Jump to content

AZ Alkmaar

Fantasy

Recommended Posts

Nee joh. Als jij opgroeit in Almere Centrum, Amsterdam Oost of welke buurt dan ook waar het merendeel van de bewoners in jouw omgeving niet van oorsprong Nederlands is, ga je vanzelf een soortgelijk accent, dialect of hoe je het ook noemen wilt overnemen. Zijn we nu ineens allemaal Arische boomers geworden hier ofzo :cab: 

• Like 3

1 uur geleden zei Fantasy:

Nee joh. Als jij opgroeit in Almere Centrum, Amsterdam Oost of welke buurt dan ook waar het merendeel van de bewoners in jouw omgeving niet van oorsprong Nederlands is, ga je vanzelf een soortgelijk accent, dialect of hoe je het ook noemen wilt overnemen. Zijn we nu ineens allemaal Arische boomers geworden hier ofzo :cab: 

Met je eens hoor, maar volgens mij is deze jongen niet opgegeroeid in die regio, maar in het oosten des lands (wat ook goed te horen is). Even los van het accent: waar ik me meer over verwonder is dat ik niemand hoor over dat KAPSEL. Wat is dat dan :-D

• Like 1

45 minuten geleden zei Beppu:

Dat mannetje is 19 he jongens. Lekker als volwassen gasten met zijn allen over zijn kapsel of accent zeuren:cab:.

Zeuren over z'n kapsel is laag inderdaad (beetje vergelijkbaar over Xavi Simons z'n gezichtsuitdrukking), maar dat accent doet hij toch volledig zelf?

Beetje net zoals dit waar iedereen over valt;

• Like 1

52 minuten geleden zei Kyrill:

Stel je niet zo aan man. Waar maak je je druk om. ;e

Maak me niet druk, mag toch wel iets vinden over iemand zijn accent of niet? Net als dat een ieder ander hier wel eens een mening over iemand anders verkondigt.. Heb het niet over een tukker die Twents praat, of een Groninger die plat praat, of een Fries die een fries accent heeft. Heb het over een volledig Nederlandse jongen die praat alsof hij net 4 jaar in Nederland is en van een iets andere komaf is. Dat een ander zich daar niet aan irriteert is diegene zijn goed recht. Net als dat het mijn goed recht is om me daar wel aan te irriteren. Goeie genade zeg.

Edited by Jotew

15 minuten geleden zei Jotew:

Maak me niet druk, mag toch wel iets vinden over iemand zijn accent of niet? Net als dat een ieder ander hier wel eens een mening over iemand anders verkondigt.. Goeie genade zeg

@Fantasy had het al uitgelegd.....

Alsof een wedstrijd koud maken zo erg is.....

Ben je niks gewend met tieners?  Blijkbaar

Wat nou goeie genade zeg, overdrijf niet zo zeg...

Edited by Kyrill

6 uur geleden zei Jotew:

Maak me niet druk, mag toch wel iets vinden over iemand zijn accent of niet? Net als dat een ieder ander hier wel eens een mening over iemand anders verkondigt.. Heb het niet over een tukker die Twents praat, of een Groninger die plat praat, of een Fries die een fries accent heeft. Heb het over een volledig Nederlandse jongen die praat alsof hij net 4 jaar in Nederland is en van een iets andere komaf is. Dat een ander zich daar niet aan irriteert is diegene zijn goed recht. Net als dat het mijn goed recht is om me daar wel aan te irriteren. Goeie genade zeg.

Waarom is zoals hij praat erger dan jij die Twents praat?

18 minuten geleden zei cimbomcu:

Heb je heel je leven Nederlands gehad op school, ga je vervolgens op z'n manier praten, dat slaat toch nergens op? Bij Mexx Meerdink zal het gezien zijn levensfase meelopen/stoerdoenerij zijn denk ik overigens.

22 minuten geleden zei cimbomcu:

Wie zegt dat hij Twents praat? Ik snap hem wel, hij praat wel wat apart maar ergens ook lekker boeiend.

Knap gedaan van AZ, de jeugd is toch wel er eentje waar alle NL clubs jaloers op kunnen zijn. De vruchten van goed beleid. 

10 uur geleden zei joostmakaay:

Heb je heel je leven Nederlands gehad op school, ga je vervolgens op z'n manier praten, dat slaat toch nergens op? Bij Mexx Meerdink zal het gezien zijn levensfase meelopen/stoerdoenerij zijn denk ik overigens.

Hij is tenminste te verstaan/begrijpen....

Dat kan ik over veel mensen uit die streken , Brabant en Limburg totaal niet zeggen:cab:

Zullen we hier een mooie punt zetten achter de kansloze discussie over het accent van een jeugdspeler?

On-topic: Ajax heeft in het verleden vaker geshopt bij AZ, zouden ze nu ook interesse hebben in Paul Brandenburg? Die doet echt prima zaken met de jeugdopleiding daar. Hopelijk gaat hij nergens anders heen, want ik vind het wel mooi als zo'n stabiele organisatie intact blijft.

Op 25-4-2023 om 09:21 zei Petterson:

Met je eens hoor, maar volgens mij is deze jongen niet opgegeroeid in die regio, maar in het oosten des lands (wat ook goed te horen is). Even los van het accent: waar ik me meer over verwonder is dat ik niemand hoor over dat KAPSEL. Wat is dat dan :-D

Heb je foto van jouw kapsel?