Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Praatprogramma's

Mvdv

Aanbevolen berichten

Wat een gezeik weer zeg. Vooropgesteld: wellicht is de actie van gijp wat onnodig. Maar het word wel weer verschrikkelijk opgeblazen zeg. Het programma moet geboycot worden, sponsors moeten er mee

kappen. Het begint een beetje op een persoonlijke hetze richting het programma te lijken. Er word de draak gestoken met een man die op televisie uitkomt voor zijn verlangen om voortaan als vrouw door het leven te gaan. Een persiflage, zoals men dat noemt. Daar hoeven we toch niet een gigantisch groot probleem van te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het meest nare van dergelijke situaties vind ik vooral dat je aan de extremen twee kampen krijgt die elkaar proberen te censureren. De ene groep probeert dergelijke grappen min of meer te verbieden of in de taboesfeer te plaatsen, terwijl de andere groep heel hard roept dat mensen op moeten rotten met die betutteling en vooral maar hun bek moeten houden.

Ik heb niet gezegd dat iemand zijn bek moet houden, enkel dat ik vind dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij/zij wil. Ben het wel eens met het sentiment van wat je zegt, de gemoederen lopen vaak snel op met dit soort dingen en al gauw kunnen beide kampen elkaar dezelfde verwijten maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, natuurlijk. Ik zou niet weten waarom niet.

Omdat het merendeel van de geloofgekkies, wat voor geloof dan ook, dat niet kan verdragen. Lees de gelooftopics maar door, veel huilie huilie.

Overigens moet ik mijn mening van gisteren wat bijstellen. Ik vind de opheft wat overdreven, het was een grap van Gijp. Een extreem slechte grap, maar verder hoeven we daar geen aandacht aan te besteden. Vond dat hij het gisteren goed oppakte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat het merendeel van de geloofgekkies, wat voor geloof dan ook, dat niet kan verdragen. Lees de gelooftopics maar door, veel huilie huilie.

Als jij eens het gelooftopic doorleest, zul je zien dat ik geen 'geloofgekkie' ben. Ik ben het met je eens dat die wel bestaan, maar er zijn ook gekkies die niet gelovig zijn. Verder is dit nogal off-topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat PJ zegt: dit was geen grap, dit was iemand voor lul zetten. Dan roepen ze heel hard dat ze er geen problemen mee hebben en daarna komen er allemaal argumenten waarom het gek is en ze er toch problemen mee (lijken te) hebben. In eerste instantie was het wel geinig, maar daarna werd het overdreven en hadden ze het idee dat ze een standpunt in moesten nemen ofzo

Ja, dat is het in jouw ogen. In andere mensen hun ogen misschien niet en daar ligt het probleem, waar ligt die grens? Ik denk niet op het moment dat Magikarp het walgelijk vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat is het in jouw ogen. In andere mensen hun ogen misschien niet en daar ligt het probleem, waar ligt die grens? Ik denk niet op het moment dat Magikarp het walgelijk vindt.

Ik denk bij het moment dat het over die Belgische presentator gaat, en niet om transgenders in het algemeen. Reneetje die roept dat ie voortaan als Renate door wil: ja, geinige akte in het programma. Reneetje die zich daadwerkelijk verkleedt: beetje doorgeslagen, maar oke. Beetje twijfelachtig gezien de worstelingen die transgenders hebben (met zichzelf en de maatschappij), maar moet kunnen. Daarna gaat het over die Belg en wordt er nogal lacherig gedaan. Door die directe link te leggen wordt het verkleedpartijtje meer een soort ridiculisering van de situatie van hem/haar. Dat de beste vrouw bij Humberto aan tafel zich niet beledigd voelt snap ik best, maar kan me voorstellen dat, mocht die Belg er lucht van krijgen, die er best geraakt door kan zijn.

Vind het overigens niet walgelijk hoor.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk bij het moment dat het over die Belgische presentator gaat, en niet om transgenders in het algemeen. Reneetje die roept dat ie voortaan als Renate door wil: ja, geinige akte in het programma. Reneetje die zich daadwerkelijk verkleedt: beetje doorgeslagen, maar oke. Beetje twijfelachtig gezien de worstelingen die transgenders hebben (met zichzelf en de maatschappij), maar moet kunnen. Daarna gaat het over die Belg en wordt er nogal lacherig gedaan. Door die directe link te leggen wordt het verkleedpartijtje meer een soort ridiculisering van de situatie van hem/haar. Dat de beste vrouw bij Humberto aan tafel zich niet beledigd voelt snap ik best, maar kan me voorstellen dat, mocht die Belg er lucht van krijgen, die er best geraakt door kan zijn.

Vind het overigens niet walgelijk hoor.

Kijk het is duidelijk dat ze het misschien niet moeten doen. Maar om nu alle sponsoring er weg te halen om een (misschien misplaatst) grapje. Mja hou toch op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jij eens het gelooftopic doorleest, zul je zien dat ik geen 'geloofgekkie' ben. Ik ben het met je eens dat die wel bestaan, maar er zijn ook gekkies die niet gelovig zijn. Verder is dit nogal off-topic.

Dan vergis ik me met iemand anders excuses.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dacht je van al jaren het programma dit was het nieuws. Vaak genoeg enorm hard geweest over bepaalde groepen. In VI wordt een voetbalkantine nagebootst. Een programma vol humor, satire etc. Al die mensen met hun oordeel, terwijl ze het programma niet kijken. Het is zoals elke discussie de laatste jaren in NL; de ene waardeert het, de ander niet. Oke, maar ga niet dingen eisen (zoals bv. terugtrekking sponsors) om je zin door te drijven. Lijkt wel de Sinterklaas discussie. ‘Ik ben het er niet mee eens, dus moet het veranderen of in dit geval van de buis’. De gene die de grap kunnen waarderen eisen ook niets.

Laat we in Nederland maar eens kappen met ieder dingetje negatief te belichten en meteen allemaal op onze teentjes getrapt te zijn. Laatste jaren hangt er echt een huilie huilie sfeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp me niet verkeerd ik vind echt niet dat ze moeten stoppen en ik vind dat soort grappen slecht, maar mag van mij op tv komen, Voetbal Inside is ja meer satire dan serieus. Ik gaf alleen aan dat de mensen die het vd buis willen het echt niet vinden vanwege die ene "grap".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat moet toch geen verschil maken? Zoiets word toch ook gewoon uitgezonden? Je weet van te voren op wat voor soort programma je afstemt.

Sponsors van VI betalen als het goed is voor een voetbalprogramma. Niet voor dit soort opmerking, of ze nou moeten kunnen of niet. Ik kan me goed voorstellen dat er een hoop VI-sponsors zijn die zich hier niet mee willen associëren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sponsors van VI betalen als het goed is voor een voetbalprogramma. Niet voor dit soort opmerking, of ze nou moeten kunnen of niet. Ik kan me goed voorstellen dat er een hoop VI-sponsors zijn die zich hier niet mee willen associëren.

Maar daar gaat deze discussie toch niet over? Het gaat om de verontwaardiging die jan en alleman heeft en het oproepen tot boycotten van het programma. Dat er sponsors zijn die niet gelinkt willen worden aan dit soort uitspraken lijkt me duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar daar gaat deze discussie toch niet over? Het gaat om de verontwaardiging die jan en alleman heeft en het oproepen tot boycotten van het programma. Dat er sponsors zijn die niet gelinkt willen worden aan dit soort uitspraken lijkt me duidelijk.

Dat is niet waar je op reageerde. Je reageerde op een post van Pino over waarom er sponsors op (zouden) stappen. En boycotten moet iedereen zelf doen, dus als je het daar over hebt is het nog raarder. Als groepering x oproept om iets te boycotten, is het niet aan jou om te zeggen of dat zou moeten. Als jij wil blijven kijken, gewoon lekker doen. Maar vind jij het serieus raar dat mensen oproepen om een programma waar dit soort uitspraken ondertussen meer regel dan uitzondering aan het worden zijn, willen boycotten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet gezegd dat iemand zijn bek moet houden, enkel dat ik vind dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij/zij wil. Ben het wel eens met het sentiment van wat je zegt, de gemoederen lopen vaak snel op met dit soort dingen en al gauw kunnen beide kampen elkaar dezelfde verwijten maken.

Ik doelde ook niet op jou hoor ;) Was eerder aanvullend bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is niet waar je op reageerde. Je reageerde op een post van Pino over waarom er sponsors op (zouden) stappen. En boycotten moet iedereen zelf doen, dus als je het daar over hebt is het nog raarder. Als groepering x oproept om iets te boycotten, is het niet aan jou om te zeggen of dat zou moeten. Als jij wil blijven kijken, gewoon lekker doen. Maar vind jij het serieus raar dat mensen oproepen om een programma waar dit soort uitspraken ondertussen meer regel dan uitzondering aan het worden zijn, willen boycotten?

dat is niet waar, Pino reageerde op de post van himan die stelde dat het raar was om sponsoring weg te halen om een dergelijke grap. De discussie voorafgaand daaraan gaat over de hoe ridicuul het is dat dit door diverse groeperingen zo erg opgeblazen word. Ja ik vind dat raar ja, oproepen tot zoiets. Bemoei je lekker met je eigen zaken i.p.v. altijd maar overal zand in je kutje te hebben. Het begint zo langzamerhand echt schijt irritant te worden. Dit soort uitspraken, er is toch verder vrij weinig aan de hand? Gijp maakt een grapje/parodie op iemand die een geslachtsveradering is ondergaand om en hele volksstammen rennen nog net niet met pek en veren achter hem aan. We moeten maar eens stoppen om al die woordvoerders van dat soort groepen een plek te geven om elke keeer lekker verontwaardigd te gaan lopen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites