Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Overig buitenlands clubvoetbal

Mo

Aanbevolen berichten

Dunga heeft al een voorselectie bekend gemaakt voor de Copa America, uit deze lijst komt dus het definitieve team. Geen Neymar (was al bekend) maar bv ook geen Thiago Silva, David Luiz of Marcelo.

Doelmannen: Alisson (Internacional), Diego Alves (Valencia), Marcelo Grohe (Gremio), Ederson (Benfica)

Verdedigers: Dani Alves (Barcelona), Fabinho (Monaco), Fagner (Corinthians), Alex Sandro (Juventus), Douglas (Atletico Mineiro), Filipe Luis (Atletico Madrid), Gabriel (Arsenal), Gil (Shandong Luneng), Jemerson (Monaco), Marquinhos (PSG), Miranda (Inter Milan), Rodrigo Caio (Sao Paulo)

Middenvelders: Casemiro (Real Madrid), Elias (Corinthians), Fernandinho (Manchester City), Luiz Gustavo (Wolfsburg), Rafinha (Barcelona), Walace (Gremio), Felipe Anderson (Lazio), Kaka (Orlando City), Lucas Limas (Santos), Lucas Moura (PSG), Oscar (Chelsea), Paulo Henrique Ganso (Sao Paulo), Philippe Coutinho (Liverpool), Renato Augusto (Beijing Guoan), Willian (Chelsea), Douglas Costa (Bayern Munich)

Aanvallers: Alex Teixiera (Jiangu Suning), Roberto Firmino (Liverpool), Gabriel (Santos), Gabriel Jesus (Palmeiras), Hulk (Zenit St. Petersburg), Jonas (Benfica), Luan (Gremio), Ricardo Oliveira (Santos)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dunga heeft al een voorselectie bekend gemaakt voor de Copa America, uit deze lijst komt dus het definitieve team. Geen Neymar (was al bekend) maar bv ook geen Thiago Silva, David Luiz of Marcelo.

Doelmannen: Alisson (Internacional), Diego Alves (Valencia), Marcelo Grohe (Gremio), Ederson (Benfica)

Verdedigers: Dani Alves (Barcelona), Fabinho (Monaco), Fagner (Corinthians), Alex Sandro (Juventus), Douglas (Atletico Mineiro), Filipe Luis (Atletico Madrid), Gabriel (Arsenal), Gil (Shandong Luneng), Jemerson (Monaco), Marquinhos (PSG), Miranda (Inter Milan), Rodrigo Caio (Sao Paulo)

Middenvelders: Casemiro (Real Madrid), Elias (Corinthians), Fernandinho (Manchester City), Luiz Gustavo (Wolfsburg), Rafinha (Barcelona), Walace (Gremio), Felipe Anderson (Lazio), Kaka (Orlando City), Lucas Limas (Santos), Lucas Moura (PSG), Oscar (Chelsea), Paulo Henrique Ganso (Sao Paulo), Philippe Coutinho (Liverpool), Renato Augusto (Beijing Guoan), Willian (Chelsea), Douglas Costa (Bayern Munich)

Aanvallers: Alex Teixiera (Jiangu Suning), Roberto Firmino (Liverpool), Gabriel (Santos), Gabriel Jesus (Palmeiras), Hulk (Zenit St. Petersburg), Jonas (Benfica), Luan (Gremio), Ricardo Oliveira (Santos)

Is dit een keuze van Dunga of worden er politieke spelletjes mee gespeeld? Hoorde in de wandelgangen dat de Braziliaanse zakenwereld redelijk veel invloed heeft in de selectie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowieso hebben we het over Dunga, een naar mijn idee waardeloze trainer. Daarbuiten heeft hij al lange tijd problemen met Thiago Silva en daarom is Joao Miranda de aanvoerder van het team. Maar goed, corruptie is een zeer groot probleem in Brazilië en ik zou ook zeker niet verbaasd zijn als dat bij het aanstellen van deze selectie ook het geval is. Vind Dunga daar ook wel het type voor die zich daar voor leent.

Ook Chili maakte zijn voorselectie voor de Copa America bekend. Grote afwezige is Jorge Valdivia, die nog twee wedstrijden schorsing op zijn naam heeft staan. Onduidelijk is of hij alsnog geselecteerd wordt, of dat hij definitief al afvalt.

Keepers:

Claudio Bravo (FC Barcelona-ESP)

Johnny Herrera (U. de Chile)

Cristopher Toselli (U. Católica)

Paulo Garcés (Colo Colo)

Verdedigers:

Mauricio Isla (O. de Marsella-FRA)

Felipe Campos (Palestino)

José Pedro Fuenzalida (U. Católica)

Gonzalo Jara (U. de Chile)

Enzo Roco (Espanyol-ESP)

Christian Vilches (A. Paranaense-BRA)

Gary Medel (Inter de Milán-ITA)

Paulo Díaz (San Lorenzo-ARG)

Igor Lichvnosky (Sporting de Gijón-ESP)

Eugenio Mena (Sao Paulo-BRA)

Miiko Albornoz (Hannover-ALE)

Jean Beausejour (Colo Colo)

Middenvelders:

Marcelo Díaz (Celta de Vigo-ESP)

Francisco Silva (Jaguares-MEX)

Erick Pulgar (Bologna-ITA)

Esteban Pavez (Colo Colo)

Arturo Vidal (Bayern Munich-ALE)

Matías Fernández (Fiorentina-ITA)

Charles Aránguiz (Bayer Leverkusen-ALE)

Manuel Iturra (Rayo Vallecano-ESP)

Felipe Gutiérrez (FC Twente-HOL)

Pedro Pablo Hernández (Celta de Vigo-ESP)

Aanvallers:

Fabián Orellana (Celta de Vigo-ESP)

Fernando Meneses (Veracruz-MEX)

Marcos Bolados (Antofagasta)

Edson Puch (LDU de Quito-ECU)

Bryan Rabello (Santos Laguna-MEX)

Jeisson Vargas (U. Católica)

Alexis Sánchez (Arsenal-ING)

Mark González (Sport Recife-BRA)

Mauricio Pinilla (Atalanta-ITA)

Angelo Henríquez (D. Zagreb-CRO)

Nicolás Castillo (U. Católica)

Eduardo Vargas (Hoffenheim-ALE)

Marcelo Larrondo (Rosario Central-ARG)

Diego Valdés (Audax Italiano)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet precies mee gekregen wat de prognose is van zijn blessure, maar als hij wordt geplaatst op de voorselectie, zal hij het of redden of kiele kiele worden. Vind dat hij al wat langer een basisplek verdient boven bijvoorbeeld Valdivia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Per toeval op een redelijke stream FC Porto - Sporting terecht gekomen, kijk al een dik uur met een half oog. Wel een boeiend schouwspel, San Iker net weer met een redelijke flater .. wel zonde, had ook een prachtige save iets eerder, maar die 1-3 ... och och och.

Dat Sporting heeft er toch wel een redelijk stabiel team staan hoor, verrassend toch wel. Volgens mij staat daar trouwens serieus Marvin Zegelaar linksback, was dat bij Ajax ooit niet een spits? :mrg:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Per toeval op een redelijke stream FC Porto - Sporting terecht gekomen, kijk al een dik uur met een half oog. Wel een boeiend schouwspel, San Iker net weer met een redelijke flater .. wel zonde, had ook een prachtige save iets eerder, maar die 1-3 ... och och och.

Dat Sporting heeft er toch wel een redelijk stabiel team staan hoor, verrassend toch wel. Volgens mij staat daar trouwens serieus Marvin Zegelaar linksback, was dat bij Ajax ooit niet een spits? :mrg:

Linksbuiten :) Die knul heeft er een bijzondere carriere opzitten;

Ajax

Excelsior

Espanyol B

Elazığspor

Blackpool FC

Rio Ave FC

Sporting Lissabon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is de selectie van de Argentijnen al bekend? Chili wel mooi lijstje. Mexicanen ook op oorlogsterkte, was de vorige editie wel anders aangezien zij vol voor die Gold Cup gingen.

Brazilie trouwens: :-D :-D :-D dat word weer gieren, krijg bijna tranen in mn ogen als ik die namen zie. Ganso ook, LOL, hou op zeg.. echt allemaal afdankertjes dit. Nu zal zo'n Willian zogenaamd het team moeten dragen voorin.

bewerkt door Sanel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is wel echt een schande dat je spelers oproept die in China bezig zijn. Helemaal als Brazilië zijnde. Ganso vind ik overigens wel meevallen, zou mij eerder kapot schamen voor een speler als Firmino en het ontbreken van Thiago Silva. Pure middelmaat en de ander de absolute top.

Argentinië komt met een selectie nagenoeg op oorlogssterkte is. Vind ook oprecht dat zij deze Copa moeten winnen. Vorig jaar in Chili, met het thuispubliek, die kun je verliezen, maar nu op neutraal terrein mag dat echt niet. Zeker als je bedenkt dat Brazilië met de slechtste selectie sinds de oprichting van de federatie komt, Chili geen Sampaoli meer heeft en Colombia al een tijd niet meer in vorm is. De enige bedreiging is Uruguay en dat kun je ook wel merken in het aantal titels van beide.

Keepers: Sergio Romero, Nahuel Guzmán, Agustín Marchesín y Mariano Andújar.

Verdedigers: Pablo Zabaleta, Facundo Roncaglia, Gabriel Mercado, Jonatan Maidana, Nicolás Otamendi, Ezequiel Garay, Mateo Musacchio, Ramiro Funes Mori, Marcos Rojo, Leonel Vangioni, Javier Pinola, Emmanuel Mas y Martín Demichelis.

Middenvelders: Javier Mascherano, Matías Kranevitter, Augusto Fernández, Enzo Pérez, Lucas Biglia, Javier Pastore, Éver Banega, Ángel Di María y Erik Lamela.

Aanvallers: Lionel Messi, Ezequiel Lavezzi, Nicolás Gaitán, Sergio Agüero, Gonzalo Higuaín, Paulo Dybala, Ángel Correa, Carlos Tevez y Lautaro Acosta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oorspronkelijk geplaatst door Seleccion provisional

Keepers: Sergio Romero, Nahuel Guzmán, Agustín Marchesín y Mariano Andújar.

Verdedigers: Pablo Zabaleta, Facundo Roncaglia, Gabriel Mercado, Jonatan Maidana, Nicolás Otamendi, Ezequiel Garay, Mateo Musacchio, Ramiro Funes Mori, Marcos Rojo, Leonel Vangioni, Javier Pinola, Emmanuel Mas y Martín Demichelis.

Middenvelders: Javier Mascherano, Matías Kranevitter, Augusto Fernández, Enzo Pérez, Lucas Biglia, Javier Pastore, Éver Banega, Ángel Di María y Erik Lamela.

Aanvallers: Lionel Messi, Ezequiel Lavezzi, Nicolás Gaitán, Sergio Agüero, Gonzalo Higuaín, Paulo Dybala, Ángel Correa, Carlos Tevez y Lautaro Acosta.

Die selectie:<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Intrigerende selectie inderdaad, al moet er nog wel wat rommel uitgefiltert worden. Zo'n Demichelis moet je echt niet meer meenemen, Biglia blijf ik ook onnodig vinden, Lavezzi hoort er ook niet meer bij. En het is toch vrij belachelijk dat Rulli er nog steeds niet bij zit, geen idee wat die jongen nog meer moet doen om al een selectie te verdienen. Wel terecht dat Musacchio erbij zit, is echt sterk teruggekomen na zijn zware blessure van vorig jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt wel reuze mee heb ik het idee, zitten serieus een paar spelers bij die middelmaat zijn hoor. Lavezzi, Pastore, Demichelis, Gaitan etc. Lavezzi en Pastore waren echt alleen goed in Italië, daarna werd het pure drama. Pastore zou de beste middenvelder van de wereld worden.. nou ik zie het. Voor de toekomst zitten er wel paar leuke spelers bij zoals Correa, Dybala en Kranevitter. Musacchio ben ik ook een grote fan van, zie dat hij nog maar 25 is.. jarenlang al degelijk bij Villareal.

Ik hoop zelf op een finale Uruguay vs Chili, twee landen met vechtersmentaliteit tegen elkaar. Sowieso Uruguay op toernooien in de laatste jaren <3 hoop alleen voor ome Cavani dat ie geen vinger in zn hol krijgt deze keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Intrigerende selectie inderdaad, al moet er nog wel wat rommel uitgefiltert worden. Zo'n Demichelis moet je echt niet meer meenemen, Biglia blijf ik ook onnodig vinden, Lavezzi hoort er ook niet meer bij. En het is toch vrij belachelijk dat Rulli er nog steeds niet bij zit, geen idee wat die jongen nog meer moet doen om al een selectie te verdienen. Wel terecht dat Musacchio erbij zit, is echt sterk teruggekomen na zijn zware blessure van vorig jaar.

:r eng dit. Zelfde reactie zowat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms heb ik inderdaad wel het gevoel dat er nog altijd een beetje wordt geselecteerd op namen ipv kwaliteit, al ziet deze selectie er over het algemeen prima uit. Rulli wordt inderdaad stelselmatig genegeerd, zonde, idem voor Icardi. Betreft Demichelis, tja .. misschien kun je dan beter een Mammana de kans geven. Ervaring genoeg achterin.

Qua sterkste elftal denk ik zelf aan iets als Rulli, Zabaleta, Otamendi, Garay, Mas, Mascherano, Banega, Messi, Aguero, Di Maria.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=4542]Simonsav[/MENTION]; Ik denk dat de inzetbaarheid van Maidana ervoor zal zorgen dat hij mee gaat (zowel centraal als op rechts), dat Otamendi, Garay en waarschijnlijk Funes Mori ook wel zeker zijn en dat Martino gaat kiezen tussen Demichelis of Musacchio. Qua ervaring en spelen van finales weet Demichelis wat het is. Dat kan wellicht de doorslag geven. Verder denk ik dat een Roncaglia, Mercado, Vangioni, Pinola en Mas af zullen vallen van de verdedigers.

Jammer dat Rulli inderdaad niet is opgeroepen, want ik schat hem toch zeker hoger in dan Marchesín, Andujar en Guzman en ik heb ook eigenlijk toch mijn twijfels of hij niet ook gewoon beter is dan Romero. Dat vind ik zo'n vliegenvanger.

Verder hangt het af hoe Martino zijn ploeg laat spelen. Bij een controlerende 4-3-3 zie ik Mascherano, Augusto Fernandez en Biglia spelen. Maar aangezien ik vind dat Argentinië de beste selectie heeft, zouden ze met Mascherano, Kranevitter en Pastore moeten spelen. Verdedigend goed blok en creativiteit. Op de vleugels dan Di Maria en Messi en als diepe spits Kün of Dybala.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms heb ik inderdaad wel het gevoel dat er nog altijd een beetje wordt geselecteerd op namen ipv kwaliteit, al ziet deze selectie er over het algemeen prima uit. Rulli wordt inderdaad stelselmatig genegeerd, zonde, idem voor Icardi. Betreft Demichelis, tja .. misschien kun je dan beter een Mammana de kans geven. Ervaring genoeg achterin.

Qua sterkste elftal denk ik zelf aan iets als Rulli, Zabaleta, Otamendi, Garay, Mas, Mascherano, Banega, Messi, Aguero, Di Maria.

Icardi wordt niet opgeroepen vanwege de concurrentie, maar ook wordt in de Argentijnse media en door Icardi zelf gezegd dat Martino hem niet wil meenemen omdat hij meer in de vrouwenbladen komt vanwege zijn relatie met zijn vrouw Wanda, in plaats van in de sportbladen te komen.

Wat Pastore betreft, hij moet heel snel naar een ploeg gaan die A een topcoach heeft om hem te prikkelen en vertrouwen te geven en B een ploeg die ook met een creatieve middenvelder speelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites