Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Club gezocht

Fantasy

Aanbevolen berichten

Lijkt me gepast dat ik hier als eerste post :D

Ik heb al een hele waslijst aan mogelijke clubs die ik zou willen managen in FM24, maar welke wordt mijn eerste club?

Ik kan in ieder geval garanderen dat het niet mijn laatste zal zijn! :cab: Ik vond onderstaand lijstje wel leuk met uit ieder ingeladen land één club waarvan de meesten alweer even op een landstitel wachten..

Tottenham, Valencia, AS Roma, Bayer Leverkusen, Olympique Lyon, PSV Eindhoven, Sporting CP, RSC Anderlecht, Glasgow Rangers, RB Salzburg, Partizan Belgrado, Galatasaray, FC Basel, Dinamo Kiev, Sparta Praag, Rosenborg BK, FC Kobenhavn, CSKA Moskou, Hajduk Split, Panathinaikos, IFK Göteborg, Lech Poznan, MTK Budapest, FCSB, CSKA Sofia, Spartak Trnava, FC Koper, Boca Juniors & Flamengo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei sennid:

Zit te twijfelen om een game te starten met FC Tokyo (hoofdstadclub) Hokkaido Consadole Sapporo (club van noordelijk eiland van Japan) of lagere divisies in Japan (als het mogelijk is).

Ltd J1, J2 en J3 leagues zitten standaard in FM24 in ieder geval :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-10-2023 om 04:37 zei Steels:

Lijkt me gepast dat ik hier als eerste post

Ik heb al een hele waslijst aan mogelijke clubs die ik zou willen managen in FM24, maar welke wordt mijn eerste club?

Ik kan in ieder geval garanderen dat het niet mijn laatste zal zijn!  Ik vond onderstaand lijstje wel leuk met uit ieder ingeladen land één club waarvan de meesten alweer even op een landstitel wachten..

Tottenham, Valencia, AS Roma, Bayer Leverkusen, Olympique Lyon, PSV Eindhoven, Sporting CP, RSC Anderlecht, Glasgow Rangers, RB Salzburg, Partizan Belgrado, Galatasaray, FC Basel, Dinamo Kiev, Sparta Praag, Rosenborg BK, FC Kobenhavn, CSKA Moskou, Hajduk Split, Panathinaikos, IFK Göteborg, Lech Poznan, MTK Budapest, FCSB, CSKA Sofia, Spartak Trnava, FC Koper, Boca Juniors & Flamengo.

Anders moet je ze even allemaal eens de kans geven? Zien we je volgende week terug met een nieuw lijstje clubs ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit heel erg te twijfelen over een club in FM24. Ik kan het niet aanzien dat mijn cluppie zo slecht gaat dus daar heb ik een neiging naar. Maar ik neig ook naar FC Groningen. Deze club behoort in de Eredivisie. En ook heb ik zin in een hele andere club, maar ik heb geen idee welke club en waar. Ik hoop dat jullie mij op een idee kunnen brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei delichris:

Ik zit heel erg te twijfelen over een club in FM24. Ik kan het niet aanzien dat mijn cluppie zo slecht gaat dus daar heb ik een neiging naar. Maar ik neig ook naar FC Groningen. Deze club behoort in de Eredivisie. En ook heb ik zin in een hele andere club, maar ik heb geen idee welke club en waar. Ik hoop dat jullie mij op een idee kunnen brengen.

Waar moet deze club aan voldoen? Slechte prestaties in het echt is een reden om met die club te starten? Grote competitie of juist in een kleinere? Veel met jeugd willen spelen of wil je graag flink wat transferbudget uitgeven? In korte periode Europees gaan spelen of een club opbouwen uit de kelderklasse?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Mordurette:

Waar moet deze club aan voldoen? Slechte prestaties in het echt is een reden om met die club te starten? Grote competitie of juist in een kleinere? Veel met jeugd willen spelen of wil je graag flink wat transferbudget uitgeven? In korte periode Europees gaan spelen of een club opbouwen uit de kelderklasse?

Het maakt niet echt uit. Ik moet er een gevoel bij hebben. Een club die wat lager speelt is ook leuk om mee te spelen. Veel met jeugd spelen is ook leuk, maar dan moeten ze wel goed genoeg zijn voor het eerste.

Competitie maakt mij niet heel veel uit.

bewerkt door delichris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei delichris:

FC Groningen is een ideale optie wanneer je het eerste seizoen al freewheelend naar een kampioenschap wenst te gaan, want echt uitdaging zal daar in het eerste jaar niet liggen. 

Wellicht dat de 2. Bundesliga wat voor je is. Daar heb je in de vorm van Schalke 04, HSV, 1. FC Kaiserslautern, Hannover 96, 1. FC Nürnberg en Fortuna Düsseldorf diverse hele grote clubs die 1. Eigenlijk in de Bundesliga thuis horen en 2. Vaak zó groot zijn dat het met de jeugdopleiding ook wel goed zit. De fundering voor een wederopbouw ligt er al. Zeker in het geval van Schalke kan je buigen op een exceptionele jeugdopleiding. In het geval van Kaiserslautern is het een mooie (en eveneens zéér pittige) uitdaging om net als in de jaren negentig twee jaar op rij kampioen te worden: eerst in de 2. Bundesliga, een jaar later in de Bundesliga. 

Onderaan de streep is de 2. Bundesliga door deze variëteit aan grote clubs een hele uitdagende competitie. Wie vecht zich het moeras uit? Dat is best interessant, denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet per se op zoek naar een club, maar naar een manager in wiens huid ik kan kruipen. Als geboren Ajacied jeuken mijn handen natuurlijk om de club weer op het rechte pad te krijgen, en ik wil dat doen met een echte clubman. Het enige wat ik niet wil, is dat het iemand is die in het spel al ergens anders werkt, zoals bijvoorbeeld een Wim Jonk bij Volendam. Ik dacht zelf aan John van ‘t Schip of Johnny Heitinga. Heeft iemand anders nog een leuke suggestie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Arles:

Ik ben niet per se op zoek naar een club, maar naar een manager in wiens huid ik kan kruipen. Als geboren Ajacied jeuken mijn handen natuurlijk om de club weer op het rechte pad te krijgen, en ik wil dat doen met een echte clubman. Het enige wat ik niet wil, is dat het iemand is die in het spel al ergens anders werkt, zoals bijvoorbeeld een Wim Jonk bij Volendam. Ik dacht zelf aan John van ‘t Schip of Johnny Heitinga. Heeft iemand anders nog een leuke suggestie?

Seedorf, Davids, Rijkaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Arles:

• Klaas Jan Huntelaar
  • Siem de Jong
  • Steven Pienaar (jeugdtrainer nu) 
  • Urby Emanuelson (zelfde geval geloof ik) 
  • Zlatan Ibrahimovic 
  • Michael Laudrup
  • Maarten Stekelenburg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag mannen, heb zojuist de beta van FM24 speelklaar gemaakt (logopacks, name fix, etc.).. Wil bij een Europese club beginnen die ik geleidelijk aan volledig naar mijn hand kan zetten. Liefst een club die in een lager divisie speelt of in het onderste deel van de rangschikking van de eerste klasse eindigt. Clubs als HSV en Schalke spreken mij wel aan, maar ik twijfel of de uitdaging daar groot genoeg gaat zijn. 

Heeft er iemand ervaring met Palermo en managen in de Italiaanse competities? Dingen om op te letten, zoals transferreglementen enz..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei JoonsterkeBE:

Heeft er iemand ervaring met Palermo en managen in de Italiaanse competities? Dingen om op te letten, zoals transferreglementen enz..

In Italië mag je maximaal 1 non-eu speler per seizoen aankopen. Pas als je zelf een Non-eu speler verkoopt of verhuurt aan een buitenlandse club kan je een tweede inschrijven. Volgens mij gaat het inschrijven op basis van wanneer je de speler aan getrokken hebt en kan je dit niet helemaal zelf doen dus, maar dat laatste weet ik niet zeker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voornamelijk online veel gekeken, en een save geladen met alle landen en competities om gewoon menig club eens te bekijken. Nou twijfel ik tussen de volgende clubs;

Lech Poznan - Nog nooit in Polen gespeeld, spelen nog kwalificatie wedstrijden voor de Conference League.

AS Roma - Gaat nou ook niet bepaald geweldig in het echt.

Braga - Nog nooit kampioen van Portugal worden.

Neig het meest naar Braga om FM24 mee te leren kennen de komende weken. Hebben daarnaast een B, O23 en O19 team dat allen competitie spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jotew:

Ik heb voornamelijk online veel gekeken, en een save geladen met alle landen en competities om gewoon menig club eens te bekijken. Nou twijfel ik tussen de volgende clubs;

Lech Poznan - Nog nooit in Polen gespeeld, spelen nog kwalificatie wedstrijden voor de Conference League.

Neig het meest naar Braga om FM24 mee te leren kennen de komende weken. Hebben daarnaast een B, O23 en O19 team dat allen competitie spelen.

Ik heb zelf enigszins een zwak voor het oostblok dus wat dat betreft zou ik zelf Lech kiezen, maar ik denk dat de uitdaging om met Braga kampioen te worden groter is. Wat voor mij overigens altijd werkt als ik twijfel: laat iemand anders kiezen/trek lootjes of whatever en als je teleurgesteld bent met het resultaat, kies je hetgeen je wel blij mee zou zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Arles:

Als ik jou was zou ik voor Lech Poznan gaan. Is toch een save voor de langere termijn waarin je er een keer tegen aan gaat lopen dat je even wat minder motivatie hebt. Wanneer je zo'n situatie hebt, kan je een side game er naast spelen met Braga of Roma waar je toch op de wat kortere termijn je doelstellingen/successen kan behalen en kan je daarna weer door met Lech Poznan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jotew:

Ik zou ook voor Lech Poznan gaan, al kent Polen wel meerdere interessante clubs om eens een kijkje te nemen. Roma zit imo weinig uitdaging in; als je het even goed neerzet zal je uiterlijk in je tweede seizoen wel kampioen worden. Braga is ook wel een leuke uitdaging, maar als je voor een langere save dan toch de Portugese top aan wilt vallen zou ik eerder voor Boavista gaan (tweede club van Porto, dus ook een leuke broederstrijd). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-10-2023 om 23:54 zei Arles:

Danny Blind

Aron Winter

Stanley Menzo

Christian Chivu

Shota Arveladze

...

Link naar opmerking
Deel via andere websites