Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] [FM24] 90 Minutes

Marius

Aanbevolen berichten

image.png.b71dc08195df940fc931a16a91655f0a.png

- 61. Tweede kansen -

Het was al langer bekend dat Manu Vallejo (28), Alexander Callens (33) en Roberto (35) gratis de deur uitliepen. Ook de contracten van Daley Blind (35) en Toni Villa (30) liepen af. Beide waren sterkhouders afgelopen seizoen maar hadden behoorlijk gortige financiële eisen. Met Blind kwamen we er uit door hem niet het gevraagde salaris te geven, maar wel een fiks bonuspakket aan te bieden. Villa liet ik gaan want met Barrios hadden we al zeker 1 vervanger in huis. Daarnaast keerden ook nog twee City huurlingen terug naar Manchester.

We verloren dus in totaal 6 spelers, waarvan er 2 deel uitmaakten van onze basisploeg. Daarnaast waren we in de wetenschap dat spits en clublegende Christian Stuani met zijn 38 toch echt wel stilaan op de terugweg zou kunnen gaan in zijn laatste contractjaar. Het mag dan ook niet verbazen dat onze eerste nieuwkomer een spits was. Reeds rond nieuwjaar trokken we met Ramón Mierez (28) een nieuwe aanvaller aan. De Argentijn kende een wat mindere traditionele carrière en speelde al jaren in Kroatië. Bij Osijek kwam hij de afgelopen twee jaren tot meer dan 30 doelpunten. Hij komt gratis over.

Spoiler

image.png.a0c7016eee8cc41451f961b03f2da625.png

Onze volgende aanwinst was een buitenkansje en een eerste naam in een rijtje van spelers die kunnen beschouwd worden als jongens van de tweede kans. Donny van de Beek (28) stond al anderhalf jaar op onze radar en liep nu uit zijn contract bij Man U. Zijn avontuur in Engeland was niet meteen een succes te noemen. Toen hij inging op onze vraag om op stage te komen besloot ik hem meteen een contract onder zijn neus te schuiven. Voor een behoorlijk bescheiden loon tekende hij voor vier jaar. Het enige nadeel is dat Pablo Barrios nu wellicht een trapje daalt in pikorde, maar deze opportuniteit kon ik niet laten liggen.

Spoiler

image.png.3e2d7b86c4ae2421260089ec9aa4dec5.png

De volgende buitenkans diende zich aan onder de naam van Benjamin Mendy (30). De voormalige wereldkampioen van 2018 kwam in opspraak toen hij onder contract lag bij City maar voetbalde afgelopen twee jaar bij Le Havre nadat hij twee jaar geen competitie meer gespeeld had. Bij ons mag hij helemaal op zoek gaan naar eerherstel en een tweede kans. Een naam die ook thuis hoort in datzelfde rijtje is die van Dani Carvajal (33). De rechtsback speelde zowat gans zijn carrière, op uitzondering van 1 jaartje bij Leverkusen, voor Real maar mocht daar na vorig seizoen opkrassen. Afgeserveerd? Wel, bij ons krijgt hij de kans om te bewijzen dat hij nog niet afgeschreven is.

Spoiler

image.png.66ee5ff066d5eb24754f3251881c287e.png

Spoiler

image.png.38e6cbd389d8e084f763c204848ef7d8.png

En daar is het nog niet mee afgelopen. Nee, we geven nog iemand een tweede kans. Mason Greenwood (23) komt gratis over en tekende voor vier jaar nadat hij enkele weken stage liep bij ons en een contract wist te versieren. Zijn komst was geen must maar wel een mooie opportuniteit. Ook hij is geen onbeschreven blad en zag zijn carrière bij Man U stranden omwille van controverse. Hij probeerde zijn carrière te herlanceren bij Getafe maar met 14 doelpunten in twee jaar tijd is dat misschien nog niet volledig gelukt.

Spoiler

image.png.2336bb3ed3c52acaba423c826fc05bff.png

Tot dusver tellen we dus vijf nieuwkomers. Daarnaast mochten Robert Gusó en Isidre Fosch hun eerste profcontract ondertekenen. Op het eerste zicht ben ik ook zeker tevreden met de afgehandelde transfers. We kunnen spreken van een berekende gok in het geval van enkele namen en zouden er dus zowel kwalitatief als in de breedte op vooruit moeten gaan. 

Als opleidingsclub had ik ook graag ingezet op de jeugd maar een rechtsback van het gedegradeerde Alaves (17) wil (voorlopig) niet onderhandelen. Ik hoop later deze mercato nog een nieuwe poging te wagen. Verder zitten we met slechts 3 centrale verdedigers - waaronder 2 jongens van 17 - nog erg dunnetjes centraal achterin. Daar hoop ik dus nog minstens 1 naam aan toe te voegen maar daarvoor wacht ik nog even af. Desnoods sla ik pas toe op deadline day en/of richt ik me op een uitleenbeurt.

Tags & reacties

Spoiler

@19CH98 @Titan @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Mordurette @Tim Windt @keano77 @KayDeManaager @ElMarcos

@neva 

@Kyrill @glennix @Daz @Lensherr

@JoonsterkeBE @MarcFM1

Bedankt voor alle reacties!

Blij te horen dat jullie de update van gisteren wel konden appreciëren, dat deed me plezier! Vandaag waar enkelen onder jullie op zaten te wachten ... de eerste transfers! Benieuwd wat jullie ervan vinden.

bewerkt door Marius
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke spelers aangetrokken. Wel benieuwd hoe de verhouding qua leeftijden nu ligt in de selectie, de meesten lijken toch aan de oudere kant van het spectrum te liggen. Greenwood moet je natuurlijk altijd aantrekken als de kans zich voordoet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- 62. Voorbereiding 2025-2026 -

In onze voorbereiding op het nieuwe seizoen trokken we richting Zwitserland voor een korte stage. Het gaf ons de gelegenheid om niet alleen aan de fitheid te werken maar ook aan de nodige teambuilding te doen. Dat moet in ieder geval goed gelukt zijn want we klopten achtereenvolgens Basel, Strasbourg en Freiburg. Vooral tegen de Fransen vlogen de ballen er vlot in.

Enkele fans maakten ook mee de trip naar de Alpen. Dat zorgde ook misschien wel voor wat extra motivatie.

image.png.64c11334d79dc4ef71c416518c927d38.png

Eenmaal terug in eigen land bleven we doorgaan op de ingeslagen weg. Malaga, Albacette en het Marokkaanse Wydad werden allemaal eenvoudig opzij gezet. Ook de galawedstrijd tegen Union Berlin werd tot slot winnend afgesloten. 

Spoiler

image.png.17686eac3cca1d8368a62a7c156717e8.png

We lijken dus in ieder geval klaar voor de competitiestart. Al zullen we onze beentjes meteen mogen inwrijven. Ik weet niet of de traditionele topclubs het soms op een akkoordje hebben gegooid met de voetbalbond maar onze seizoensopening is om van achteren over te vallen. Op speeldag 1 mogen we al naar Bernabeu, op speeldag 3 naar Camp Nou en op speeldag 6 komt Atlético over de vloer. 

Spoiler

image.png.4e4035daeb7077bfd8ea8a203de7a9bf.png

Waar mikken we dit seizoen op? Het bestuur toont zich in ieder geval relatief ambitieus - voor een ploeg die tot voor twee jaar geleden nog een lage middenmoter was - en mikt op kwalificatie voor de Europa League. Zelf zou ik wel opnieuw willen meespelen voor de titel in La Liga maar de competitiestart boezemt mij toch wat angst in. Zo zou het wel eens een lange achtervolging kunnen worden. De bookies houden het op een 8ste plaats. In de Champions League zou ik graag de prestatie van vorig seizoen overtreffen met een plek in de achtste finale als doel. 

Spoiler

image.png.f6f510214b87563703211542ad90587a.png

Tags & reacties

Spoiler

@19CH98 @Titan @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Tim Windt @keano77 @KayDeManaager @ElMarcos

@neva 

@JoonsterkeBE @MarcFM1

Bedankt voor het reageren allemaal! 

Blij om zien dat de transfers in de smaak vallen.

@De Raam Met de gemiddelde leeftijd valt het ook wel mee hoor. (Voorlopig) tellen we vier tieners, 13/26 jonger dan 25 en slechts 5 dertigers. 

image.png

image.png.9acbe0eff7eb9f3fd1225ac1e6d33715.png

bewerkt door Marius
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima voorbereiding maar dat snap ik wel als je gesteund wordt door die schone dames. Pittig programma voor de boeg maar na zo'n voorbereiding kun je die zomaar goed door gaan komen. Mooie doelen ook wel voor dit seizoen en het valt inderdaad mee met de leeftijdsverdeling! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- 63. Competitiestart 2025/2026 -

We hebben de eerste maand in La Liga achter de rug en zoals al een beetje gevreesd viel deze - althans qua resultaten - tegen. Met zes op twaalf lopen we meteen achter de feiten aan. Als je weet dat we afgelopen twee seizoen telkens nooit meer dan 1 nederlaag op een gans seizoen lieten noteren en slechts respectievelijk 13 en 15 verliespunten kenden, is 6 verliespunten na amper 4 wedstrijden al een zware dobber om te slikken. Anderzijds moeten de twee verliespartijen ook in perspectief geplaatst worden. De in theorie twee zwaarste wedstrijden van de competitie hebben we al achter de rug.

Spoiler

image.png.2ea6bfeb8693aef1c5f46005bacf15af.png

Voor de openingswedstrijd in Bernabeu was Daley Blind geschorst en aangezien we nog geen extra centrale verdedigers hadden aangetrokken, verschenen we aan de aftrap met twee 17-jarigen centraal achterin, waarvan er één nog eens zijn debuut maakte ook. Verre van ideale omstandigheden en met een 1-0 nederlaag kwamen we er eigenlijk goed vanaf. Real was simpelweg beter en als je amper op doel schiet kan je ook niet scoren.

Tegen Mallorca in eigen huis gingen we uit van eerherstel maar dat ging toch moeizamer dan verhoopt. Mason Greenwood kreeg zijn eerste basisplaats en nam plaats op de rechtshalf ter vervanging van de gebleseerde Tsygankov. Met succes want hij was de reddende engel van dienst met twee doelpunten in de tweede helft nadat de bezoekers in de eerste helft op voorsprong waren geklommen. De eerste driepunter was daarmee een feit.

Dankzij zijn goede prestatie mocht Greenwood rekenen op een nieuwe basisplek op bezoek in Camp Nou, ditmaal in de punt van de aanval. Opnieuw met succes want hij zorgde voor een vroege voorsprong na een snelle counter. Lang konden we echter niet genieten van de voorsprong want in een mum van tijd stond het opnieuw gelijk. Na de pauze kwamen we al snel op achterstand en die klap kwamen we niet meer te boven. Over de ganse partij waren we niet heel veel minder dan Barcelona maar kwamen we tot te weinig uitgespeelde kansen.

Tegen Sociedad stond er bijgevolg de nodige druk op om onze start niet helemaal te missen. Artem Dovbyk scoorde zijn eerste van het seizoen, Mason Greenwood was voor de derde wedstrijd op rij trefzeker en is daarmee onze opvallendste spelers tijdens de openingsmaand. Ondanks de goede voorbereiding die we vooraf kenden lijken we nog wat op zoek naar onze beste vormen. Afwachten of er transfer deadline day nog een witte merel landt in Girona.

Spoiler

image.png.5f6120dca219adb16ea1993776471c85.png

Afsluiten doen we met een positieve noot onder de vorm van de Champions League loting, want daar mogen we in alle eerlijkheid toch niet over klagen. Uit pot 1 kregen we met City en Bayern twee van de zwaarst mogelijke tegenstanders, maar zowat alle andere mogelijke tegenstanders lijken voor mogelijkheden te zorgen. Uit pot 4 kregen we twee kneusjes, en met Lazio en Feyenoord uit pot 2 mag je toch ook niet mopperen. Dan lijkt verder het grootste gevaar zelfs nog te komen van één van de tegenstanders uit pot 3, Red Bull Salzburg.

Spoiler

image.thumb.png.b501e3fa6f769f2ac35066211abec589.png

Tags & reacties

Spoiler

@19CH98 @Titan @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Tim Windt @keano77 @KayDeManaager @ElMarcos

@neva 

@JoonsterkeBE @MarcFM1

Bedankt voor alle reacties!

Niet de meest ideale start, maar dat was ook wel een beetje ingecalculeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent wel streng voor jezelf :P Want echt achter de feiten aanlopen doe je toch niet wat mij betreft. In Real en Barça verliezen (met het kleinst mogelijk verschil dan nog) is absoluut niet om je voor te schamen. Tegen Mallorca trek je in de tweede helft een scheve situatie recht en ook tegen een tegenstander als Sociedad slaag je er in om 3ptn te pakken. Een allesbehalve slechte competitiestart.

In de UCL is de loting oké, met een aantal haalbare kaarten en mooie uitdagingen voor de boeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites