Jump to content

AZ Alkmaar

Fantasy

Recommended Posts

Zat gisteren in het stadion maar werd er nou nog niet per sé warm van. Het is weer Dani gonna Dani met het missen van enorme kansen, vaak door een slechte eerste aanname of een verkeerde keuze. Daar heb je eigenlijk alleen wat aan tegen betere tegenstanders, als ie op kracht een hoop kan bijdragen. In dit soort wedstrijden zie ik toch echt liever Mihailovic. Op links hebben we wel een jasje uitgedaan t.o.v. Kerkez-Karlsson hoor. Van Bommel doet het leuk, maar het was gisteren niet echt een aanspeelpunt, meer eentje voor een bal in de diepte. Moller Wolfe kreeg ik bijna een beetje Manolev-vibes van, die heeft geen goede voorzet afgeleverd. Mijnans merk je aan dat ie moet wennen aan z'n nieuwe positie, handelingssnelheid was op sommige momenten nog ff te traag. Pavlidis, Clasie, Bazoer, Sugawara en Hatzidiakos waren prima.

• Like 2

11 uur geleden zei Tim':

Ik heb de eerste helft niet gezien, kan iemand mij vertellen hoe AZ het deed?

Heel slordig op het middenveld. Daardoor kwam AZ eigenlijk niet in een kansrijke positie, maar zorgde het wel een aantal keer voor een gevaarlijke situatie. Ryan keepte goed en zonder Hatzidiakos (zowel verdedigend als aanvallend) had het er nog slechter voorgestaan.

• Like 1

Hoop nog altijd op een Scandinavische en/of Zuid-Amerikaanse centrale verdediger. Want met enkel Bazoer als semi-volwassen optie en Goes en Dekker als talenten voor die positie zie ik het somber in voor komend seizoen; ervan uitgaande dat Hadzidiakos nog vertrekt naar Italië. 

1 uur geleden zei Fantasy:

Hoop nog altijd op een Scandinavische en/of Zuid-Amerikaanse centrale verdediger. Want met enkel Bazoer als semi-volwassen optie en Goes en Dekker als talenten voor die positie zie ik het somber in voor komend seizoen; ervan uitgaande dat Hadzidiakos nog vertrekt naar Italië. 

Wat voor positie speelt die Penetra dan? Dat is toch ook een CV?

25 minuten geleden zei bas huijsmans:

Wat voor positie speelt die Penetra dan? Dat is toch ook een CV?

Correct. Maar nog érg weinig van gezien en om met slechts twee of drie spelers in de selectie te zitten die van nature als CV spelen is ook wat riskant imo

image.png.41094d6b5144816d31ddb53dc98ed44e.png

Wedstrijd van vanavond denk ik maar niet over hebben, maar Pot 1 is natuurlijk wel erg lekker. Denk dat je ook altijd moet overwinteren, want in theorie moet je van alle ploegen in Pot 3 en Pot 4 gewoon 2x winnen. 

Doe maar iets als Maccabi Tel-Aviv, FK Astana en KI Klaksvik ofzo. Paar reiskilometers zal de rest van de Eredivisie namelijk niet slecht uitkomen en dan heeft Ajax ook gewoon 16 of 18 punten in de EL ;)

Slovan Bratislava

Legia Warschauw

Breiðablik

Mooi voor de uitfans en natuurlijk Fantasy. Ik ben een beetje bang voor Klaksvik ;c

Er zijn natuurlijk ook nog steeds lotingen waar AZ het zwaar gaat krijgen Ik bedoel

Aston Villa

Besiktas

FC Nordsjaelland.

Dan zou ik toch wel een beetje zenuwachtig worden.

Dat is wel een goeie speler als ik de stats mag geloven. Achterin wordt de spoeling wel dun hoor. Ook gisteren mistte je weer Clasie op het middenveld. Had wel het gevoel dat in de korte tijd dat Dantas erin kwam, hij die rol wel prima invulde. Maar je moet toch niet denken aan een centrum met Bazoer-Bruno Martins Indi straks :D 

Ik zie nu dit pas ook. Nu is gisteravond nóg beter geworden :D  Maar help, nu spelen we straks met Bazoer - BMI achterin. Beter komen er nog een cv of twee uit de hoge hoed. En Penetra moet even fit worden en blijven dan. @Fabian. weet jij trouwens waarom Dekker zo weinig speelt? Dat is toch in alles een minstens net zo goede cv als Bazoer, die gewoon geen cv is..

36 minuten geleden zei Fantasy:

Ik zie nu dit pas ook. Nu is gisteravond nóg beter geworden :D  Maar help, nu spelen we straks met Bazoer - BMI achterin. Beter komen er nog een cv of twee uit de hoge hoed. En Penetra moet even fit worden en blijven dan. @Fabian. weet jij trouwens waarom Dekker zo weinig speelt? Dat is toch in alles een minstens net zo goede cv als Bazoer, die gewoon geen cv is..

Dekker heeft volgens mij een groot deel van de voorbereiding gemist, dus ik snap opzich wel dat je in deze belangrijke wedstrijden voor spelers kiest die in ieder geval goed op elkaar ingespeeld zijn. Penetra hoop ik wel snel in de basis te zien, maar ik vind het wel goed dat ze die rustig brengen. Begreep dat Goes weer terug is na zijn blessure en komend weekend meedoet bij Jong AZ, dus dat is ook positief nieuws. Ik zie Bazoer idd liever als stand-in van Clasie of Mijnans.

• Like 1