Thomassje123 Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Dat is een prima selectie zo op het eerste oog Goede start in de Champions League, Vissel Kobe gaat het je ongetwijfeld lastig maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Je hebt een mooie selectie weten te bouwen, maar als Charlotta begint te morren moet je gaan oppassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 13 maart Auteur Share Geplaatst 13 maart Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. @Djurovski; Jazeker, daar lijkt het wel op. Kijken hoe ver we kunnen komen.. @delichris; Bedankt! Het is te hopen dat de selectie sterk genoeg is, maar ik denk het haast wel. @Titan; Gelson is inderdaad een goede ervaren jongen, maar daar hebben we er nog een paar van. Ik denk niet dat ik hem ga missen, als ie de deur in juni sluit straks. En over die lotingen... pfff, hou op zeg, gaat helemaal nergens over. @Kyrill; Bedankt maat! @bas huijsmans; Nee nee, we houden ze met beide beentjes op de grond. Het is niet voorbij totdat de dikke vrouw gaat zingen! Die cup binnenhalen, dat is het doel. @Marius; Het is zo jammer inderdaad met die lotingen. Uiteindelijk gaan ze ook per jaar niet zo heel veel verschillen en kom je dus gewoon vaak dezelfde ploegen tegen. Maar eerst een tegenstander uit de groepsfase en daarna eentje uit de eigen competitie, dat is wel echt een anti-climax. @Thomassje123; Vissel Kobe gaat inderdaad nog wel een flinke pijn in m'n achterste zijn. Is het niet nu, dan wel straks. Want die kunnen ook een partijtje voetballen, niet normaal. @ElMarcos; Bedankt, ik denk inderdaad dat dit best een OK selectie is. En die vrouwen, die zijn zo wispelturig als wat. Het is inderdaad even oppassen, maar dat zal vast wel weer bijtrekken 61. De juiste start Privé loopt het even niet zo lekker, maar hoe meer aandacht ik daar moet vestigen hoe meer werk ik in mijn daadwerkelijke job steek. Zo zit ik nu eenmaal in elkaar, daar kan ik weinig aan doen, het is een soort paniekreactie. Lang verhaal kort; Charlotta is het eigenlijk zat in Japan, kan toch niet helemaal aarden en baalt dat ik zoveel weg ben. Ze voelt zich eenzaam. De eerste weken leken allemaal op een sprookje en ze wíst waar ze aan begon, maar dat het zó extreem veel drukker en intensiever zou zijn dan mijn tijd bij Sanuki, dat ze natuurlijk alleen op afstand mee kreeg, dat had ze nou ook niet verwacht. Het wordt wel een beetje problematisch en hoewel ik het diep in m’n hart graag op wil lossen, weet ik dat ik het niet kan. En dan kan ik wel op twee fronten half werk gaan leveren om het een klein beetje proberen te managen, maar zo’n middenweg gaat gewoon niet. Niet als je zoveel verantwoordelijkheid draagt met zo’n grote baan. Dus ergens in m’n hoofd ben ik zeer onrustig en is het hopen dat het op het voetbalveld wél goed blijft gaan en ondertussen hopen dat het thuis straks wel weer wat beter wordt. Het is een hoop hopen. Misschien wel tegen beter weten in. Voetballend gaat het echter wel goed, dus dat is in ieder geval goed nieuws. Sterker nog, het gaat fantastisch. In februari speelden we, na de dubbele CL-confrontatie met die Thaien, de eerste drie competitieduels. Het leverde drie overwinningen op en niet de minste: 0-5, 2-0 en 1-4. Toen werd het maart en speelden we de uitwedstrijd tegen Vissel Kobe in de kwartfinale van de Champions League. We leken met 1-2 te gaan winnen, maar een corner in de slotminuut leverde nog de 1-3 op, wat een fantastisch uitgangspunt is. In het thuisduel is het heel even schrikken als Jay-Roy Grot al na een handvol seconden de 0-1 aan laat tekenen, maar dit Urawa is niet gek te krijgen. Het team dat we hebben gesmeed is mentaal zó sterk en beschikt over zoveel voetballende kwaliteiten, dat het zelfs met enkele reservespelers deze achterstand te boven komt. Sterker nog, we zorgen ervoor dat de ruststand zelfs pijnlijk aanvoelt voor Kobe: 4-1. In de tweede helft scoren beide ploegen nog eenmaal en is plaatsing voor de halve finales een feit. Tussendoor hadden we ook het competitieduel met Jubilo Iwata ruim in ons voordeel besloten (4-0) en waren we bezig om nóg een talentvolle Japanse centrumverdediger aan te trekken. Eerder hadden we hem ook al op het oog, maar toen wilde zijn club hem niet laten gaan. Inmiddels forceert hij een beetje een transfer, wat niet heel chique is, maar Vissel Kobe zit op het vinkentouw en dan haal ik hem liever zelf. Het zal van onze laatste transfercenten zijn, maar met zó’n brede selectie maakt dat ook niet uit. Het wordt nog een hele klus om iedereen tevreden te houden, al heb ik ooit eens gelezen dat het kan helpen om een blik geisha’s open te trekken en de kleedruimte in te sturen. De loting voor de halve finales is een hele leuke, want we ontlopen de Arabische ploegen. Al Hilal en Al-Ahli strijden tegenover elkaar en wij nemen het op tegen Buriram United, de kampioen van Thailand. Bij Al-Hilal verdient de beste speler 97 miljoen euro per jaar (een 36-jarige Kevin de Bruyne) en bij Al-Ahli is het maximumsalaris 80 miljoen per jaar (Victor Osimhen, 29). Verder staan naast KdB ook Leroy Sané, Kim Min-Jae, Alban Lafont, Steven Bergwijn, Ferdi Kadioglu en Jurgen Ekkelenkamp onder contract bij Al-Hilal. Even voor jullie beeldvorming: Ekkelenkamp verdient veruit het minste van deze spelers, met 'slechts' 28 miljoen euro per jaar. Bij Al-Ahli verdient Abdülkadir Ömür het minste (23 miljoen) van de échte grootverdieners. Tussen hem en Osimhem zitten nog Kingsley Coman, Kang-In Lee, Aymeric Laporte, Lucas Chevalier, Fabinho en Kyle-Walker Peters. Onze duurste man is Hannibal Mejbri, met 2,2 miljoen per jaar, gevolgd door doelman Zion Suzuki uit de eigen opleiding, die op 2 miljoen rond zit. Bij onze tegenstander, Buriram United, is Sasalak Haikprakhon de grootverdiener met ruim zeshonderdduizend euro per jaar. Één ding is zeker: de winnaar van onze halve finale heeft het grootste deel van het publiek op zijn hand in de finale. Dat kan toch niet anders? We dromen van een finale, terwijl thuis de dromen misschien wel uit elkaar dreigen te spatten… Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Er zit maar één ding op en dat is prijzen pakken en dan je relatie redden. En misschien wel vertrekken uit Japan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Sportief loopt het in ieder geval geweldig. Bizarre bedragen bij die Arabieren. Hopelijk stoot je door naar de finale en kan je dan gaan stunten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Jammer van jou en Charlotta, het is wat het is. Voetballend gaat het super goed iig, en de resultaten zijn erg goed. Succes in de halve finale van de CL! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Daar kom je goed weg in de CL-loting, al is Buriram ook geen eenvoudige tegenstander in Azië. Hopen op de finale en dan ook nog eens van die oliemiljoenen zien te winnen, dat geeft uiteindelijk het beste gevoel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Tja.... mijn tip. Werk is maar werk en als Charlotte diep ongelukkig is, dan komt er vast een ander mooi avontuur langs toch? Ergens in Australië of zo! En anders heel snel die prijzen winnen en maken dat je samen weg komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart 97 miljoen per jaar. Pfoe. Wel relatief gunstig geloot voor de CL. Mocht je de finale halen ben ik benieuwd hoe je tegen het grote geld gaat doen. Nationaal ben je heerlijk bezig alleen jammer dat het prive even minder is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 14 maart Auteur Share Geplaatst 14 maart Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. Op 13-3-2024 om 09:03 zei delichris: Er zit maar één ding op en dat is prijzen pakken en dan je relatie redden. En misschien wel vertrekken uit Japan. Prijzen pakken is inderdaad wel nodig, voordat ik hier weg kan. We gaan er voor! Op 13-3-2024 om 09:06 zei Marius: Sportief loopt het in ieder geval geweldig. Bizarre bedragen bij die Arabieren. Hopelijk stoot je door naar de finale en kan je dan gaan stunten! Sportief gaat het inderdaad lekker en dat zetten we voort, maar die strijd tegen die Arabieren, als die er komt, dat lijkt me geen gelijke strijd te zijn. Op 13-3-2024 om 09:40 zei Kyrill: Jammer van jou en Charlotta, het is wat het is. Voetballend gaat het super goed iig, en de resultaten zijn erg goed. Succes in de halve finale van de CL! Het is inderdaad jammer, maar hopelijk komen we hier nog wel uit. Sportief gaat het fantastisch en dat scheelt natuurlijk. Bedankt! Op 13-3-2024 om 10:04 zei Titan: Daar kom je goed weg in de CL-loting, al is Buriram ook geen eenvoudige tegenstander in Azië. Hopen op de finale en dan ook nog eens van die oliemiljoenen zien te winnen, dat geeft uiteindelijk het beste gevoel! Dit was op z'n zachtst gezegd niet ongunstig geloot inderdaad Buriram is uiteraard lastig, maar mag het, in de halve finales? Hopelijk halen we die David vs. Goliath eindstrijd. Op 13-3-2024 om 13:14 zei ElMarcos: Tja.... mijn tip. Werk is maar werk en als Charlotte diep ongelukkig is, dan komt er vast een ander mooi avontuur langs toch? Ergens in Australië of zo! En anders heel snel die prijzen winnen en maken dat je samen weg komt. Goh, vrouwen zijn zeer belangrijk, vooral je eigen dame. Maar ze zijn ook nog wel eens wispelturig. Ik denk dat we inderdaad zo snel mogelijk maar prijzen moeten pakken! Op 13-3-2024 om 15:22 zei Djurovski: 97 miljoen per jaar. Pfoe. Wel relatief gunstig geloot voor de CL. Mocht je de finale halen ben ik benieuwd hoe je tegen het grote geld gaat doen. Nationaal ben je heerlijk bezig alleen jammer dat het prive even minder is Inderdaad. Voetballend gaat het super en ik kijk al uit naar de eindstrijd, mocht ik die halen. Prive komt vast wel goed en anders zijn er meer vissen in de zee 62. Het juiste vervolg Takahito Kawase is het jonge defensieve talent dat ik vorige keer benoemde. Hij komt nu ook, waarmee het transferbudget op is, maar we de komende jaren echt wel goed zitten in onze achterhoede. Sowieso ben ik heel erg in mijn nopjes met de selectie die we neer hebben gezet en dat lijkt ook terecht. De transfermarkt is nog een week open, die we zullen proberen te benutten door nog wat spelers te dumpen. Dat klinkt respectloos, maar zo bedoel ik het niet. Verder gaat het ook crescendo met de Diamonds. Achterin hebben we het precies goed in orde en ook aanvallend weten de jongens elkaar lekker te vinden. Het bestuur is ook in haar nopjes en zelfs de fans lopen met me weg. En dan merk je dat dit echt een grote club is, want een avondje weg met Charlotta om haar uit die sleur te halen wordt ook gewoon enkele keren verstoord door fans. Wel met heel veel respect, maar het is toch telkens een onderbreking van een privémoment. De meid doet al niets anders dan werken en thuis zijn, als we samen zijn wil ze gewoon even weg. En dus gaat ze ook even weg, want ze heeft twee weken in april vrij genomen, tijdens een moment dat wij druk aan het reizen en voorbereiden zijn, om terug naar haar familie en vrienden in Zweden te gaan. Dat is geen best voorteken. Ik zei het al eerder – hoe slechter het thuis gaat, hoe beter het met het voetbal gaat. Ergens wel goed natuurlijk, anders is het helemaal een deprimerende bende. We deden nog goede zaken door Shibayama en Ogawa transfervrij te laten gaan, daarmee bespaarden we op salarissen van spelers die toch niet in actie zouden gaan komen. Daarnaast werd er toegewerkt naar een zomers afscheid van Joël Veltman, die zijn carrière bij RKC gaat afsluiten vanaf juli. Zelf heb ik – ondanks alle thuisperikelen – een nieuw contractvoorstel geaccepteerd. Ik ga nóg meer verdienen en de komende drie jaar sta ik in principe hier onder contract. De voetballerij heeft echter vaker uitgewezen dat contracten vaak genoeg niet uitgediend worden, dus we zien wel hoe het loopt. Hoe goed het gaat? Tegen de tijd dat we klaar staan voor de halve finales van de Champions League hebben we een Super Cup-duel, vier Champions League wedstrijden, een dubbele ontmoeting in de League Cup en negen competitiespeelrondes afgewerkt. Deze zestien krachtmetingen leverden zestien overwinningen op. Vandaar dus dat nieuwe contract. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 14 maart Share Geplaatst 14 maart Nationaal heers je. Je oude clubje lijkt nu alsnog koppie onder te gaan in die zee met mogelijkheden waar je misschien binnenkort ook wel in moet zwemmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 14 maart Share Geplaatst 14 maart Mooie en toffe update. Gaat erg goed met nog foutloos bovenaan. Lekker bezig hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 14 maart Share Geplaatst 14 maart Contractverlenging misschien ook wel meteen einde van de liefde? Of is dat te veel doemdenken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 15 maart Share Geplaatst 15 maart Mooi dat er contract verlenging is en sportief gaat het voor de wind. Ik had wel verwacht dat je weg zou gaan om je relatie te redden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 16 maart Auteur Share Geplaatst 16 maart Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. Op 14-3-2024 om 21:30 zei Djurovski: Nationaal heers je. Je oude clubje lijkt nu alsnog koppie onder te gaan in die zee met mogelijkheden waar je misschien binnenkort ook wel in moet zwemmen. Ja, heel zonde die start van Sanuki. Zelf gaat het inderdaad lekker en als het zo doorgaat kunnen we wellicht wel die titel pakken! En over die zee, laten we hopen dat het straks allemaal wel een beetje bijtrekt. Op 14-3-2024 om 21:52 zei Kyrill: Mooie en toffe update. Gaat erg goed met nog foutloos bovenaan. Lekker bezig hoor. Yes, bedankt maat. Gaan inderdaad erg lekker, hopelijk kunnen we dit volhouden en vol voor die titel gaan. En de Champions League natuurlijk! Op 14-3-2024 om 23:10 zei Marius: Contractverlenging misschien ook wel meteen einde van de liefde? Of is dat te veel doemdenken? Het zou zomaar kunnen, maar nogmaals, vrouwen... Zijn zo wispelturig als wat. Misschien komt het toch nog goed. 19 uur geleden zei delichris: Mooi dat er contract verlenging is en sportief gaat het voor de wind. Ik had wel verwacht dat je weg zou gaan om je relatie te redden. Het is een hele prettige relatie geweest al die tijd, maar het is niet dat we al jaren samen zijn natuurlijk. Ik wil m'n best er voor doen, maar kan er niet mijn sportieve droom voor opgeven. Nog niet. Ik zie net dat ik een paar keer m'n banner was vergeten. Vond het er al zo kaal uitzien 63. Op weg naar de slachtbank Met een grote glimlach op m’n gelaat zie ik het bord met ‘4’ omhooggaan. Nog vier minuten blessuretijd en dan hebben we een hele grote stap gezet richting de Champions League finale. Richting de meest ongelijke strijd die ik tot nu toe heb gevoerd in m’n korte carrière. Voor het zover is, hebben we volgende week de return. Maar deze 3-0 stand die op het scorebord prijkt, die doet wel wat. Bijna 56.000 mensen gaan uit hun dak en juichen de ploeg hartstochtelijk toe. Dit is toch wel een mooi moment hoor. Taichi Hara had tien minuten voor rust voor de openingstreffer gezorgd, wat al een orkaan van geluid teweegbracht. Ook zijn 2-0, in de 72e minuut werd begroet door een hoop kabaal. Maar sinds de 3-0 van Sho Kobayashi, vijf minuten geleden, is het continu een geweld van geluid dat mijn trommelvliezen teistert maar mijn hart sneller laat kloppen. De laatste minuten lijken een eeuwigheid te duren en dat mag ook. Dit is echt genieten. De return levert geen enkel probleem op. Tussendoor leiden we overigens wel ons eerste puntverlies in de competitie, na een 1-1 gelijkspel. Maar als we terug in het vliegtuig zitten vanaf Thailand naar Saitama, doen we dat met een 2-4 overwinning in de broekzak. We mogen ons opmaken voor de finale, die over twee duels gaat. Eerst mogen we het thuis gaan proberen, op 6 mei. Een week later wacht uit de return. Nog een nadeel. En het is al zo’n ongelijke strijd. Momenteel spenderen wij 27 miljoen euro per jaar aan lonen voor spelers en staf. Tegenstander Al-Ahli heeft zeven spelers onder contract staan die meer dan dat verdienen. Trainer Dejan Stankovic heeft een onuitputbare zak met geld tot zijn beschikking en die moet hem de Champions League opleveren en de vorige jaren lukte dat ook voor Arabische clubs. In 2023, het eerste jaar van het grote geld project in Saoedi-Arabië, won Al-Hilal de Champions League tegen Buriram United. Na een 3-0 thuiszege voldeed uit een 1-1 gelijkspel. Al-Ittihad klopte Jeonbuk tweemaal in het jaar daarop. Dankzij drie treffers van Lukaku werd het 2-0 en 0-1. Twee jaar later leek Vissel Kobe voor een stunt te zorgen tegen hetzelfde Al-Ittihad, maar nadat het in Japan 3-0 werd, werd het mede door een goal van Son en een dubieuze rode kaart voor Vissel Kobe in de return na verlenging 4-0. Het jaar dat daar nog tussen zat was Al-Nassr de gelukkige in de finale, door Ulsan met 0-2 te kloppen en thuis dankzij een makkelijke penalty 1-1 te spelen. Nee, we zijn zeker niet in het voordeel. Maar we gaan onze stempel drukken, geloof me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 16 maart Share Geplaatst 16 maart Heel veel succes in de finale. Het is wel jammer dat deze over twee wedstrijden gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 maart Share Geplaatst 16 maart Gaat erg goed zeg. Heel veel succes en plezier in de finale!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 16 maart Share Geplaatst 16 maart De finale bereiken is alvast de eerste stap! Daarin lijkt het nu een ongelijke strijd, vooral ook omdat het over twee wedstrijden gaat. Over 1 wedstrijd had je wellicht meer kans, maar dat wordt dan maar een dubbel strijdplan bedenken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 16 maart Share Geplaatst 16 maart Een finale over twee wedstrijden is toch geen echte finale in mijn ogen en voor jouw team ook nog eens erg nadelig. Toch hoop ik op een stunt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 17 maart Auteur Share Geplaatst 17 maart Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. Op 16-3-2024 om 08:25 zei delichris: Heel veel succes in de finale. Het is wel jammer dat deze over twee wedstrijden gaat. Dankje! Is inderdaad jammer, dat maakt de kans op een zege ook weer nog wat kleiner denk ik.. Op 16-3-2024 om 09:09 zei Kyrill: Gaat erg goed zeg. Heel veel succes en plezier in de finale!! Bedankt Karel! We zijn er bijna Op 16-3-2024 om 09:41 zei Marius: De finale bereiken is alvast de eerste stap! Daarin lijkt het nu een ongelijke strijd, vooral ook omdat het over twee wedstrijden gaat. Over 1 wedstrijd had je wellicht meer kans, maar dat wordt dan maar een dubbel strijdplan bedenken! Het klopt allemaal niet. Over twee wedstrijden, midden in het seizoen, rare tegenstanders. Best wel jammer, het is niet zo'n ervaring als dat je in Europa zou hebben. Op 16-3-2024 om 14:44 zei Djurovski: Een finale over twee wedstrijden is toch geen echte finale in mijn ogen en voor jouw team ook nog eens erg nadelig. Toch hoop ik op een stunt Het is inderdaad niet per se een voordeel. Hopelijk kunnen we stunten ja, we gaan het in de volgende update zien! 64. De zware tussenfase Er zijn meerdere fases in zo’n voetbalseizoen. Het gedeelte dat je jezelf niet meer kan verbeteren, maar toch nog speelrondes moet afwerken. De flitsende start. Het spannende slot. En nu we naar de Champions League finale toewerken voelt de Japanse competitie een beetje als dat eerste gedeelte wat ik noemde. De competitiewedstrijd willen we eigenlijk zo snel mogelijk uit de weg hebben, om ons te focussen op de finale. Alleen gaat dat niet. Doordat de competitie over een heel kalenderjaar wordt afgewerkt en de Champions League naar Europees format, valt die finale tussen een paar competitierondes en een bekerronde in. Heel irritant. En dat maakt de focus in de nationale competitie ook wel wat lastiger. Toch blijven we winnen hoor, want een zwaarbevochten 2-1 op laagvlieger Sapporo door een benutte penalty vijf minuten voor tijd wordt opgevolgd door een 0-3 zege bij Fukuoka. Erg knap van de jongens. Thuis gaat het ook weer beter. De vakantie in Zweden heeft Charlotta goed gedaan en het feit dat er nu geen transferperiode is en geen drukke voorbereiding helpt een beetje. Ja, het is nog steeds ontzettend druk en spannend en ik ben veel onderweg, maar ik denk dat we er beiden beter mee omgaan nu dan de eerste drie maanden van dit jaar, al is het misschien ook wel te vroeg nog om daar echt een oordeel over te hebben. Het wordt nu ook mei, dat betekent dat het mooiste seizoen in Japan aanbreekt. Dat scheelt ook wel iets. Ondertussen spelen we een lastige pot tegen Yamagata, wat een 1-0 overwinning oplevert. Het betekent voor ons al de dertigste officiële wedstrijd op rij zonder nederlaag, de zeventiende in de J1-League en voor alleen dit seizoen in de J1-League is het de twaalfde zege in dertien duels. Alleen Vissel Kobe kan nog volgen, zij staan op vier punten. Regerend landskampioen Gamba Osaka staat al op elf verliespunten. Als je denkt dat de Japanse voetbalbond rekening houdt met de Champions League finale kom je bedrogen uit. Drie dagen na het duel tegen Yamagata gaan we op bezoek bij mijn vorige werkgever, Sanuki, hekkensluiter dit seizoen. Nog eens drie dagen later is de eerste pot in de Champions League finale, die dus over twee duels gaat. Heel bizar. Het enige dat je nog kan zeggen wat voor de bond pleit is dat we een relatief makkelijke tegenstander hebben gekregen. We zullen dit duel dan ook met de nodige wisselspelers gaan aanvangen. Uiteindelijk blijkt ook Sanuki geen enkel obstakel (1-3) en gaan we ons opmaken voor de finale. Deel 1 van de 2. Thuis, tegen Al-Ahli. Het miljardenspeeltje van een oliesjeik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart In afwachting van de CL finale doe je in ieder geval het nodige vertrouwen op in de eigen competitie. Mooi dat het ook op het thuisfront wat rustiger is geworden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart Gaat erg goed. Rare timing idd van de competitie, met het oog op de CL finale pff. Stom van de Japanse bond. Mooie cliffhanger zo ook, love it. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart Toch knap dat je veel punten pakt door het drukke schema. Raar dat de bond geen rekening houdt met de CL finale. Want dat is gewoon een serieuze prijs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart De wisselspelers hebben hun werk gedaan, nu mogen de echte mannen laten zien wat ze waard zijn tegen een elftal vol met miljonairs die het niet meer interesseert of ze betaald krijgen voor hun voetballende kwaliteiten of puur voor hun aanwezigheid in de zandbak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart Je updates zo lezend zou het een klein wonder heten mocht je de Champions League pakken ten koste van de Arabische teams. Dat je daarna een soort van fase doormoet die weinig interessant is, dat is vaak inherent aan het toewerken naar een epische finale. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten