ReneLeBlanc Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari Oriental Lisboa 2027/2028 Na het vertrek van enkele sterkhouders uit ons debuut seizoen (Aziz Yakubu 27 goals dus Wolves kwam met 25 miljoen, Ruben Vinagre gezeik over nieuw contract dus mocht vertrekken voor 15 miljoen en Borja ging terug naar Spanje voor 6 miljoen) konden we onze selectie eindelijk eens wat aanvullen met eigen spelers in plaats van huurspelers. Dit seizoen kwamen er weer veel Portugezen maar ook Scandinavie werd gevonden. Keepers Spoiler Beoogde eerste doelman die voor 5 miljoen maximaal overkwam van Rode Ster Gratis overgekomen twee jaar geleden en zal nu langzaamaan uit de basis gaan verdwijnen Verdediging Spoiler Aanvoerder en tevens grootverdiener uit de selectie. Vertegenwoordigt ook een grote transferwaarde en kwam vorig jaar gratis over nadat zijn contract bij Talleres was afgelopen. Doet het niet onaardig maar ben wel van plan hem op termijn te gaan vervangen. Kwam voor 3,5 miljoen maximaal over van Molde en zal Scott op termijn kunnen gaan vervangen. De reus van Itagui kwam voor 1,1 miljoen over van Junior FC en is sindsdien niet meer uit de basis vertrokken. Is aan de bal niet geweldig maar met zijn 2 meter is hij letterlijk en figuurlijk een sta in de weg voor alle aanvallers. 650k is Santamarina rijker geworden door het verkopen van Medina en sindsdien speelt hij zeer regelmatig. Het is geen topper maar kan nog wel wat groeien en verdient niet echt veel. Qua salaris huishouding heb ik het eindelijk goed onder controle en dat komt mede door salarissen zoals deze. 2 miljoen betaalde ik afgelopen zomer aan Vizela die hem op hun beurt weer gratis van Real hadden overgenomen. Real (het Portugese) levert wel meer talenten op dus ik ga vaker bij hun jeugdopleiding kijken. Middenvelders Spoiler 1,1 miljoen was ook het bedrag wat we aan Deportes Tolima overmaakte voor de diensten van deze heeeele kleine middenvelder. Gehaald om door te verkopen maar tot die tijd best een leuk spelertje. Wilches zal wel wat minder aan de bak komen door de komst van deze Servier. Rode Ster raakte ook deze topper voor 5,5 miljoen kwijt. Naast Wilches haalde we in dezelfde periode nog twee Colombianen waaronder deze Contreras. 900k waren we hiervoor kwijt en als deze twee nou samen een gemiddelde van hun lengte zouden nemen waren ze allebei gewoon een prima lengte. Ik gaf al eerder aan dat Real leuke spelers uit de jeugdopleiding voortbracht en Jose Sousa is hier het bewijs van. Hij is gratis overgenomen en maakt zeker zijn minuutjes. De laatste Colombiaan is David Hernandez. Vorig seizoen stond hij nog achter David Martinez maar dit seizoen is hij de grote man aan de rechterkant. Heel veel goals en/of assists maakt de beste man nog niet maar potentie heeft hij zeker. Robert Rosenberg, wat een heerlijke naam. Deze linkspoot kwam voor maximaal 3,9 miljoen over van Brann (helaas geen Rosenberg ) en zal mijn linksbuiten worden aankomend seizoen. Spoiler Mijn persoonlijke favoriet, de reus van Fjallabyggo. @Elsjorro1990 zou heel blij zijn met deze spits in zijn game denk ik zo. Kwam voor maximaal zes miljoen over van Molde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari (bewerkt) Afgelopen seizoen is het me eindelijk gelukt om een volledig zelf opgeleid elftal op poten te krijgen. Het doel van deze save was om daarmee de Champions League te winnen en dat is tijdens onze eerste poging meteen gelukt, super blij mee! Wel speelden er al heel wat jeugdspelers mee in de afgelopen seizoenen maar dit was het eerste jaar dat de gehele selectie bestond uit jongens uit eigen opleiding. In deze post wil ik graag de selectie met jullie delen, die de Champions League in de wacht hebben gesleept voor ons. DOELMANNEN We hadden dit jaar twee doelverdedigers in de selectie. Marcelo, een Braziliaan geboren in Vitória do Mearim, kwam in het seizoen 2024/25 door de jeugdopleiding. Meteen nadat hij door de opleiding gekomen was werd hij eerste keeper in het jeugdteam. Het jaar daarop stond hij al regelmatig bij het eerste onder de lat. Vanaf het seizoen 2026/27 was hij niet meer weg te denken uit het elftal en sindsdien is hij dan ook onze eerste keus. Super goede keeper en nog altijd maar 21 jaar. Onze coaches denken zelfs dat hij nóg beter kan worden! Citaat Als reserve hadden we de 19-jarige Aldo Moisés achter de hand. Deze Portugees kwam in het seizoen 2026/27 door de opleiding. In dat jaar werd ook hij meteen eerste keeper in de jeugd. Het jaar erna was hij reserve bij het B Team. De seizoenen 2028/29 en 2029/30 waren zwaar voor hem, aangezien hij amper aan spelen toe kwam. Dit jaar heeft hij als tweede doelman twaalf duels onder de lat gestaan. Citaat RECHTSBACKS De 21-jarige Filipe Paulo heeft dit seizoen voornamelijk op de rechtsback positie gespeeld als Inverted Wing Back. Paulo kwam tegelijk met Marcelo door de opleiding in 2024/25. Paulo had wat langer nodig en heeft de eerste vier seizoenen in de jeugd gespeeld. In het seizoen 2027/28 werd hij een half jaar verhuurd aan Academica, dat toen op het derde niveau speelde. Het jaar erna zat hij weer bij het B Team en speelde hij zijn wedstrijden op het tweede niveau van Portugal. In het seizoen 2029/30 werd hij bij het eerste gehaald en speelde hij in de eerste seizoenshelft vier wedstrijden, waarna hij opnieuw verhuurd werd. Dit keer was Boavista de bestemming, dat natuurlijk op het hoogste niveau speelde. Daar heeft hij zich dusdanig goed ontwikkeld dat hij dit jaar absolute basisspeler werd en uiteindelijk 45 wedstrijden speelde! Citaat Achter Paulo zien we opnieuw een Braziliaan; Rafael. Deze inmiddels 18-jarige back kwam in het seizoen 2028/29 door de opleiding. Het is dus snel gegaan met deze jongen In dat eerste jaar bleef hij in de Onder 19 maar het seizoen erop kreeg hij al vijftien wedstrijden in het B Team op het tweede niveau en werd hij kampioen dat jaar. Dit seizoen dus voor het eerst bij het eerste als backup voor Filipe Paulo. Al met al kwam hij tot twaalf basisplaatsen en 32 invalbeurten! Volgens de media is hij de volgende Jorginho. Citaat LINKSBACKS De linksback positie was de zwakst bezette positie dit jaar. Joaquim Ribeiro, eigenlijk een centrale verdediger, heeft deze positie echter prima ingevuld. Deze 20-jarige Angolees kwam in het seizoen 2025/26 door de jeugdopleiding en heeft een lange weg afgelegd. De eerste vier jaar heeft hij voornamelijk in de jeugd doorgebracht. Wel mocht hij in 2028/29 zijn debuut alvast maken en kreeg hij steeds meer wedstrijden in het B Team. Vanaf vorig seizoen (2029/30) werd hij een vaste waarde in het eerste elftal en kwam hij in totaal al tot 38 wedstrijden. Dit seizoen speelde hij dus voornamelijk als linksback en kwam hij tot 37 wedstrijden. Citaat Achter hem zat de 18-jarige Daniel Gomes, die in het seizoen 2028/29 door de opleiding kwam. Eigenlijk nog lang niet goed genoeg en ik weet ook niet of hij dat wel gaat worden maar bij gebrek aan beter moest ik hem wel gebruiken. Vorig jaar speelde hij vijftien wedstrijden op het tweede niveau, dit jaar kwam hij als wissel tot 23 wedstrijden in het eerste. Citaat CENTRALE VERDEDIGERS Dit was lang ons zorgenkindje. Het duurde even voordat de spelers op deze positie door de opleiding kwamen en zich goed genoeg gingen ontwikkelen. Eén van de basisplekken ging dit seizoen naar Ivan Fernandes. Deze 22-jarige Kaapverdiër zat in het eerste seizoen bij de intake. De eerste twee jaar bracht hij in de jeugd door, voordat hij elf wedstrijden bij het B Team speelde in het derde jaar. Ons B Team speelde toen nog op het derde niveau. In het seizoen 2026/27 werd hij verhuurd aan Salgueiros op het tweede niveau. Het jaar erop speelde hij een divisie lager bij Académica. In het seizoen 2028/29 mocht hij zijn debuut maken maar speelde hij voornamelijk in de jeugd. In het jaar daarna werd hij lid van het eerste team en kwam hij tot tien wedstrijden. Dit seizoen speelde hij 48 wedstrijden als centrale verdediger. Citaat De voornaamste partner van Fernandes was dit seizoen Braima Mané. Deze 22-jarige verdediger uit Guinee-Bissau zat ook in het eerste seizoen bij de intake. Hij speelde de eerste drie jaar in het jeugdteam voordat hij in 2026/27 de aansluiting mocht maken bij het B Team. De tweede helft van dat seizoen speelde hij op huurbasis voor Leira. In het seizoen 2027/28 maakte hij zijn debuut maar speelde hij nog voornamelijk voor het B Team en de Onder 19. Vanaf het seizoen 2028/29 is hij volwaardig lid van het eerste en speelde hij achtereenvolgens 42, 23 en 44 wedstrijden. Citaat Als roulatiespeler hadden we daarbij de 18-jarige Carlos Seidi. Seidi zat bij de intake van het seizoen 2027/28 en is dus snel opgeklommen binnen de club. De eerste twee jaar speelde hij in de Onder 19. Vorig seizoen speelde hij 21 wedstrijden bij het B Team en dit jaar kwam hij tot 22 basisplaatsen en achttien invalbeurten. Citaat Verder hadden we nog de eerder genoemde Joaquim Ribeiro, Dhiego, Odair Ramos, João Nunes en Bruno Esteves achter de hand. Citaat CENTRALE MIDDENVELDERS Het middenveld was vermoedelijk onze sterkste linie. Hier zitten we eigenlijk al wel een paar jaar goed. Degene met de meeste wedstrijden op het middenveld is Minervino Brunheta. Deze 23-jarige Portugees kwam tevens in het eerste seizoen door de opleiding. Wat nu toch echt wel een gouden generatie blijkt te zijn geweest! Drie seizoenen bleef hij in de Onder 19 hangen, al mocht hij in dat laatste jaar wel zijn debuut maken. In het seizoen 2027/28 ging hij op huurbasis voor Penafiel spelen op het tweede niveau. Vanaf 2028/29 werd hij een vaste waarde in het eerste. Dat jaar speelde hij 37 wedstrijden, een jaar later 23 wedstrijden en dit seizoen kwam hij tot 44 matches! Citaat Zijn voornaamste partner was João Oliveira, die toch al wel een tijdje een gewaardeerde kracht is bij Sporting. Oliveira zat bij de intake van het tweede seizoen (2024/25) en mocht in dat seizoen meteen zijn debuut maken. De jaren daarna ging hij steeds meer spelen en is hij vanaf het seizoen 2025/26 een vast gezicht in het eerste elftal. Hij speelde achtereenvolgens 15, 10, 24, 47, 41 en 39 wedstrijden. João Oliveira is één van mijn meest favoriete newgens ooit! Citaat Achter hen zat Stéphane Seca. Seca zat in het seizoen 2027/28 bij de jeugdintake en speelde dat jaar in de Onder 19. Ook het jaar daarop moest hij het doen met een plekje in de jeugd. In het seizoen 2029/30 speelde hij negen wedstrijden in het B Team en dit seizoen kwam hij als reserve tot 17 wedstrijden. Citaat Verder hadden we nog Orji Taiwo, die ik laat zien bij de spitsen omdat hij daar meer wedstrijden heeft gespeeld. Verder kwam Sibusiso Dlamini tot enkele wedstrijden op deze positie. Citaat RECHTSBUITEN Op de rechtsbuiten positie hadden we aardig wat opties. Fábio Neto was uiteindelijk degene met de meeste starts. Dit wonderkid zat bij de intake van 2026/27 en bleef dat jaar in de jeugd. Het seizoen erna ging hij al naar het B Team en kwam hij tot 28 wedstrijden, dit jaar maakte hij ook zijn debuut. De jaren erna mocht hij zich rustig ontwikkelen op het tweede niveau totdat hij dit jaar bij het eerste werd gehaald. Uiteindelijk speelde hij dit seizoen 43 wedstrijden! Citaat Maurício Pala was zijn voornaamste vervanger. De 23-jarige Portugees kwam óók in het eerste seizoen door de opleiding. Pala moest lang geduld hebben want de eerste twee jaar bleef hij in de jeugd hangen. In het seizoen 2025/26 mocht hij aansluiten bij het B Team en kwam tot slechts acht wedstrijden. Het jaar daarna speelde hij 15 wedstrijden in het eerste maar het jaar daarop kwam hij slechts tot één invalbeurt, waarna hij het tweede deel van dat seizoen werd verhuurd aan Sevilla. Daar kwam hij tot 15 wedstrijden. In het seizoen 2028/29 moest hij het weer voornamelijk met wedstrijden bij het B Team doen, waarna hij vorig seizoen weer lid werd van het eerste maar slechts acht wedstrijden speelde. Dit jaar kwam hij tot acht basisplaatsen en 20 invalbeurten. Citaat Ibrahim Ezzeddine en Gonçalo Cercas speelden ook enkele wedstrijden op deze positie. Citaat LINKSBUITEN Op links was André Caroço de grote man. Caroço kwam in het tweede seizoen door de opleiding. De 22-jarige Portugees speelde de eerste drie jaar in de jeugd, alvorens verhuurd te worden aan, hoe kan het ook anders, Académica. Het jaar daarvoor had hij wel alvast zijn debuut gemaakt. Bij terugkomst moest hij echter in het seizoen 2028/29 weer genoegen nemen met een plekje bij het B Team. Daar deed hij het zo goed dat ik hem vorig jaar bij het eerste haalde en toen kwam hij tot achttien basisplaatsen en dertien invalbeurten. Dit seizoen was hij de grote man op links met in totaal 43 wedstrijden. Met tien goals en vijftien assists kan hij ook nog eens prima cijfers overleggen. Citaat Als roulatiespeler hadden we Leonel Tavares. Deze 20-jarige Portugees zat bij de intake van 2025/26 en speelde de eerste vier jaar voornamelijk in de jeugd en mocht hij af en toe wat wedstrijden bij het B Team meepikken. In 2028/29 maakte hij zijn debuut, die hij opluisterde met twee doelpunten. Vorig seizoen was hij een leidend figuur bij het B Team en dus mocht hij dit jaar bij het eerste aansluiten. Hij kwam tot negen basisplaatsen en 22 invalbeurten. Met drie doelpunten en vijf assists heeft hij het prima gedaan dit seizoen! Citaat SPITSEN Dan rest ons alleen nog de spitsen, waarvan niet iedereen daadwerkelijk een pure spits is. Onze beste spits was dit jaar de 23-jarige Paulo Afonso, die in het eerste seizoen bij de intake zat. Het eerste jaar speelde hij drie wedstrijden bij de jeugd, daarna werd hij overgezet naar het B Team. Het tweede seizoen kwam hij daar niet aan spelen toe en verhuurde ik hem in 2025/26 aan Alverca SAD op het tweede niveau. Daar kwam hij tot elf doelpunten in 36 wedstrijden. Het seizoen daarna kwam hij dan ook wel aan spelen toe bij de reserves. In het seizoen 2027/28 haalde ik hem bij het eerste maar had hij hevige concurrentie waardoor ik hem in het tweede deel verhuurde aan Rio Ave. Vanaf het seizoen 2028/29 is hij een vaste waarde in het eerste en speelde hij achtereenvolgens 28, 39 en 37 wedstrijden. In die seizoen was hij goed voor 13, 23 en 35 doelpunten! Citaat Zijn voornaamste partner was Pedro Martins, die als de volgende João Felix wordt gezien. Pedro kwam in het seizoen 2026/27 door de opleiding. Pedro speelde drie seizoenen in de jeugd maar mocht in het seizoen 2028/29 wel al zijn debuut maken. Tijdens zijn debuut wist hij meteen te scoren. Vanaf vorig jaar zit hij definitief bij het eerste en kwam hij dat jaar tot 22 wedstrijden en 4 doelpunten. Dit jaar speelde hij 39 wedstrijden en scoorde hij 14 keer! Citaat Rui Mecado, die wordt gezien als de nieuwe Fernando Gomes, kwam in het seizoen 2027/28 door de opleiding. Meteen werd hij in het B Team geplaatst, waar hij dat jaar tot twee invalbeurten kwam. In het seizoen 2028/29 speelde hij voor het jeugdteam, waarna hij vorig seizoen weer naar het B Team ging. Dit seizoen kwam de 19-jarige talentvolle aanvaller tot 17 basisplaatsen en 22 invalbeurten, daarin was hij goed voor 14 doelpunten. Citaat Olivier Ndayishimiye was onze laatste optie in de spits. De 19-jarige spits uit Rwanda kwam in het seizoen 2027/28 door de opleiding en ging evenals Mecado meteen naar het B Team. Daar kwam hij tot één doelpunt in twee invalbeurten. In het seizoen 2028/29 maakte hij zijn debuut maar speelde hij voornamelijk voor het jeugdteam. Vorig seizoen mocht hij dan weer zes keer invallen bij het B Team en dit jaar kreeg hij zes basisplaatsen en drie invalbeurten bij het eerste. Olivier was daarin goed voor vijf goals! Citaat ALLESKUNNER De grootste naam die we hierboven niet terugzien is die van Orji Taiwo. Orji is namelijk een alleskunner die geen vaste positie heeft in dit elftal. Taiwo kwam ook in het eerste seizoen door de opleiding en speelde dat jaar dertien wedstrijden in de jeugd. In het tweede seizoen kreeg hij op zeer jonge leeftijd al vier basisplaatsen bij het eerste en speelde hij in de jeugd. Langzaamaan ging deze speler steeds meer wedstrijden spelen. In het seizoen 2025/26 kwam hij tot 30 wedstrijden. Het jaar daarna speelde hij één wedstrijd minder. In het seizoen 2027/28 speelde hij 47 wedstrijden. Het seizoen 2028/29 leverde hem 44 wedstrijden op. Vorig seizoen werden het 40 wedstrijden en dit jaar speelde hij 39 wedstrijden op verschillende posities. Citaat Orji Taiwo is een van de twee jeugdspelers die prestigieuze awards in de wacht wisten te slepen. In 2027 wist hij de Golden Boy Award te winnen. In 2027/28 wist hij de KOPA Trophy op zijn naam te zetten en in datzelfde jaar won hij de NXGN Award. In 2029 won João Oliveira de Golden Boy Award en een jaar later was het de beurt aan Joaquim Ribeiro. In 2028/29 won João Oliveira de NXGN Award en een jaar later was het weer de beurt aan Joaquim Ribeiro. We wachten nog altijd op een Ballon d’Or maar ik denk dat die eraan zit te komen. ANDERE TALENTEN Citaat Vanaf hier ga ik een splitsing maken in de save. Het origineel, dus zoals hierboven, zal ik bewaren om later dit jaar eens naar terug te keren. Ben namelijk heel benieuwd waar de plafonds van deze spelers liggen. In de splitsing zal ik verder gaan met de Poképlayer en Alliteratie Challenges. @Steels @Rob1981 @SantiagoMunez @sennid @Kyrill @Dansmeister @Arezo @ReneLeBlanc @Nom de Guerre @ElPrincipito @Elsjorro1990 Ook nog even een tag voor @rich ruzzian, die heeft me hiertoe gezet, althans, dat het alleen maar newgens moesten zijn! 12 januari bewerkt door De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Lekker zeg @De Raamvooral middenvelders vind ik erg goed. Bijvoorbeeld Brunetha en Oliviera. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Heerlijk ploegje hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SantiagoMunez Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari @De RaamWat een ploeg en wat een knappe prestatie. Met name Oliveira en Taiwo zijn geweldenaren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari (bewerkt) Mijn Arsenal januari 2033(10.5 seizoenen) Keepers: Spoiler Antoni en Trubin zijn 1e en 2e keus. Meslier mag vertrekken maar dat is nog niet gelukt. Verdedigers: Spoiler Borgia, Pablo en Frimpong zijn de keuze's voor rechtsback, waarbij Pablo meer dan ook eens centraal speelt. Centraal speelt Botero heel veel , Hato, Pablo dus en soms ook Alex en Clark. Op linksback zijn de keuze's Harwood 1e keus , Amisador(die gaat verkocht worden) en eventueel nog Hato en of Frimpong. Middenvelders/aanvallers: Spoiler Voor de CM is de Jude iig laatste tijd de vaste keuze op CM(ik speel meeestal 424 soms 433). Naast hem staat Miles Lewis-Skelly of Nicolas Escobar die het ook erg goed doet. Soms valt de keuze naast Jude voor Wiggett , Tessier of Nypan. Op AMR hebben we keuzes uit Konfe die geweldig seizoen heeft, Roony Bardghji en als het nodig is Madueke, Elliott en eventueel Tessier en Bellingham ook. Op AML is het vaak Elliott, Nypan of Roony Bardghji. Konfe speelt ook meer dan eens als spits. Madueke kwam gratis als fringe player 3 jaar geleden maar doet het meer dan naar behoren goed. Spitsen: Spoiler Vlahovic en Turner zijn de vaste keuze's en als nodig is speelt Rijkhoff of Konfe of Roony als spits. Baier als ie al speelt is het meestal als AML. Rijkhoff is nu 27 en blijft bij het team als roulatie maar onze landgenoot, doet het echt stukken minder dan bv Hato en Frimpong. Inmiddels heb ik na bijna 11 jaar 91 spelers gekocht voor 4.1 miljard euro en 119 spelers verkocht voor 4.3 miljard euro. 17 januari bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari De selectie waarmee ik in het tweede seizoen nipt tweede werd in de Eredivisie, nadat wij het jaar daarvoor 5e werden in de KKD en promotie afdwongen via de play offs. Met als newgen Stefan Persson die ik eenmaal heb laten starten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcFM1 Geplaatst 30 januari Share Geplaatst 30 januari Op 26-1-2024 om 13:44 zei MNie: De selectie waarmee ik in het tweede seizoen nipt tweede werd in de Eredivisie, nadat wij het jaar daarvoor 5e werden in de KKD en promotie afdwongen via de play offs. Met als newgen Stefan Persson die ik eenmaal heb laten starten. sow, erg fijne newgen zeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 15 februari Share Geplaatst 15 februari Vitesse 2030/31 - Hieronder de basiself die afgelopen seizoen ein-de-lijk de Champions League hebben gewonnen met 1-3 van PSG. *Donk speelde niet in de finale Al zes seizoenen op rij mijn absolute nummer één onder de lat: Rome-Jayden Owusu-Oduro. Beste keeper die ik tot nu toe heb gehad deze FM. Inmiddels eerste keeper van het Nederlands elftal en al 43 interlands achter zijn naam. Voor 24,5 miljoen overgenomen van - uiteraard - AZ. Boris Stojanovic pikte ik in 2026 voor 6,75 miljoen op bij Rode Ster. Deze tweebenige Serviër staat centraal in mijn driemansdefensie en won vorig jaar de NXGN prijs voor beste talent van de wereld. Vrees dat hij niet lang in Arnhem speelt. Rechts van Stojanovic hebben we Gery Engelen. Afkomstig uit de jeugdopleiding van De Graafschap. Werd op jonge leeftijd overgenomen door Napoli en vervolgens verhuurd aan Bari en West Brom. Wij namen hem twee seizoenen geleden over voor 22,5 miljoen nadat hij wilde vertrekken uit Napels. Helaas zojuist verkast naar verliezend finalist PSG voor een recordbedrag van 200 miljoen. Een niet te weigeren bod, maar zonde is het wel. De NEC-fans zullen niet blij zijn geweest toen Marcus van 't Hoog de overstap maakte naar ons. Viel mij op in de Gelderse derby, niet veel later speelde hij aan de andere kant van de Waalbrug. 9 miljoen en de deal was rond. Dan de twee full-backs. We beginnen met Alex Otu. Normaal gesproken staat hier de Nederlandse Melvin Donk (ex-Sparta), maar omdat we de finale begonnen met hoge aanvallende backs mocht Otu starten. Vijf seizoenen bij Sparta Praag gespeeld om vervolgens de overstap te maken naar ons voor 10 miljoen. Vooral vanwege zijn nationaliteit een van mijn favoriete spelers in dit elftal. Maakt bizar veel meters. Aan de linkerkant staat de Braziliaanse stoomtrein Roberto da Silva. Jarenlang back-up van Patrick Dorgu die drie seizoenen geleden vertrok naar Al Ahli. Sindsdien is Da Silva niet meer weg te denken op de linkerflank. 15 miljoen is er destijds overgemaakt naar Brazilië (Internacional). Dan het Mexicaanse blok op het middenveld: Luis Arce en Óscar Solis. Arce komt van Guadalajara (11 miljoen), Solis van RB Leipzig (36,5 miljoen). Arce lost alles voor de verdediging op en Solis is vooral druk met het ondersteunen van de aanval wat resulteert in een heleboel G/A. Ook een van de doelpuntenmakers in die oh zo beladen finale. Op de flank beginnen we met mijn favoriet York Olesen. Deze Deen met Haïtiaanse roots is veruit de beste winger die ik heb gehad deze FM. Koelbloedig voor de goal, onwijs snel en een geweldige voorzet in huis. Een bloemetje naar Kopenhagen voor dit koopje van 10 miljoen. Aan de andere kant staat de Roemeen Luis Ruican. Overgenomen van FC Twente voor 14,75 miljoen. Een levende legende in zijn geboorteland. Neemt alle vrijetrappen en corners binnen het team. Eentje die ik niet snel zal laten gaan, ongeacht het bedrag. Last but not least our English striker Daniel Mthiyane. Man of the Match in de finale. Stond al heel lang op mijn lijstje maar was jarenlang niet te betalen. Maakte amper minuten in Manchester door de aanwezigheid van onder andere Rasmus Hojlund, Marcus Rashford en Turks wonderkind Semih Kilicsoy. Uiteindelijk werd het een ruil met mijn rechtsback Iván Fresneda plus 16,5 miljoen. Inmiddels goed voor 48 doelpunten en zeven assists in 44 Eredivisie wedstrijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 16 februari Share Geplaatst 16 februari Deze elf namen bezorgde mij in seizoen 3 de Bundesliga, DFB Pokal en als kers op de taart de UEFA Champions League Citaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 februari Share Geplaatst 19 februari Op 15-2-2024 om 20:25 zei Thierryvane: Vitesse 2030/31 - Hieronder de basiself die afgelopen seizoen ein-de-lijk de Champions League hebben gewonnen met 1-3 van PSG. *Donk speelde niet in de finale Al zes seizoenen op rij mijn absolute nummer één onder de lat: Rome-Jayden Owusu-Oduro. Beste keeper die ik tot nu toe heb gehad deze FM. Inmiddels eerste keeper van het Nederlands elftal en al 43 interlands achter zijn naam. Voor 24,5 miljoen overgenomen van - uiteraard - AZ. Boris Stojanovic pikte ik in 2026 voor 6,75 miljoen op bij Rode Ster. Deze tweebenige Serviër staat centraal in mijn driemansdefensie en won vorig jaar de NXGN prijs voor beste talent van de wereld. Vrees dat hij niet lang in Arnhem speelt. Rechts van Stojanovic hebben we Gery Engelen. Afkomstig uit de jeugdopleiding van De Graafschap. Werd op jonge leeftijd overgenomen door Napoli en vervolgens verhuurd aan Bari en West Brom. Wij namen hem twee seizoenen geleden over voor 22,5 miljoen nadat hij wilde vertrekken uit Napels. Helaas zojuist verkast naar verliezend finalist PSG voor een recordbedrag van 200 miljoen. Een niet te weigeren bod, maar zonde is het wel. De NEC-fans zullen niet blij zijn geweest toen Marcus van 't Hoog de overstap maakte naar ons. Viel mij op in de Gelderse derby, niet veel later speelde hij aan de andere kant van de Waalbrug. 9 miljoen en de deal was rond. Dan de twee full-backs. We beginnen met Alex Otu. Normaal gesproken staat hier de Nederlandse Melvin Donk (ex-Sparta), maar omdat we de finale begonnen met hoge aanvallende backs mocht Otu starten. Vijf seizoenen bij Sparta Praag gespeeld om vervolgens de overstap te maken naar ons voor 10 miljoen. Vooral vanwege zijn nationaliteit een van mijn favoriete spelers in dit elftal. Maakt bizar veel meters. Aan de linkerkant staat de Braziliaanse stoomtrein Roberto da Silva. Jarenlang back-up van Patrick Dorgu die drie seizoenen geleden vertrok naar Al Ahli. Sindsdien is Da Silva niet meer weg te denken op de linkerflank. 15 miljoen is er destijds overgemaakt naar Brazilië (Internacional). Dan het Mexicaanse blok op het middenveld: Luis Arce en Óscar Solis. Arce komt van Guadalajara (11 miljoen), Solis van RB Leipzig (36,5 miljoen). Arce lost alles voor de verdediging op en Solis is vooral druk met het ondersteunen van de aanval wat resulteert in een heleboel G/A. Ook een van de doelpuntenmakers in die oh zo beladen finale. Op de flank beginnen we met mijn favoriet York Olesen. Deze Deen met Haïtiaanse roots is veruit de beste winger die ik heb gehad deze FM. Koelbloedig voor de goal, onwijs snel en een geweldige voorzet in huis. Een bloemetje naar Kopenhagen voor dit koopje van 10 miljoen. Aan de andere kant staat de Roemeen Luis Ruican. Overgenomen van FC Twente voor 14,75 miljoen. Een levende legende in zijn geboorteland. Neemt alle vrijetrappen en corners binnen het team. Eentje die ik niet snel zal laten gaan, ongeacht het bedrag. Last but not least our English striker Daniel Mthiyane. Man of the Match in de finale. Stond al heel lang op mijn lijstje maar was jarenlang niet te betalen. Maakte amper minuten in Manchester door de aanwezigheid van onder andere Rasmus Hojlund, Marcus Rashford en Turks wonderkind Semih Kilicsoy. Uiteindelijk werd het een ruil met mijn rechtsback Iván Fresneda plus 16,5 miljoen. Inmiddels goed voor 48 doelpunten en zeven assists in 44 Eredivisie wedstrijden. Wat een geniale selectie en spelers. Geweldig Thier❤️🫶 allemaal super goed, genieten zeg. Wauw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rrrood Geplaatst 19 februari Share Geplaatst 19 februari Op 15-2-2024 om 20:25 zei Thierryvane: Vitesse 2030/31 - Hieronder de basiself die afgelopen seizoen ein-de-lijk de Champions League hebben gewonnen met 1-3 van PSG. Erg lekker met zo'n jong team! Kan je nog jaren domineren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Mijn teampje na 11 seizoenen bij Wisla Krakow: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari (bewerkt) Basisteam Sparta Rotterdam begin seizoen 3: 23 februari bewerkt door Bogatyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari Selectie Aston Villa seizoen 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rrrood Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari 6 uur geleden zei MNie: Selectie Aston Villa seizoen 2 Messi en Echeverri Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari PSV begin seizoen 3 (2025-2026) Om het wat uitdagender te maken voor mezelf deze game de FM24 Increase Realism Megapack gebruikt, en daarnaast de doelstelling om enkel spelers/staf met de Nederlandse nationaliteit te kopen. Laatste valt vooral qua keepers erg tegen, zowel Bijlow als Verbruggen moet 50+ miljoen kosten, wat ik weiger te betalen voor een keeper. Focus voor de komende jaren zal vooral liggen om de internationals zoals Van de Ven/Koopmeinders en Simons binnen te halen. Nationaal pakken we ieder seizoen redelijk gemakkelijk de dubbel, echter Europees wil het nog niet echt vlotten met in beide jaren uitschakeling in de 1ste KO-fase van de Champions League. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Onder druk van de grote @Thierryvane toch in Spanje gestart, met Sporting Gijon wel te verstaan. Inmiddels is dit de selectie op 6 augustus 2024. Verwacht eigenlijk geen transfers meer aangezien ik zowel het volledige transfer- als salarisbudget er doorheen gebeukt heb. Grootste aankopen waren Arsen Zakharyan (huur van 2 miljoen, optie om te kopen van 6,5 miljoen), Ivan Azon (3,5 miljoen), Toni Lato (2,5 miljoen), Luciano Rodriguez (6 miljoen) en Anderson Duarte (5,5 miljoen). Met de komst van Praet en Pereyra hebben we ook nog wel wat ervaring binnengehaald want het is verder natuurlijk wel errrrug jong. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart PSV eind seizoen 5 (2027-2028) Niet dezelfde game als m'n post hierboven, waar de Increased Realism mod dus voor meer realisme in de game zou moeten zorgen, kreeg ik enkel nog maar interesse/boden uit Saudi Arabië. Daarom dus maar opnieuw begonnen met de laatste data update van Pr0. Competities Aardig seizoen gehad, Champions League had er zeker ingezeten, maar door blessures niet met m'n sterkste elf kunnen starten in de uit wedstrijd bij Madrid. Selectie Net zoals m'n vorige game wil ik enkel Nederlanders (of jeugd intake) in mijn selectie, qua defensie is het wel al een paar jaren wat minder qua niveau. Vooral qua backs is het magertjes, heb vorig seizoen een poging gedaan om Dumfries terug te halen, maar die wilde 250k p/w ontvangen. Moet het daarom in de defensie ook grotendeels van de regens hebben, Spelers Hieronder wat spelers uitgelicht uit mijn selectie, grote aankoop van dit seizoen was Gravenberch maar die valt vooralsnog aardig tegen, en lijkt zich ook niet meer te ontwikkelen. Emanuel Emegha, in seizoen 4 overgenomen van Strasbourg voor 50 miljoen Tygo Land, eigen jeugd Gijs Smal(dini), in seizoen 1 voor 5 miljoen van Twente als back-up, eerste 4 jaar m'n eerste LB geweest Piet Ekkelenkamp (wat een cultnaam), in seizoen 4 overgenomen van Ajax voor 20 miljoen, eigenlijk jammer dat ik Tygo Land heb die op precies dezelfde positie speelt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart 8 uur geleden zei joostmakaay: PSV eind seizoen 5 (2027-2028) Niet dezelfde game als m'n post hierboven, waar de Increased Realism mod dus voor meer realisme in de game zou moeten zorgen, kreeg ik enkel nog maar interesse/boden uit Saudi Arabië. Daarom dus maar opnieuw begonnen met de laatste data update van Pr0. Competities Aardig seizoen gehad, Champions League had er zeker ingezeten, maar door blessures niet met m'n sterkste elf kunnen starten in de uit wedstrijd bij Madrid. Selectie Net zoals m'n vorige game wil ik enkel Nederlanders (of jeugd intake) in mijn selectie, qua defensie is het wel al een paar jaren wat minder qua niveau. Vooral qua backs is het magertjes, heb vorig seizoen een poging gedaan om Dumfries terug te halen, maar die wilde 250k p/w ontvangen. Moet het daarom in de defensie ook grotendeels van de regens hebben, Spelers Hieronder wat spelers uitgelicht uit mijn selectie, grote aankoop van dit seizoen was Gravenberch maar die valt vooralsnog aardig tegen, en lijkt zich ook niet meer te ontwikkelen. Emanuel Emegha, in seizoen 4 overgenomen van Strasbourg voor 50 miljoen Tygo Land, eigen jeugd Gijs Smal(dini), in seizoen 1 voor 5 miljoen van Twente als back-up, eerste 4 jaar m'n eerste LB geweest Piet Ekkelenkamp (wat een cultnaam), in seizoen 4 overgenomen van Ajax voor 20 miljoen, eigenlijk jammer dat ik Tygo Land heb die op precies dezelfde positie speelt Tygo Land is wel een heeerlijke speler in deze FM hoor. Piet daarentegen mag er ook wezen en zijn naam ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart 9 uur geleden zei joostmakaay: PSV eind seizoen 5 (2027-2028) Niet dezelfde game als m'n post hierboven, waar de Increased Realism mod dus voor meer realisme in de game zou moeten zorgen, kreeg ik enkel nog maar interesse/boden uit Saudi Arabië. Daarom dus maar opnieuw begonnen met de laatste data update van Pr0. Competities Aardig seizoen gehad, Champions League had er zeker ingezeten, maar door blessures niet met m'n sterkste elf kunnen starten in de uit wedstrijd bij Madrid. Selectie Net zoals m'n vorige game wil ik enkel Nederlanders (of jeugd intake) in mijn selectie, qua defensie is het wel al een paar jaren wat minder qua niveau. Vooral qua backs is het magertjes, heb vorig seizoen een poging gedaan om Dumfries terug te halen, maar die wilde 250k p/w ontvangen. Moet het daarom in de defensie ook grotendeels van de regens hebben, Spelers Hieronder wat spelers uitgelicht uit mijn selectie, grote aankoop van dit seizoen was Gravenberch maar die valt vooralsnog aardig tegen, en lijkt zich ook niet meer te ontwikkelen. Emanuel Emegha, in seizoen 4 overgenomen van Strasbourg voor 50 miljoen Tygo Land, eigen jeugd Gijs Smal(dini), in seizoen 1 voor 5 miljoen van Twente als back-up, eerste 4 jaar m'n eerste LB geweest Piet Ekkelenkamp (wat een cultnaam), in seizoen 4 overgenomen van Ajax voor 20 miljoen, eigenlijk jammer dat ik Tygo Land heb die op precies dezelfde positie speelt Smerig lekker elftal. Nog niks doorgestroomd vanuit de jeugd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart 1 uur geleden zei Thierryvane: Smerig lekker elftal. Nog niks doorgestroomd vanuit de jeugd? Enkel Max van Zwam (CV, in tweede screenshot), maar ben bang dat hij de basis niet gaat halen. Heb het liefste dat er wat backs door komen uit de jeugd, gisteravond Jordan Teze nog verkocht aangezien hij niet meer wilde verlengen, dus speel nu met Denso Kasius als m'n vaste back Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Sporting de Gijon 2025/2026 Het derde seizoen alweer in Spanje en de selectie is weer aardig verandert. Door het vertrek (na een jaartje) van Fernandez moesten we op zoek naar een nieuwe doelman, die we met Owusu-Oduru gevonden hebben. Op de rechtsback zullen het Ruben Sanchez en Jose Angel Carmona zijn die elkaar afwisselen. Centraal achterin zijn mijn eerste namen Jose Cordoba samen met Oumar Solet. Op links zullen Toni Lato en Junior Firpo een beetje stuivertje gaan wisselen. Ruben Sanchez stond op de nominatie om naar Engeland te vertrekken, maar helaas weigerde hij dit. Hierdoor hebben we Ivan Fresneda helaas niet aan weten te trekken en vertrok hij uiteindelijk naar Engeland. Ook grepen we naast Hector Fort waardoor we dus creatief moeten worden op de rechtsback positie. Op het middenveld hebben we met Ivan Morante en Facundo Bernal twee toppers voor de VM positie. Centraal op het middenveld zullen Jovan Sljivic en Jose Campana elkaar afwisselen. Op de vleugels hebben we genoeg opties verkregen met de definitieve komst van Luka Romero en de transfervrije overstap van Bryan Gil. Aangevuld met de twee Uruguayanen hebben we ook deze posities dubbel bezet. Als nummer tien hebben we de keuze tussen Arsen Zakharyan en Ismael Gharbi. Eerstgenoemde zal mijn eerste keus zijn maar Gharbi zal ook zeker genoeg minuten maken. In de punt van de aanval is het Ivan Azon die uit de startblokken is geschoten met twee hattricks in twee duels. Neal Maupay was transfervrij en kan nog zeker van waarde zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart (bewerkt) Wat een heerlijke spelers en selectie's hebben jullie @joostmakaay @ReneLeBlanc Dit is mijn Arsenal selectie, bijna halverwege seizoen 4, gesorteerd op potentie in sterren. Mijn vorige save van bijna 13 jaar Arsenal, had ik veels te veel met geld gesmeten, met meerdere 200 miljoen + aankopen. Nu is mijn grootste aankoop 100 miljoen voor Oshimen en grootste verkoop 65 miljoen voor Jesus aan Real Madrid. 8 maart bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten