Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Mordurette:

Sowieso niet tijdens de Bèta.

Daarnaast misschien nog even met elkaar overleggen of savegames vanuit FM23 wel mee mogen doen met de nieuwe records? Aangezien men daar al vaak veel verder is dan de nieuwste versie en sommige records dan al gelijk bijna niet meer verbroken kunnen worden (denk aan uitslagen van 30-0 of zoiets).

Ik ben voorstander om dit niet te doen, gun iedereen weer evenveel kans vanaf nul.

@Fantasy @neva @Bogatyr en uiteraard anderen, laat maar weten.

2 minuten geleden zei neva:

Ik ben het helemaal met je eens eigenlijk.

Het lijkt me het eerlijkst en ook het leukst om gewoon met een mooie lei te beginnen. (d)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk heb ik een doodzonde begaan. Ik heb vaker aangegeven dat het geen goed idee is om je hele ploeg in de verkoop te gooien, maar omdat ik aan het klooien was met de nieuwe intermediairs, heb ik het toch gedaan. Op de transfermarkt is bijna de volledige basisploeg verkocht. Pandur, Siovas, Guth, Pinto, Dijks, Duarte, Rosier, Özyaküp, Ferati, Noslin, Cordoba en Markelo de deur uit. Dan heb je ineens een lading geld, joh. 

De intermediairs zijn wel fijn trouwens, die onderhandelen niet voor je, maar genereren interesse. De onderhandelingen mag je zelf doen en op die manier kun je er ook voor die intermediairs een leuk bedrag uithalen. Ze vangen ergens tussen de 2% en 10% van het totaal. 

Enfin, daarna de transfermarkt opgegaan en ik heb een verdomd aardig teampje samengesteld. Ian Maatsen, Kjell Scherpen, Sepp van de Berg zijn de grote blikvangers, maar ook Ronald, Nuno Moreira en Marcelo Allende zijn prima spelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei ElPrincipito:

Schermafbeelding2023-10-31om09_37_58.png.c4537ec605f485fa0da30d6e05024946.png

Coloooo Coloooo Colooooo! Wie wil mijn tactiek kopen? @Nom de Guerre:-D

Nu eens mij verdiepen in de standaard situaties, bij FM20 had ik echt een fijne cornertactiek en scoorde ik zeker eens per 2 wedstrijden uit de corner. Nu nog 0 keer. 

Kopen niet, maar over lullen prima :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lijkt dan bijna al een duidelijk verhaal. Zodra de full release er is zal ik een nieuwe topic openen. Misschien even sparren over nieuwe records die te behalen zijn? Misschien dat sommige records van FM23 weer verdwijnen omdat deze niet interessant genoeg waren voor de meeste mensen (lees: niemand die een record claimde).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Kopen niet, maar over lullen prima :D 

Geintje he, jij mag hem hebben. Nee, ik heb maar wat gedaan. 

Vallen mij nu een aantal dingen op: 

* Ondanks dat ik alles heb gewonnen en men blij lijkt krijg ik veel kritiek van ze op toespraken, ondanks dat ik de keuze neem die de assistent voorstelt en 'groene' reacties krijg

* De waarde indicatie vind ik wel echt heel grof, die wordt ook niet meer gefocust. Tussen de 180K en 1.8 miljoen scheelt wel wat. 

* Ik zie nog niet dat spelers echt veel beter worden (ligt wellicht aan mij)

* Leuke toevoegingen met het overleg met technische staf (zat er al misschien in bij FM23 maar voor mij nieuw). 

* Scouting vind ik niet echt helder. Je krijgt focusgebieden en dan moet ik op die spelers klikken om een inzicht te krijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.thumb.png.50b4300ce5f837c052afdc23e5a3438a.png

:<

Nu een dillemma. Ga ik met de Spurs proberen de Champions League te winnen? Of ga ik proberen de job te krijgen bij de Sundowns? Die spelen dit jaar geen continentaal voetbal, maar zijn financieel gezonder, veel groter (waren onafgebroken kampioen sinds 2019) en hebben echt oprecht een veel betere selectie. Ik denk namelijk dat ik daarmee direct kampioen kan worden en een jaar later de CL kan winnen. Met Spurs moet ik het nog maar zien, selectie is smal, dragende spelers willen weg en financieel is er weinig mogelijk. Het grote doel van de save is de Pentagon/Journeyman Challenge, dus alles voor de HoF punten en een CL-titel.

Waarom Sundowns dan geen eerste zijn geworden? Door issues welke SI claimde uit de wereld te hebben geholpen. 10 duels in 3 weken, een CL finale de dag na de laatste competitiewedstrijd.. Totale ineenstorting van ze:

image.png.745f00d3f28e75115b63df32749e47a9.png

O ja, wij waren ook wel gewoon erg goed hoor, maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei neva:

image.thumb.png.50b4300ce5f837c052afdc23e5a3438a.png

:<

Nu een dillemma. Ga ik met de Spurs proberen de Champions League te winnen? Of ga ik proberen de job te krijgen bij de Sundowns? Die spelen dit jaar geen continentaal voetbal, maar zijn financieel gezonder, veel groter (waren onafgebroken kampioen sinds 2019) en hebben echt oprecht een veel betere selectie. Ik denk namelijk dat ik daarmee direct kampioen kan worden en een jaar later de CL kan winnen. Met Spurs moet ik het nog maar zien, selectie is smal, dragende spelers willen weg en financieel is er weinig mogelijk. Het grote doel van de save is de Pentagon/Journeyman Challenge, dus alles voor de HoF punten en een CL-titel.

Waarom Sundowns dan geen eerste zijn geworden? Door issues welke SI claimde uit de wereld te hebben geholpen. 10 duels in 3 weken, een CL finale de dag na de laatste competitiewedstrijd.. Totale ineenstorting van ze:

image.png.745f00d3f28e75115b63df32749e47a9.png

O ja, wij waren ook wel gewoon erg goed hoor, maar toch.

Als de baan beschikbaar is bij Sundowns zou ik die pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei SantiagoMunez:

Vorig jaar kreeg ik een 343 (of 352) maar niet aan de praat. Het lijkt er op alsof de (C)WB’s dit jaar meer (kunnen) leveren. Gaaf! Iemand die dat ook zo ervaart? 

Vroeger waren de backs de lulletjes die niet konden voetballen, maar wel altijd braaf kwamen trainen, dus je moest ze ergens opstellen. In deze FM kan een goede back echt het verschil maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Ik heb vaker aangegeven dat het geen goed idee is om je hele ploeg in de verkoop te gooien

Ik denk dat ik komend seizoen met zo'n beetje 11 huurspelers in de basis ga spelen. Dat betekent dit jaar maar meteen een heel nieuw team en volgend jaar waarschijnlijk weer :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei MisterX:

Ik denk dat ik komend seizoen met zo'n beetje 11 huurspelers in de basis ga spelen. Dat betekent dit jaar maar meteen een heel nieuw team en volgend jaar waarschijnlijk weer :-D

Maar dan bouw je toch zelf niks op? Je hebt ook geen kapitaal in je selectie, want je bent niet de eigenaar van de spelers. Uit nieuwsgierigheid, waarom zou je dat doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Maar dan bouw je toch zelf niks op? Je hebt ook geen kapitaal in je selectie, want je bent niet de eigenaar van de spelers. Uit nieuwsgierigheid, waarom zou je dat doen?

Iedereen is te slecht. Daar valt niets aan te verdienen. Bijna allemaal deeltijd contracten. Dus ja, dan weet je ook wel dat je daar door verkopen niet echt iets aan gaat verdienen. Huurspelers hebben betere kwaliteit van de huidige selectie en ik kon ze binnen harken zonder loon te betalen, dus ze zijn echt gratis. 

Met huren kan ik zorgen voor een gratis kwaliteitsimpuls. Grote kans op het kampioenschap. Wie weet dat ik dan nog wat geld overhoud aan Europese wedstrijden (vast niet in de eerste jaren), zodat ik uiteindelijk de overstap kan maken van semi prof naar prof. Daarna kun je eens nadenken aan het bouwen van een eigen team op langere termijn.

17 minuten geleden zei Rykjvk1:

Daarnaast zit er wellicht ook een max aan het aantal op te stellen huurspelers, lijkt me?

Eigenlijk de enige beperkingen die ik heb:

• Max 5 spelers van dezelfde club huren.
  • Je mag maar maximaal 5 spelers van boven de 19 jaar inschrijven (niet specifiek voor huurspelers, dit geldt voor alle spelers)

Als ik dus 100 spelers kan huren die allen onder de 19 jaar zijn, en maximaal 5 spelers van dezelfde club steeds, dan mag dat gewoon volgens de regels :-D

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Vroeger waren de backs de lulletjes die niet konden voetballen, maar wel altijd braaf kwamen trainen, dus je moest ze ergens opstellen. In deze FM kan een goede back echt het verschil maken.

Eens! En terecht dat dit in FM nu ook zo is! Denk bijvoorbeeld aan Dimarco en Dumfries bij Inter. Zij maken wekelijks het verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Mordurette:

Sowieso niet tijdens de Bèta.

Daarnaast misschien nog even met elkaar overleggen of savegames vanuit FM23 wel mee mogen doen met de nieuwe records? Aangezien men daar al vaak veel verder is dan de nieuwste versie en sommige records dan al gelijk bijna niet meer verbroken kunnen worden (denk aan uitslagen van 30-0 of zoiets).

Ik ben voorstander om dit niet te doen, gun iedereen weer evenveel kans vanaf nul.

@Fantasy @neva @Bogatyr en uiteraard anderen, laat maar weten.

Ik ben het daar geheel mee eens idd. Leuke feature om op die manier je savegame mee te nemen, maar wat mij betreft starten we FM 2024 weer fresh qua records. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites