Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

MU Worldvisionsongfestival #35

Platina32

Aanbevolen berichten

De inschrijvingen zijn binnen, de éénentwintig artiesten zijn allemaal present in de O2 Arena, de show kan beginnen! Hieronder volgt een lijst met alle inzendingen. Aan de deelnemende landen wordt gevraagd om ze allen te beluisteren en vervolgens een top 12 te sturen aan Platina32 vóór vrijdag 24 september 23:59

De Deelnemers

Spoiler

België

Bulgarije

Canada

Dominicaanse Republiek

Duitsland

Engeland

Frankrijk

Guernsey

IJsland

Jamaica

Kaapverdië

Nederland

Nieuw-Zeeland

Noorwegen

Polen

Rusland

Slovenië

Verenigde Staten

Zuid-Afrika

Zweden

Zwitserland

Veel succes en veel plezier!!!

N.B. @komodo25 De YouTube-link van jouw inzending was ongeldig, dus ik heb het nummer zelf opgezocht en in de lijst gezet. Heb ik de goede video toegevoegd of heb je liever een andere? Als je een andere wil, PM mij hem dan en dan pas ik het aan. 

bewerkt door Platina32
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet nog stemmen ontvangen van:

@ivago @007mark @Chiemel @Fabian. @Grote Ree @Titan @Laki @Chimpa @Jeroen. @timpy00 @Stefanos

Jullie hebben nog een week! Mocht je dit niet kunnen halen, laat het alsjeblieft z.s.m. weten.

Van de rest heb ik alle stemmen al ontvangen, waarvoor dank.

bewerkt door Platina32
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-9-2021 om 01:59 zei aron24:

Zonde dat degene die London Grammer heeft ingezonden niet voor 'America' is gegaan. Dat is eigenlijk een nog veel beter nummer. Voor de rest ga ik hier geen spoilers weggeven :classic_ninja:

Of zonde dat London Grammar is ingezonden, iets te bekend wat mij betreft. Wel mooie muziek overigens, maar dat maakt het dus ook lastig om het te vergelijken met iets nieuws. 

Koper overtreft Platina trouwens, als het gaat om Spotify-lijstjes maken. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gebruikelijke update met de puntenlijsten aller tijden:  

All-time punten t/m #34 - Scouts: 

Spoiler

1 t/m 50: 
2029926889_Scout1-50.png.0092835c794be16e6784144da3c61aa1.png

51 t/m 65: 
1860760137_Scout51-65.png.1bc239c16fed05968da03573464d659d.png

All-time punten t/m #34 - Landen: 

Spoiler

1 t/m 50: 
1164334318_Land1-50.thumb.png.19d120cd0c6113c265b33ecabe572498.png

51 t/m 100: 

15723976_Land51-100.thumb.png.421ec3442fa82679781e58704d34381d.png

101 t/m 121: 
1880672758_Land101-121.thumb.png.3610094b055fde24a990375db0f2c6ae.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van Puerto Rico heb ik wel iets waarvan ik vermoed dat het het puntenaantal fors gaat omhoog doen. Aan inspiratie voor nieuwe inzendingen op dit moment geen gebrek. Van al mijn inzendingen, denk ik dat het hoogste puntenaantal dat ik eens heb behaald dat van Indonesië was. Ofwel Turkije. Maar de 5 punten met Belize trekken dat gemiddelde wel fors naar beneden. En beter dan de 4e plaats (met Turkije), en verder 2 andere top 10 plaatsen heb ik nog niet gedaan.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deeltje twee:

All-time eindrankschikkingen t/m #34 - Scouts: 

Spoiler

1 t/m 50: 
2008291348_Scoutrank1-50.png.e711b7f366d4a0bf2ce329e38d9fa662.png

51 t/m 67:
779584134_Scoutrank51-67.png.bf726d86e8f36b91e933248a52b34878.png

All-time eindrankschikkingen t/m #34 - Landen: 

Spoiler

1 t/m 50: 
2057723845_Landrank1-50.thumb.png.206e765589921dbd9a084c53452ac7e1.png

51 t/m 76: 
1710392068_Landrank51-67.thumb.png.8baf671c22600e5ad817bc9b56de808b.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei 007mark:

Zat voor mij weinig soeps tussen. En wat inzendingen die i.m.o. wat te bekend zijn.

Ben het hier deels wel mee eens. Valt me echt op deze editie dat er wat minder inspiratie was onder de deelnemers dan eerdere edities. Artiesten en/of nummers die in 'het echt' al bekend zijn en artiesten die al eerder hebben meegedaan in Worldvision. Sterker nog, kwam zelfs één nummer tegen die al letterlijk een keer eerder heeft deelgenomen.

Heb verder wel echt een duidelijke top 5 en de vijf daaronder waren ook redelijk makkelijk te kiezen.

bewerkt door Grote Ree
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Grote Ree:

Ben het hier deels wel mee eens. Valt me echt op deze editie dat er wat minder inspiratie was onder de deelnemers dan eerdere edities. Artiesten en/of nummers die in 'het echt' al bekend zijn en artiesten die al eerder hebben meegedaan in Worldvision. Sterker nog, kwam zelfs één nummer tegen die al letterlijk een keer eerder heeft deelgenomen.

Heb verder wel echt een duidelijke top 5 en de vijf daaronder waren ook redelijk makkelijk te kiezen.

Wat is al eens ingezonden geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar gaat het om de inzending van Frankrijk. Ja, toen heeft het nummer het goed gedaan. Derde geeindigd, maar je moet al een goed geheugen om dat te gaan herinneren, want het gaat om een editie uit wellicht 2013 (de vierde editie, we zitten nu aan 35).

Wolf Alice heeft verder ook al eens meegedaan @Grote Ree, ook al reken je dit wellicht tot Mura Musa. Maar Mura Masa is ook geen onbekende artiest, op Spotify zelfs bijna evenveel beluisterd als London Grammar en idem dito voor Wolf Alice. Dus ik denk wat jij beschrijft ook wel voor jou een beetje geldt, als ik dat mag zeggen. [ook al zal op dit forum London Grammar meer beluisterd worden dan Wolf Alice, maar internationaal staan die twee redelijk gelijk nu].

Als je het goed wilt doen in dit spelletje, heb je ook niet zoveel keus. Er is een typische "indie rock" sound die dit forum ligt, en daarbuiten valt eigenlijk moeilijk nog te presteren, en op een gegeven moment als er 20 liedjes per editie zijn, dan kom je aan 680 inzendingen, 680 verschillende artiesten. Neem dat de helft daarvan nummers zijn die dit forum ligt, en dat de meeste landen ook niet oneindig veel keus hebben qua betreft liedjes die kunnen winnen, en dan raak je op een gegeven moment ook wel een beetje door de voorraad heen voor de minder populairdere landen.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Laki:

Blijkbaar gaat het om de inzending van Frankrijk. Ja, toen heeft het nummer het goed gedaan. Derde geeindigd, maar je moet al een goed geheugen om dat te gaan herinneren, want het gaat om een editie uit wellicht 2013 (de vierde editie, we zitten nu aan 35).

Wolf Alice heeft verder ook al eens meegedaan @Grote Ree, ook al reken je dit wellicht tot Mura Musa. Maar Mura Masa is ook geen onbekende artiest, op Spotify zelfs bijna evenveel beluisterd als London Grammar en idem dito voor Wolf Alice. Dus ik denk wat jij beschrijft ook wel voor jou een beetje geldt, als ik dat mag zeggen. [ook al zal op dit forum London Grammar meer beluisterd worden dan Wolf Alice, maar internationaal staan die twee redelijk gelijk nu].

Als je het goed wilt doen in dit spelletje, heb je ook niet zoveel keus. Er is een typische "indie rock" sound die dit forum ligt, en daarbuiten valt eigenlijk moeilijk nog te presteren, en op een gegeven moment als er 20 liedjes per editie zijn, dan kom je aan 680 inzendingen, 680 verschillende artiesten. Neem dat de helft daarvan nummers zijn die dit forum ligt, en dat de meeste landen ook niet oneindig veel keus hebben qua betreft liedjes die kunnen winnen, en dan raak je op een gegeven moment ook wel een beetje door de voorraad heen voor de minder populairdere landen.

Oh ja hoor, dat mag je zeker zeggen! Weet dat ik zelf deze editie ook meedeel in de malaise wat dat betreft. Het wordt inderdaad lastiger om iets te blijven vinden wat nog niet is ingestuurd. Ik loop daar zelf nu ook heel duidelijk tegenaan, zeker ook omdat ik ook The Voice of MU als leidraad neem en niet iets wil inzenden wat daar al heeft meegedaan (voor zover ik dat dan weet). 

Desondanks vind ik het wel voer voor discussie, niet zozeer voor deze editie maar wel voor de edities die nog gaan komen. Ik wil eigenlijk voorkomen dat er edities gaan komen waarin je elke editie wel een nummer tegenkomt dat al een keer eerder heeft meegedaan. Ik schat in dat het in deze editie absoluut geen bewussie is geweest om een dubbeling in te sturen, maar als het vaker zou gebeuren, zou dat voor mij persoonlijk wel een beetje de charme van het spelletje afhalen. Je zou dat relatief simpel kunnen voorkomen door bijvoorbeeld als deelnemer het Excelbestandje van Chimpa er even bij te pakken en even te CTRL+F'en op je liedje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk herken ik mij niet in het lastig vinden van een nieuwe inzending te vinden, maar mocht dit een breedgedragen issue zijn/worden, dan is het waard om hier eens over te discussiëren. Om zelf al een proefballonnetje op te laten: Een x aantal edities per jaar (op eventueel vaste data). Dat houdt het wellicht wat frisser dan van de ene editie naar de ander door te denderen. 

Wat betreft een nummer dat al eerder is ingezonden ben ik vrij zwartwit: niet opnieuw laten deelnemen. Hoewel het in dit geval zonder twijfel perongeluk is gegaan, lijkt het mij een goede regel voor hieropvolgende edities. 

Artiesten hergebruiken heb ik geen problemen mee, en beoordeel ik ook doorgaans niet strenger. Hoewel, een derde keer of meer begint wel twijfelachtig te worden. Maar naar mij inziens een keuze op eigen risico. Bekende(re) artiesten insturen heb ik ook weinig problemen mee. Wat voor de één bekend is, hoeft voor de ander niet zo te zijn. Bovendien heb je vrij snel de schijn tegen, op basis van voorgaande edities, dus wederom een keuze op eigen risico imo. 

Nog even over deze editie: het zal mij benieuwen welk land ditmaal gaat winnen (en welke hoog scoren). Ik ben zelf geen echte uitschieter tegengekomen. Daarnaast vermoed ik dat er ook in het algemeen geen duidelijke favoriet is (mijn inzending niet meegerekend, hihi).  

bewerkt door Chimpa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Platina heeft dat niet bewust gedaan, maar ik heb ook wel liever dat dat niet nog eens gebeurt.

Als mensen een toch 'iets' bekendere artiest insturen, kunnen ze nog altijd opteren voor een minder bekender nummer van die groep of artiesten. De nummers van Wolf Alice/Mura Musa en London Grammar had ik beide bijvoorbeeld nog nooit gehoord. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah shit! Heeft mijn nummer al eens meegedaan? Ik was daar absoluut niet van op de hoogte.

Aangezien ik deze editie ook organiseer, lijkt het me goed om mijn inzending dan te schrappen en dat we de eerste reserve van iedereen gebruiken om die te vervangen. Als ik had geweten dat mijn nummer al eens voorbij was gekomen, had ik het nooit ingezonden. 

bewerkt door Platina32
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Platina32:

Ah shit! Heeft mijn nummer al eens meegedaan? Ik was daar absoluut niet van op de hoogte.

Aangezien ik deze editie ook organiseer, lijkt het me goed om mijn inzending dan te schrappen en dat we de eerste reserve van iedereen gebruiken om die te vervangen. Als ik had geweten dat mijn nummer al eens voorbij was gekomen, had ik het nooit ingezonden. 

Nee joh, je hebt elke editie tot nu toe meegedaan. Zou lullig zijn om die mooie streak nu tot een einde te brengen. 

Ik zou het ook prima als je een andere inzending kiest. Kost weinig moeite om nog even één nummertje te luisteren lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites