Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice

chrisje1993

Aanbevolen berichten

66: Als we bij de echte voice hadden gezeten had ik na 30 seconde tot een minuut waarschijnlijk wel omgedraaid. Daarna voelt het voor mij echter vooral heel erg hetzelfde aan met relatief weinig variatie. Op zich weinig echt mis met de zangkunsten en dergelijke maar na het complete nummer te hebben beluisterd voor mij een nee.

67: Ik hou wel van de stem van deze zangeres. Ik denk alleen dat ze beter tot haar recht zou komen in een wat rustiger en kleiner nummer. Nu voelt het af en toe wat te gehaast aan en zeker als ze omhoog gaat word het snel schreeuwerig en wat minder mooi en vol. Uiteindelijk voor mij niet genoeg om te draaien.

68: Het begin waar het vrij klein is en de zangeres een lichte galm op haar stem heeft doen me dichter bij de knop brengen. Daarna valt de zang wat naar achter in de mix wat dit nummer niet persé goed doet. Uiteindelijk komt de zang weer wat meer op de voorgrond wat me uiteindelijk wel weer bevalt. In de hoop dat we voor de battles een iets aanwezigere zang is durf ik hier de gok wel aan.

69: Hoewel ik hier best de aantrekkingskracht van kan begrijpen doet het mij over het algemeen vrij weinig. Het is zonder twijfel prima in elkaar gezet en uniek maar voor mij is het een nee.

70: Na een hoop mannen zijn we nu bij de dames uitgekomen. Hier een vrij dromerige zangeres met wat stevige beats. Een zonder twijfel uniek geheel maar niets voor mij dus een nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

71: Opening met een akoestisch gitaartje voordat we na een halve minuut overgaan op het wat grovere werk. Een relatief bekend nummer maar ik vind het wel een lekker nummer en buiten dit nummer ken ik eerlijk gezegd niks van deze artiest dus ik draai om.

72: Een exotische verrassing zo richting het einde. Een prima klinkende zangeres in een voor mij onverstaanbare taal met een passende muzikale begeleiding. Niet perse heel bijzonder maar wel gewoon prima dus voor mij een ja.

73: Weer eens een nummer dat een tijdje laat wachten op de zang. Muzikaal vind ik het wel interessant alleen de zang valt voor mij in de irritatiezone qua hoe deze zanger het inkleurt wat voor mij uiteindelijk zorgt dat ik hier niet voor zal draaien.

74: Hmmm, hmmm, hmmm. Het begint kabbelt een beetje voort totdat de zanger er uiteindelijk toch wel met een verrassend stemgeluid in komt. Even later komt daar ook nog een vrouwelijke stem bij. Maar na zeven minuten vraag ik me vooral af wat ik hier uiteindelijk van vind. Beide stemmen klinken prima maar voor een nummer dat zo lang is verwacht ik ergens wat meer vuurwerk en dit was voor een groot deel voor mij toch vooral vergetelijk. Daarom dus een nee.

75: Een meerstemmige soulvolle act. Ik mis voor mij persoonlijk een beetje dat rauwe waar ik zelf over het algemeen wat meer van hou. Vooral de tweede zanger kan me niet heel erg overtuigen en voor mij daarom een nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

66. Bijzondere stem wel. Vrij laag maar wel lichtzinnig. Voor de rest bekruipt mij hetzelfde gevoel als collega Jeroen. Het is allemaal vrij vlakjes en daarmee wordt het ook oninteressant naar verloop van tijd. Zingen kan deze dame wel, maar het is voor mij niet interessant genoeg om voor te draaien.

Verdict: Niet gedraaid

67. De eerste twee seconden dacht ik heel even dat we I Kissed A Girl gingen horen. De stem komt me zeer, zeer bekend voor en ik denk te weten wie dit is. Op basis daarvan draai ik, want ik heb een zwak voor haar stem en het repertoire dat ze met haar band ten gehore brengt. Solo ken ik haar werk niet, dus ik laat me graag verrassen daarin.

Verdict: Gedraaid

68. Weer een song waarbij de zang (te) ver naar de achtergrond is gemixt. Verder best een mooi stemmetje hier. De zanglijnen zijn verder wel heel erg vlak waardoor het geheel vrij steriel klinkt. Muzikaal vind ik de bridge best interessant met die andere toonsoort die er zo opeens inkomt. En toch twijfel ik net te veel om overtuigend een beuk op de knop te geven.

69. Deze stem gaat qua klankkleur enigszins in de richting van Ellie Goulding. Daarmee is het behoorlijk uniek in dit deelnemersveld. Muzikaal gebeurt er verder een hoop en ook hierin is het vrij onderscheidend. Vind ik het verder echt mooi? Nee, niet echt, meer apart dan mooi. Ondanks mijn besluit om niet te drukken, heb ik wel vier minuten met interesse geluisterd.

70. Een zangtechniek waarbij de dame de tonen er soms echt naartoe trekt, beetje a la Sandra van Nieuwland. Na een mysterieus begin vind ik de beat die er vervolgens bijkomt volledig misplaatst. Past in mijn ogen totaal niet bij het intro. Daarna volgt er een refrein maar eindigt het in mijn ogen net te abrupt allemaal. Hier had nog prima een escalerende opbouw achteraan gekund. Bijzondere auditie, maar het raakt me niet.

71. Complimenten aan onze organisator dat hij tot nu toe vrijwel alleen maar artiesten heeft doorgelaten die ik niet ken. Dat is op zich best een prestatie. Hier wordt echter een song ten gehore gebracht die een jaar of twintig geleden toch een behoorlijke hit opleverde. Ik ben hier als coach vooral om nieuw talent te ontdekken. Door deze song te performen laat de inzender niet echt blijk van originaliteit zien. Nu gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik deze dame waarschijnlijk niet had herkend als ze een ander nummer ten gehore had gebracht. Los van dit alles vind ik deze dame ook geen geweldig fijne stem hebben.

72. We duiken de Afrikaanse invloeden in. Vind het wel gaaf dat ook dit genre een platform krijgt in deze competitie. De stem van deze dame past goed bij de begeleiding, ondanks mijn bevinding dat ze geen uniek stemgeluid heeft. Deze dame weet met haar geluid desondanks wel te overtuigen. Ben heel benieuwd hoe dit live gaat uitpakken. Het kan eigenlijk niet tegenvallen denk ik.

73. Leuke 'beat displacements' zitten er in deze track. Maakt het direct interessant om naar te luisteren. Het lange intro vind ik dan ook totaal geen bezwaar. Dan de zang: waar collega Jeroen die niet te pruimen vind, daar stoor ik me er totaal niet aan. Geen vuurwerk, zoals ik dat nu opeens wel buiten zie, maar het past prima bij de muziek. Zeer degelijke auditie wat mij betreft en qua totaalplaatje zeker een aanwinst voor mijn team.

74. Tjonge, hier is het wel heel erg lang wachten geblazen totdat er eindelijk iets interessants gebeurt. Maar dan opeens komt er een doorleefd soulgeluid uit, iets wat toch wel zeer welkom was na al dat gemijmer. Mooie galm zit er ook overheen. En dan herken ik opeens het liedje, maar heb ik geen idee wie dit zingt. Vermoed dat ik dit ooit in een albumradio heb gehoord op Spotify. Inmiddels toch een vermoeden wie dit zingt. Zingen kan 'ie in ieder geval wel. Heerlijk stemgeluid en mooie gospelbackings.

75. Meer soul, kan nooit kwaad in een competitie waar we ook al ongelofelijk veel rockacts hebben gehad. Deze soul bevat wat mij betreft echter helaas geen echte 'soul'. Ik voel het niet. Het is allemaal verschrikkelijk vlak en ik voel geen bezieling in de zang. Niet slecht, maar we hebben beter gehoord deze editie en dus houd ik mijn stoel stil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

76: Met mijn team al zo goed als vol is het echt de buitenkansjes waar ik me nu nog op richt. Dit is voor mij niet een van die buitenkansjes dus voor mij een nee. Niet dat er nou perse veel mis mee is maar ik denk niet dat deze act een kans maakt in de battles tegen wat ik nu al heb.

77: Een voor het grootste deel prima nummer waar af en toe iets teveel productie overheen gegaan is. Ik zie wel een plek in mijn team voor deze act dus een ja voor mij.

78: Opnieuw een auditie waar op zich weinig echt mis mee is. Desondanks op dit moment voor mij een nee.

79: Zoals eerder gezegd op dit moment draait het eigenlijk al om de battles voor mijn team. Deze artiest is niet iets waar ik kans voor zie om daar voor mij hoge ogen te gaan gooien dus ook hier een nee.

80: Een absolute topper voor het laatst bewaard. Heerlijk nummer en een zangeres met een heerlijke stem. Absolute ja van mijn kant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had maar een zin nodig om te weten wie auditie 80 is. Absolute topartiest is dat. Ik had haar zelf bij mijn inzendingen overgeslagen en als te bekend afgedaan, staat ook regelmatig in Nederland op festivals en staat daar verre van onderaan op de poster.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 71:

Gedraaid

Ha, inderdaad een zeer bekend nummer. Heb wel het idee dat het hier een artiest betreft die inderdaad een one-day fly is geweest en een hit heeft gescoord. Sindsdien waarschijnlijk wat meer naar de achtergrond gegaan. Ik ken overigens de naam niet. Echter valt dit voor mij wel in het kader 'genre waar ik normaal niet zo snel naar zou luisteren'. Echter is het wel goed gezongen dus ik durf dit gokje wel te nemen.

Auditie 72:

Niet gedraaid

Ik denk dat dit het meest originele nummer is wat in deze competitie meedoet. Erg leuk voor de afwisseling dat dit is ingestuurd. Al moet ik zeggen dat ik er als coach niet echt iets mee kan. Er zit een leuke beat in en op de zangeres is weinig aan te merken, maar ik zou dit schalen in een stukje 'cultureel erfgoed'. Ik zie ook dat er al twee coaches gedraaid zijn, dus ik ben in ieder geval blij dat dit nogmaals te horen is. Echter is het voor mij een nee.

Auditie 73:

Niet gedraaid

Licht voorbereid door de andere coaches beluister ik de lange intro. Klinkt prima, heeft wel iets weg van The Eagles op instrumentaal gebied. Toch wordt je dan behoorlijk benieuwd naar de zang die erbij zit. Die weet mij niet echt te overtuigen, en hoorde ik daar nou een paard hinniken door de muziek? Zoals wel meerdere edities is het me allemaal iets te slow en dus draai ik niet.

Auditie 74:

Gedraaid

Het is de serie van de lange intro's en dus is het ook hier lang wachten en daarnaast een lange zit. Vaak zie je dan dat een nummer eigenlijk twee verschillende stukken in één is, en dat weet me altijd wel te boeien. Kijken of dat hier ook het geval is. En ja, daar is er weer een, soul! Enorme fan van dit genre en helaas bij eerdere nummers al een aantal keer misgegrepen ten faveure van mijn collega's. De man heeft een lekkere rauwe rand op de stem die mij zeker kan bekoren. Ik miste alleen even het nut van die krijsende baby midden in het nummer. Trouwens, inderdaad, na 4,5 minuut gaan we over op een ander deel van het nummer, met vrouwelijke stem dit maal. Ook daar is niks op aan te merken, en past uitstekend bij het nummer en de rauwe rand van de man. Een zeker ja voor mij.

Auditie 75:

Niet gedraaid

Nog meer soul, jongens wat worden we verwend zeg. Wel weer een heel andere flow in het nummer dan de auditie hiervoor. Echter weet deze act me minder te overtuigen dan de vorige. Het is ietwat recht-toe-recht-aan, hoewel daar niet direct iets mis mee hoeft te zijn. Maar zeker na zo'n sterke act hiervoor moet je van betere huize kunnen komen. 

Auditie 76:

Niet gedraaid

Ik dacht eerst dat er wat mis was met m'n luidspreker, maar blijkbaar bestaan de eerste 40 seconden van dit nummer uit een ijzige stilte. Beetje elektro-rock/elektro-pop achtig. Daar heb ik er al een paar van in m'n team en ik kan nou niet echt stellen dat dit beter is dan wat ik nu heb, dus voor mij een duidelijke nee.

Auditie 77:

Niet gedraaid

Hier is iemand druk mee aan het mixen geweest in ieder geval. Apart is het wel, behoorlijk alternatief als je het mij vraagt. Luisterend naar de zang wordt ik hier nou niet bepaald vrolijk van. Wel erg veel door de neus en dat komt vaak een beetje zeurderig over. Als je dan ook nog met een zeer geproduceerde begeleiding opgescheept zit, maakt dat het er allemaal niet beter op.

Auditie 78:

Gedraaid

Weer een heel ander type nummer. Ik ben erg onder de indruk van het feit dat deze artiest zo zuiver weet te zingen in de hoge toonhoogte. De muzikale begeleiding is iets minder in mijn straatje, daar ben ik eerlijk in. Maar de zang is meer dan voldoende om te draaien en dat wordt naarmate het nummer vordert keer op keer bevestigd, dus een ja.

Auditie 79:

Niet gedraaid

In het kader, een heel andere stem verwachten bij de muzikale begeleiding scoort dit nummer hoge ogen. Weer erg elektronisch van aard en het weet me eigenlijk nimmer te overtuigen. Ik vind het allemaal weinig enerverend en er zit niet echt energie in.

Auditie 80:

Gedraaid

Last, but certainly not least. Ik kan niet op de naam van deze artiest komen, maar ik ken het nummer zeker. De personificatie van een rauwe rand op je stem hebben, waar ik al 80 audities over praat, is hier gevonden. Alles is raak, je gelooft wat deze artiest in de microfoon blaast. Een absolute finale-kandidaat, die natuurlijk absoluut bij Team Fabian moet komen. De keus is misschien makkelijk om voor iemand te gaan die deze artiest beter kent. Maar biedt mij de kans deze artiest beter te leren kennen in deze zangshow, want ik wil hier meer mee te maken hebben :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In sneltreinvaart.

61. Niet gedraaid.

62. Niet gedraaid.

63. Niet gedraaid.

64. Zeer aardig. Bijzondere, hese stem, beheerste compositie. Kan er best naar luisteren, zou een mooie toevoeging zijn. Gedraaid.

65. Niet gedraaid.

66. Niet gedraaid.

67. Niet gedraaid.

68. Niet gedraaid.

69. Deze ken ik. Heb een lichtelijke crush op haar en ze staat zelfs in mijn muziek-app op mijn mobiel! Erg creatief, sferisch, kunstzinnig en esthetisch verantwoord. Deze lieverd doet mijn hart sneller kloppen en mag, moet eigenlijk, bij Team Zeus komen. Anders ga ik een tikkeltje verdrietig zijn. Gedraaid.

70. Vind dit eigenlijk wel verrassend en interessant. Ken deze niet, dus zou graag nog vaker iets van deze artiest horen. Liefst in mijn team. Gedraaid.

71. Niet gedraaid.

72. Niet gedraaid.

73. Wel aardig en lief. Kan ik er best bij hebben. Gedraaid

74. Niet gedraaid.

75. Lekker wel. Muzikaal geheel, moderne donkere, soul-stem. Heb nog niet zoiets in mijn team, zou dan ook de kansen flink vergroten voor deze artiest/band. Zeer welkom. Gedraaid.

76. Niet gedraaid.

77. Niet gedraaid.

78. Mooi wel, zacht en koel. Ik gok Scandinavisch. Interessant. Zou een alleraardigste toevoeging zijn. Gedraaid.

79. Niet gedraaid

80. Twijfels. Zitten goede kanten aan, ook kanten die mij minder bevallen. Niet gedraaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

u0m3suwo44.png

De voorlaatste update van de blind audition's...

Auditie 62 Charl Delamarre van @bas2204 en Auditie 63 Chvrches van @hjs hebben geen enkele coach weten te overtuigen.

Auditie 61 van @bas2204 gaat naar @Grote Ree. Auditie 64 van @Tamara84 heeft de keuze tussen @Zeus @Fabian. en @Grote Ree. Auditie 65 van @ivago mag kiezen tussen @Fabian. en @Jeroen.. Auditie 66 van @Tamara84 gaat naar @Fabian.. Auditie 67 van @Titan kan kiezen tussen @Fabian. en @Grote Ree. Auditie 68 van @ivago gaat naar @Jeroen.. Auditie 69 en 70 van @Laki en @hjs gaan beide naar @Zeus. Auditie 71 van @Satyr heeft de keuze tussen @Fabian. en @Jeroen.. Auditie 72 van @Erwin. mag kiezen tussen @Jeroen. en @Grote Ree. Auditie 73 van @chrisje1993 mag kiezen tussen @Zeus en @Grote Ree. Auditie 74 van @Erwin. mag kiezen tussen @Fabian. en @Grote Ree en tot slot Auditie 75 van @chrisje1993 gaat naar @Zeus.

Zodra @Grote Ree de laatste 5 blind auditions heeft beoordeeld zal daar ook nog een korte update voor komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Grote Ree:
42 minuten geleden zei 007mark:
Jammer dat auditie 63 van hjs het niet gehaald heeft. Vind het persoonlijk ook niet beste nummer van Chvrches trouwens.

Ik kan me hen herinneren van Worldvision. Dat was een prima song vond ik

Ben even gaan graven. Deden mee in editie #21 en eindigden toen onderaan :D Toeval wil dat ik zelf niet eens punten uitdeelde aan die inzending. Jij gaf slechts 3 punten aan Schotland hehe.

Geeft voor mijzelf wel aan dat ik door de jaren heen echt andere muziek ben gaan waarderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben even gaan graven. Deden mee in editie #21 en eindigden toen onderaan [emoji3] Toeval wil dat ik zelf niet eens punten uitdeelde aan die inzending. Jij gaf slechts 3 punten aan Schotland hehe.

Geeft voor mijzelf wel aan dat ik door de jaren heen echt andere muziek ben gaan waarderen.
Haha klopt ja. Maar volgens mij was dat een hele sterke editie. Want ik kan de song me nog zo voor de geest halen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei hjs:

Wist niet dat dat al had deelgenomen aan een wsf hier.

Songkeuze is bepalende factor in dit spel hé.

Je moet op een nummer een artiest beoordelen wat er verder mogelijk is. Zeker als je dat bij 80 moet doen is de keuze voor nummer heel belangrijk. Aan de ene kant wil je niet gelijk het beste nummer inzenden. Ik durf te zeggen als je voor alle 80 een ander nummer instuurt er andere keuzes gemaakt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites