Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #37

Socrates

Aanbevolen berichten

Dank je wel @Chimpa

Als niemand zich geroepen voelt om de volgende editie te organiseren, wil ik het wel doen. Met de app scorewiz kan ik werken. Qua banner zou ik gewoon als dat mag dezelfde als deze editie gebruiken. Qua lay-out zal ik de forum lay-out gebruiken omdat ik niet weet hoe je met een lay-out moet werken, en ik zal het voor de rest vrij basic houden.

Alleen weet ik niet wat men wilt qua regels, of men verder wilt met de regels die Socrates voor zijn edities gebruikt. Anoniem? Laatste 10 jaar? Geen idee wat men ervan vond, en op dat vlak zou feedback ook wel handig zijn denk ik, of men het leuk vond en of het voor herhaling vatbaar is, anders ga ik weer terug naar het oudere concept op dat vlak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind anonimiteit wel leuk aspect.

Dat zou ik zeker en vast behouden.

De beperking op spotify en youtube vond ik persoonlijk ook wel verfrissend maar kan wel weggelaten worden.

Het is soms ook vervelend om iets geschikt te vinden daardoor.

Voor de rest is de organisator vrij om eigen regels toe te passen maar maak het niet te moeilijk,het moet doenbaar en interessant blijven.

Ik zou wel geen beperking op het era invoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anonimiteit wel/niet heb ik geen voorkeur. Het heeft allebei zijn charme wat mij betreft. Beperkingen met era ben ik ook geen voorstander van. Voor de rest zou ik de vrijheid aan de organisator willen geven om eventueel een twist (of niet) aan het spelopzet te geven. @Laki Top als je de organisatie van de volgende editie op je wilt nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine toelichting:

- Anoniem geeft een kleine speltwist en ik geloof dat het voor een paar individuen ook zelfs wel degelijk uitmaakt

- Laatste 10 jaar-uitgebracht + maximum views/clicks (is imo ook vooral de combinatie) omdat het toch leuk is om vooral wat nieuwe, niet vreselijk bekende muziek te leren kennen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de anonimiteit zeer zeker een goed aspect van het spel, geeft het een extra dimensie en voorkomt hopelijk enige vorm van vriendjespolitiek. Verder vond ik de tijdsspanne wel goed werken omwille van wat Socrates hierboven aangeeft, maar zou er geen problemen mee hebben mits dat nu komt te vervallen. 

In ieder geval top dat je het op wilt pakken @Laki

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Dat het op Spotify staat en de organisator een Spotify-list maakt mijn leven een stuk makkelijker

Dat doe ik zeker en vast, was ik ook van plan.

56 minuten geleden zei Miz:

Kan misschien ook eens genre specifiek?

Eigenlijk is dat geen slecht idee, maar voor de komende editie ga ik het niet doen, maar een specifiek thema kan wel eens. Natuurlijk als je je moet beperken in de keuze van liedjesmateriaal, riskeer je ook dat het wat moeilijker wordt.

____

Anonimiteit ga ik dan behouden. Ik ben het eens met Socrates verder, maar ik denk nu ook wel niet dat iedereen een mega bekend populair liedje kiest, ook zonder restricties. En sommige muziek kan hier onbekend zijn, maar wel bekend zijn in andere regio's of bij een ander doelpubliek. Uiteindelijk als iets te bekend is, dan doet het het hier vaak ook wel niet zo goed, dus is het ook wel een risico dat je dan pakt.

Als ik het niet vergeet, zal ik morgen een topic openen dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites