Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

(Tussen)stand

Fantasy

Aanbevolen berichten

Heerlijke seizoenstart met Heracles Almelo. Nog ongeslagen en gewonnen op bezoek bij Ajax (2-4) en AZ (1-3). Ook de derby tegen FC Twente winnend afgesloten (2-1). Doel blijft een plek in het linkerrijtje, want dit houden we natuurlijk geen heel seizoen vol. 

image.png.70fd6366a925dd6979c19305e4c433d4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook maar een update geven van mijn game. Ben begonnen in Chile, met UCH. De favoriete ploeg van een Chileense vriend van mij. Ook een FM nerd hier geweest. ;c

Om de game lang leuk te houden, besloten om vooral een Chileense voetbalschool ervan te maken. Geen tot weinig aankopen per seizoen, vooral jeugd laten doorstromen en Chileense spelers altijd als voorkeur. Anders ben ik bang dat deze game na 3 seizoenen klaar is.

Begonnen als de nummer 4 in de favorietenlijst dit seizoen, met Colo Colo als gedoodverfde favoriet voor de titel en met UC en Everton als flinke concurrenten.

Om de balans een beetje gezond te houden en direct weerstand te krijgen in de competitie, verkocht ik mijn drie beste spelers en hevelde drie jeugdspelers over naar het eerste elftal.

Schermafbeelding2023-10-31124310.png.76e122a13246a883741446db49a21b31.png

Doelpuntjeskermis. Zowel voor als tegen. Wedstrijden als 4-3 of 5-4 waren eerder gewoonte dan uitzondering dit seizoen.

Schermafbeelding2023-10-31125013.png.7ed8ab5e70739d8cabf5a5401f6edc03.png

Ook de beker ging met de nodige doelpuntjes naar ons toe. De dubbel in Chile in het eerste seizoen is een feit!

Schermafbeelding2023-10-31124421.png.fec955d55aa6c69cb26d6da7283bf6c1.png

Dan de tactiek. Met minder restverdediging dan Ajax het afgelopen 1,5 seizoen. Het is een feest om te wedstrijdjes te kijken kan ik je vertellen. Veel dynamiek, positiewisselingen en aanvallende drang. Het levert prachtige voetbalbeelden op en nationaal is dit maar net goed gegaan. Assadi is mijn goudmijntje. Hoop dat hij zijn career bij ons wil blijven voetballen. ;c

Next season:

Er komt veel aan huurspelers terug. De laatste buitenlandse speler gaat ons verlaten en ik hoop op 2 á 3 versterkingen vanuit de Chileense competitie. Zodat zij het geld kunnen spenderen aan betere buitenlandse spelers . Verder stromen er zoals ik ieder seizoen wil, drie spelers door naar het eerste elftal.

We gaan zien wat komend seizoen brengt! Ik hoop op vooral veel minder blessures. ;c En ga vanavond een tactiek bouwen voor de internationale toernooien. Anders buikpijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Dansmeister:

Hier ook maar een update geven van mijn game. Ben begonnen in Chile, met UCH. De favoriete ploeg van een Chileense vriend van mij. Ook een FM nerd hier geweest.

Om de game lang leuk te houden, besloten om vooral een Chileense voetbalschool ervan te maken. Geen tot weinig aankopen per seizoen, vooral jeugd laten doorstromen en Chileense spelers altijd als voorkeur. Anders ben ik bang dat deze game na 3 seizoenen klaar is.

Begonnen als de nummer 4 in de favorietenlijst dit seizoen, met Colo Colo als gedoodverfde favoriet voor de titel en met UC en Everton als flinke concurrenten.

Om de balans een beetje gezond te houden en direct weerstand te krijgen in de competitie, verkocht ik mijn drie beste spelers en hevelde drie jeugdspelers over naar het eerste elftal.

Schermafbeelding2023-10-31124310.png.76e122a13246a883741446db49a21b31.png

Doelpuntjeskermis. Zowel voor als tegen. Wedstrijden als 4-3 of 5-4 waren eerder gewoonte dan uitzondering dit seizoen.

Schermafbeelding2023-10-31125013.png.7ed8ab5e70739d8cabf5a5401f6edc03.png

Ook de beker ging met de nodige doelpuntjes naar ons toe. De dubbel in Chile in het eerste seizoen is een feit!

Schermafbeelding2023-10-31124421.png.fec955d55aa6c69cb26d6da7283bf6c1.png

Dan de tactiek. Met minder restverdediging dan Ajax het afgelopen 1,5 seizoen. Het is een feest om te wedstrijdjes te kijken kan ik je vertellen. Veel dynamiek, positiewisselingen en aanvallende drang. Het levert prachtige voetbalbeelden op en nationaal is dit maar net goed gegaan. Assadi is mijn goudmijntje. Hoop dat hij zijn career bij ons wil blijven voetballen.

Next season:

Er komt veel aan huurspelers terug. De laatste buitenlandse speler gaat ons verlaten en ik hoop op 2 á 3 versterkingen vanuit de Chileense competitie. Zodat zij het geld kunnen spenderen aan betere buitenlandse spelers . Verder stromen er zoals ik ieder seizoen wil, drie spelers door naar het eerste elftal.

We gaan zien wat komend seizoen brengt! Ik hoop op vooral veel minder blessures. En ga vanavond een tactiek bouwen voor de internationale toernooien. Anders buikpijn.

Hoe is het met Cris? :D 

Hier m'n eerste FM24 seizoen afgerond, welke prima is geslaagd al zeg ik het zelf. Achterin speelden we voornamelijk met het duo Sandler-Makengo (gehuurd van Freiburg), waaraan ik het hoge aantal tegendoelpunten wijt. Eens zien of we daar verandering in kunnen brengen met een wat betere achterhoede.

image.png.771cf34963927e9ab334bf884135790b.png

Tijd voor beta-game #2 (d) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reguliere competitie zit er op voor mijn 3de seizoen bij THES. Ben zeer tevreden met die 8ste plaats gezien ons zeer beperkt budget en zeer beperkte kern. Nog PO2 spelen, maar daar verwacht ik geen wonderen in.

Nu proberen sportief en financieel door te groeien, zal wat spelers moeten verkopen om de financiën wat op te krikken en hopelijk een paar gerichte transfervrije spelers vinden die voor wat kleingeld willen komen spelen. :classic_smile:

5d1cec875ef27e5499e479e1a3552e4e.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Lensherr:

@ElPrincipitowaarom midden blok?. Mij lijkt het als je met een hangende spits speelt dat je dan beter hoog blok zet? Ook de combinatie traag tempo en geduld opbrengen samen met snelle spelvoortzetting lijkt tegenstrijdend met elkaar. @glennixScreentje van je team nu? is er nog veel gewijzigd?

Raar, ik had ook hoog blok. Ik zie echter dat ik bij het advies voor een wedstrijd wellicht niet 'enkel voor deze wedstrijd' heb aangevinkt. 

Geduld opbrengen betreft de voorzetten toch? Ik merk dat ik sinds deze instelling vaker scoor en ballen niet blind voor worden gegeven. Of wat is jouw inzicht hierbij? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei ElPrincipito:

Raar, ik had ook hoog blok. Ik zie echter dat ik bij het advies voor een wedstrijd wellicht niet 'enkel voor deze wedstrijd' heb aangevinkt. 

Geduld opbrengen betreft de voorzetten toch? Ik merk dat ik sinds deze instelling vaker scoor en ballen niet blind voor worden gegeven. Of wat is jouw inzicht hierbij? 

Mij lijkt geduld opbrengen dat je de bal in de ploeg wil houden en niet zo snel voor een schot op doel wil gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Lensherr:

Mij lijkt geduld opbrengen dat je de bal in de ploeg wil houden en niet zo snel voor een schot op doel wil gaan.

Volgens mij zorgt geduld opbrengen er vooral voor dat niet de eerste de beste mogelijkheid tot een voorzet of schot benut wordt. Als een speler denkt dat er een mogelijkheid in de aanval zit tot een grotere kans gaat hij niet voor een voorzet of een schot maar zoekt die verder naar een betere mogelijkheid. Of ze dan de best mogelijke keuze maken ligt dan denk ik weer aan de Beslissingen, Inzicht, Kalmte etc van de speler. 

Heb zelf ook altijd het idee dat het tempo hier ook invloed op heeft. Hoe hoger het tempo dat ingesteld is (en de spelers aan gewend zijn ofcourse) hoe sneller zij zullen beslissen om te schieten/voorgeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lensherr:

@glennixScreentje van je team nu? is er nog veel gewijzigd?

Dit is mijn team nu eind juli 2026. Ik heb een aantal sterkhouders moeten verkopen wegens financiële redenen waardoor de financiën nu wat stabieler zijn. Ik beschik over een degelijke kern maar meer ook niet.

d496a48976e6fcf1036a1a9e9578c4a2.png

e506dd4c37b8ce7e7b408a10fe235f47.png

Transfers van de afgelopen 2 seizoenen:

d8ef9769273594a744d18fcc7ec4fcd4.png

85d04c8f6bc6471ca3f683cf7c04aeaa.png

Beste defensieve speler:

2f4129dd6d61583d5a0feb0e38355957.png

Beste aanvallende speler:

821aafa6442073aaa76c1bcb966340be.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites