Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Arezo:

Maar wat is het alternatief? Die gek van PSV? Of Krul? Die niet in de filosofie van Louis past. Tuurlijk is het dom. Tuurlijk moet ie wegblijven. Maar hij is gewoon de beste keeper van Nederland op dit moment.

Jup, maar je geeft nu een argument om hem te "passeren". Al denk ik dat van Gaal en Hoek daar prima doorheen kunnen kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou Bijlow überhaupt die basisplek krijgen? Hij zal vast wel goed zijn (ik kijk niet zo vaak Feyenoord), maar er wordt hier wel erg makkelijk daarover gedacht. Om even het vergelijk met Drommel te maken, die heeft de afgelopen seizoenen meer gekeept, nu CL-ervaring en minder blessuregevoelig. Ik zie niet in waarom Van Gaal niet voor hem zou kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rogier.:

Waarom zou Bijlow überhaupt die basisplek krijgen? Hij zal vast wel goed zijn (ik kijk niet zo vaak Feyenoord), maar er wordt hier wel erg makkelijk daarover gedacht. Om even het vergelijk met Drommel te maken, die heeft de afgelopen seizoenen meer gekeept, nu CL-ervaring en minder blessuregevoelig. Ik zie niet in waarom Van Gaal niet voor hem zou kiezen.

Wat heeft blessuregevoeligheid er mee te maken? Van Gaal heeft aangegeven dat er direct gepresteerd moet worden, dus hij gaat voor fitness en vorm. Je kunt qua vorm echt niet om hem heen op het moment en hij is topfit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, trots op de jongens hoor. Moest na mijn training even met mijn ogen knipperen toen ik mijn mobiel aanzette en 5-0 zag staan :D Kreeg ook allemal appjes, zoals 'Dat Colombiaantje kan wel ballen, he' etc. Zometeen even genieten van de samenvatting.

Berghuis met zijn pleurismuil op half 11 trouwens nog geen seconde gemist dit seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei cimbomcu:

Denk eerder dat je met Berghuis nog beter was geweest.

Denk oprecht dat hij niet in het voetbal van Slot had gepast / meegekund. Er wordt van de buitenspelers veel verdedigende arbeid en loopacties in de diepte verwacht, dat is diametraal tegengesteld aan hoe Berghuis de afgelopen jaren bij Feyenoord speelde. Daarnaast was hij erg bepalend in zowel de sfeer als het spel. Té bepalend, zoals ik vorig jaar al betoogd heb. Het vertrek van Berghuis is voor de groep denk ik ook een soort opluchting geweest, zie de reacties toen hij de groepschat verliet. Hoe groot dat effect is in de positiviteit van nu is natuurlijk niet te zeggen. Denk alleen niet dat, gezien de dominante positie die Berghuis bij Feyenoord in alle opzichten had, je kunt stellen dat het met Berghuis nog beter was geweest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei MetalMichael:

Denk oprecht dat hij niet in het voetbal van Slot had gepast / meegekund. Er wordt van de buitenspelers veel verdedigende arbeid en loopacties in de diepte verwacht, dat is diametraal tegengesteld aan hoe Berghuis de afgelopen jaren bij Feyenoord speelde. Daarnaast was hij erg bepalend in zowel de sfeer als het spel. Té bepalend, zoals ik vorig jaar al betoogd heb. Het vertrek van Berghuis is voor de groep denk ik ook een soort opluchting geweest, zie de reacties toen hij de groepschat verliet. Hoe groot dat effect is in de positiviteit van nu is natuurlijk niet te zeggen. Denk alleen niet dat, gezien de dominante positie die Berghuis bij Feyenoord in alle opzichten had, je kunt stellen dat het met Berghuis nog beter was geweest. 

Ik denk niet dat Berghuis dat niet kan, dat zal hij onder Ten Hag ook moeten. Je tweede punt is wel valide natuurlijk. Soms is het tijd om te gaan, en dat was bij Berghuis zeker het geval.

Overigens bleek achteraf dat de meer ervaren spelers het wisten van de groepschat, dus dat waren niet echt serieuze reacties ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was inderdaad gewoon tijd om te moven voor Berghuis, het is alleen beetje jammer dat dat naar de aartsrivaal is maar a la. Feyenoord heeft in de vorm van Alireza gewoon een uitstekende vervanger gehaald, de manier hoe hij (terwijl die dus nog niet eens helemaal 100% fit is) achter zijn tegenstander aan stormt is bewonderingswaardig en de manier waarop die zichzelf manifesteert binnen de groep is gewoon heel fijn. Zijn goals laten ook wel een glimp van zijn klasse zien hoor :< De manier waarop hij ze snoeihard binnen jankt is genieten hoor. Het ziet er soms een beetje beholpen uit maar hoe verder we komen hoe minder dat zal worden. Ook mooi om te zien dat er altijd getwijfeld word aan Jens, maar hij toch altijd weer komt bovendrijven. Jensie heeft gewoon concurrentie nodig en met de komst van Aursnes is hij ook beter gaan renderen. Op en top professional en een genot om naar te luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Rogier.:

Ik denk niet dat Berghuis dat niet kan, dat zal hij onder Ten Hag ook moeten. Je tweede punt is wel valide natuurlijk. Soms is het tijd om te gaan, en dat was bij Berghuis zeker het geval.

Maar dat gaat ten koste van zijn dominantie in het aanvalsspel. Heb een aantal wedstrijden van Ajax (deels) gezien in de voorbereiding en nu in de ED, maar je ziet hem bijna bewust onderdanig, zowel in zijn spel als in zijn gedrag. Ben benieuwd hoe hij dat volhoudt. Hij is (vindt zich) niet meer veruit de beste, dat speelt zeker ook mee. Daarnaast is er bij Ajax natuurlijk niet voor niets de roep om een ander type aanvaller, eentje met diepte zonder bal. Dat is natuurlijk niet omdat Berghuis daar zo in uitblinkt. Je zou haast zeggen dat ze de verkeerde Feyenoord buitenspeler hebben aangetrokken. ;c

34 minuten geleden zei Rogier.:

Overigens bleek achteraf dat de meer ervaren spelers het wisten van de groepschat, dus dat waren niet echt serieuze reacties ;) 

Ah, geen idee van verder.

6 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

. Jensie heeft gewoon concurrentie nodig en met de komst van Aursnes is hij ook beter gaan renderen. 

Dat geldt voor iedere speler denk ik. Snap derhalve dat ze nog opzoek zijn naar een buitenspeler/spits. Achterin heb je straks Geertruida en Hendriks (bij NAC en invalbeurten in de voorbereiding wel van overtuigd geraakt) die voor de concurrentie/back-up zorgen, op het middenveld Aursnes die je opties geeft. Alleen in de aanval heb je niet echt iemand die het op kan vangen. Heb je een spits van een degelijk niveau, dan kan Linssen met hem en de Sini "concurreren". Hoewel Linssen wel zorgt dat het voorin erg onvoorspelbaar is en Til goed tot zijn recht komt. Als buitenspeler kom je dan uit bij Balde, daar heb ik nog geen goed genoeg beeld bij om te zeggen of hij echt kort achter de basis aan kan zitten. Zijn snelheid en drive passen dan weer goed in het Slotvoetbal.

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Rogier.:

Hij krijgt hem niet, hij verdient hem. Hij is op dit moment de meest complete keeper van Nederland. Veel beter dan Drommel. Bijlow wordt wereldtop. Is dat nu nog niet. Maar er is gewoon geen serieuze concurrentie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei MetalMichael:

Dat geldt voor iedere speler denk ik. Snap derhalve dat ze nog opzoek zijn naar een buitenspeler/spits. Achterin heb je straks Geertruida en Hendriks (bij NAC en invalbeurten in de voorbereiding wel van overtuigd geraakt) die voor de concurrentie/back-up zorgen, op het middenveld Aursnes die je opties geeft. Alleen in de aanval heb je niet echt iemand die het op kan vangen. Heb je een spits van een degelijk niveau, dan kan Linssen met hem en de Sini "concurreren". Hoewel Linssen wel zorgt dat het voorin erg onvoorspelbaar is en Til goed tot zijn recht komt. Als buitenspeler kom je dan uit bij Balde, daar heb ik nog geen goed genoeg beeld bij om te zeggen of hij echt kort achter de basis aan kan zitten. Zijn snelheid en drive passen dan weer goed in het Slotvoetbal.

Natuurlijk, dat ben ik met je eens hoor maar bij Toornstra is dat echt een terugkomend ding. Als hij geen concurrentie heeft/voelt is hij echt vele malen zwakker dan als er wel voldoende concurrentie is. Achterin is, als Geertje weer terug is, inderdaad genoeg concurrentie. Wel ben ik van mening dat je Geertje alleen weer echt erbij moet halen als die verlengd heeft. Met die enge zaakwaarnemer van m moeten we het nog maar zien. Voorin is inderdaad de achilleshiel, je hebt op de spits positie eigenlijk niemand die de echte spits is, Bozenik moet je gewoon verkopen/verhuren. Het heilige vuur is bij hem namelijk ook wel gedoofd na al die persoonlijke tegenslagen. Bannis ben ik dan weer wel van onder de indruk gehaald, maar die moet je lekker zijn minuutjes bij -21 laten maken + wat invalbeurten bij 1. Linssen is voor nu de perfecte spits maar snap de wens voor een echte spits wel. Het niveau van de tegenstanders is natuurlijk ook weer niet zo hoog geweest en ondanks dat die zo ontiegelijk veel werk verzet maakt die zijn kansen niet altijd even goed af zeg maar. ;c Baldé kan wel eens een revelatie gaan worden hoor. Voor wat ik van hem heb gezien ben ik echt zwaar onder de indruk. Er moet nog wel aan wat zaken gewerkt worden maar wat een snelheid en diepgang brengt deze man. Het zegt natuurlijk ook wel genoeg dat Dickie hem wel voor de leeuwen durfde te gooien vorig seizoen. Dan moet je als jeugdspeler wel echt echt echt heel goed zijn hoor. ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites