Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AZ Alkmaar

Fantasy

Aanbevolen berichten

Vanmiddag om 14.00 alvast de loting voor de 3e voorronde UCL. Voorloting is al geweest. Gaan één van de volgende ploegen worden:

5 HNK Hajduk Split (CRO)
6 FK Željezničar (BIH) / Neftçi PFK (AZE)
7 FK Sutjeska (MNE) / FC Santa Coloma (AND)
8 Balzan FC (MLT) / FC Neman Grodno (BLR)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei 007mark:

Vanmiddag om 14.00 alvast de loting voor de 3e voorronde UCL. Voorloting is al geweest. Gaan één van de volgende ploegen worden:

5 HNK Hajduk Split (CRO)
6 FK Željezničar (BIH) / Neftçi PFK (AZE)
7 FK Sutjeska (MNE) / FC Santa Coloma (AND)
8 Balzan FC (MLT) / FC Neman Grodno (BLR)

Ik zet m'n glazen bol in op FC Neman Grodno, die Balzan gaan verslaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

AZ heeft Alexandre Penetra officieel gepresenteerd. De 21-jarige verdediger komt over van het Portugese FC Famalicão en gaat in Alkmaar spelen met rugnummer vijf, zo meldt de club via de clubsite.

De afgelopen twee seizoenen eindigde hij tweemaal op plek acht in de Portugese competitie. Voordat hij de overstap maakte naar Famalicão, speelde Penetra in de jeugdopleiding van SL Benfica. "Ik ben heel erg blij om deel uit te gaan maken van AZ", aldus Penetra op de site van zijn nieuwe werkgever. "Het is een belangrijke stap in mijn carrière. Het verhaal van AZ sprak mij erg aan. Ook het feit dat veel jonge spelers kansen krijgen bij AZ maakt deze stap voor mij een weloverwogen besluit."

Bij AZ wordt de verdediger herenigd met Tiago Dantas. De twee speelden samen bij Benfica en zijn ook teamgenoten bij Jong Portugal. "Natuurlijk heb ik contact gehad met Tiago, want we zijn vrienden. We hebben samen gespeeld in de jeugdopleiding en afgelopen zomer op het EK. Het is prettig om een bekende om je heen te hebben als je een nieuw avontuur aangaat."

Ook Max Huiberts, directeur voetbalzaken bij AZ, is blij met de komst van Penetra. "De transfer is uiteindelijk best snel gegaan. Het helpt daarbij altijd dat de speler zelf heel graag naar AZ wilde. Alexandre is een verdediger die op meerdere posities uit de voeten kan. Zowel op beide posities centraal achterin, als rechtervleugelverdediger. Ik zie hem als een Nederlandse verdediger, met het bekende Zuid-Europese temperament. Hij schuwt de duels niet en is sterk in de lucht. Ook is hij voetballend sterk. Buiten het veld is het een stabiele en rustige jongen. Eenmaal in het veld komt het temperament tot uiting. We zijn blij met de toevoeging van een verdediger die op meerdere posities kan spelen."

Leuk, Portugeesjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei 007mark:

Wat is er zo'n beetje betaald eigenlijk? Die Penetra werd ook genoemd door 1908.nl bij Feyenoord, maar die zijn geloof ik voor Beelen gegaan dan.

5 miljoen + 10% dvk inderdaad las ik online ergens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FC Volendam heeft het bod van 1,6 miljoen euro op Xavier Mbuyamba afgewezen. Sampdoria heeft een contract klaarliggen voor de 21-jarige centrumverdediger, maar de clubs komen vooralsnog niet tot overeenstemming over de transfersom.

De opbrengst zou voor Volendam via bonussen nog kunnen oplopen, als Sampdoria erin slaagt met Mbuyamba naar de Serie A te promoveren. De club van de nieuwe trainer Andrea Pirlo degradeerde vorig seizoen naar het tweede niveau.

Voor het geval de clubs niet tot een akkoord komen, heeft Sampdoria nog een andere centrumverdediger in Nederland op het oog. Ook Pantelis Hatzidiakos staat op het lijstje van de Italianen. De Griekse international van AZ heeft in Alkmaar een contract dat volgend jaar afloopt. Hatzidiakos gaf eerder dit jaar al aan open te staan voor een stap naar het buitenland. 'Maar dan moet er iets komen waar we allebei beter van worden', voegde hij daaraan toe. Ook een contractverlenging bij AZ behoort tot de mogelijkheden.

Eerder deze transferzomer toonde AZ overigens ook belangstelling voor Mbuyamba, maar concreet is dat niet geworden. Inmiddels heeft de club de Portugese centrumverdediger Alexandre Penetra van FC Famalicão aangetrokken en tot medio 2028 vastgelegd.

- - - - - - - - - - 

Al moet ik 'm op de fiets gaan brengen. Kom maar door met dat bod :DW: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Fantasy:

FC Volendam heeft het bod van 1,6 miljoen euro op Xavier Mbuyamba afgewezen. Sampdoria heeft een contract klaarliggen voor de 21-jarige centrumverdediger, maar de clubs komen vooralsnog niet tot overeenstemming over de transfersom.

De opbrengst zou voor Volendam via bonussen nog kunnen oplopen, als Sampdoria erin slaagt met Mbuyamba naar de Serie A te promoveren. De club van de nieuwe trainer Andrea Pirlo degradeerde vorig seizoen naar het tweede niveau.

Voor het geval de clubs niet tot een akkoord komen, heeft Sampdoria nog een andere centrumverdediger in Nederland op het oog. Ook Pantelis Hatzidiakos staat op het lijstje van de Italianen. De Griekse international van AZ heeft in Alkmaar een contract dat volgend jaar afloopt. Hatzidiakos gaf eerder dit jaar al aan open te staan voor een stap naar het buitenland. 'Maar dan moet er iets komen waar we allebei beter van worden', voegde hij daaraan toe. Ook een contractverlenging bij AZ behoort tot de mogelijkheden.

Eerder deze transferzomer toonde AZ overigens ook belangstelling voor Mbuyamba, maar concreet is dat niet geworden. Inmiddels heeft de club de Portugese centrumverdediger Alexandre Penetra van FC Famalicão aangetrokken en tot medio 2028 vastgelegd.

- - - - - - - - - - 

Al moet ik 'm op de fiets gaan brengen. Kom maar door met dat bod :DW: 

Zou je u boot pakken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites