StanleyW Geplaatst 18 september 2020 Share Geplaatst 18 september 2020 Ronde met twee gezichten dit... De ene komt er zo uit, de ander echt geen idee. Publiek bij #3 is wel geniaal trouwens, toch gewoon het refrein door blijven zingen, terwijl die nog niet moest Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 Bij 4 en 5 heb ik een full sweep, bij 1 en 6 echt geen idee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 6 is echt een verschrikking Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 19 september 2020 Auteur Share Geplaatst 19 september 2020 (bewerkt) Ronde 4 heeft iedereen wat meer bij elkaar gebracht, en het was leuk om te zien dat users onderin de ranglijst ook flinke punten wisten te scoren. Hoe moeilijk sommige covers ook zijn, het is in deze contest nog niet voorgekomen dat er een element van een nummer niet is geraden. De antwoorden van deze ronde: Velen van jullie wisten de uitvoering van Mumford and Sons te herkennen in het nummer Tesselate van Alt-J Birdy konden jullie herkennen door de kotsneigingen die het bij je zou oproepen (Titan, 2020), zij zong hier haar versie van Wake me Up van Avicii Deze lekkere meelaller heet I'm gonna be (500 miles) en wordt doorgaans door The Proclaimers gezongen. Ditmaal hoorden jullie het in een liveshow van Imagine Dragons, die zo achterlijk veel hebben gecoverd dat ik me inmiddels afvraag of ze nog wel eigen materiaal hebben. Verklapt door youtube blijkbaar, iedereen wist Pearl Jam (Eddie Vedder) te noemen. Wat wel een beetje schandalig is, is dat er dus enkelen zijn die Comfortably Numb van Pink Floyd niet kennen. In mijn ogen de moeilijkste van deze ronde, dus de hint was ook hierop gericht. Bij DWDD laat Paul de Munnik zien dat hij kan zingen door People are strange van The Doors te spelen. Titel moest wel volledig goed geschreven zijn voor een punt, anders wordt het gokken wel erg makkelijk. Gratis tip van de dag: als Keko iets organiseert probeert hij er vroeg of laat Sufjan Stevens in te gooien. Het nummer Mystery of Love werd hier gecoverd door The Tallest Man on Earth. Spoiler Vanaf 39:40, en als je toch gaat luisteren, blijf dan even voor het pareltje New Slang Het is maar goed dat deze contest virtueel is, want de anderhalve meter regel was niet te handhaven geweest. Ik moet namelijk zes mensen toelaten op het podium. kowet en Juca winnen deze ronde met 24 punten. Titan staat als enige zonder vriendje op het podium met 22 punten. Op de derde plek wordt het proppen met Richarð., The Saint en Kelvin. Zij haalden allen 21 punten. In het totaalklassement verandert er bovenin niet veel, de top 4 wordt nog steeds door dezelfde mensen bezet. Stand Spoiler Ronde 4: Totaalklassement: Overzicht ronde 4: Spoiler Ik heb vroeger altijd geleerd dat je ook kleine successen moet vieren, dus ik ga ronde 5 de jubileumeditie noemen. In mijn zoektocht naar covers ben ik absolute parels tegengekomen en van sommigen kan ik ook niet wachten om ze erin te gooien. Maar deze ronde gaan we het even anders doen. Wat me in de zoektocht namelijk ook is opgevallen is dat zo'n beetje elke artiest het nummer Dancing in the Dark van Bruce Springsteen heeft gecoverd, dus dat wordt het thema van deze ronde. In het onderstaande filmpje hoor je dit nummer 2x van begin tot eind. In die periode hoor je echter 10 uitvoerende artiesten, waar je elk 3 punten voor kan krijgen (en dus nog steeds een maximum van 30 punten in totaal). Dit is uiteraard sterk in het voordeel voor de mensen die goed zijn in het herkennen van artiesten, dus ik heb voor de mensen die er behoefte aan hebben een voorstel om deze ronde makkelijker te maken: stuur mij een PM met dat je gebruik wil maken van het voorstel en je krijgt van mij een overzicht van alle artiesten (waarvan bekend) die dit nummer ooit hebben gezongen. Maaaarrrrr.... als je gebruik maakt van het voorstel, krijg je nog maar 2 punten per goed geraden artiest. Weeg dus verstandig af of het voor jou voordelig is of niet. De Jubileumeditie: Tags: Spoiler @Erwin. @Grote Ree @Kowet @MetalMichael @The Saint @Titan @StanleyW @chrisje1993 @nasje92 @007mark @bas2204 @Richarð. @Juca @Kelvin @Tim' @Satyr @KayDeManaager Deadline is dinsdag 22 september 17:00 19 september 2020 bewerkt door Keko Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 Oh Imagine Dragons. Dacht op een gegeven moment er Dave Grohl in te horen Wel weer goed gescoord. Mijn gemiste deadline gaat me opbreken. Gat naar de top is denk ik te groot om te overbruggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 Geen bonuspunt voor de juiste featuring van fragment 2? Jammer hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 Merci voor #6, Koen. Wist niet dat The Tallest Man on Earth Sufjan Stevens had gecoverd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 19 september 2020 Auteur Share Geplaatst 19 september 2020 54 minuten geleden zei Richarð.: Merci voor #6, Koen. Wist niet dat The Tallest Man on Earth Sufjan Stevens had gecoverd. Dat was voor mij ook een zeer aangename verrassing Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 @Keko Alt-J had ik niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 Nederlandstalig lag mij toch beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StanleyW Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 Ik had eerst Tallest Man On Earth bij de zesde, maar dacht er toch meer Mumford & Sons in te horen. Laat dat nou uitgerekend #1 te zijn... Komende dagen maar eens editie 5 proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 20 september 2020 Share Geplaatst 20 september 2020 Dit vind ik een stuk lastiger. Veel stemmen waarbij al wel een belletje gaat rinkelen, maar dan... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kowet Geplaatst 22 september 2020 Share Geplaatst 22 september 2020 Lastige ronde deze, 4 gokjes en 5/6 die ik (zo goed als) zeker wist. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 22 september 2020 Share Geplaatst 22 september 2020 Mag de deadline 3 uurtjes later @Keko? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 22 september 2020 Auteur Share Geplaatst 22 september 2020 12 minuten geleden zei MetalMichael: Mag de deadline 3 uurtjes later @Keko? Ik wilde de deadline überhaupt al een dag verplaatsen aangezien ik tot nu toe nog niet zo veel inzendingen heb. Nieuwe deadline: woensdag 23 september 17:00 @Grote Ree @MetalMichael @The Saint @StanleyW @chrisje1993 @bas2204 @Richarð. @Juca @Tim' @Satyr @KayDeManaager Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 22 september 2020 Share Geplaatst 22 september 2020 Topper! Lastig rondje dit wel hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 22 september 2020 Share Geplaatst 22 september 2020 Pittige ronde wel inderdaad, al ging de tweede helft een stuk beter dan de eerste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StanleyW Geplaatst 23 september 2020 Share Geplaatst 23 september 2020 Helaas minder tijd dan gehoopt om 'm in te vullen. Sla een rondje over Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 23 september 2020 Auteur Share Geplaatst 23 september 2020 26 minuten geleden zei StanleyW: Helaas minder tijd dan gehoopt om 'm in te vullen. Sla een rondje over Prima De harde deadline is overigens als ik een nieuw filmpje upload en de antwoorden geef. Tot die tijd ben je dus vrij om antwoorden in te sturen, ook als de door mij gegeven deadline al verstreken is. Moet zelf ook even kijken wanneer het voor mij uitkomt om een nieuw filmpje te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 23 september 2020 Share Geplaatst 23 september 2020 Wat ik niet wist werd Imagine Dragons Heb ze uiteindelijk wel alle tien in kunnen vullen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 23 september 2020 Share Geplaatst 23 september 2020 Aan het begin van nummer 3 denk ik iedere keer: Sting! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 23 september 2020 Auteur Share Geplaatst 23 september 2020 (bewerkt) Ik doe potjandoosie nog eens zo'n aanbod, slechts één user heb ik kunnen verleiden. Die heeft er goed aan gedaan, anders had hij maar 12 puntjes weten te scoren, dat zijn er nu toch 2 extra geworden. Desalniettemin kan ik al wel verklappen dat Richarð. de laatste plaats in de wacht heeft gesleept, dus we zullen het maar damage control noemen. De antwoorden: Een primeur, deze is door niemand goed geraden. Ik zocht naar de drie teddybeertjes met gitaren, die beter bekend staan onder hun naam Bear's Den. Ja ik geef het toe, ik ben fan. Daarom is Tom Smith (Editors) nu al voor de tweede keer in deze contest een goed antwoord. MetalMichael was hier zo woke, dat hij in eerste instantie niet eens het onderscheid tussen een man of vrouw durfde te maken. Sam Fender is dan ook een unisex naam, dus I don't blame you. Velen van jullie wisten Amy MacDonald correct te herkennen. En dat geldt ook voor John Legend. Ook Kensington lijdt aan het Imagine Dragons syndroom, youtube is onder gespamd door hun covers. Gelukkig dus ook deze. De kenmerkende uithalen van Tina Turner waren voor de meesten geen uitdaging om te herkennen. "You can't start a fiiiiiijuuuuur". Een lastige, maar er waren toch een aantal die The Temper Trap wisten te herkennen Titans favoriete artiest blijkbaar, ja ik begrijp het ook niet: Passenger. Je kan niet zeggen dat het zonder passie is: James Blunt Covers: Spoiler Best lekker, geef toe Dat brengt ons bij de stand waar er meer personen op het podium staan dan niet. Ik heb maar één fles champagne ingekocht, dus Titan, kowet en Erwin. zullen eerlijk moeten delen. Ook op de tweede plek vinden we er drie: MetalMichael, The Saint en Kelvin. Op plek drie staat Grote Ree met al zijn vrienden. Bij het totaalklassement vergroot Titan zijn voorsprong en voegt MetalMichael zich bij het podium. Als we naar de gemiddeldes kijken kan er tot nu toe echter nog niemand tippen aan Erwin. Stand Spoiler Totaalklassement (gemiddeldes kloppen hier niet zie ik nu) Gemiddeldes: Overzicht jubileumronde: Spoiler Bij ronde 6 keren we weer terug naar het vertrouwde format: zes covers waarvan de uitvoerende artiest, oorspronkelijke artiest en het nummer zelf geraden moeten worden. Deze ronde is samengesteld door mijn vriendin (ik heb alleen #1 gevetood) dus als het je niet bevalt mag je boos op haar worden. Zes covers op een rijtje, met een absolute (moeilijke) parel op #6 Deadline: Maandag 28 september 20:00 (mogelijk langer dan dat, ik weet niet of ik volgende week in de mogelijkheid ben om wat te posten. Zolang ik nog geen antwoorden heb gepost, mag je gewoon blijven insturen) Tags Spoiler @Erwin. @Grote Ree @Kowet @MetalMichael @The Saint @Titan @StanleyW @chrisje1993 @nasje92 @007mark @bas2204 @Richarð. @Juca @Kelvin @Tim' @Satyr @KayDeManaager Antwoord lay-out Spoiler #1 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #2 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #3 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #4 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #5 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #6 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: 23 september 2020 bewerkt door Keko Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 23 september 2020 Share Geplaatst 23 september 2020 Ik wist er twee helemaal, wat een feest Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 23 september 2020 Share Geplaatst 23 september 2020 Alle 5 die ik invulde in ieder geval goed. Sam Fender wist ik na 1 toon al, ik ben fan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 23 september 2020 Share Geplaatst 23 september 2020 Fuck, ik had eerst Amy MacDonald en dacht toen toch ook het Duitse accent van Lena te horen. Foutief verbeterd dus, helaasch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten