Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

[FM25] Nieuws & Updates

Fantasy

Football Manager 2025  

48 leden hebben gestemd

1. 1. Ga je FM25 kopen?

• Ja, natuurlijk - Ik koop 'm via MU!
    • Hmm, ik twijfel nog een beetje.
    • Nee, ik sla een jaartje FM over.

Aanbevolen berichten

Als het echt heel goed af zou zijn zouden ze dat schema wel al hebben ingevuld. Denk dat ze het nog niet helemaal af hebben en veel van de afwerkingen op het laatste moment moet. Kijk welke vrouwen competities er komen kun je zo aangeven. (Neem aan de grote 15 competities en de CL, EL) Maar een perfecte laatste versie van de game engine is er nog niet, vandaar dit gedoe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me toch wel af welke halve gare daar de marketing doet. SI zegt al meer dan twee jaar dat het speerpunt van FM25 de Unity match engine wordt. En waarmee beginnen ze hun reveals? vrouwenvoetbal....

Mij maakt het geen zak uit of vrouwenvoetbal er inzit of niet (het is hoofdzakelijk toch maar een database), maar we zijn twee maanden van release en het enige wat we hebben zijn 4 screenshots. Dat is een rode vlag de grootte van de voormalige USSR.

Vergelijk dat met Civ 7. Dat is nog 5 maanden van release, maar ze hebben hun grote reveal al gedaan. Content creators en community wordt betrokken ipv in het duister gelaten. Dat is echt dag en nacht verschil.

Ik ben niet een van die mensen die roept 'niet pre-orderen!", want iedereen doet met zijn geld wat ie wil. Maar als als je op basis van wat je nu hebt/ziet pre-ordert, stel ik me toch vragen bij je mentale capaciteiten :p je krijgt er niet eens een beta/early acces meer voor

bewerkt door AntiChrist7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 nieuwe screenshots krijgt, waarvan 3 eigenlijk identiek zijn aangezien het over een 'player profile' gaat en wat me daarbij het meeste stoort is alweer al die empty space op het scherm. Niet dat daar extra informatie perse moet komen, maar gewoon de aanwezige info al eens wat groter plaatsen of de belangrijkste info wat meer in the spotlight zetten.

Voorlopig valt het allemaal nogal tegen wat ik er van gezien heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Steels:

waarvan 3 eigenlijk identiek zijn aangezien het over een 'player profile' gaat

Deze zijn niet identiek. Bij Kerr staan andere rollen op het profiel en worden geen duties weergegeven :checkit:

Vraag me af of dat bewust is gedaan, of dat ze zijn vergeten het profiel aan te passen en dit eigenlijk nog niet hadden willen tonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei De Raam:

Deze zijn niet identiek. Bij Kerr staan andere rollen op het profiel en worden geen duties weergegeven :checkit:

Vraag me af of dat bewust is gedaan, of dat ze zijn vergeten het profiel aan te passen en dit eigenlijk nog niet hadden willen tonen.

Ja en er staat ook 3x een andere naam op :classic_rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei The Saint:

Ik ga de eerste week van release eens rustig afwachten. Dat er waarschijnlijk geen beta komt geeft me een voorgevoel dat het allemaal wat tegen gaat vallen. 

Fm 25 is de beta voor FM26 ;c

Ze hadden beter Internationaal voetbal beter in FM25 kunnen behouden en alleen nieuwe engine in moeten voeren en pas in FM26 uitbreiden met vrouwenvoetbal.

Lijkt vooral nu dat er op teveel paarden gewed is en met tegenslag krijg je dus dit.

bewerkt door sennid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei sennid:

Fm 25 is de beta voor FM26 ;c

Ze hadden beter Internationaal voetbal beter in FM25 kunnen behouden en alleen nieuwe engine in moeten voeren en pas in FM26 uitbreiden met vrouwenvoetbal.

Lijkt vooral nu dat er op teveel paarden gewed is en met tegenslag krijg je dus dit.

Ach internationaal voetbal wel/niet of vrouwenvoetbal wel/niet. Voor mij persoonlijk om het even. Ben vooral ontzettend bang dat FM meer en meer richting arcade gaat ten faveure van kekke poppetjes die over het veld rennen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar jongens, FM24 werd geïntroduceerd op 12 september (3 weken eerder dan nu), met daarbij de mededeling dat op 6 november (3 weken eerder dan nu met FM25) de officiële release zou volgen. Toen was er ook nog geen tot heel weinig beeldmateriaal beschikbaar gesteld, wat in de periode daarna gaandeweg volgde. Rustig aan - we gaan onszelf weer heel wat uurtjes vermaken met FM25 straks :< 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Fantasy:

Maar jongens, FM24 werd geïntroduceerd op 12 september (3 weken eerder dan nu), met daarbij de mededeling dat op 6 november (3 weken eerder dan nu met FM25) de officiële release zou volgen. Toen was er ook nog geen tot heel weinig beeldmateriaal beschikbaar gesteld, wat in de periode daarna gaandeweg volgde. Rustig aan - we gaan onszelf weer heel wat uurtjes vermaken met FM25 straks :< 

Er is wel enig verschil natuurlijk. Er werd twee jaar(?) geleden al aangekondigd dat FM25 op de nieuwe engine zou gaan draaien. Daarbij werd aangegeven dat de ontwikkelingen van FM24 minder baanbrekend zouden zijn omdat de focus al deels op FM25 lag. Er wordt dus al twee jaar aan deze game gewerkt en inmiddels hebben we vijf(?) screenshots gezien. Ik weiger zelf om negatief te zijn, voordat ik überhaupt iets van de game gezien heb. Maar de aankondigingen die tot nog toe gedaan zijn, werken nog niet echt mee. Dus ik snap de algemene consensus enigszins. Gevoelsmatig zijn er enkel negatieve mededelingen gedaan en we zitten zes weken voor release. 

PR technisch gezien hadden ze het wellicht iets anders moeten aanpakken, vooral om de community gerust te stellen. Maar hey, dit is ook wel typisch SI. Die zijn nooit echt 'on top of' hun aankondigingen geweest. 

Ik geloof nog altijd dat FM25 een prima game kan zijn - en de eerste in een geweldige serie. De Unity engine brengt echt wel nieuwe mogelijkheden met zich mee en dan heb ik het niet alleen over het grafische aspect. Ik denk dat we vooral blij moeten zijn met het feit dat ze de game opnieuw zijn gaan opbouwen, want de code 'opruimen' was inmiddels een bijna onmogelijke opdracht. 

Ik ben ook wel blij met de keuzes die ze maken wat betreft het weglaten van features. Als iets niet goed werkt, heb ik het liever niet in de game en dat het later toegevoegd wordt. Ik zag gisteren nog een draadje op X van Miles, waarin hij aangaf dat die Roadmap een Live dingetje is. Patches zullen niet meer enkel de bestaande content updaten. Dat betekent dat er rond maart maar zo een feature kan worden toegevoegd middels een update. 

We roepen met zijn allen al jaren om verandering en nu het eindelijk zover is, vindt iedereen het eng :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei De Raam:

Ik ben ook wel blij met de keuzes die ze maken wat betreft het weglaten van features. Als iets niet goed werkt, heb ik het liever niet in de game en dat het later toegevoegd wordt. Ik zag gisteren nog een draadje op X van Miles, waarin hij aangaf dat die Roadmap een Live dingetje is. Patches zullen niet meer enkel de bestaande content updaten. Dat betekent dat er rond maart maar zo een feature kan worden toegevoegd middels een update. 

*kuch kuch* spelersinteracties en beloftes

Die werken al jaren niet goed en zitten er nog altijd in.

Oftewel is hun marketing department heel slecht, oftewel heeft hun marketing department nog niets concreet om mee te werken is mijn gedachte. Hopelijk is het niet het tweede

Link naar opmerking
Deel via andere websites