Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Soka safi

Fantasy

Aanbevolen berichten

bjornajax.png.29529919fe4f7fcfc6efc224a87aaf80.png.35ff7c7ab2c7c8550d3dd4ff63108aea.png

#32 Spanning tot de laatste pot

Ik wil niet te veel weggeven, maar het is en blijft razend spannend in de Nederlandse Eredivisie. Na een drukke transfermercato in de winter gin de focus weer op de voetbalwedstrijden die op de agenda stonden, te beginnen met een thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard. Deze werd gemakkelijk gewonnen, waardoor we vol vertrouwen de Noord Hollandse derby tegen AZ tegemoet gingen. Daar kwamen we even van een koude kermis thuis, want er werd met 1-0 verloren. Zeer pijnlijk puntverlies in de titelstrijd en dat ook nog eens tegen een rivaal. Of nouja... rivaal... AZ ziet Ajax als rivaal. Andersom valt dat wel mee. Gelukkig konden we ons midweeks in de beker revancheren in en tegen Utrecht, waardoor we een finaleplaats veiligstelden.

Vervolgens ging ons avontuur in de Europa League verder in maart, waar Slavia Praag als tegenstander geloot kregen. Huh, die waren toch ook al in de competitiefase opponent? Ja, dat klopt. Net als toen hadden ze geen schijn van kans en zo wonnen we tweemaal zonder al te veel moeite van de Tsjechen. In de competitiewedstrijden zetten we onze reeks zonder tegendoelpunten verder, die tegen Groningen werd ingezet. Achterin hebben we de boel aardig op orde, al zeg ik het zelf.

1wedstrijden.png.8e9901311bb0a6e395b2eb84130c49d3.png

Ook in maart gingen we vrolijk verder met het toevoegen van clean sheets. Onze achterhoede staat prima, wat ook bleek in de heenwedstrijd van de kwartfinale in de Europa League. Hierin was VfL Wolfsburg de tegenstander nadat we in de vorige ronde wonnen van Slavia Praag. We blijven lekker dicht bij huis dus, ook wel eens prettig en weer eens wat anders dan tripjes naar Kazachstan of andere verre oorden. Na de 4-0 overwinning in eigen huis was een salonremise in Duitsland voldoende voor het bereiken van de volgende ronde. Niet veel later stond de bekerfinale op de agenda, waarin we een behoorlijke deksel op de neus kregen van aartsrivaal Feyenoord. Leo Sauer schoot de thuisploeg (ja, Feyenoord speelde weer eens thuis in de beker...) al binnen een half uur op een 2-0 voorsprong. Een achterstand die we nooit meer te boven kwamen. Ook de vrijdag daarna wonnen we niet van de Rotterdammers, dit keer in competitieverband. Een remise was het resultaat van een behoorlijke roulatie in het basiselftal. Spelers als Victor Osimhen kregen rust, zodat zij optimaal fit waren voor de halve finale van de Europa League. Diezelfde Osimhen was dan ook verantwoordelijk voor twee goals in de 3-0 overwinning tegen Atlético Madrid. We kunnen de finale al ruiken...

2wedstrijdenapril29.png.71e4ad97401f461d8ea160d4c12e6308.png

Ook PSV heeft in de tussentijd wat punten laten liggen, waardoor de titelstrijd nog altijd ongemeen spannend is. Met nog twee duels te gaan hebben we een voorsprong van één schamel puntje. We hebben alles nog gewoon in eigen hand natuurlijk, maar doe mij maar een seizoen met wat minder spanning :D 

3stand.png.b01fcffe6b5c426e387f48b2da7b3aa0.png

Voor de volledigheid nog het resterende schema. PSV gaat nog voetballen tegen FC Twente (thuis) en Cambuur (uit), terwijl wij nog mogen gaan spelen tegen Willem II (uit) en Heracles (thuis). Ondertussen hebben wij ook nog de halve finale van de Europa League te spelen, waar we het onszelf misschien kunnen veroorloven enkele spelers rust te geven. Al blijft dat gevaarlijk tegen ploegen van het kaliber zoals Atleti

4programmaajax.png.df282031eb0166ac7c63a52d7ac6c4fb.png

Ik wil jullie allemaal weer bedanken voor het lezen van de vorige update. Het zal een spannende titelstrijd worden, zoals het eigenlijk al het gehele seizoen is. Gezien de tegenstanders heb ik er alle vertrouwen in dat het wel goed gaat komen, maar de bal is en blijft rond en we spelen nog altijd met elf tegen elf op gras. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat blijft de titelstrijd ongemeen spannend. Gelukkig heb je het gewoon in eigen hand, en gezien het programma mag de titel eigenlijk niet meer mislopen. Bovendien ligt ook de finale van de EL binnen handbereik. Het resultaat van de bekerfinale voelt een beetje aan als de vreemde eend in de bijt, maar 2 andere prijzen kunnen dat verlies natuurlijk helemaal teniet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bjornajax.png.29529919fe4f7fcfc6efc224a87aaf80.png.6d0fd773d629170fd497fee467389b52.png

#33 The only way is up

Het zou zomaar een titel van een goedlopende novelle hier op MU kunnen zijn. Maar met de resterende drie duels van dit seizoen konden we nog maar één weg inslaan; de weg omhoog. Nadat we de heenwedstrijd in de halve finale van de Europa League al gemakkelijk wonnen van Atlético Madrid, wonnen we ook de return in eigen huis vrij eenvoudig. Met maar liefst 5-2 kregen de Spanjaarden klop. Adiós! Victor Osimhen was de grote man aan onze zijde met een hattrick, waarmee we een finaleplek veiligstelden. Die finale werkten we af tegen Aston Villa in het altijd gezellige Solna, Zweden. Emre Gökay opende na een minuut of twintig de score, waarna de Engelsen via Wilfried Gnonto en Luis Suárez nog in de eerste helft terug op voorsprong kwamen. Gelukkig draaiden wij na rust het duel weer om, waarna we niet konden voorkomen dat Gnonto zijn tweede goal maakte en daarmee verlengingen afdwong. Uiteindelijk was het Marvin Avila Junior die de matchwinner werd met zijn goal in minuut 110. Op naar de Champions League!

1wedstrijden.png.c47dcd66fea61abe594362769abbc000.png

Of we een niveautje hoger nog steeds kunnen genieten van Victor Osimhen, dat zal moeten blijken. Ik gok dat @Kyrill stiekem als scout op de tribune heeft gezeten, want Arsenal is hardnekkig geïnteresseerd in de diensten van de Nigeriaanse topspits. Hij zal toch echt niet voor minder dan 100 miljoen euro weggaan is mijn verwachting, dus dat zal bij een uitgaande transfer hoe dan ook een flinke klapper gaan opleveren. 

2osimhen.png.fbaac61ae16d6f20182146cd94d49dec.png

Dankzij de overwinningen op Willem II en Heracles Almelo hebben we ons tot kampioen mogen kronen. De twee zeges waren wel nodig ook, want onze naaste belager PSV wist ook de laatste twee duels te winnen. Het was spannend tot het bittere eind, wat de eindzege des te zoeter laat smaken. Willem II won de play-offs en gaat de Conference League in en Almere City versloeg in de finale van de promotie-/degradatie play-offs Vitesse, dat het nog een jaartje in de Keuken Kampioen Divisie mag proberen volgend jaar.

3stand.png.3df02ac14b7dfaa0558ab0e848f8329d.png

Voor de liefhebbers; statistiekjes. De backs strooiden met assists, vanaf het middenveld werd er zowel gescoord als aangegeven en de aanvallend ingestelde spelers wisten veelvuldig elkaar én het doel te vinden. Dat doet mij deugd. 

4ploeg.png.930467ed3aa6ad9b17e20c80511e63db.png

Omdat het altijd beter kan, ben ik wel alvast gaan shoppen. Met name op het middenveld zullen we heel wat nieuwelingen gaan zien, waar we met Kobbie Mainoo en Warren Zaïre-Emery twee gratis versterkingen aan de selectie toevoegen én met Ryan Gravenberch een oude bekende terug in Amsterdam verwelkomen. Over de andere nieuwelingen zal ik jullie in de volgende update wat meer vertellen ;) 

5toekomstigetransfers.png.a79e984fa567a5047c03d341e5fcb4da.png

We rammen lekker door. Ikzelf op de spatiebalk wel in ieder geval, want ik loop inmiddels behoorlijk wat voor op waar we ons in dit verhaal momenteel bevinden. Ik probeer het tempo er wat in te houden, zodat we niet te ver uiteen lopen tussen waar dit verhaal is en waar ik in FM ben. Dat komt het speel- en schrijfplezier niet ten goede namelijk, is mijn ervaring :DW: Bedankt weer voor alle likes en reacties en voor het volgen van dit verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat noemen ze nog eens een lekker slot! Tegen Atlético een tweede fikse overwinning en vervolgens een heerlijk spannende finale tegen Aston Villa. Geweldig om dan als winnaar van het veld te stappen! De titel werd wel verwacht, maar PSV bleef de druk toch enorm hoog houden en mag best balen met 90 punten. De terugkeer van opnieuw een verloren zoon volgend seizoen is alvast ook iets om naar uit te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindbaas heel overtuigend seizoen :cheer::classic_love:

Geweldig zeg. Gefeliciteerd met de treble? (titel, EL en beker?) 

Leuke mention, gelukkig heb ik met mijn Arsenal al heellang Oshimen. Toevallig ook gekocht voor 100 haha 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bjornajax.png.29529919fe4f7fcfc6efc224a87aaf80.png.c51d1d1e6c5b6a9cf34f7b4fbc44bc13.png

#34 Een laatste dans

Het contract dat ik vorig jaar in Amsterdam ondertekende wil voorzitter Fabian Faber graag openbreken en verlengen. Er is alleen één probleem als het gaat om overeenkomsten, want daar moeten twee partijen een handtekening onder zetten. Ik ben niet voornemens daar een krabbel onder te zetten, daar ik inmiddels een nieuw avontuur in gedachten heb. Een Scandinavisch avontuur als het even kan. Ajax is leuk, maar kriebels kriebelen waar ze niet kriebelen kunnen. En dus legde ik de aanbieding van onze voorzitter ontving naast mij neer. Op naar een laatste seizoen in Amsterdam!

0contract.png.3aebf654a78ca00723d99c3ce18cfa01.png

Want jullie hadden natuurlijk al het een en ander aan transfers gezien, vooral aan de inkomende zijde. We wisten ons gratis te versterken met Warren Zaïre-Emery en Kobbie Mainoo, twee gerespecteerde talenten die bij hun broodheer nooit echt onberispelijk als basisspeler gezien werden. En dus stonden zij wel open voor een nieuw avontuurtje. Welkom in Amsterdam. Ook Jaïro Riedewald en David Kalokoh kwamen ons gratis versterken, onder het mom van 'eigen jeugd' op de bank willen hebben. Eerder vertrokken zij uit Amsterdam, nu keren ze terug in de hoofdstad. Net als Ryan Gravenberch, die voor 55 miljoen euro de overstap maakt van Liverpool terug naar huis. Op de backpositie, met name links, zaten we niet heel breed in ons jasje. Eigenlijk speelde Jorrel Hato daar uit nood, maar hem zie ik liever in de as. En dus besloot ik twee spelers te halen die als linksback uit de voeten kunnen en daarnaast ook als linksbuiten cq. verdedigende middenvelder kunnen spelen. Dat werden Victor Kristiansen en Alexsander, die overkwamen van respectievelijk Brighton & Hove Albion en Athletico Paranaense. We wisten ons tevens te versterken met een nieuwe reservedoelman, Rome-Jayden Owusu-Oduro. Het voormalig AZ-talent zat op de bank bij FC Utrecht en komt dat nu in Amsterdam doen. Kost een paar duiten, maar nu zijn we wel verzekerd van een meer dan degelijke back-up van Ramaj. 

0transfers.png.6a7857a41916171ee3fdb817e3f71c4c.png

Zaïre-Emery, Mainoo, Alexsander & Kristiansen

Spoiler

1zaireemery.thumb.JPG.7ea7b49111b0abe26b2cf7ce9bb5b0ee.JPG

2mainoo.thumb.JPG.8aae1c64ccab4a2561d44e6755029acb.JPG

3alexsander.thumb.JPG.ec391d8368a2c6143054440ecc051170.JPG

4kristiansen.thumb.JPG.59209821259f12808bdba0a3054c025a.JPG

Niet veel later zag ik dat Nathan Aké uit zijn contract was gelopen bij Manchester City en op 34-jarige leeftijd wel oren had naar een contract in Amsterdam. Laat het ze maar niet horen in Rotterdam! Voor een schappelijk salaris nam hij genoegen met een rol als selectiespeler, want een onbetwiste basisspeler zie ik niet (meer) in de 44-voudig international. 

5ake.thumb.png.ff529e9b672960d6a694e26fd55e912a.png

Dat mijn contract aflopende is, dat werd meer en meer in de media gedeeld ook. En dus besloot Real Sociedad een hengeltje uit te gooien. Een hengeltje dat ik linea recta terug naar Spanje wierp, want mij moeten ze niet bellen. Ik maak dit seizoen nog gewoon in Amsterdam af (d) 

6sociedad.png.afa0c3a068ed511321c2cf3669c5caca.png

Met het nog altijd dreigende vertrek van Victor Osimhen besloot ik om alvast te handelen, want toen ik vernam dat Donyell Malen op de transferlijst werd geplaatst door Borussia Dortmund hoefde ik niet lang na te denken. Voor dertig miljoen euro konden we hem terug naar Ajax halen, waar hij al op jonge leeftijd vertrok voor een Engels avontuur bij Arsenal. #WelkomDonyell

7malen.thumb.png.1cfc09e67b9246146a65d636ad34aad4.png

Als winnaar van de Europa League kwalificeer je je blijkbaar voor een soort Super Cup tegen de winnaar van de Zuid-Amerikaanse equivalent van het toernooi. Dat leverde dus een potje op tegen Fluminese, gespeeld in Sevilla. Ik besloot het maar als extra oefenduel te benaderen, want we hadden een nog alles behalve complete en fitte selectie medio juli. Alle andere oefenduels werden ook gewonnen, waarna we begin augustus prijs nummer twee mochten bijschrijven. Feyenoord ging ten onder in de strijd om de Johan Cruijff Schaal, wat een opmaat bleek voor meer. We zijn amper het seizoen begonnen en hebben namelijk al drie (!) prijzen mogen toevoegen aan het palmares. In de strijd om de UEFA Super Cup versloegen we namelijk Champions League winnaar Real Madrid met 2-1. Een scorebordjournalistiekfanaat zou zeggen dat Feyenoord en Real Madrid dus van hetzelfde kaliber zijn. Ik weet wel beter. Feit is wel dat we nog ongeslagen zijn en een hele goede basis hebben gelegd voor een mooi seizoen. 

8wedstrijden.png.4f4d81670422cc2026d29db22344ff13.png

In de Champions League krijgen we het behoorlijk voor onze kiezen. Bayern, Manchester City, Newcastle United, Villarreal... niet de minste ploegen kregen we als opponent toegewezen. Eens zien hoe we ons op het hoogste niveau kunnen meten met dit soort ploegen. De winstpartij tegen Real Madrid geeft mij in ieder geval een boel vertrouwen dat we alles behalve kansloos zijn in de Champions League! Op een goede dag zouden we zomaar iedereen kunnen verslaan. 

9loting.png.de5d0964196950ba9d8bad179a782c62.png

Vlak voor het verstrijken van de transferdeadline, wisten we Jay Gorter nog te verleiden tot een terugkeer in Amsterdam. Nadat hij uit zijn contract liep bij Al-Ittihad polste ik hem al voor een terugkeer, maar toen vroeg 'ie doodleuk bijna 10 miljoen aan salaris. Als reservedoelman. Ik ben wel gek, maar niet zó gek. Nu nam hij genoegen met ietsjes minder en mag hij naast Rome-Jayden gaan zitten op de reservebank.

10gorter.thumb.png.3fab4b40d04892dafca77678aca39bc0.png

De uiteindelijke uitgaande transfers dan. Jullie willen natuurlijk allemaal weten of Victor Osimhen nog in Amsterdam speelt of niet. Nou; nee. Hij gaat Tresoldi achterna en gaat voetballen bij Manchester United. Die hadden daar opnieuw een miljoenenbedrag voor over, te weten 113 miljoen euro. Ja, echt waar: €113.000.000,-. Koekoek. Tel daarbij op dat we ook Emre Gökay verkochten voor 75 miljoen euro, Alieu Gibba van de hand deden voor 18 miljoen euro en Justin Kluivert lieten vertrekken naar AS Roma voor een miljoentje of 30 en dan heeft de snelle rekenaar wel door dat onze penningmeester niets te klagen had deze zomer. Op naar een mooi seizoen weer!

11transfers.png.1a376eef5a610d8c6e2583d1cd38695a.png

Ging het tempo er in? Ja zeker! Het was weer een druk zomertje in Amsterdam, waar het eigenlijk natuurlijk normaal ook al nooit saai is :D Bedankt weer voor jullie reacties en likes na de vorige update allemaal. Heel leuk om te lezen. Oh en @Lensherr; jij mag vaker voorspellingen doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kyrill:

@Fantasyprachtige update en post en mooie transfers. Je bent in de war klein beetje, Malen heeft nooit in jeugd van Ajax gespeeld, voor ie naar Arsenal ging, maar die van PSV 😉

Nu is Wikipedia niet de allerbeste bron over het algemeen, maar hier ik heb ik toch echt gelijk :D 

image.png.50979d37a038836bf52348843d38c710.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Kyrill:

@Fantasyprachtige update en post en mooie transfers. Je bent in de war klein beetje, Malen heeft nooit in jeugd van Ajax gespeeld, voor ie naar Arsenal ging, maar die van PSV 😉

Staat zelfs in FM Karel

Citaat

image.thumb.png.8f2292648cf730a4f264c3bc4561b90d.png

@Fantasy Benieuwd waar je heen gaat na deze club hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Fantasy:

Nu is Wikipedia niet de allerbeste bron over het algemeen, maar hier ik heb ik toch echt gelijk :D 

image.png.50979d37a038836bf52348843d38c710.png

5 minuten geleden zei MNie:

Staat zelfs in FM Karel

@Fantasy Benieuwd waar je heen gaat na deze club hoor

Mea culpa, my bad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites