Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[FM24] Never gonna give you up - Neva Gönäletyoudäün

neva

Aanbevolen berichten

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Sliepy

Wederom bedankt voor alle reacties! Als iemand overigens uit de taglijst wil, geef even een seintje, dat is geen enkel probleem.

Wat betreft het debuut.. Tsja, ik kan er ook weinig verder over zeggen. Ik stond met open mond te kijken wat er gebeurde. Laten we hopen dat we de lijn doortrekken en dat de spelers niet gelijk denken dat ze maar van iedereen zomaar gaan winnen!

Leuk om feedback te horen over zaken als schrijfstijl/illustraties of wat dan ook, mochten er nog meer opmerkingen/feedback zijn dan is dat altijd welkom!

image.png.9aed704b5e219a538b6a32ca6fb72928.png

Wake me up when September ends

De dagen na de 7-2 waren heerlijk. Spelers kregen eerst een vrije dag en daar waren ze erg dankbaar voor. De trainingen in aanloop naar het volgende duel, een uitwedstrijd bij de nummer voorlaatst, verliepen heerlijk relaxed. Uiteraard moeten we het niet te hoog in de bol krijgen, maar zo’n start geeft wel goesting. Eigenlijk gingen de eerste weken als in een roes voorbij. Er werd in ons tweede duel ook ruim gewonnen, met 0-5 bij de nummer voorlaatst en dat bracht ons alleen maar in hogere sferen. Totaal onverwachts verloren we dan ook ons eerste duel direct daarna, met 2-1, in ons eerste van vier septemberduels. Als we echter de overige drie duels in de maand september weer gewoon weten te winnen staan we achtste. Stiekem kijk ik naar boven, maar er promoveren slechts twee teams. Met nog tien duels te gaan is de achterstand tien punten. Als ik dan een droomstart heb, kunnen we die niet helemaal compleet maken dan?

Uiteraard is het gekkigheid hoor, dromen van promotie. En om nou maar te denken dat het allemaal zo makkelijk gaat, dat valt ook wel mee. Er gaat veel zitten in hoofdtrainer zijn en dan is dit nog maar een relatief kleine club. Vergaderingen, contracten van personeel, contracten van spelers, zoeken naar nieuwe spelers, enthousiaste scouts die helemaal heet zijn van een prutser die niet eens zelf weet of ie links- of rechtsbenig is, dolle toeschouwers die met je op de foto willen, voorzitters die je elke maand zo’n beetje om de oren slaan met een beoordelingsgesprek, media die vragen stellen, een nieuwe taal die geleerd moet worden…

Het seizoen in Japan loopt van februari/maart tot december. Contracten lopen op 31 januari af, dus er is na het seizoen wel een beetje tijd om over de selectie na te denken en daar naar te handelen. Toch krijgen de inmiddels 34-jarige doelman Takuya Takahashi en middenvelder Hayato Hasagawa als eerste een nieuw contract voor het komende seizoen. Beide spelers kan ik dan afstrepen van mijn geheime alliteratie-missie, als ze volgend jaar reeds de twintig duels aantikken voor mij/ons.

Los van dat het seizoen qua indeling anders is dan de Europese seizoenen is er weinig geks aan de competitieopzet. De J-Leagues 1, 2 en 3 bestaan allemaal uit twintig teams die tweemaal tegen elkaar spelen. Na 38 duels heb je dan een eindstand. Voor de J3 League, het niveau waar wij in uitkomen, geldt dat de nummer 1 kampioen is (uiteraard) en de nummer 2 promoveert. Dit seizoen zijn er geen play-offs, maar die komen er volgend jaar wel, als de nummers 3 tot en met 6 gaan strijden om nog één promotieticket.

Alsof ik het trouwens nog niet druk genoeg heb.. Er staat enigszins wat druk op om de juiste papieren te halen voor het hoofdtrainerschap, dat schijnt nodig te zijn als ik voor een langere periode hier trainer wil blijven. Dat hadden ze niet verteld en blijkbaar was er iets niet helemaal goed gegaan in onze onderlinge communicatie, maar dat kan ook de taalbarrière zijn. Geen stress uiteindelijk, maar ik moet me wel dit seizoen nog verzekeren van m’n National C License, een of ander trainersdiploma. Schijnbaar heb je zes of zeven niveaus en dit is de eerste van een hele reeks papieren. Het is maar goed dat ik een fraaie boekenkast op kantoor heb staan..

image.png.4a1700e8e19ecae64257443dbcbcc9a6.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Uiteraard gaat de promotie een helse strijd worden en ik verwacht er niet veel van, maar je weet het maar nooit. We hebben best een redelijk makkelijk programma straks. En ja, die onvermijdelijke nederlaag probeer ik toch links en rechts te vermijden.

En @Titan, ik kan dat altijd nog overwegen als het huidige bestuur stopt met het financieren van mijn papieren :D 

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Sliepy @Mike14

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct.

image.png.5cb4538b28c2f1dc17391651395376ef.png

Met het hoofd in de wolken

Privé kan ik aardig aarden in Japan. De taal leren is uiteraard erg lastig, maar ik heb van mezelf best een flinke talenknobbel, dus ik ben met goede moed begonnen. Toch gebruik ik vooral nog een tolk die ik in dienst heb gekregen via de club, maar hoe sneller hij weer van de loonlijst kan, hoe beter.

Een normale jongeman van een jaar of 27 die vrijgezel is, houdt zich normaal gesproken ook wel een beetje bezig met de liefde. In dat opzicht ben ik niet veel anders, maar doordat het zo druk is, is er weinig ruimte voor een uitgaansleven. Daarnaast merk ik dat ik maar weinig aanspraak heb, omdat ik de taal dus nog niet zo goed ken. Het Engels is hier over het algemeen vrij matig, wat een tegenvaller is, want dat had ik wel anders ingeschat. En misschien vallen ze wel niet helemaal op westerlingen, want op de datingapp Chinder krijg ik maar weinig matches. Misschien ben ik ook iets te groot, want ik toren met mijn 1 meter 87 best wel boven de rest uit.

Buiten dat kan ik goed aarden. De mensen die hier in de buurt wonen zijn vriendelijk en ook op de club heerst er een fijne sfeer. Niet gek hè, na zo’n droomstart. En die droomstart zet zich voort. Waar we met nog elf duels te gaan elf punten achterstand hadden op de promotieplek en met nog tien duels tien punten, is dat met negen duels voor de boeg negen punten. Als alles in dit tempo doorgaat wordt de promotiestrijd op doelsaldo beslist en dat is niet in ons nadeel. Daarom baalde ik wel een beetje van de gemiste strafschop van Ikki Kawasaki in de slotminuut van het duel met FC Osaka, in ons eerste duel van oktober. Hierdoor bleef het 3-0, wat natuurlijk ook gewoon een fraai resultaat is.

Overigens is er niemand binnen de club die laat merken naar boven te kijken. Ik vind dat ergens wel fijn, gewoon een nuchtere reactie op de huidige stand van zaken en het nemen van zaken gaat gewoon week voor week. Aan de andere kant vind ik dat ook wel een klein gebrek aan ambitie. Oké, je moet niet arrogant worden of overmoedig, maar je mág toch wel naar boven kijken? Ik heb er echter nog niemand over gehoord. Nogmaals, die taalbarrière kan daar ook wel een beetje voor zorgen, hoewel ik al best een woordje Japans versta. Doelstelling is en was gewoon een plek in de middenmoot, al hebben we met de spelers al wel afgesproken dat we daar gewoon linkerrijtje van maken. Dat was echter toen ik net aan kwam kakken. Als ik de kwaliteiten van ons team zie en vergelijk met de rest van de competitie.. Laten we het zo zeggen, ik wil de promotiestrijd gewoon zo spannend mogelijk maken. Dromen mag. Alleen ik denk echt oprecht dat we het kunnen.

Het tweede duel van oktober eindigt na een knotsgekke slotfase ook in een overwinning voor ons. Uit bij Ryukyu staat het na 80 minuten 0-2 voor ons, na 90 minuten 1-2, om uiteindelijk in 2-4 te eindigen.

image.png.bc0cae4423f2f43fbcb21d84ab70358a.png

Als twee dagen later de volledige speelronde afgewerkt is en de kruiddampen zijn weggetrokken, is de achterstand op een promotieplek zeven punten, met nog acht duels te gaan. We lopen voor op schema en de volgende wedstrijden zijn tegen de nummers 16, 18 (beiden thuis) en 20 (uit). Poh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Goh, ja, promotie zou een stunt zijn hè. Maar het lijkt inderdaad wel heel erg dicht bij onmogelijk te komen. 

@ElMarcos Het zijn inderdaad hele gekke uitslagen af en toe. Wen er maar aan ;c 

@Titan; Ik ken naast de Chinese versie (verklaart waarom het slecht scoorde in Japan) alleen de Griekse versie ;c 

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Sliepy @Mike14 @Arezo

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct.

image.png.27993100116a3f3c708143f3c8366a99.png

Wanneer de zelfoverschatting toeslaat…

Het is goed om zelfverzekerd te zijn hè. Maar je moet niet, zoals de Engelsen dat met een mooi woord noemen, complacent worden. Zelfoverschatting is gevaarlijk en dat gaat ons misschien wel promotie kosten. Niet dat we daar klaar voor zijn, als team, maar voor mij persoonlijk zou het lekker zijn om bij je eerste klus op jonge leeftijd zo’n wonder te verrichten. Die staat wel op je CV.

Maar eerlijk, het gaat moeilijk worden. Het eerste duel van het "makkelijke" drieluik werd inderdaad erg overtuigend geworden, met 6-1. Vervolgens moesten we tegen de nummer 17, die hun laatste duel hadden gewonnen. We waren dus gewaarschuwd. En toch lieten we punten liggen. We waren zo ongelooflijk veel sterker, maar op een of andere manier misten we dat absolute klinische bij het afmaken: 1-1. Heel zonde, heel onnodig.

Je kan je dan ook voorstellen dat ik eerst heel opgelucht werd dat we het duel uit bij de hekkensluiter ruim leken te gaan winnen. Het was 0-4 bij rust en ondanks dat ik al twee wissels moest doorvoeren door blessures leek er weinig aan de hand. Toen Sanoo in de 65e minuut echter de 3-4 binnenschoot begon ik echter lijkbleek weg te trekken. Het zal toch niet? Na een half uur billenknijpen stond er echter nog steeds 3-4 op het bord toen de scheidsrechter affloot. We leven nog. En we doen nog mee, al gaat het verdomd moeilijk worden, met nog vijf duels voor de boeg.

image.png.e6ebc011ed2ca42c253a205a28623999.png

Uiteraard praat ik daar over met m’n spelers. Maar je kan niet te streng zijn. In principe is alles wat we nu doen goed, want voorafgaande aan het seizoen kreeg de vorige manager te horen dat de ploeg niet wilde degraderen. Overigens is die vorige manager de huidige assistent, want de echte vorige manager stapte op na de promotie vorig jaar. Daarna hadden ze dus ruim een half jaar geen manager, wat ook verklaart waarom ze mij de kans wilde geven, een stakker zonder diploma’s en ervaring in de voetbalwereld. Ik denk dat beide partijen geen spijt hebben. Want waar de ploeg al aardig aan het ‘overperformen’ was, met een veertiende plek toen ik hier de boel overnam, is de huidige zevende stek natuurlijk helemaal fantastisch. En dus kan ik mijn spelers niet te hard op de donder geven, maar probeer ik ze vooral op het hart te drukken om vooral hun eigen spel te blijven spelen en zich niet gek te laten maken door de aandacht eromheen.

Overigens valt dat nog wel mee hoor. De media pakken dit verhaal niet écht op, wat ook wel kan komen omdat voetbal niet de grootste sport van Japan is. Houden zo. Ik wil wel in de spotlights komen, maar laat dat maar gebeuren als we écht wat neergezet hebben. Maar naast de media spelen er meer aandachtsfactoren mee. De jongens onderling. Hun vrienden. Vriendinnen. Familie. Ondanks dat er dus geen échte verwachtingen zijn, is het toch spannend. Want zolang je de top kán bereiken wíl je  dat ook. Daar zijn mijn jongens – ja, ik noem ze al mijn jongens – niet anders in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-11-2023 om 13:05 zei neva:

ik heb geen binding met deze spelers. Ik ken ze niet.

9 minuten geleden zei neva:

Daar zijn mijn jongens – ja, ik noem ze al mijn jongens – niet anders in.

Hmm... :-D

Zonder gekheid, je bent heel goed bezig, promotie is nog steeds mogelijk maar zou wel echt een wonder zijn op dit moment!

Link naar opmerking
Deel via andere websites