Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM25] Nieuws & Updates

Fantasy

Football Manager 2025  

47 leden hebben gestemd

1. 1. Ga je FM25 kopen?

• Ja, natuurlijk - Ik koop 'm via MU!
    • Hmm, ik twijfel nog een beetje.
    • Nee, ik sla een jaartje FM over.

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei joostmakaay:

Ook wel benieuwd wat er met de pre-orders gaat gebeuren, lijkt mij niet dat mensen zitten de wachten een versie zes maanden later terwijl ze er de volle mep voor hebben moeten betalen.

Je kan je geld terugvragen. Staat als het goed is in het artikel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ze de prijs hetzelfde laten, dan zou het de verkopen niet goed doen. Vanuit gaande dat FM26 wel rond de normale tijd uitkomt, dan zou je €50 a 60 betalen terwijl een half jaar later de nieuwe versie uitkomt. Klinkt niet erg aantrekkelijk.

Had zelf het plan om de overstap van FM22 naar FM25 te maken, maar dat lijkt me nu minder interessant. Misschien goedkoop FM24 aanschaffen en dan spelen totdat FM26 uitkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, uitstellen is goed. Maar... toch ook wel een cashgrab als je een spel releaset in maart (!) om dan wellicht de november erna opnieuw de volle prijs ervoor te willen vragen. Ze zouden beter gewoon een database update doen voor FM24. En dan FM26 in september ofzo releasen, met alles erop en eraan.

Goed sowieso als dit de strategie koop ik het spel zeker en vast niet. Bovendien wellicht genoeg andere spellen in tussentijd te spelen. 2025 zal al druk zijn voor mij.

Ik heb veel problemen met de gamingindustrie tegenwoordig. Helaas is deze toch ook geen uitzondering... Het is altijd wel iets tegenwoordig. Maar goed, ik zal stemmen met de portefeuille ;)

Ik zou er geen probleem mee hebben mochten ze 10 of 20 euro ofzo vragen voor een database update, maar dit is ook gewoon belachelijk. Ik kan echt niet begrijpen waarom je nog FM25 zou willen.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Laki:

Ok, uitstellen is goed. Maar... toch ook wel een cashgrab als je een spel releaset in maart (!) om dan wellicht de november erna opnieuw de volle prijs ervoor te willen vragen. Ze zouden beter gewoon een database update doen voor FM24. En dan FM26 in september ofzo releasen, met alles erop en eraan.

Goed sowieso als dit de strategie koop ik het spel zeker en vast niet. Bovendien wellicht genoeg andere spellen in tussentijd te spelen. 2025 zal al druk zijn voor mij.

Ik heb veel problemen met de gamingindustrie tegenwoordig. Helaas is deze toch ook geen uitzondering... Het is altijd wel iets tegenwoordig. Maar goed, ik zal stemmen met de portefeuille ;)

Ik zou er geen probleem mee hebben mochten ze 10 of 20 euro ofzo vragen voor een database update, maar dit is ook gewoon belachelijk. Ik kan echt niet begrijpen waarom je nog FM25 zou willen.

Maar je weet nog echt helemaal niks. Niet over de inhoud van FM25 in maart, niet over de prijs, niet over de prijs van FM26 of de verhouding kwaliteit/content tussen FM25 en FM26. Dus het is een beetje raar om het te hebben over een cashgrab of stemmen met de portefeuille.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei AntiChrist7:

Als je gaat van "we hebben twee weken extra nodig" tot "we hebben 16 extra weken nodig", dan zit er toch iets grondigs mis.

Zeker pre-orders en een roadmap uitbrengen, en twee weken later is dat niets meer waard. Lijkt alsof de divisies daar niet met elkaar praten

Ik weet niets zeker, maar het is goed mogelijk dat de pre-orders zo zijn tegengevallen dat ze hebben besloten dat het beter is om niets uit te brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei PJHoutman:

Maar je weet nog echt helemaal niks. Niet over de inhoud van FM25 in maart, niet over de prijs, niet over de prijs van FM26 of de verhouding kwaliteit/content tussen FM25 en FM26. Dus het is een beetje raar om het te hebben over een cashgrab of stemmen met de portefeuille.

Waarom zou dat nu anders zijn?

Als het anders is, pas ik mijn mening aan, wanneer ze dat bekend maken, maar het is toch ook al goed om die mening of intentie nu bekend te maken, want het is nu dat ze het nog kunnen veranderen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei PJHoutman:

Ik weet niets zeker, maar het is goed mogelijk dat de pre-orders zo zijn tegengevallen dat ze hebben besloten dat het beter is om niets uit te brengen.

Als je veel pre-orders verwacht terwijl je alleen nog maar 4 screenshots hebt getoond is Miles nog meer delusioneel dan ik al dacht :p

Dus ik denk niet dat dat de reden is. Gewoon weer slecht ingeschat

bewerkt door AntiChrist7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei PJHoutman:

Dat lijkt mij een hele absurde reden om het daarom zo lang uit te stellen,kan ik bijna niet voor stellen. Maar het is wel frappant ze nu Maart kiezen das wel enorm flinke delay.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder gekheid is dit wel intens balen natuurlijk. Ik heb weinig kaas gegeten van de ontwikkeling van games, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat men de implementatie van de nieuwe engine totaal heeft onderschat. Het minste wat SI als handreiking naar de community kan doen is een data update voor FM24 uitbrengen, maar gegeven hoe matig het inschattingsvermogen de laatste tijd is geweest zou het me niks verbazen als we tot aan januari niets meer horen van Miles en co. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoee.. deze zag je natuurlijk al aankomen. Uitgevers worden langzaam wakker denk ik. Assassin Creed was bijv. ook al enorm vertraagd. En dan doel ik op het uitbrengen van games die totaal niet af zijn en het bizar onder druk zetten van gamestudios.

Vraag me wel oprecht af waarom je FM25 in maart nog zou uitbrengen, als je tenminste in november ‘25 FM26 wil releasen. Financieel gezien zullen ze iets moeten, een hele versie skippen zal vanuit de uitgever/gamestudio geen optie zijn. Maar je maakt mij niet wijs dat je dan in november ‘25 weer een volwaardige nieuwe game kan leveren. Dus die hele releasedatum zal wel verschuiven en langzaam terug opschuiven? 

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Laki:

Waarom zou dat nu anders zijn?

Als het anders is, pas ik mijn mening aan, wanneer ze dat bekend maken, maar het is toch ook al goed om die mening of intentie nu bekend te maken, want het is nu dat ze het nog kunnen veranderen...

Ik snap niet wat je nu precies bedoelt eigenlijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wordt een erg late FM25. Hopelijk wordt het niet 'van uitstel komt afstel'. Als de release pas in maart is, is het daarna al snel weer najaar. Maar een half jaartje plezier van de versie. Ik zie veel mensen FM25 skippen, zodat ze meteen voor FM26 gaan.

Als het nieuws sowieso een beetje volgde, dan leken er ook vooral features uit te gaan, omdat die niet (makkelijk) over konden naar Unity. Dat was in ieder geval het beeld wat ik erbij heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei MisterX:

Dat wordt een erg late FM25. Hopelijk wordt het niet 'van uitstel komt afstel'. Als de release pas in maart is, is het daarna al snel weer najaar. Maar een half jaartje plezier van de versie. Ik zie veel mensen FM25 skippen, zodat ze meteen voor FM26 gaan.

Als het nieuws sowieso een beetje volgde, dan leken er ook vooral features uit te gaan, omdat die niet (makkelijk) over konden naar Unity. Dat was in ieder geval het beeld wat ik erbij heb.

Geloof je dat nu echt? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Urbeto:

Geloof je dat nu echt? 

Korte zoekopdracht gaf me al het volgende lijstje:

• social media UI
  • data chalkboards
  • Create-a-Club
  • Challenge Mode
  • Versus Mode
  • Fantasy Draft
  • in-game inbox
  • touchline shouts
  • international management

Geen idee of dit het volledige lijstje is van features die gaan verdwijnen (of in ieder geval niet aanwezig zullen zijn tijdens de release, maar op een later tijdstip op een andere manier worden toegevoegd aan de game). Ik vind dit best een groot lijstje. Vanuit de updates over FM25 is bij mij vooral dit lijstje blijven hangen ipv nieuwe features.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei MisterX:

De features zijn er niet uitgegaan omdat ze niet over konden naar Unity. Dat was meer een geval van, het werkt niet zoals we willen, dus we halen het er nu uit, verbeteren het en dan komt het terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei MisterX:

Korte zoekopdracht gaf me al het volgende lijstje:

• social media UI
  • data chalkboards
  • Create-a-Club
  • Challenge Mode
  • Versus Mode
  • Fantasy Draft
  • in-game inbox
  • touchline shouts
  • international management

Geen idee of dit het volledige lijstje is van features die gaan verdwijnen (of in ieder geval niet aanwezig zullen zijn tijdens de release, maar op een later tijdstip op een andere manier worden toegevoegd aan de game). Ik vind dit best een groot lijstje. Vanuit de updates over FM25 is bij mij vooral dit lijstje blijven hangen ipv nieuwe features.

De studio geeft aan dat dit de meest vernieuwende editie in jaren wordt. Vrouwenvoetbal komt en de hele engine is nieuw. Hoe kun je dan in vredesnaam stellen dat 'er vooral functies uitgehaald worden'? Van je lijstje worden ook alleen de laatste drie actief gebruikt naar mijn idee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Michaelinho*:

Pfoee.. deze zag je natuurlijk al aankomen. Uitgevers worden langzaam wakker denk ik. Assassin Creed was bijv. ook al enorm vertraagd. En dan doel ik op het uitbrengen van games die totaal niet af zijn en het bizar onder druk zetten van gamestudios.

Vraag me wel oprecht af waarom je FM25 in maart nog zou uitbrengen, als je tenminste in november ‘25 FM26 wil releasen. Financieel gezien zullen ze iets moeten, een hele versie skippen zal vanuit de uitgever/gamestudio geen optie zijn. Maar je maakt mij niet wijs dat je dan in november ‘25 weer een volwaardige nieuwe game kan leveren. Dus die hele releasedatum zal wel verschuiven en langzaam terug opschuiven? 

Ik mis de tijd dat je 4 cd's moest hebben om te installeren en DLC's aparte cd's weer moest halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet zo'n iemand,ik ga gewoon FM25 en 26 kopen,meestal krijg ik het voor mijn verjaardag van mijn broer. Dit soort dingen gebeuren wel vaker in game industrie en niet alleen in game industrie,verre van..

Ik wacht nu ook al 7 jaar op seizoen 2 van Taboo met Tom Hardy,het komt en het komt maar niet. FM is voor mij een spel ik elke editie heb sinds 2013, en ik ga 100% deze niet overslaan. Nu hebben ze gewoon meer tijd nodig,om dat heel anders gaat worden. Ik speel zelfs meeste edities al 800-1100 uur , terwijl ik er soms halve depressie's aan heb overgehouden,blijf gewoon gaan. Beetje vertrouwen jongens in de makers van dit spel ,80% van dit forum gaat over de game,we halen er veel plezier uit en zelfs ik zo nu en dan successen. Mensen maken San Marino en Polen een van beste competities ter wereld,op dit Forum. Wat je ook kan bedenken met doorzettingsvermogen, inspiratie en aspiratie kom je een heel eind. Dit is niet het einde van de wereld. Wat maakt een keer je favoriete game 2x in een jaar kopen nou uit? Desnoods vraag je voor je verjaardag en is nog steeds heel wat goedkoper dan PS5 games. FM 25 gaat grandioos worden,mark my words, wij doen heel veel voor Miles en SI Games,we krijgen er nog zoveel meer voor terug!

Vervang "me" in Miles :checkit:

Link naar opmerking
Deel via andere websites