Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

MU Cover Contest!

Keko

Aanbevolen berichten

Op 8-9-2020 om 13:30 zei Richarð.:

Nummer 3 van Ronde 2 luister ik nog regelmatig. :D

Lekker nummertje inderdaad. Kende hem niet, maar kan dit een stuk beter pruimen dan het origineel.

Nummer 4 daarentegen vind ik werkelijk waar een verkrachting van het origineel, terwijl ik die artiest normaal gesproken echt wel kan waarderen.

En bij nummer 5 is het knap dat je zo consequent onder de toon kunt zingen. :cab:

@Keko als het goed is heb je 'm nu wel binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Grote Ree:

Nummer 4 daarentegen vind ik werkelijk waar een verkrachting van het origineel, terwijl ik die artiest normaal gesproken echt wel kan waarderen.

Dan hebben wij daar een exact tegenovergestelde mening over :D Dit is wat mij betreft hoe een cover hoort te zijn, volledig eigen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

APrQo0T.png

Een stuk meer mensen kwamen in ronde 2 hoger in de punten, maar de echte klappers bleven uit. Satyr heeft meer dan drie keer zoveel punten binnen weten te halen als de vorige ronde, maar moet helaas nog steeds genoegen nemen met de laatste plaats (7 punten). Laten we eerst even stilstaan bij de goede antwoorden:

1. Bijna iedereen herkende Sterrenstof van De Jeugd van Tegenwoordig gemakkelijk, en velen konden hierbij de Vlaamse mannen van Bazart plaatsen.
  2. Blijkbaar weten weinig mensen van het bestaan van The Smiths en hun nummer There is a light that never goes out. Ondanks dat vonden velen het niet al te lastig om hier de stem van The Cranberries in te herkennen.
  3. Gigantische hit, maar gecoverd door een niet al te bekende band. Toch waren er vier bijdehandjes die de DMA's wisten te noemen bij deze cover van Believe  van Cher.
  4. Hoe moeilijk de vorige was te raden, zo makkelijk was deze kennelijk. Slechts 3 mensen konden Ben Howard niet plaatsen bij Call Me Maybe van Carly Rae Jepsen.
  5. Wie herkent de stem van Chester Bennington (Linking Park) als die niet meeschreeuwt met In the End, maar het nummer Rolling in the Deep van Adele probeert te zingen?
  6. Ik had ingeschat dat dit niet een al te moeilijke was, maar ben verrast dat slechts twee mensen de stem van Typhoon herkende in het nummer Redemption Song van Bob Marley.

De covers van ronde 2:

Spoiler

Dat brengt ons bij de stand. Deze ronde is nipt gewonnen door The Saint die 24 punten binnen wist te harken. Erwin moet genoegen nemen met plek twee, terwijl de derde plek wordt gedeeld door MetalMichael en chrisje1993. Toch is er wel goed nieuws voor Erwin, hij heeft namelijk wegens de tegenvallende gokjes van Grote Ree de leiding in het klassement over weten te nemen.

Ronde 2:

Spoiler

1.      The Saint 24

2.      Erwin. 23

3.      MetalMichael 22

4.      chrisje1993 22

5.      kowet 21

6.      Titan. 21

7.      StanleyW 21

8.      Grote Ree 19

9.      Kelvin 18

10.   007mark 16

11.   nasje92 15

12.   Richarð 15

13.   bas2204 13

14.   Tim' 13

15.   KayDeManaager 8

16.   Satyr 7

Totaal klassement

@Erwin. 48

@Grote Ree 47

@Kowet 45

@MetalMichael 45

@The Saint 44

@Titan 42

@StanleyW 32

@chrisje1993 30

@nasje92 29

@007mark 28

@bas2204 27

@Richarð. 27

@Juca 20

@Kelvin 18

@Tim' 13

@Satyr 9

@KayDeManaager 8

Overzicht ronde 2

Spoiler

afbeelding.thumb.png.5d8efafac5daf0a5ae76532ea4190215.png

Snel door naar ronde 3, en daar heb ik dit keer een themaronde voor bedacht! Het gokken wordt jullie een stuk makkelijker gemaakt, want jullie hoeven voor de artiesten de landsgrenzen niet meer over. Zes Nederlandstalige versies van Engelstalige nummers. Let op: bij liedje nummer 4 zoek ik TWEE uitvoerende artiesten; anderhalf punt per goed antwoord. En voor de duidelijkheid: je moet de titel van het oorspronkelijke (Engelstalige) nummer geven.

Antwoord lay-out

Spoiler

Uitvoerend artiest:

Titel nummer:

Oorspronkelijke artiest:

Uitvoerend artiest:

Titel nummer:

Oorspronkelijke artiest:

Uitvoerend artiest:

Titel nummer:

Oorspronkelijke artiest:

Uitvoerend artiest:

Titel nummer:

Oorspronkelijke artiest:

Uitvoerend artiest:

Titel nummer:

Oorspronkelijke artiest:

Uitvoerend artiest:

Titel nummer:

Oorspronkelijke artiest:

bewerkt door Keko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eeuwige roem!

11 uur geleden zei Keko:

Blijkbaar weten weinig mensen van het bestaan van The Smiths en hun nummer There is a light that never goes out. Ondanks dat vonden velen het niet al te lastig om hier de stem van The Cranberries in te herkennen.

Pijnlijke constatering. The Smiths _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites