Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Praatprogramma's

Mvdv

Aanbevolen berichten

Ik vond het geweldig :-D

Hoewel ik het echt te doen heb met die Herman en mij het niet eens gaat om of die gast nou een man of vrouw is en als die liever een vrouw is prima, moet die zelf weten maar...

We moeten tegenwoordig ook alles normaal vinden he? Rot toch op man :-D Zie ja al voor je? Jeroen Pauw die jarenlang talkshows heeft gedaan, de premier geinterviewd, politici, filmsterren en dan dat die morgen half 11 zit als Jorinde Pauw :D:D Dat is toch verdorie helemaal niet normaal? Komop zeg. Tuurlijk moeten we die man serieus nemen (goh wat een kut leven heeft die vent dan gehad zeg) maar laten we nou niet over alles doen of het doodgewoon is en dan janken als er grappen wordt gemaakt huilen. Wat is next? Dat we in 2025 de ene dag als man en de andere dag als vrouw naar buiten gaan? En dat we zo ver zijn doorgeslagen dat dat dan ook gewoon normaal is? En dat maandag Eva Jinek presenteert en dinsdag Evander Jinek? En dat dat maar allemaal gewoon is. We kunnen ook gigantisch doorslaan he. Als morgen de kritische journalist Jeroen Pauw verandert in een vrouw dan zal daar terechte, grote verbazing over zijn en zullen er ook grapjes worden gemaakt.

Wel grappig ook, in een ver verleden hadden we ook hier op MU het vaak over godsdiensten en godslastering hé. Mensen die geloven vinden dat niemand grappen mag maken over hun god of hun geloof en dat vonden we allemaal belachelijk. Leuk dat die geloven god respecteren, maar dat hoeven ''wij'' toch niet ook te doen? Als ik daar grappen over wil maken dan doe ik dat. Nou prima, die discussies zijn lang geleden. Maar grappen over homo's, transgenders of wat dan ook is een nieuw soort taboe?

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat veel mensen het denken betekent niet dat het zo is. Homoseksualiteit werd ook lange tijd als ziekte gezien (in sommige middeleeuwse culturen nog steeds overigens maargoed). Is ook gewoon een andere samenstelling van stoffen in het brein en het lichaam, net als mensen die transgender zijn. Is dat niet normaal? Wat is het verschil?

Dat hele verhaal van jou (en Johan en Rene) is van het niveautje 'ik heb niks tegen een homo MAAR ZE MOETEN VAN ME AFBLIJVEN' of 'ik heb buitenlandse vrienden dus ik kan niet racistisch zijn maar die kutmarokkanen moeten eruit'. Beginnen met 'begrip' en dan opeens alles compleet afbranden en belachelijk maken. Hou op zeg.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat veel mensen het denken betekent niet dat het zo is. Homoseksualiteit werd ook lange tijd als ziekte gezien (in sommige middeleeuwse culturen nog steeds overigens maargoed). Is ook gewoon een andere samenstelling van stoffen in het brein en het lichaam, net als mensen die transgender zijn. Is dat niet normaal? Wat is het verschil?

Dat hele verhaal van jou (en Johan en Rene) is van het niveautje 'ik heb niks tegen een homo MAAR ZE MOETEN VAN ME AFBLIJVEN' of 'ik heb buitenlandse vrienden dus ik kan niet racistisch zijn maar die kutmarokkanen moeten eruit'. Beginnen met 'begrip' en dan opeens alles compleet afbranden en belachelijk maken. Hou op zeg.

Deze post van je is in van het niveautje 'ik begrijp zijn post niet maar ga dan met sterke oneliners komen zodat ik een duidelijk punt maak'

Vroeger had je een vak begrijpend lezen en daar zou ik graag begrijpend luisteren bij willen toevoegen. Niet naar jou, maar naar algemeen hysterisch Nederland. Jij en veel anderen maken een ander probleem. Jij zegt of suggereert dat ik dit belachelijk vind, dat VI het belachelijk vindt en dat wij het niet snappen dat transgender gebeuren. Dat is feitelijk onjuist en heeft echt te maken met willen lezen wat je wil lezen. Waar zie jij bijvoorbeeld dat ik zeg dat transgender niet kan, dat ik het vies vind of wat dan ook? Nergens. Dat een jongen of meisje van geslacht wisselt kan gewoon prima, en dat respecteer ik en waardeer ik. Dat Boudewijn van geslacht verwisselt respecteer ik ook en hij moet zelf weten of hij nou een vrouw of man wil zijn. Daar heb ik toch geen reet mee te maken? Net als dat jullie (goh, er komen weer voorbeelden van culturen en moslims super orgineel van jullie!!!) geen reet te maken hebben met boerka's of wat dan ook.

Maar dat Boudewijn van 50+ een vrouw wordt, en aangeeft zijn hele leven lang vrouw te zijn gevoeld en daarvoor dus een bekende Belg was als interviewer is opmerkelijk. Dat is niet vies of het is niet dat het niet mag van VI of van mij maar ik mag het toch wel opmerkelijk vinden? Wie the fuck is Magikarp en Pino om dat voor mij te bepalen :D Zijn vrouw reageerde normaal, zijn kinderen reageerden normaal. Ga toch heen, dat gelooft toch niemand.

Je moet het helemaal niet op zo'n rare wetenschappelijke manier gaan bestuderen :cab: Daar gaat het fout. Zou het grappig zijn als Eva Jinek morgen Evander wordt? Ja dat zou ik grappig vinden, heeft er verder vrij weinig mee te maken of ik haar dan respecteer of waardeer. Dat kun je toch wel los zien van elkaar?

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze post van je is in van het niveautje 'ik begrijp zijn post niet maar ga dan met sterke oneliners komen zodat ik een duidelijk punt maak'

Vroeger had je een vak begrijpend lezen en daar zou ik graag begrijpend luisteren bij willen toevoegen. Niet naar jou, maar naar algemeen hysterisch Nederland. Jij en veel anderen maken een ander probleem. Jij zegt of suggereert dat ik dit belachelijk vind, dat VI het belachelijk vindt en dat wij het niet snappen dat transgender gebeuren. Dat is feitelijk onjuist en heeft echt te maken met willen lezen wat je wil lezen. Waar zie jij bijvoorbeeld dat ik zeg dat transgender niet kan, dat ik het vies vind of wat dan ook? Nergens. Dat een jongen of meisje van geslacht wisselt kan gewoon prima, en dat respecteer ik en waardeer ik. Dat Boudewijn van geslacht verwisselt respecteer ik ook en hij moet zelf weten of hij nou een vrouw of man wil zijn. Daar heb ik toch geen reet mee te maken? Net als dat jullie (goh, er komen weer voorbeelden van culturen en moslims super orgineel van jullie!!!) geen reet te maken hebben met boerka's of wat dan ook.

Maar dat Boudewijn van 50+ een vrouw wordt, en aangeeft zijn hele leven lang vrouw te zijn gevoeld en daarvoor dus een bekende Belg was als interviewer is opmerkelijk. Dat is niet vies of het is niet dat het niet mag van VI of van mij maar ik mag het toch wel opmerkelijk vinden? Wie the fuck is Magikarp en Pino om dat voor mij te bepalen :D Zijn vrouw reageerde normaal, zijn kinderen reageerden normaal. Ga toch heen, dat gelooft toch niemand.

Je moet het helemaal niet op zo'n rare wetenschappelijke manier gaan bestuderen :cab: Daar gaat het fout. Zou het grappig zijn als Eva Jinek morgen Evander wordt? Ja dat zou ik grappig vinden, heeft er verder vrij weinig mee te maken of ik haar dan respecteer of waardeer. Dat kun je toch wel los zien van elkaar?

En gestopt met lezen. Succes met je discussie

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is dat we in Nederland vinden dat transgenders over het algemeen geaccepteerd worden. Echter is de bekendmaking van een Belgische verslaggever die niet meer als Boudewijn door het leven gaat maar als Bo zo normaal dat hij bij DWDD zat en het journaal er nog net niet mee opende. Het werd dus door de media behandeld alsof het hier een bijzonder iets betrof. Ik denk dat de heren bij VI dat belachelijk hebben proberen te maken. Dat er vervolgens belangenorganisaties reageren met het feit dat het nu voor 14 jarige kinderen moeilijker is om hiervoor uit te komen is natuurlijk onzin. Dat is de aandacht voor de Belgische verslaggever natuurlijk ook niet geweest, maar toen hoorde je ze niet. De politieke correctheid begint ernstige vormen aan te nemen.

Overigens vond ik de opmerking van Rene toen hij bekend maakte verder te gaan als Renate leuk. Toen hij vervolgens met pruik en al aan tafel ging zitten vond ik de grap al een stuk minder, iets te ver doorgevoerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even de column lezen van Hugo Borst jongens, spijker op z’n kop. Bevalt het je niet, zapp lekker weg. Net zoals het vorige incident betreft ‘darten kijken of naar trouwende homo’s kijken’. Dat werd compleet uit z’n context gehaald en opmerkelijk te noemen dat mensen het überhaupt niet gezien hebben maar toch er iets van vinden. Als je VI kent en vaker kijkt, dan weet je dat je dit met een korreltje zout moet nemen. Het filmpje van Rapper Sjors met shemale vinden we ineens wel grappig (bv Domien Verschuren) maar René gaat te ver. Alsjeblieft zeg. Mag hopen dat vanavond weer ff iedereen afgemaakt wordt die hierover jankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is dat we in Nederland vinden dat transgenders over het algemeen geaccepteerd worden. Echter is de bekendmaking van een Belgische verslaggever die niet meer als Boudewijn door het leven gaat maar als Bo zo normaal dat hij bij DWDD zat en het journaal er nog net niet mee opende. Het werd dus door de media behandeld alsof het hier een bijzonder iets betrof. Ik denk dat de heren bij VI dat belachelijk hebben proberen te maken. Dat er vervolgens belangenorganisaties reageren met het feit dat het nu voor 14 jarige kinderen moeilijker is om hiervoor uit te komen is natuurlijk onzin.

Ben niet van plan om dit topic nou in een grote sociologische discussie te laten verzanden, daar hebben we Politieke Potpourri voor, maar wie vinden dit dan precies? De meeste transgenders die ik ken alvast niet. Acceptatie schijnt voor veel mensen te zijn 'ach, ze worden niet meer wekelijks in elkaar geslagen'. Maar toch hebben transgenders het in Nederland moeilijker om aan een baan te komen dan cis-mensen (for want of a better term), is het moeilijker voor ze zich in het verenigingsleven te begeven (denk hierbij bijvoorbeeld aan sportverenigingen) en passen ze in het algemeen minder goed in de samenleving zoals die nu in Nederland bestaat.

Dat is de aandacht voor de Belgische verslaggever natuurlijk ook niet geweest, maar toen hoorde je ze niet. De politieke correctheid begint ernstige vormen aan te nemen.

Overigens vond ik de opmerking van Rene toen hij bekend maakte verder te gaan als Renate leuk. Toen hij vervolgens met pruik en al aan tafel ging zitten vond ik de grap al een stuk minder, iets te ver doorgevoerd.

Ik heb het idee dat er hier een zin is weggevallen, anders begrijp ik je niet

Even de column lezen van Hugo Borst jongens, spijker op z’n kop. Bevalt het je niet, zapp lekker weg. Net zoals het vorige incident betreft ‘darten kijken of naar trouwende homo’s kijken’. Dat werd compleet uit z’n context gehaald en opmerkelijk te noemen dat mensen het überhaupt niet gezien hebben maar toch er iets van vinden. Als je VI kent en vaker kijkt, dan weet je dat je dit met een korreltje zout moet nemen. Het filmpje van Rapper Sjors met shemale vinden we ineens wel grappig (bv Domien Verschuren) maar René gaat te ver. Alsjeblieft zeg. Mag hopen dat vanavond weer ff iedereen afgemaakt wordt die hierover jankt.

Dat filmpje vinden 'we' ook helemaal niet grappig, het is vooral extreem zielig dat mensen een duidelijk geestelijk beperkte man voor lul willen zetten.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='cimbomcu']Wil je dat uitleggen @PJHoutman [/QUOTE] Zoveel valt er niet uit te leggen volgens mij. Vroeger had je naar mijn idee veel progressievere standpunten. Dat merk ik niet alleen hier btw, ook als je discussies aangaat in PP. bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die opmerking had nog wel iets relativerends inderdaad. Het aantrekken van dat kostuum was vooral pijnlijk.

@Cim: het probleem is, mijn inziens, niet zo zeer dat je over bepaalde dingen geen grappen kunt maken, maar niet elke 'grap' is even grappig en smaakvol. Dat heeft niet zo zeer met de inhoud van een grap te maken maar meer met de vorm/uitvoering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet elke grap is even grappig smaakvol ben ik het met je eens. Maar dat is suggestief natuurlijk, zo vonden veel mensen het niks en ik heb er hard om gelachen. Niet omdat ik tegen trans/homo of wat dan ook ben maar omdat ik het er grappig uit vond zien.

Zoveel valt er niet uit te leggen volgens mij. Vroeger had je naar mijn idee veel progressievere standpunten. Dat merk ik niet alleen hier btw, ook als je discussies aangaat in PP.

PP?

Dat is denk ik niet waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is steeds: waar ligt de grens. Ik kan namelijk op al deze vragen ja antwoorden.

is gijpie hier stom geweest: ja

is zo'n verandering raar: ja

vind ik dat gijp deze grap mag maken: ja

vind ik de boel veel te vlug naar gijpie is een enorme racist gaan: ja.

Ik zie dat we veel te snel polariseren en meteen roepen dat we niet reageren(zie hier bijvoorbeeld magikarp).

Ik ben er trots op dat een verandering van geslacht in Nederland gewoon kan. Net zoals ik vind dat als iets zo openbaar gaat dat er grappen over kunnen worden gemaakt. Soms goed soms fout. Deze grap was niet zo goed, gewoon verder gaan met leven. Kan gebeuren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederland is een vrij land en je mag grapjes maken over iedereen. Vooral als het een publiekelijk figuur betreft zoals een tv-presentator. Ik zou het zelfs denigrerend vinden naar mensen van dergelijke seksuele geaardheid als je daarover geen grappen zou mogen maken. Alsof ze een speciale behandeling moeten krijgen, of zo. Ze zijn niet gehandicapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederland is een vrij land en je mag grapjes maken over iedereen. Vooral als het een publiekelijk figuur betreft zoals een tv-presentator. Ik zou het zelfs denigrerend vinden naar mensen van dergelijke seksuele geaardheid als je daarover geen grappen zou mogen maken. Alsof ze een speciale behandeling moeten krijgen, of zo. Ze zijn niet gehandicapt.

Er is een verschil tussen 'een grap maken over een transgender' en '(een) transgender(s) voor lul zetten'. Maar dat schijnen maar weinig mensen te begrijpen. In dit geval was Rene van der Gijp gewoon bezig iemand die uit de kast kwam als transgender te parodiëren. Geen grappige context, geen enkele satire of verdere poging om een grap te maken, gewoon 'ik heb een pruik nu ben ik ook transgender lolololol!!111'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is steeds: waar ligt de grens. Ik kan namelijk op al deze vragen ja antwoorden.

is gijpie hier stom geweest: ja

is zo'n verandering raar: ja

vind ik dat gijp deze grap mag maken: ja

vind ik de boel veel te vlug naar gijpie is een enorme racist gaan: ja.

Ik zie dat we veel te snel polariseren en meteen roepen dat we niet reageren(zie hier bijvoorbeeld magikarp).

Ik ben er trots op dat een verandering van geslacht in Nederland gewoon kan. Net zoals ik vind dat als iets zo openbaar gaat dat er grappen over kunnen worden gemaakt. Soms goed soms fout. Deze grap was niet zo goed, gewoon verder gaan met leven. Kan gebeuren...

Wat PJ zegt: dit was geen grap, dit was iemand voor lul zetten. Dan roepen ze heel hard dat ze er geen problemen mee hebben en daarna komen er allemaal argumenten waarom het gek is en ze er toch problemen mee (lijken te) hebben. In eerste instantie was het wel geinig, maar daarna werd het overdreven en hadden ze het idee dat ze een standpunt in moesten nemen ofzo

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet elke grap is even grappig smaakvol ben ik het met je eens. Maar dat is suggestief natuurlijk, zo vonden veel mensen het niks en ik heb er hard om gelachen. Niet omdat ik tegen trans/homo of wat dan ook ben maar omdat ik het er grappig uit vond zien.

Bedoel je subjectief ipv suggestief?

Het meest nare van dergelijke situaties vind ik vooral dat je aan de extremen twee kampen krijgt die elkaar proberen te censureren. De ene groep probeert dergelijke grappen min of meer te verbieden of in de taboesfeer te plaatsen, terwijl de andere groep heel hard roept dat mensen op moeten rotten met die betutteling en vooral maar hun bek moeten houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een totaal lachwekkende discussie. Het is soms net alsof we in transitie zijn naar een extreem-links en politiek-correcte censuurlaag in dit land. Het was gewoon satire, een persiflage. Doe toch normaal. En zelfs al zouden ze het een beetje 'gek' vinden (wat een vreemde mening trouwens, zeg), wat dan nog? Mag dat niet? Moet iedereen maar meningen hebben die aansluiten bij die van bij de VARA/Joop en de Volkskrant ofzo? Laten we dan ook gelijk eens stoppen met types als Boef en Ismail Ilgun. Oh nee, die hebben hun achtergrond mee zitten tegenwoordig. De hypocrisie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een totaal lachwekkende discussie. Het is soms net alsof we in transitie zijn naar een extreem-links en politiek-correcte censuurlaag in dit land. Het was gewoon satire, een persiflage. Doe toch normaal. En zelfs al zouden ze het een beetje 'gek' vinden (wat een vreemde mening trouwens, zeg), wat dan nog? Mag dat niet? Moet iedereen maar meningen hebben die aansluiten bij die van bij de VARA/Joop en de Volkskrant ofzo? Laten we dan ook gelijk eens stoppen met types als Boef en Ismail Ilgun. Oh nee, die hebben hun achtergrond mee zitten tegenwoordig. De hypocrisie.

Hahaha, gingen we maar wat meer de linkerkant op. Forum voor facisten is nog steeds 1 van de meest groeiende partijen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[url]http://www.mediacourant.nl/2018/02/humberto-tan-steunt-vi-met-transgender-monica/[/url] [quote name='PJHoutman'] Er is een verschil tussen 'een grap maken over een transgender' en '(een) transgender(s) voor lul zetten'. Maar dat schijnen maar weinig mensen te begrijpen. In dit geval was Rene van der Gijp gewoon bezig iemand die uit de kast kwam als transgender te parodiëren. [B]Geen grappige context, geen enkele satire of verdere poging om een grap te maken[/B], gewoon 'ik heb een pruik nu ben ik ook transgender lolololol!!111'[/QUOTE] Dat is dus subjectief @bril_idioot ;) Ze wilden heel fatsoenlijk, net, Nederland en België even te kakken zetten. Niet om de presentator zelf, maar vooral iedereen die het allemaal zo gebruikelijk vond en net of het iets is wat dagelijks gebeurt. En hoe graag mensen dat ook willen, dat is het natuurlijk niet. Jammer dat we niks kunnen leren van een progressief land als waar deze mevrouw vandaan komt ;) Al jarenlang de grootste beroemdheid van het land als transgender. [URL]https://nl.wikipedia.org/wiki/B%C3%BClent_Ersoy[/URL] bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites