Rob1981 Geplaatst 29 mei Auteur Share Geplaatst 29 mei (bewerkt) #16. We are the Champions? En dan is het alweer mei. Met nog maar vier wedstrijden op het programma zullen de prijzen snel verdeeld worden. De eerste wedstrijd die wij op het programma hebben staan is de thuiswedstrijd tegen Betis Sevilla, geen beroerde tegenstander. Een dag eerder mocht Real Madrid al spelen, en thuis tegen Alavés liepen zij totaal onverachts tegen een zeperd aan: Nu was het aan ons om hiervan te profiteren. Daar waar de blessuretijd het hele seizoen onze vijand leek, was dat in mei niet het geval. Tegen Betis namelijk, rijgden we de kansen aanéén, maar lukte het maar niet een doelpunt te scoren. Tot minuut 95. Het was Inaki Williams, de laatste maanden met zijn broertje in topvorm, die de 1-0 eindstand op het bord zette. 2 punten los, nog drie wedstrijden te gaan. Een week later speelde Real weer op zaterdag en wederom speelden zij gelijk. Wij moesten een dag later tegen Valencia. Een zwaarbevochten 1-1 zorgde ervoor dat we onze voorsprong behielden. Een week later bliezen we Celta de Vigo met 4-1 van het veld, mede dankzij een hattrick van Villalibre. Inaki Williams scoorde de vierde treffer. Real maakte echter ook geen fout en zo gingen we met 2 punten voorsprong naar de grote rivaal van Real Madrid. We speelden in Camp Nou tegen FC Barcelona. We besloten behoudend te gaan spelen. In de eerste helft waren er nauwelijk kansjes. In de tweede helft kreeg Barcelona wat meer grip en kansen tot Koundé een foutje maakte en (daar is ie weer) Inaki Williams daarvan profiteerde en de 0-1 op het bord zette. Met nog een kwartier te gaan kon het bijna niet mis. Barcelona zette aan en wist diep in de blessuretijd nog te scoren: 1-1. Dat was tevens de eindstand!! WE ARE THE CHAMPIONS, AGAIN!! Uiteraard wist Madrid te winnen in Valencia maar door het onderlinge resultaat gaat de titel wederom naar Ahtletic Club de Bilbao! We moesten van ver komen, maar het is ons toch gelukt! De eindstand: Er was nog meer goed nieuws. Ook Athletic Club de Bilbao B werd kampioen (net als het jaar ervoor) en promoveert daardoor naar de Spaanse Tweede Divisie. Zeer belangrijk voor de ontwikkeling van onze spelers en een must om op dat niveau te blijven spelen ook! Normaal gesproken zou hier nieuws staan over een speler die we in de gaten houden, maar dat is nu totaal niet het geval. In navolging tot Ancelotti zijn wer er wederom in geslaagd een scout van naam binnen te halen. De kennis van Manuel Pellegrini is zeer welkom: Wat een ontzettend bijzonder seizoen weer. Na uitschakeling van de Champions League in maart en de achterstand van 6 punten op Real Madrid wilde ik het seizoen op automatische piloot uitspelen om snel naar het volgende seizoen te gaan. Het is echter -gelukkig- anders gelopen. We zijn nog steeds de trotse kampioen van Spanje. Nu op naar het volgende seizoen. Na twee seizoenen heb ik nog niet het idee dat we als selectie in kwaliteit echt stappen hebben kunnen zetten. Het zijn voornamelijk talenten die zijn gekomen of doorgebroken maar een échte kwaliteitsimpuls voor de verdediging heb ik nog niet kunnen halen. Linksback Javi Lopez van Alavés heeft vanwege de rivaliteit nog steeds geen interesse, ik moet dus hopen dat zij een keer degraderen. Verder kost de best beschikbare CV 64 miljoen. Le Normand is dat kwalitatief wel waard maar heeft met zijn 28 jaar weinig restwaarde. Moet ik dan toch de gok wagen en hem binnen halen. Kortom, genoeg om over na te denken, want komend seizoen moet het toch écht beter! Spoiler @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem @Kyrill @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @MNie @Nom de Guerre @Mordurette @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian @MNie Je hebt gelijk, maar het ligt meer aan Madrid zelf dan aan mij eerlijk gezegd. @Nom de Guerre Dit was inderdaad een bijzondere ommekeer. @Marius Ik heb nu volgens mij een drietal bijzondere sattelietclubs, geen idee of dat inderdaad wat op gaat leveren. Ben er zelf ook benieuwd naar! @dimihuyghe Het was niet makkelijk, maar met wat geluk zijn we er toch in geslaagd! @rich ruzzianYes, de titel kan zeker nog ;-) 29 mei bewerkt door Rob1981 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 29 mei Share Geplaatst 29 mei Zeer knap kampioen geworden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 29 mei Share Geplaatst 29 mei Heerlijk einde van de competitie. Veel geld voor een cv maar als het geld er is, dan kun je het wagen. Kan zo maar het ontbrekende puzzelstukje zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 29 mei Share Geplaatst 29 mei Nu gaat het vizier op een Europese prijs, neem ik aan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 mei Share Geplaatst 29 mei Nog zeer knap de titel gehaald lekker hoor. Zonde dat het niet lukte qua plannetje met dag grote talent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 29 mei Share Geplaatst 29 mei Proficiat met het kampioenschap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 29 mei Share Geplaatst 29 mei Geweldig om het kampioenschap over de streep te trekken! Die Lopez is me er wel eentje. In mijn save met Girona kon ik hem ook niet overtuigen om de overstap te maken, zelfs niet toen Alavas een niveau lager speelde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 29 mei Share Geplaatst 29 mei Heel knap de titel weten te pakken zeg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 30 mei Share Geplaatst 30 mei Madrid heeft meer gewonnen wedstrijden en een beter doelsaldo. Gelukkig telt in Spanje het onderling resultaat en daardoor mag je je kampioen noemen. Proficiat daarmee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 30 mei Auteur Share Geplaatst 30 mei #17. De volgende stap. Na wederom een prachtig en onverwachts kampioenschap was het tijd om te reflecteren. Terugkijkend op dit tweede seizoen ging het in de competitie in veel wedstrijden minder dan het jaar ervoor. Dit heeft vooral te maken met selectiebreedte en het ontbreken van kwaliteit in de laatste linie. Doordat de selectie niet heel breed is, is het lastig spelers rust te geven, zeker ook omdat we in een goede competitie spelen en daarbij ook nog eens een flink aantal wedstrijden in de Champions League moeten spelen. Het is dus zaak om snel te zorgen dat we én kwalitatief beter worden én in de breedte. Daarom wil ik ook zeker in deze periode óf een CV halen óf Javi Lopez als linksback, zodat we op zwakkere posities toch weer een stap kunnen zetten. Naast dit doel wil ik de jonge spelers met potentie sneller gaan ontwikkelen. Ik merk dat de manager van het B-team de jongere talenten niet vaak opstelt, dus ik ga een tijdje het B-team erbij nemen om de ontwikkeling van de grotere talenten een boost te geven. Op deze manier hoop ik dat we ook van onderaf snel aansluiting krijgen. Wat zijn dan de verdere doelen. @Nom de Guerre vraagt terecht of het vizier nu op een Europese prijs gaat. Dat is natuurlijk een doel, maar ik voel dat we daar nog niet klaar voor zijn. De selectie is daargevoelsmatig echt niet goed genoeg voor, wonderen daar gelaten. Verder wil ik ook een keer de beker winnen en zou het helemaal tof zijn mocht een speler uit eigen opleiding eens een Ballon d'Or in de wacht slepen. Als laatste lijkt het me geweldig om Barcelona en Real Madrid voorbij te gaan als grootste club op gebied van sponsoring en stadion. Dat zal lastig worden, maar dat lijkt me echt heerlijk. Maar laten we beginnen met het versterken van de A-kern en dan met name met de verdediging. Want zoals jullie weten: Offence wins games, defence wins Champions Leagues ;-). Spoiler @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem @Kyrill @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @MNie @Nom de Guerre @Mordurette @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian Dank allen voor jullie leuke en positieve berichten en felicitaties. Hopelijk kunnen we in elk geval de prestaties voortzetten en het komend seizoen nog meer prijzen in de wacht slepen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 30 mei Share Geplaatst 30 mei Vele kleine stapjes maken uiteindelijk een grote Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 31 mei Share Geplaatst 31 mei het is idd belangrijk dat talenten spelen, is dat in je B-elftal of via uitleenbasis. Spelen moeten ze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 31 mei Auteur Share Geplaatst 31 mei (bewerkt) #18. De transferperiode, voorbereiding en de maand augustus. De gespeelde oefenwedstrijden: Wedstrijden La Liga in augustus: Op 1 juli verwelkomden we direct een 6-tal nieuwe talenten. Naast de al eerder aangekondigde Daniël Pérez en de eerder gehuurde Julen Jon Guerrero werden ook middenvelder Andrés Godfrey (€ 2.400.000,-/Alavés), linksback Ander Diez (Osasuna, € 275.000,-) en rechstbuiten Inaki Alvarez (gratis/Inter de Madrid) aangetrokken. Zij zijn allen talenten voor de toekomst, waarbij Godfrey direct aansluit bij het eerste elftal. Spoiler Aan de andere kant vertrok Mikel Vesga al naar Southampton voor de eerder overeen gekomen transfersom van € 29.500.000,-. Ook Aitor Paredes vertrok naar Engeland, hij gaat naar Brighton voor € 13.250.000,-. Voor ongeveer hetzelfde bedrag gaat vleugelspits Adu Ares naar Mallorca. Op deze manier is er inmiddels een aardig potje en zouden we exact genoeg geld hebben om Robin Le Normand van Sociedad binnen te gaan hengelen. Het bod van € 64.000.000,- was hoog, maar de rivaal wilde uiteraard geen bod lager als de gelimiteerde transfersom accepteren. we boden een contract aan en we begonnen met wachten. In het laatste uur van de transfermarkt was daar eindelijk het verlossende bericht: Geen Le Normand voor ons dus. Dat wil zeggen dat we Villar blijven inzetten en hij nog meer kans krijgt om zich te ontwikkelen. We visten ook nog een linksback binnen. Voor € 275.000,- kwam Iker Arrizabalaga over van Alavés. Hij is pas 16 jaar en een groot talent. Bij gebrek aan beter ga ik hem in veel wedstrijden gewoon opstellen. Als de toppers niet willen komen, dan leidt ik ze zelf wel op! Zie hieronder het profiel van Arrizabalaga. Met dit laatste positieve nieuws sloten we met augustus ook de transferperiode af. Wederom was het weer niet gelukt om een verdedigend kanon naar Bilbao te halen. We blijven speuren en proberen de missing link te vinden en aan te trekken. Teleurstellend was het wel. Hopelijk gaan de nieuwe spelers (zowel uit eigen jeugd als aangekocht) zich goed ontwikkelen en wordt de roep om verdedigers aan te trekken snel minder. Spoiler @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem @Kyrill @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @MNie @Nom de Guerre @Mordurette @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian @Djurovski Zo is het maar net. Wellicht verlies ik wat meer punten door de talenten op te stellen maar ik wil op termijn stappen maken en daar hoort deze ontwikkeling bij. @dimihuyghe Inderdaad, en ik ga daar nu zelf voor zorgen. 31 mei bewerkt door Rob1981 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 31 mei Share Geplaatst 31 mei Er wordt al meteen duchtig op los gescoord. Verrassend mindere start trouwens voor Barcelona. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 31 mei Share Geplaatst 31 mei Balen van Le Normand. Was echt een goede versterking geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 1 juni Share Geplaatst 1 juni die verdedigende versterking blijft jammer genoeg uit. Des ondanks blijft het in La Liga goed gaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KayDeManaager Geplaatst 1 juni Share Geplaatst 1 juni Graag een tag Wat een heerlijke novelle, Rob! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 juni Share Geplaatst 3 juni Een prima maand hoor. Zonde dat die speler niet wou komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 3 juni Share Geplaatst 3 juni Gefeliciteerd met je uitverkiezing voor IDS! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 3 juni Auteur Share Geplaatst 3 juni #19. Blik op de basis. Nu de transferperiode achter de rug is, is het een goed moment om eens in te zoomen op de beoogde basis. Hoe schatten we de spelers in? Welke posities hebben behoefte aan verbetering? Als eerder gezegd spelen we een "1-4-1-4-1 opstelling". Dat zal onze formatie ook blijven. Doelman: Unai Simón: ***** Vijf sterren voor Simón zoals jullie kunnen zien. Een zeer betrouwbare doelman, nu 28 jaar oud en kan dus nog jaren mee. Is Spaans international en dat zegt eigenlijk voldoende. Deze doelman redt regelmatig punten voor de club en maakt zelden een fout. Kortom, over onze doelman zijn we unaniem tevreden. Rechtsback: Yeray/Unai Núñez: *** Met Yeray en Nunez hebben we twee degelijke rechtsbacks, die niveau subtop Spanje zijn. Gezien hun leeftijden (respectievelijk 30 en 28 jaar) zal er niet veel rek meer in zitten. Dat is dan ook de reden dat deze positie 1 van de 2 belangrijkste posities is om te versterken. Libero (op RCV): Dani Vivian: ***** Net als Simón Spaans international, en ook voor hem 5 sterren. Met 26 jaar nog lang niet klaar en zelfs nog niet op de toppen van zijn kunnen maar al vanaf het begin de enige verdediger die een dikke plus achter zijn naam heeft. Is ook de enige speler achterin die áltijd zeker is van zijn plek. En goed nieuws: hij heeft zijn contract verlengd en zal nu tot 2030 bij de club blijven. De supporters kunnen hun geluk niet op. Spoiler Topverdediger Vivian blijft tot 2030 bij Athletic club de Bilbao. Centrale verdediger links (rugdekking): Jon Martín Villar: **** Daar waar ik een maandje terug nog gekozen zou hebben voor drie sterren, zijn het er nu toch alweer vier. Door het afketsen van de transfer van Le Normand is deze talentvolle verdediger van Real Sociedad die wél koos voor de overstap, nog steeds onbetwist basisspeler. En daar waar zijn ontwikkeling tot op heden wat tegen leek te vallen, zet hij nu grote stappen. Zo groot, dat hij tegenwoordig zelfs het predikaat "wonderkind" heeft gekregen. In dit geval is het niet doorgaan van de transfer van Le Normand dus helemaal zo slecht nog niet. Mentaal moet hij zich nog wat ontwikkelen maar Jon Martín Villar heeft alles in zich om uit te groeien tot een topverdediger. Met veel speelminuten hopen we dit proces alleen maar te versnellen. Spoiler De ontwikkeling van "wonderkind" Jon Martín Villar is een grote meevaller voor de club. Linksback: Iker Arrizabalaga. ** Alle ballen op Iker Arrizabalaga!! Op dit moment nog niet goed genoeg, maar met zijn 16 jaar een groot talent. En waar de andere twee opties voor linksback (Berenguer en Gómez) stilstaan in hun ontwikkeling of zelfs achteruit gaan kan Iker alleen maar stappen voorwaarts zetten. Een gokje, dat wellicht ook gepaard zal gaan met een keer onnodig puntverlies hier en daar, maar in deze save is de lange termijn véél belangrijker. Overigens hield hij zich de eerste wedstrijden prima staande. Spoiler Wordt Iker Arrizabalaga komende jaren dé linksback van Bilbao? Verdedigende middenvelder: Unai Vencedor/Iker Muñoz. **** Ondanks dat Vencedor eigenlijk onbetwist basisspeler is, klopt Munoz op de deur. En dat is precies de bedoeling. Beide spelers zijn goed genoeg om mee te draaien in Champions League wedstrijden of toppers in de competitie. Rechtsbuiten: Dani Rodriguez: ***** Mijn oogappeltje. Voor nog geen miljoen opgehaald op het begin van de save bij Barcelona en het tweede wonderkind in de basis. Een heerlijke speler met een geweldige dribbel en verrassende actie die alleen meer beter kan worden. Ik voorzie een hele grote toekomst voor hem. Aanvallende middenvelder 1 (schaduwspits): Iker Muniain/Julen Jon Guerrero. *** Een positie waar we overduidelijk kwaliteit hebben ingeboekt sinds het begin van de save. Daar waar Muniain op het begin echt een topper was, is hij helaas in twee jaar tijd door blessures behoorlijk terug gevallen. Guerrero is hem nu al voorbij in de pikorde. Toch blijft ik zoeken naar alternatieven. De eerder van Sociedad gehuurde Goti blijft stiekem hoog op het lijstje staan. Aanvallende middenvelder 2 (vooruit geschoven spelmaker): Oihan Sancet. ***** Absolute topper. Heeft alles en is dé spil tussen verdediger en aanval. Sinds dit jaar ook Spaans international. Verbetering onmogelijk. Linksbuiten (raumdeuter): Nico Williams. ***** De jongste van de twee broers. Net als Sancet Spaans international en onbetwist basisspeler. Ondanks jaarlijkse interesse van Real Madrid, Manchester City en PSG blijft hij gewoon bij de club, en dat vinden wij meer dan prima. Spits: Iñaki Williams: ***** 31 jaar inmiddels maar de sleet zit er gelukkig nog niet op. Gewoon een topspeler, enorm snel en doelgericht. Hopelijk duurt het nog heel wat jaren voor hij gaat inleveren. Alles bij elkaar genomen zijn de zwakke plekken op dit moment de twee backs en de schaduwspits. Zowel intern als extern bekijken we maandelijks de mogelijkheden om juist die posities te verbeteren. Als het ons lukt om ook deze posities te verbeteren dan ben ik ervan overtuigd dat we aansluiting kunnen vinden met de absolute top. Inmiddels is onze scouting een tweede parel op het spoor gekomen in de Premier League. Vanaf nu gaan wij de situatie van Ion Larrinaga met argusogen volgen. Wij hopen hem binnen enkele jaren te kunnen verleiden met een overgang naar Bilbao want we zien in hem een groot talent voor de toekomst. Doelen. In een droomwereld wordt Bilbao ooit commercieel interessanter dan Real Madrid en Barcelona. Al verwacht ik niet dat ik dat ooit voor elkaar zal krijgen. Na twee kampioenschappen in Bilbao zijn de verhoudingen als volgt: Zoals jullie kunnen zien ben ik zeker niet ontevreden over de selectie maar zorgt vooral de zwakke verdediging ervoor dat het team erg kwetsbaar blijft. Ook is het team in de breedte niet sterk genoeg en in drukke maanden breekt dat enorm op. Voor dit seizoen voorzie ik (ondanks de goede start) een seizoen dat veel lastiger gaat zijn dan de eerste twee jaar. Het zou me dan ook verbazen mocht het weer lukken om kampioen te worden. Met het behalen van Champions League voetbal en Europees de tussenronde zou ik zeer tevreden zijn. Dit jaar staat meer in teken van ontwikkeling van spelers met als doel op termijn écht de beste selectie te hebben van Spanje. Gezien de andere clubs in de competitie zal dat al een enorme uitdaging worden. Spoiler @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem @Kyrill @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @MNie @Nom de Guerre @Mordurette @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian @KayDeManaager @Marius We scoren eenvoudig inderdaad. Echter krijgen we ook makkelijk goals tegen. @rich ruzzian Zoals je hierboven kunt zien hoeft het niet binnen hengelen van een speler niet altijd een nadeel te zijn gelukkig :-) @dimihuyghe We zijn niet ontevreden! @KayDeManaager dank voor het compliment! Je bent toegevoegd! @Djurovski We mogen niet klagen! @ElMarcos Dankjewel, ik vind het echt een hele eer :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 3 juni Share Geplaatst 3 juni Centrum van de verdediging zit al wel goed. Vooral de backposities ligt ruimte voor verbetering. En de breedte van de selectie is erg smal. Soms is beetje op het oog stilstaan niet erg, om daarna weer flinke stappen vooruit te kunnen maken met spelers die door zijn gegroeid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 3 juni Share Geplaatst 3 juni mooi overzicht van je team Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 3 juni Share Geplaatst 3 juni Pfoe dat gat qua commerciële inkomsten... Laat maar weer eens zien hoe La Liga gebouwd is op Real en Barcelona. Succes met dat te doorbreken buiten het veld! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 3 juni Share Geplaatst 3 juni De ontwikkeling van dat wonderkind is inderdaad een meevaller! In de CL een paar pittige tegenstanders, maar ook een paar ploegen waar tegen puntengewin mogelijk moet zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 juni Share Geplaatst 3 juni Staat een prima selectie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten