19CH98 Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 Het zit even allemaal tegen maar per saldo is er eigenlijk niets aan de hand. Zeker op dit niveau is niemand onvervangbaar dus moet ook deze klap wel weer te boven zijn te komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 Het kan niet altijd rozegeur en maneschijn zijn natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 Goede tijden worden gevolgd door iets mindere tijden maar heel veel is er nog niet aan de hand. Je bent sterk bezig daar in Japan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 Sportief gaat het goed, maar zoals elk avontuur zijn er ook moeilijke hindernissen. In deze zijn deze vooral persoonljk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 Leuke update weer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 21 november 2023 Auteur Share Geplaatst 21 november 2023 Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1 Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. @Kyrill - Bedankt maat! @Titan - Het zijn wel allemaal aparte alliteraties waar ik mee start. SS, HH, AA. Misschien wil ik wat kwijt... @Djurovski - Prachtig @19CH98 - Ik denk dat Neva wat tussen z'n oren heeft zitten. Als we dit zo zien is er toch ook geen reden voor klagen? @Marius - Het is allemaal psychologisch hè. Hopelijk komt ie er een beetje uit, want anders wordt het koud en eenzaam in Japan. @Tim Windt - Bedankt! Er is inderdaad nog niets aan de hand. Neva moet niet zo zeiken @ElMarcos - Ga er maar aan staan, nog geen dertig, genoeg geld en dan helemaal alleen op avontuur in Japan. Brr. Dus het is niet gek dat het persoonlijk soms wat lastiger wordt. Maar weet bijna zeker dat het heus nog wel beter gaat straks @MNie - Bedankt! Kwaliteit boven kwantiteit We liggen uit de League Cup. Ergens geen schande, Matsumoto speelt in de J2-League en was dus ook favoriet. Na de 2-2 uit, met die verschrikkelijke blessures, gingen we het thuisduel toch wel met vertrouwen tegemoet. Het eindigde echter in 3-4. Ergens vind ik het geen ramp, want de kans op bekersucces is niet zo groot als derde divisionist. Daarnaast zijn die midweekse duels niet lekker voor de smalle selectie, zeker niet als deze nog verder uitgedund raakt als verdediger/middenvelder Go Iwase zijn hamstring scheurt en minimaal vier maanden moet toekijken. Iwase was een van de vijf spelers die in alle, op dat moment twaalf duels, in actie was gekomen. In de competitie hebben we tot nu toe alle acht de duels gewonnen. De vraag is nu wel in hoeverre dit vol te houden is, want naast dat clubs extra geprikkeld zullen zijn om van ons te winnen raakt onze selectie dus ook verder uitgedund. Dit doet me ook wel twijfelen of we de goede keuze hebben gemaakt, want een wedstrijd met drie wisselspelers aanvangen (waarvan één keeper) is niet heel gunstig voor je hartslag en komt natuurlijk amateuristisch over. Straks spelen we tegen YSSC Yokohama, waar Mike Havenaar onder contract staat. Ook wel weer een bijzonder verhaal, maar de inmiddels 36-jarige targetman is nog steeds actief. Knap hoor, zo lang al meegaan in de voetballerij, terwijl ze bij ons nu allemaal bij bosjes omvallen. Toch ziet dit seizoensoverzicht er best gers uit, dus ik mag ook zeer zeker niet teveel klagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 De resultaten in de J3 zien er keurig uit. Er zich iets in de lucht daar in Japan, al die spelers die het zo lang volhouden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Wat een goede serie wedstrijden, dat je tegen een team een niveau hoger nog iets tekort komt is het enige minpuntje maar dat mag eigenlijk geen naam hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Gewoon een prima reeks hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Hier kun je enkel tevreden mee zijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Zeer sterke maand hoor. Dit is een goed stel hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Wat randzaken zoals blessures waar je mee te kampen hebt en je dan waarschijnlijk niet onterecht zorgen over maakt, maar aan de resultaten zal het alvast niet liggen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Je merkt nu toch dat de selectie soms net even wat te wens over laat, maar de resultaten blijven onverminderd goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 In de competitie blijft het geweldig gaan, verliezen in de League Cup is geen schande en komt zoals jezelf al aangeeft juist beter uit vanwege je smalle selectie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 22 november 2023 Auteur Share Geplaatst 22 november 2023 Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1 Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. @Titan - Gaat goed ja. Misschien ligt het tempo te laag. @19CH98 - Mag zeker niet klagen! @Gremlin, @MNie - Bedankt, helemaal mee eens. @Djurovski - Je bent wel van de inspirerende quotes @Marius, @ElMarcos - Als de blessures verder een beetje meevallen, moet het goedkomen @Tim Windt - Bedankt! Ik denk inderdaad niet dat het heel erg is, winnen doen we hem toch niet. De doelstellingen Het zou me niets verbazen als jullie vraagtekens zetten bij mijn doelstellingen. Ik wil zo snel mogelijk promoveren, dat is niet gek, maar wel erg ambitieus. Ik wil alle Champions Leagues winnen. Dat is niet echt realistisch. Die alliteraties en landen dan? Die zijn gek hè. Ik kan me voorstellen dat daar vraagtekens bij komen. Het is ook wel maf. Maar ik wil heel graag écht geschiedenis schrijven. En hoewel die Champions Leagues dat al zouden doen, al verwacht ik uiteraard nooit dat ik het haal, is dit ook wel een leuke bonus. Iets dat mensen niet doorhebben, dat niet per definitie sportief heel baanbrekend is, maar wel iets dat mensen later wel versteld zal laten staan. En daar hoef ik niet eens alle Champions Leagues voor te winnen. Als ik enigszins wat bekendheid genereer is dat misschien al wel voldoende en dan is dat mijn stukje geschiedenis. Daarom wil ik er niets over laten uitlekken, want het moet een unieke prestatie zijn. En unieke prestaties ga je alleen langs de lijn de komende jaren niet meer neerzetten. Er zijn zoveel grootmachten in de voetballerij, ook op het gebied van trainers en spelers, je zal haast altijd wel ‘één van zovelen’ zijn. Zo snap ik ook dat er veel meer vragen zijn, maar ik kan niet zoveel antwoorden geven. Ik heb geen echt favoriete club, al had ik vroeger wel altijd veel sympathie voor de Nederlandse top 3 in Europa. Vanuit Albanië niets meer, niet na het omkoopschandaal van een aantal jaar terug. De hele voetballerij daar is zo corrupt als wat. Misschien dat ik het ooit eens als bondscoach zou willen proberen, maar de competitie van Albanië zie ik mezelf niet terecht komen. Als we naar Afrika kijken verwacht ik dat Zuid-Afrika een fraaie bestemming is. Enigszins veilig en ontwikkeld en toch heel anders dan het noordelijke stuk van Afrika. De Arabische wereld is niet helemaal mijn ding, al zal ik altijd respect hebben voor de mensen daar. Of elders. Verder lijkt de MLS me wel gaaf om mee te maken, net als de Copa Libertadores met een Braziliaanse of Argentijnse club. Dus als ik een ideale route mag uittekenen zal het Japan, Zuid-Afrika, VS, Brazilië/Argentinië, Engeland/Spanje/Duitsland worden. Is dat reëel? Nee. Maar was het een jaar geleden reëel dat ik zonder papieren en ervaring mee zou strijden om promotie naar de J2-League met een Japanse club waar ik trainer van zou zijn? Ook niet. Privé wil ik vooral gelukkig zijn. Ik merk dat het in Japan eigenlijk wel af en toe lastig is en voor het eerst sinds mijn pubertijd voelde ik me wel eens neerslachtig. Gelukkig heb ik de taal inmiddels wel redelijk onder de knie en is er zelfs een groepje internationale studenten met wie ik op kan trekken. In totaal vormen we precies een elftal, twee uit de VS, twee Duitsers, een Rus, twee Koreanen, een Zweedse en twee Australiërs. Het is fijn om niet altijd maar over voetbal te hoeven praten en zij volgen het Japanse voetbal ook niet echt, dus als we afspreken voelt het wel heel vrij. Tegelijkertijd wil ik me niet teveel hechten, omdat het sportieve gewoon voorrang krijgt. Als er een mooie club komt komend jaar dat een stap omhoog betekent, ga ik er voor. Maar zo ver is het nog lang niet. Wel heb ik mijn National B License gehaald, dus dat is toch weer een klein stapje in de goede richting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 Heel mooi, leuk en tof stuk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 Een mooie uitleg over de doelen van de trainer. Het behalen van een nieuw trainerspapiertje is daarnaast ook goed nieuws! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 Durf te dromen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 23 november 2023 Auteur Share Geplaatst 23 november 2023 Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1 Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. @Kyrill - Bedankt, mooi compliment @19CH98 - Bedankt! Inderdaad goed nieuws, we moeten ons blijven ontwikkelen. @Djurovski - Maak je daar maar geen zorgen over En toen waren we halverwege Ik gooi de dooddoener er nog maar in: de tijd vliegt. We zijn inmiddels halverwege en we hebben goede hoop op promotie. Alleen de smalle selectie baart nog enigszins zorgen, maar na de uitschakeling in de Emperor’s Cup, waar we van een subtopper uit de J2-League met 4-2 verloren, spelen we in principe geen doordeweekse duels meer. Wel zijn er wat ontevreden spelers, want er zijn altijd spelers die meer willen spelen dan ze daadwerkelijk doen. Één van die jongens, reservespits Akahoshi gaat een mooie transfer naar de J2 maken. Hopelijk kunnen we daarmee nog wat gerichte versterkingen halen, want op de aanvallende gedeeltes van het middenveld blijft het soms behelpen. Gelukkig zitten er een aantal hardwerkende, veelzijdige jongens in het team, maar ideaal is het zeker niet. De resultaten gaan dus lekker. We staan ruim bovenaan, al kan Ehime FC ons nog enigszins volgen. De rest van de clubs staat al op meer dan tien punten. Laat die promotie maar komen! Van m’n geheime alliteratielijst kan ik ook weer twee letters wegstrepen, wat de teller op 3 / 26 zet. Yuki Yasuda en Kyoji Kutsuna hebben inmiddels 20 duels gespeeld en ik ben er van overtuigd dat Ahamad Azzawi ook op de lijst had gestaan, als hij die zware blessure niet had gehad. Hopelijk zie ik hem dit seizoen nog in actie. Nu de transferperiode een paar dagen geleden geopend is valt er wel het een en ander te handelen. En dat ben ik wel, een ondernemertje. Handelaartje. We slijten de 35-jarige Shota Kawanishi, die voor veel te veel geld op onze loonlijst stond. Daarnaast probeer ik reservedoelman Takayashi te slijten, zeker als onze scouts aan komen zetten met de Yemense doelman Salem Al-Harsh, een 25-jarige international die de concurrentiestrijd aan moet gaan met Yuki Yasuda én relatief erg goedkoop is qua salaris. Hij tekent een contract van anderhalfjaar. Ook defensieve middenvelder Yuto Hiratsuka tekent een contract, terwijl zevenvoudig international Ryoto Oshima nummer twee Ehime FC verkiest boven ons. Dat is een tegenvaller. Onze tweede keus, Takumi Nagura, versterkt ons wel. Hij kan zowel in als achter de spits uit de voeten. Drie dagen later nemen we wraak door in het onderlinge duel, bij het debuut van Oshima, met 4-0 uit te halen. Dag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 Je blijft de stukken heel tof schrijven en sportief gaat het meer dan goed in Japan, maar qua plezier in het leven lijkt het allemaal net even wat minder te gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 En je staat weer bovenaan in de peilingen! Een verstandige zet om van overbetaalde spelers af te komen die je toch amper tot niet gebruikt. Dat tikt aardig aan op dit niveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 Je gaat als een speer. Voor de titel blijft het nog een heel klein beetje spannend, maar daarachter gaapt toch al wel een heel groot gat. Een eerste promotie zou alvast een opstapje kunnen zijn om al die dromen waar te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 Gaat erg goed! Lekker bezig maatje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 Op recordsnelheid koers je af op de titel op deze manier. Zeker wanneer je vervolgens ook nog de enige overgebleven concurrent vernederd. Goed bezig! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 Je staat er goed voor, ook een mooi stuk geschreven over de visie van de trainer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten