Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei FMNOOB:

En ik maar denken dat ik de boel permanent had verpest door mijn FM23-save in te laden . Gelukkig weet ik nu de oplossing!

7 minuten geleden zei Glenn08:

Life saver voor mensen die estafettes spelen met een zeker Guido M.

Weet alleen niet of die weer overhoop gaat als je die saves weer inlaadt. En of die dat meeneemt naar die nieuwe save.

37 minuten geleden zei ElPrincipito:

Nog geen idee, kleine FM dip. Ik zit toch weer te denken aan Boca, om daar een stadion te krijgen vernoemd naar Fernando Gago. Dan door naar Noord-Amerika en er een hexagon van maken. 

Hoe gaat het bij jou? 

Klinkt goed! Hier ook een vette dip, FM al weken niet aangeraakt. Als je een aantal posts teruggaat in dit topic, kun je erover lezen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei De Raam:

Weet alleen niet of die weer overhoop gaat als je die saves weer inlaadt. En of die dat meeneemt naar die nieuwe save.

Klinkt goed! Hier ook een vette dip, FM al weken niet aangeraakt. Als je een aantal posts teruggaat in dit topic, kun je erover lezen

Gelukkig ik hoef het programma Vermist niet meer in te schakelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees het nu @De Raam, vervelend! Al is het maar een spelletje natuurlijk hè. Lekker genieten van de kids en het weer, dan gaat het na een tijdje weer kriebelen. Vooral het ‘moeten’ is natuurlijk wel een ding, vooral moet je plezier hebben denk ik zo. Herken wel sommige punten! als het altijd ontspanning heeft gegeven wil je dat doorzetten, al gaat het dan dus ineens om moeten. Wellicht eens een leuke estafette in zuid-Amerika (Colombia?), haak ik graag aan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei SantiagoMunez:

Nice! Uit nieuwsgierigheid: welke tactische aanpassing heb je gedaan? Ik herken namelijk de uitdagingen met de xG-tabel bij een 433DM (stiekem nog altijd m’n favoriete basistactiek!)

Ik ben afgestapt van de 433DM haha. De SVD heb ik van CM naar DM gezet en van de Mezzala/CMa heb ik een AMa  gemaakt. Inverted Wing back heb ik als Wing back laten spelen. Merk nu vooral dat de restverdediging beter is en dat ik ook aanvallend meer te vertellen heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ik ben afgestapt van de 433DM haha. De SVD heb ik van CM naar DM gezet en van de Mezzala/CMa heb ik een AMa  gemaakt. Inverted Wing back heb ik als Wing back laten spelen. Merk nu vooral dat de restverdediging beter is en dat ik ook aanvallend meer te vertellen heb

Grappig - ik zag eenzelfde verbetering van de resultaten toen ik een vergelijkbare wijziging doorvoerde. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei SantiagoMunez:

Grappig - ik zag eenzelfde verbetering van de resultaten toen ik een vergelijkbare wijziging doorvoerde. :D

Met 433 DM in deze FM heb ik altijd dat ik of heel goed begin aan een wedstrijd, maar dan knipt de coach van de tegenstander 1x met zijn vinger en dan verandert de tegenstander ineens in een Prima Barca. Of dat ik juist heel kut begin en zelf iets verander en dat ik dan wel de overhand krijg maar dat het dan of al te laat is of de bal er nog steeds niet in wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben een mainsave begonnen samen met een collega, een variant van de KKD Challenge maar dan zelf wat extra regels toegepast. Nu loop ik wat op hem voor en wil ik deze save gaan afwisselen met een andere en zat te denken aan Finland. Vooral richten op de Scandinavische markt aangevuld met Amerikanen en Africanen (die gelden immers niet als non-EU). 

Zat zelf te denken aan AC Oulu (al eens eerder geprobeerd mee te starten) maar als anderen een leuk alternatief kent hoor ik het graag. Moet vooral nationaal niet te makkelijk gaan de eerste seizoenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bas huijsmans:

Met 433 DM in deze FM heb ik altijd dat ik of heel goed begin aan een wedstrijd, maar dan knipt de coach van de tegenstander 1x met zijn vinger en dan verandert de tegenstander ineens in een Prima Barca. Of dat ik juist heel kut begin en zelf iets verander en dat ik dan wel de overhand krijg maar dat het dan of al te laat is of de bal er nog steeds niet in wil.

Opnieuw heel herkenbaar. Probeer nu een 433 met een HB werkend te krijgen, maar blijft lastig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik bij Training > Wedstrijdvoorbereiding voor een bepaalde wedstrijd mijn 'primair getrainde tactiek' verander naar, in dit geval, de verdedigende tactiek ivm zware tegenstander. Dan blijft als ik naar het Tactiek scherm ga wel gewoon mijn andere tactiek als huidige tactiek staan. Maar je team bereid zich dan wel gewoon voor die wedstrijd voor op die tactiek die ik bij wedstrijdvoorbereiding instel als primair? Dus in dit geval de verdedigende tactiek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Jotew:

Als ik bij Training > Wedstrijdvoorbereiding voor een bepaalde wedstrijd mijn 'primair getrainde tactiek' verander naar, in dit geval, de verdedigende tactiek ivm zware tegenstander. Dan blijft als ik naar het Tactiek scherm ga wel gewoon mijn andere tactiek als huidige tactiek staan. Maar je team bereid zich dan wel gewoon voor die wedstrijd voor op die tactiek die ik bij wedstrijdvoorbereiding instel als primair? Dus in dit geval de verdedigende tactiek?

In mijn beleving is het zo dat de trainingsschema's van jouw assistent gebaseerd zijn op de speelstijl van de primaire tactiek. Degene die je in de voorbereiding selecteert wordt getraind in aanloop naar de volgende wedstrijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei De Raam:

In mijn beleving is het zo dat de trainingsschema's van jouw assistent gebaseerd zijn op de speelstijl van de primaire tactiek. Degene die je in de voorbereiding selecteert wordt getraind in aanloop naar de volgende wedstrijd. 

Ja, maar als ik tegen een betere tegenstander moet, kan ik 'm bij Training > Wedstrijdvoorbereiding op de verdedigende tactiek zetten. Echter zet hij m na die wedstrijd niet terug naar de primaire tactiek die bij het scherm 'Tactiek' is ingesteld.. 

Dus dat betekend: als ik 'm bij Training > Wedstrijdvoorbereiding na een wedstrijd niet OF terug zet, OF naar een andere tactiek zet t.b.v. de volgende tegenstander het team blijft trainen op de tactiek die is ingesteld (zie screenshot 1). Ondanks dat mijn tactiek in het scherm 'Tactiek' niet word aangepast (screenshot 2).

Screenshot 1 - Onderstaand is ingesteld bij Training > Wedstrijdvoorbereiding

image.png.224398a4fcda8100ce57d30a72bd3d15.png

Screenshot 2 - En dit is mijn Primaire tactiek die is ingesteld in het tabblad Tactiek

image.png.ec9d214329ba39994bd496f64fde5f43.png

bewerkt door Jotew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei De Raam:

Ah, sorry, daar heb ik zo geen antwoord op @Jotew. Lijkt me dan een bug.

Als je op screenshot 2 dat menu uitklapt, staat daar dan dat die primair is? Begrijp ik dat goed?

Zal vanavond even kijken als ik FM open heb. 

Zoals ik het nu zo zag is de 4-2-3-1 gewoon mijn primaire tactiek. Maar bij Training > Wedstrijdvoorbereiding kan ik dus ook kiezen voor een andere tactiek om op te trainen, wellicht dus met het oog op een volgende wedstrijd. Maar als ik m op die pagina dus tijdelijk instel op die 4-1-3-1-1 weet ik niet of hij ook daadwerkelijk die dagen traint op die tactiek, of dat hij wel de primaire 4-2-3-1 pakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites