993 @michael16 @Rykjvk1 @Aaron21 @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Sneller dan verwacht :D Strijdend ten onder. Thnx voor de 7pt!

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals jullie kunnen zien, ben ik het niet zo eens met de huidige ranglijst.

En gewoon 5 sterren van D. Magoog. Die snapt nu wel waarom ik zo graag naar Rock in Japan wilde waar Sakanaction headliner was. Geweldige show trouwens.

De nummers die punten kregen was alles dat positief afweek van het gemiddelde. Het genre maakt me geen reet uit, zolang er maar spannende dingen gebeuren. Finland was het spannendste. Had ik niet verwacht, omdat ik niet de grootste Sonata Arctica fan ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Sick Blik:

De nummers die punten kregen was alles dat positief afweek van het gemiddelde. Het genre maakt me geen reet uit, zolang er maar spannende dingen gebeuren. Finland was het spannendste. Had ik niet verwacht, omdat ik niet de grootste Sonata Arctica fan ben.

Dan zal Duitsland wel geen punten hebben gehad omdat de banden met Japan sinds een jaar of 80 zo verwaterd zijn.. Shock! :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 puntjes erbij van @Sick Blik, thanks!

Ik vind het wel fijn dat ik nu net van andere mensen (lees: 3 in totaal) punten krijg dan in de vorige editie en als ik er krijg zijn het er meteen veel (5, 6, 10). Toch nog een beetje kleur op de wangen en laatste zullen we niet meer eindigen, gok ik zo. Misschien is nu de weg naar boven ingezet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites