MetalMichael Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 16 minuten geleden zei Socrates: Haha, uit je eigen subjectieve frustratie een ander een neus proberen te zetten. Misschien moet je even zoeken naar het volledige fragment op normale snelheid. Ongetwijfeld subjectieve frustratie. Daarom post ik het ook bewust in dit topic. Maar je kunt toch niet met droge ogen beweren "komt zelf ten val" en pretenderen dat dit een normaal blok is? Zelfs op basis van een ingezoomde slomo. Maar goed, laat maar zitten verder. Je bent het weer lekker op platitudes aan het gooien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 Zojuist zei MetalMichael: Ongetwijfeld subjectieve frustratie. Daarom post ik het ook bewust in dit topic. Maar je kunt toch niet met droge ogen beweren "komt zelf ten val" en pretenderen dat dit een normaal blok is? Zelfs op basis van een ingezoomde slomo. Maar goed, laat maar zitten verder. Je bent het weer lekker op platitudes aan het gooien. Zo ken ik je weer, ja. Zelf het persoonlijke denkraam van de ander zonder enige aanleiding in twijfel trekken en dan weer de 'maar goed, laat maar zitten, je doet weer X'-kaart trekken als de ander je weerspreekt. Doe je vrijwel altijd. En dan ook echt over platitudes gaan spreken terwijl je zelf de stereotype gefrustreerde supporter die louter spreekt over randzaken uithangt in meerdere topics. Stel je niet aan, ergens kan je wel beter. En nogmaals, je oordeelt zonder de benodigde context te zien. Het was gewoon Dessers die na meerdere voorvallen waaruit hij als de verliezer kwam boos was en Martinez nog even een tikkie wou komen brengen. Het was amper een voetbalsituatie. Maar prima, lekker witheet worden obv op Twitter geknipte beeldfragmentjes. Dat vind ik nou jammer. Ajax-fans die altijd maar denken dat traag combinatievoetbal de enige legitieme manier van voetballen is die er bestaat en Feyenoord-fans die altijd klagen over de arbitrage en denken dat de hele wereld voor het grote kwaad Ajax is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 Weet niet wat je nu met deze post wil? De aanleiding is dat je helemaal niets mis vind met het "blok". Dus niet zonder enige aanleiding. Het laat maar slaat op opmerkingen als subjectieve frustratie en simpele supporter. Over spreken over randzaken gesproken. Verder vind ik het "witheet worden" en die laatste alinea lekker overdreven en generaliserend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 1 minuut geleden zei MetalMichael: De aanleiding is dat je helemaal niets mis vind met het "blok". Jij hebt een monopolie op de waarheid? Je baseert je op een slomo van 3 seconde zonder de daarvoor nogal relevante beelden te zien (vergeldingsactie-poging Dessers), die ik wel op mijn netvlies heb staan. Dus nee, ik vind dat niet echt een legitieme aanleiding. 5 minuten geleden zei MetalMichael: Het laat maar slaat op opmerkingen als subjectieve frustratie en simpele supporter. Klopt, je probeerde mij een neus te zetten door mijn neutraliteit in twijfel te trekken terwijl je zelf nogal gefrustreerd overkomt en je lezing van het moment waar het over gaat in mijn ogen gewoon te simplistisch is. Simpele supporter en geen scheids gaat ook nog steeds over de lezing dat iets een 'pingel' is obv gebrekkig beeldmateriaal. 8 minuten geleden zei MetalMichael: Over spreken over randzaken gesproken. Ik vind jullie aanvliegpunt niet erg objectief overkomen en tevens beperkt als het gaat om het juist beoordelen van een wedstrijdsituatie. Dat is geen randzaak, dat is gerelateerd aan waar de discussie over gaat. 10 minuten geleden zei MetalMichael: Verder vind ik het "witheet worden" en die laatste alinea lekker overdreven en generaliserend. Generaliserend, tja, dat is iets al snel, hè. Laat ik dan zeggen dat het is wat ik op Twitter en in dit topic zie. Altijd maar praten over de arbitrage. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 42 minuten geleden zei Socrates: Maar goed, sowieso allergisch voor arbitrale discussies door teleurgestelde supporters na een wedstrijd. Succes met krabben dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 (bewerkt) 11 minuten geleden zei Socrates: Jij hebt een monopolie op de waarheid? Net zo min als jij. 11 minuten geleden zei Socrates: Klopt, je probeerde mij een neus te zetten door mijn neutraliteit in twijfel te trekken terwijl je zelf nogal gefrustreerd overkomt en je lezing van het moment waar het over gaat in mijn ogen gewoon te simplistisch is. Nee, gaat me erom dat je het helemaal niks vindt. Dat vind ik nogal bijzonder. Ongetwijfeld door mijn subjectiviteit. Iemand een neus proberen te zetten kende ik overigens nog niet als uitdrukking. In het licht van de klassieker bracht het wel een glimlach om de lippen. 11 minuten geleden zei Socrates: Generaliserend, tja, dat is iets al snel, hè. Laat ik dan zeggen dat het is wat ik op Twitter en in dit topic zie. Altijd maar praten over de arbitrage. Misschien moet je het topic dan eens wat uitgebreider doornemen. Maar goed, laten we het weer over de wedstrijd hebben ipv wie wat aanwrijft etc. Denk dat Slot best blij is met het eerste uur. Verschil in rust zal ongetwijfeld in het laatste half uur ook een factor zijn geweest, naast het opportunisme in het spel van Ajax en het gebrek aan diepte in de selectie bij Feyenoord (Marciano, inbrengen van Hendrix tov Kokcu. Nelson voor het eerst een goede wedstrijd. Dessers laten zien waarom de optie van €4 miljoen niet gelicht hoeft te worden. Strijdplan van Slot zat goed in elkaar. Net name in het eerste deel van de wedstrijd stond het drukzetten als een huis. Vaak wist Onana niet hoe hij moest gaan opbouwen. 20 maart 2022 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 56 minuten geleden zei 007mark: Ben zelf ook niet objectief, maar vind het ook 2 pingels. In De Kuip waren ze zeker wel gegeven. Die eerste word Linssen gewoon compleet gemist hè. Raakt hem helemaal niet, iets wat Linssen vrijwel direct ook zelf in de gaten heeft getuige zijn reactie. Dus inderdaad, je bent niet objectief. Of je kijkt niet goed. Die met dessers is overigens gewoon een penal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 1 minuut geleden zei MetalMichael: Net zo min als jij. Mooi, dan is het dus geen aanleiding om mijn referentiekader in twijfel te trekken. 2 minuten geleden zei MetalMichael: Nee, gaat me erom dat je het helemaal niks vindt. Dat vind ik nogal bijzonder. Dat mag. Wel jammer dat je kennelijk nog altijd niet het idee kan bevatten dat er vóór het fragment van (in werkelijke snelheid 2 seconde) iets relevants is gebeurd wat je mee zou moeten nemen in je beoordeling van deze situatie. Het lijkt bijna wel alsof je niet zou willen dat het toch wat anders zit dan je in eerste instantie denkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 Je vult wel een hoop in he. Groetjes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 (bewerkt) Zeus, wil je een tyfuseind opsodemieteren uit dit topic? Bij voorbaat dank en de groeten thuis. Linssen-moment geen penalty. Als er al contact is komt dat omdat Linssen zich al laat vallen. Dessers vond ik wel een strafschop, vooral omdat die elleboog er m.i. (te) dicht bij zit. Ik begrijp opzich dat Makkelie het niets vindt, maar de VAR had daar wel in mogen grijpen. Marciano slechtste man van het veld, op de voet gevolgd door Hendrix. Wat een dramatische invalbeurt. Sowieso vond ik het erg droevig dat je na zo'n fantastische eerste helft lekker gaat terugzakken in plaats van door te zetten. Hoe vaak hebben we in de Van Bronckhorst-tijd zo het deksel niet op de neus gekregen? Pedersen brengen ook op de rechtsbuiten om Tagliafico te bespelen, hou op hoor. Geen bal geraakt, niet raar ook, want Pedersen kan helemaal niet zo veel met een bal. 20 maart 2022 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 2 minuten geleden zei MetalMichael: Je vult wel een hoop in he. Groetjes! Ah, daar is je gebruikelijke uitvlucht weer. Maar klopt, je liet retorisch nog weinig ruimte voor jezelf open. Groetjes terug. 15 minuten geleden zei MetalMichael: Iemand een neus proberen te zetten kende ik overigens nog niet als uitdrukking. Toch nog wat opgeleverd dan. Maar misschien is 'ie Vlaams, dat kan ook. Luister te vaak naar Belgisch wielercommentaar waarschijnlijk. 16 minuten geleden zei MetalMichael: In het licht van de klassieker bracht het wel een glimlach om de lippen. Dat vind ik dan weer wat smaakloos en racistisch, maar kennelijk doet een groot supportershart dat met een verder ogenschijnlijk keurige vent. 1 minuut geleden zei PJHoutman: Zeus, wil je een tyfuseind opsodemieteren uit dit topic? Bij voorbaat dank en de groeten thuis. Pardon? Doe eens even normaal. Doe niets anders dan wijzen op wat context, maar het spijt me zeer als dat kruist met je gevoelige onderbuik. Je bent hiermee niet veel beter dan een Rossi waar je altijd zo op neerkijkt, maar prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 Even weer normaal doen alsjeblieft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 13 minuten geleden zei PJHoutman: Zeus, wil je een tyfuseind opsodemieteren uit dit topic? Bij voorbaat dank en de groeten thuis. Linssen-moment geen penalty. Als er al contact is komt dat omdat Linssen zich al laat vallen. Dessers vond ik wel een strafschop, vooral omdat die elleboog er m.i. (te) dicht bij zit. Ik begrijp opzich dat Makkelie het niets vindt, maar de VAR had daar wel in mogen grijpen. Marciano slechtste man van het veld, op de voet gevolgd door Hendrix. Wat een dramatische invalbeurt. Sowieso vond ik het erg droevig dat je na zo'n fantastische eerste helft lekker gaat terugzakken in plaats van door te zetten. Hoe vaak hebben we in de Van Bronckhorst-tijd zo het deksel niet op de neus gekregen? Pedersen brengen ook op de rechtsbuiten om Tagliafico te bespelen, hou op hoor. Geen bal geraakt, niet raar ook, want Pedersen kan helemaal niet zo veel met een bal. Ja her was inderdaad jammer dat Hendrix geen basisplaats had. Wat is die slecht zeg. Feyenoord sowieso heel stuk minder tweede helft. Tactische keuze omlager te gaan staan of kwam dat door Ajax? Ik vind dit beide geen penaltys trouwens. Met Linssen sowieso niet die liet zich al vallen, en ging daarom ook zelf door volgens mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 4 minuten geleden zei timpy00: Ja her was inderdaad jammer dat Hendrix geen basisplaats had. Wat is die slecht zeg. Feyenoord sowieso heel stuk minder tweede helft. Tactische keuze omlager te gaan staan of kwam dat door Ajax? Ik vind dit beide geen penaltys trouwens. Met Linssen sowieso niet die liet zich al vallen, en ging daarom ook zelf door volgens mij. Toornstra zei dat ze in het begin nog wel probeerde om wat druk te zetten. Ook gewoon het initiatief van Ajax dat een ploeg naar achter drukt + de psychologische reactie bij zo'n tussenstand. Kijk uit trouwens, dat laatste kan in dit topic opgevat worden als provoceren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 6 minuten geleden zei timpy00: Ja her was inderdaad jammer dat Hendrix geen basisplaats had. Wat is die slecht zeg. Feyenoord sowieso heel stuk minder tweede helft. Tactische keuze omlager te gaan staan of kwam dat door Ajax? Ik vind dit beide geen penaltys trouwens. Met Linssen sowieso niet die liet zich al vallen, en ging daarom ook zelf door volgens mij. Denk dat het ook met het uitvallen van Toornstra te maken had. Daardoor viel de organisatie in het druk zetten weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 4 minuten geleden zei PJHoutman: Denk dat het ook met het uitvallen van Toornstra te maken had. Daardoor viel de organisatie in het druk zetten weg. Want ondanks dat de keeper natuurlijk wel een aardige stempel heeft gedrukt. Had Feyenoord de tweede helft ook niet heel veel recht op meer imo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 4 minuten geleden zei timpy00: Want ondanks dat de keeper natuurlijk wel een aardige stempel heeft gedrukt. Had Feyenoord de tweede helft ook niet heel veel recht op meer imo. Dat zeker. Slappe hap, individuele fouten en toch ook heel lichtzinnig met die hakjes steeds. Sinisterra tweede helft ook weinig meer goed gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 Slot liet zien dat het een hele goede trainer is, bespeelde dit trage Ajax hoe je Ajax moet bespelen. Helaas was zijn 2de helft wel erg slecht met die dramatische wissels. 3 uur geleden zei MetalMichael: Op het eind nog even heel belangrijk dat Blind de bal tegen Geertruida aanschoot, want die liet Tadic al los voordat Toornstra hem over nam. Die laatste speelt overigens weer eens een waanzinnige partij. Ajax weet zich weinig raad met de druk van Feyenoord bij uitnemen en opbouw. Anthony ook weer in de broekzak bij Malacia, vindt hij niet leuk. Hij had hem beter gewoon bij de 3-2 kunnen dekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 (bewerkt) 35 minuten geleden zei timpy00: Ja her was inderdaad jammer dat Hendrix geen basisplaats had. Wat is die slecht zeg. Feyenoord sowieso heel stuk minder tweede helft. Tactische keuze omlager te gaan staan of kwam dat door Ajax? Verschil in rust zal ongetwijfeld in het laatste half uur ook een factor zijn geweest, naast het opportunisme in het spel van Ajax en het gebrek aan diepte in de selectie bij Feyenoord (Marciano, inbrengen van Hendrix tov Kokcu). Tel daarbij op dat Ajax met Tagliafico een veel dynamischere linksback inbracht en Sinisterra dus veel meer werd gedwongen om mee te verdedigen, waardoor hij (icm vermoeidheid) aanvallend niets meer kon brengen. Uitblijven van de 3-1 door de foute keuze van Dessers speelt mentaal ook wel mee. Hoewel ik op dat moment dacht dat er een overtreding aan het begin van die aanval zat. Denk ook dat het wel een tactische keuze was van Slot om af te jagen, maar als Ajax daar onderuit kwam laag te gaan staan. Dat drukzetten kwam het niet meer van in het laatste halfuur. 35 minuten geleden zei timpy00: Ik vind dit beide geen penaltys trouwens. Met Linssen sowieso niet die liet zich al vallen, en ging daarom ook zelf door volgens mij. In het eerste filmpje vertekent de camerapositie ook het eea, daardoor lijkt het nog in de verte iets. 20 maart 2022 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 "Dessers wou Martinez uit frustratie een duw geven." Ik herhaal het nog maar eens, zodat iedereen weet wat er in dit topic gezegd werd over deze situatie. Dessers, die ongeveer vijf meter uit de andere richting komt lopen en achter Blind jaagt 'wou Martinez uit frustratie een duw geven'. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 zat jammer genoeg niet op volle snelheid in de samenvatting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 9 minuten geleden zei PJHoutman: "Dessers wou Martinez uit frustratie een duw geven." Ik herhaal het nog maar eens, zodat iedereen weet wat er in dit topic gezegd werd over deze situatie. Dessers, die ongeveer vijf meter uit de andere richting komt lopen en achter Blind jaagt 'wou Martinez uit frustratie een duw geven'. Ik zag ook gewoon vanuit stadion dat Dessers meer met Martinez bezig was dan met de bal dat moment. Hij had alleen de reactie van Martinez niet verwacht. Zie je dan niet in je eigen beeld dat Dessers alleen maar oog heeft voor Martinez en dat hij zijn beide handen schrap zet om een flinke duw te geven? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 Begrijpelijk dat de VAR daar niet ingrijpt, ook begrijpelijk als er meteen een penalty was gegeven. Is een beetje een grijs gebied dit. Je mag een speler niet belemmeren in zijn loop als de bal niet binnen speelbereik is. Is de bal hier binnen speelbereik? Ja; niks aan de hand. Nee; pingel. Elleboog is niet echt een ding. Overigens probeert hij een schouderduw te geven, zo naar het lijkt, maar Dessers houdt een klein beetje in dus mist ‘ie ‘m. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 En dan nog steeds hetzelfde fragmentje gebruiken ook. Triest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 Zojuist zei cimbomcu: Ik zag ook gewoon vanuit stadion dat Dessers meer met Martinez bezig was dan met de bal dat moment. Hij had alleen de reactie van Martinez niet verwacht. Zie je dan niet in je eigen beeld dat Dessers alleen maar oog heeft voor Martinez en dat hij zijn beide handen schrap zet om een flinke duw te geven? Je bedoelt: hij wil de beuk van Martinez dempen? Logische reactie die handen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten