Willem Geplaatst 24 januari Share Geplaatst 24 januari Tegen dit soort meesterwerken kan niemand op photoshoppen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 24 januari Share Geplaatst 24 januari Is het niet tijd voor een carriereswitch met deze photoshop kunsten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Eindelijk de overstap gemaakt en je merkt meteen dat het plezier terug is. Je gaat dan ook wel lekker met deze club. Leuke fotosoep inderdaad! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 25 januari Auteur Share Geplaatst 25 januari Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. @delichris; Dankjewel! Ik hoop inderdaad dat we er zowel kwalitatief als financieel op vooruit gaan op deze manier. @Fantasy; Bedankt, heb er veel tijd en moeite ingestoken Maar eh, dat van die toernooien zal jij ook wel meemaken op jouw wereldreizen. Nergens gaat het zoals in Europa, terwijl we dat zo gewend zijn. @Marius; Ik vond het ook al een klote-regel om het even grof te verwoorden. Heel raar ook weer en zeer zonde, maar ik wachtte in eerste instantie af en toen was hij ineens in gesprek met ES Tunis. Dat zou pas helemaal zonde zijn. Nu kan hij alvast wennen en komend seizoen shinen! @Kyrill; Bedankt maatje, blij dat je het nog steeds zo volgt vanaf de start @JoonsterkeBE; Bedankt! Het is inderdaad een raar systeem in die CL, maar als je gewoon blijft winnen heb je als het goed is nergens last van . Inderdaad, Mejbri is een leuke aankoop en die buitenlanderpuzzel is gewoon leuk om te doen ook. @Willem; Wat een compliment. Ik wilde inderdaad een beetje in jouw voetsporen stappen. Sense & simplicity, zoals we in Eindhoven zeggen @bas huijsmans; Nou, dat lijkt me inderdaad wel wat. Wat raad je aan? @De Raam; Bedankt! Hopelijk gaan de kwaliteiten van de spelers de kwaliteiten van m'n fotosoep nog overstijgen, anders wordt het een zwaar seizoen 53. De eerste beloning na drie jaar en drie dagen Oké, niet de eerste beloning. Maar dit voelt toch wel als een eerste grote mijlpaal. Niet de titels met Sanuki, die waren fantastisch, maar dít kan al zo mooi uitvallen hè. We gaan namelijk mijn debuut meemaken in de Aziatische Champions League. Jaren geleden is Australië toegetreden tot de Aziatische voetbalbond. Daarmee wisten zij hun weerstand wat te vergroten, wat uiteindelijk alleen maar goed is voor het Australische voetbal. Daardoor speelt niet alleen Australië tegen andere Aziatische landen in de WK-kwalificaties en de Azië Cup, maar spelen de clubteams mee in de Aziatische Champions League. Deze is in delen opgesplitst en in regio’s. Het plaatst ons in de play-offs van de Oost-regio. Daarmee strijden we dus tegen teams uit China, Zuid-Korea, Bangladesh en dus Australië. Melbourne City FC is onze tegenstander in deze playoffs. Winnen we dit ene duel, plaatsen we ons voor de groepsfase. Geen heen- en terugwedstrijd, maar gewoon één duel en de loting heeft bepaald dat wij thuis spelen. Ik heb geen idee hoe de krachtsverhoudingen zijn. Qua reputatie is de Japanse competitie hoger aangeslagen dan de Australische A-League en op dit moment staan we derde. Melbourne is in Australië bezig aan een redelijk seizoen, zij staan derde, waar ze vorig jaar nog tweede werden, maar in de halve finales van de play-offs om de titel werden uitgeschakeld. Hun laatste prijs is van twee jaar geleden. Het is dus spannend, maar zodra het duel begint ben ik eigenlijk direct gerustgesteld. Het is continu eenrichtingsverkeer en in de eerste tien minuten hebben we het vijandelijke doel al vijf keer onder vuur genomen, al blijven doelpunten uit. Dan moet je natuurlijk oppassen dat je niet ineens een spookrijder tegenkomt, maar dat gebeurt niet. Kenji Tachibanada, één van onze centrale middenvelders breekt na een kwartier de ban na een vloeiende aanval. Bij rust hebben we twintig doelpogingen genoteerd, tegenover één van de bezoekers. Met 2-0 doen we onszelf wel tekort, want we hadden een xG van boven de 3, maar we gaan met een gerust hart de kleedkamer in. Iets te gerust misschien, want hoewel de eerste poging tot een aansluitingstreffer nog wordt afgekeurd, ligt de bal er in de 58e minuut alsnog in via een treffer van topschutter Jamie Maclaren. We willen snel orde op zaken stellen, nemen het doel meermaals onder vuur, maar tien minuten voor tijd valt toch die gelijkmaker via die dekselse Maclaren. Met een xG van ruim 5, tegenover nipt 1, gaan we met 2-2 de verlenging in en dan kan het alle kanten op. Hoe we dit niet over de streep weten te trekken is mij echt een raadsel. Hoewel we bedacht zijn op de fysieke kracht van de Aussies, valt dat in de verlenging tegen. Zij storten als een kaartenhuis in elkaar en uiteindelijk lopen we nog in het eerste extra kwartier uit naar een simpele 5-2 zege. We gaan de Champions League in! Diezelfde avond is de loting en die is leuk, maar pittig. Met Ulsan loten we de huidige koploper van de Zuid-Koreaanse competitie, we vinden in BG Pathum United de nummer twee van Thailand en Lee Man is niet Clint Leemans, maar de huidige kampioen van Hong Kong. Ik ben erg benieuwd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Een loting met perspectief noemen ze dat! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Dat was, nodeloos wellicht, nog even met de billen knijpen maar uiteindelijk gelukkig wel weten door te stoten. De loting lijkt me zeker perspectief te bieden. Met Ulsan heb je wellicht een hele goede waardemeter, en de andere twee tegenstanders moeten te doen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Lekker man, ik zie mogelijkheden met zo'n loting. Good luck Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Dat werd nog erg spannend Wel fijn gewonnen hebt. Uiteraard maatje, volg ik dit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Je hebt in ieder geval gewonnen en qua tegenstand zou je bij de eerste twee moeten gaan komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Een oud Groninger gehaald daar kan ik alleen maar tevreden over zijn. Goed scoutingswerk dit hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 27 januari Auteur Share Geplaatst 27 januari Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. @Fantasy; Jazeker. Pittig wel, maar het moet in principe te doen zijn! @Marius; Eerlijk, ik kon mijn ogen niet geloven. Gelukkig hebben we het recht weten te trekken in de verlenging @JoonsterkeBE; Ik ook, al blijft het soms lastig om de kwaliteiten in te schatten hier. @Kyrill; Bedankt! Was ook wel blij dat we wonnen, al was het nog even spannend. @delichris; Je zou moeten zeggen van wel, maar een tweede plek is mogelijk al niet goed genoeg. @Djurovski; Ik al zo'n vermoeden dat je Ollie zou kunnen waarderen 54. Op alle fronten Het einde van het seizoen lijkt in zicht te komen, al is de Champions League net begonnen. Theoretisch gezien spelen we nog om vier prijzen, hoewel de titel uit zicht lijkt na een forse nederlaag bij koploper Gamba Osaka: 7-3. Wel staan we in de halve finale van de All Japan Cup, na een klinkende zege op tweedeklasser Varen Nagasaki: 7-1. Ook in de League Cup hebben we de halve finales weten te bereiken, na een dubbele confrontatie met Vissel Kobe. Uit wonnen we met 1-2 en thuis, vier dagen voor de openingswedstrijd in de Champions League tegen Ulsan, waren we met 2-0 te sterk voor ze. Ook in de competitie laat Kobe steken vallen, waardoor Gamba Osaka misschien wel de grote favoriet is voor de titel. Voor ons lijkt deze uit zicht, met nog acht duels te gaan. Wel fijn om te zien is dat Sanuki er in lijkt te blijven, zij hebben een redelijke marge naar onderen toe. Die hebben wij niet, dus hoewel we nog op alle fronten om het zilverwerk strijden is het ook taak om naar onderen te blijven kijken, we zullen snel afstand moeten nemen om ook volgend jaar in de Champions League uit te kunnen komen. Ondertussen wordt er ook een mooi stuk geschreven over mijn start hier bij Urawa: Het leven kan niet meer stuk. Toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari Het gaat erg lekker idd. Ook mooi om te zien dat je oude cluppie het lijkt te gaan redden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari Gaat lekker, jammer van de 7-3 nederlaag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari Die 'Toch?' op het einde zorgt er wel voor dat ik me afvraag of alles inderdaad zo goed gaat... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari Zonde van die nederlaag. Maar verder lijkt het wel goed te gaan toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari Die 7-3 was in ieder geval verwennerij voor de supporters. Verder geen wolkje aan de lucht, toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 28 januari Share Geplaatst 28 januari Ben net als @Willem benieuwd naar het vervolg op de 'toch' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 29 januari Share Geplaatst 29 januari Hmm...... de laatste zin doet vermoeden dat er toch wat zand in de motor gaat komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 30 januari Auteur Share Geplaatst 30 januari Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. @Djurovski; zeker, ik draag ze uiteraard nog steeds een warm hart toe @Kyrill; Jep, die 7-3 kwam wel even aan Ach, shit happens. @Willem; Komt vast wel goed Toch? @delichris; Lijkt het wel op hè @Marius; Het weer in Japan is niet altijd even lekker, maar verder geen wolkje aan de lucht hoor Toch? @JoonsterkeBE; Dat is mooi, dan blijf je geboeid @ElMarcos; Het is niet te hopen! 55. De korte stop (en daarna snel weer door) Nee, ik ben niet zo van het honkbal. Maar nu september op zijn einde loopt hebben we wel even een korte break van het voetbal. Na de bekerzege tegen Kobe speelden we nog twee competitieduels, die we beiden wonnen. Gamba verloor de Osaka-derby, waardoor Kobe weer koploper is met 10 punten voorsprong op ons. Met nog zes duels te gaan is de titel niet heel veel dichter in het zicht gekomen, maar goed, je moet altijd voor het hoogst haalbare gaan. In de Champions League had ik wel verwacht dat we in een pittige groep zaten, maar na de eerste twee duels is duidelijk dat wij de torenhoge favoriet voor de groepswinst zijn. Thuis tegen Ulsan wonnen we misschien ietwat geflatteerd met 5-2, uit bij Lee Man werd het volledig terecht 2-8. Zo is september op voetbalgebied een perfecte maand gebleken: Vervolgens hebben we even twee weken niets. Twee weken waarin we naar de Spa gaan, waar we even genieten van het samenzijn en we rondkijken naar leuke dingetjes om ons huis op te knappen. Charlotta heeft het wel een beetje zwaar hoor, zo definitief in Japan, maar ze komt er goed doorheen en probeert zich echt te settelen. Na twee fijne weken gaan we weer voetballen. September was fantastisch, maar hoe anders is het in oktober. Het begint eigenlijk al heel slecht, want we liggen uit de League Cup door een verrassende nederlaag bij Yokohama FC. Na een 3-2 thuisoverwinning gingen we met een goed gevoel naar Yokohama toe en kwamen we nog op een 0-1 voorsprong bij rust. In de tweede helft flikkerden we het echter zo het putje in, want door een 3-1 nederlaag werd er over twee duels verloren. De laatste goal, in de tweede minuut van de blessuretijd, was een ware klap in het gezicht. Vervolgens wisten we ons wel te plaatsen voor de finale van de Emperor’s Cup (of de All Japan Cup). Na een magere 2-2 tegen Sapporo wisten we het in de strafschoppenserie foutloos te houden. De finale op 1 januari is tegen de Yokohama F. Marinos, stadgenoot van ons eindstation in de League Cup. In de Champions League ging het vervolgens ook nog eens mis. Thuis verloren we, tegen de verhouding en verwachtingen in, met 1-3 van onze Thaise opponent. Zij gaan nu met 9 uit 3 aan de leiding, dus we moeten nog alle zeilen bijzetten, al herstellen we ons wel met een ruime thuisoverwinning op Lee Man (4-0), de puntloze club uit de groep na vier duels. In de competitie moesten we beide duels winnen om nog enigszins in het spoor van de top-twee te blijven. Dit lukte echter ook niet, want Kawasaki Frontale was met 3-1 te sterk. Met nog vier duels te gaan staan we tien punten achter Vissel Kobe en Gamba Osaka en één punt achter Sagan Tosu. Uiteindelijk gaan we het seizoen toch als derde afsluiten. Gamba Osaka pakt de titel door in een rechtstreeks duel van Vissel Kobe te winnen en de marge na speelronde 37 op zes punten te brengen. Wij weten ons hoofd koel te houden, winnen de resterende competitieduels en grijpen ook de laatste strohalm in de Champions League door met 0-1 te winnen in Zuid-Korea. Mooi nieuws komt er dus ook vanuit Takamatsu, waar Sanuki handhaving weet te realiseren. Netjes! Wat verder opvalt is natuurlijk het aantal doelpunten dat er is gescoord dit jaar. Met alle respect, maar dat gaat nergens over. Een nummer 3 met 69 tegentreffers, het is om je rot te schamen. Er volgen nog twee duels. We gaan de bekerfinale spelen en daarvoor gaan we ons in Thailand nog proberen te kwalificeren voor de volgende ronde van de Champions League. Dikke ellende wel, de bekerfinale staat traditioneel op nieuwjaarsdag gepland. De krachtmeting in de Champions League, ons laatste officiële duel voor de bekerfinale, is op 9 december. Dat is een flinke periode zonder wedstrijd. Of toch niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 30 januari Share Geplaatst 30 januari Mooie derde stek toch? Denk dat je de volgende ronde van de CL wel gaat halen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 30 januari Share Geplaatst 30 januari Gaat erg goed, heerlijk 3e geworden!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 30 januari Share Geplaatst 30 januari 3e is zeker niet slecht. En daarna mooi een tijdje niets voor de bekerfinale Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 30 januari Share Geplaatst 30 januari Dit loopt meer dan prima, toch? Een derde stek is toch iets om trots op te zijn en de uitschakeling in de League Cup wordt goed gemaakt door die andere bekerfinale. In de CL zit je met een vervelende onverwachte nederlaag maar ik neem aan dat je toch nog gewoon gaat doorstoten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 30 januari Share Geplaatst 30 januari Hahaha, smeerlap Mooie eindklassering, continentaal effe dat ticket halen in Thailand en dan nieuwjaar vieren door de beker in de lucht te steken! Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 30 januari Share Geplaatst 30 januari Ons mooi op het verkeerde been gezet. Alles lijkt roze geur en Vodka Lime daar in Japan. Keurig derde en ook in de CL ben je lekker onderweg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten