Regis Geplaatst 4 december 2020 Share Geplaatst 4 december 2020 Arne Slot op weg naar Feyenoord lees is? Bijzonder wel. Van rustige stabiele club naar een slangenkuil zonder geld, perspectief. Ook zijn voetbal past totaal niet in Rotterdam met de huidige groep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 4 december 2020 Share Geplaatst 4 december 2020 Mooi. Weer een jaartje Stam-light. Je zou bijna denken dat ze bij Feyenoord nooit iets leren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 4 december 2020 Share Geplaatst 4 december 2020 Zie ik inderdaad ook niet zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 4 december 2020 Share Geplaatst 4 december 2020 Is slechts een gerucht. Zou wel inderdaad een bijzondere match zijn. Vanuit zowel Feyenoord als Slot. Weet alleen niet wat wel de juiste stap zou zijn op dit moment, heb er wel vertrouwen in dat Arnesen het beetje bij beetje verder op kan bouwen als Senesi en Berghuis verkocht zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 4 december 2020 Share Geplaatst 4 december 2020 Waarom zou je dat als Slot zijnde uberhaupt overwegen? No Pun intended richting de Feyenoord fans, maar het ziet er voor AZ toch een stuk rooskleuriger uit dan bij Feyenoord qua potentie van spelers en kapitaal wat op het veld staat? Plus bij AZ "moet" je niet, bij Feyenoord staat die druk er zeker bij een groep supporters altijd op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 4 december 2020 Share Geplaatst 4 december 2020 Stap achteruit vanuit Slots oogpunt en voor Feyenoord een trainer die totaal niet past bij het materiaal. Nieuw Stam-scenario. Klinkt als een slechte en onrealistische combinatie. Fräser lijkt mij wel een redelijke match. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 4 december 2020 Share Geplaatst 4 december 2020 (bewerkt) Da's niet zo moeilijk hoor. Even een aantal zaken waarom Slot Feyenoord boven AZ zou kunnen kiezen: Feyenoord is een traditionele topclub. Mocht je een stap naar het buitenland willen maken als trainer, dan spreken prestaties met Feyenoord meer aan. Helemaal om het presteren onder druk en met verwachtingen. Daarnaast is zowel Feyenoord als AZ een rebuilding job volgend seizoen. Zowel bij Feyenoord als AZ gaan de beste spelers weg. Bij AZ zullen de huidige prestaties altijd meegenomen worden in de beoordeling van Slot. Arnesen heeft al laten zien dat hij gaat voor het creëren van waarde op het veld. Als straks Senesi en Berghuis weg zijn, is er best een potje om wat spelers te halen. Ik neem aan dat Arnesen ook voorsorteert op een ander type spel, getuige de spelers die hij heeft gehaald. En het feit dat hij in de transferperiode Advocaat min of meer passeerde tov de lange termijn. @ZeusFraser gaat niet naar Feyenoord zolang Brard er zit. Gelukkig, zou ik eraan toevoegen. Vind het wel een ballenmove van Feyenoord overigens, om voor Slot te gaan. Was ook geen naam die rondging, dus ook dat hebben ze keurig binnenskamers weten te houden tot nu. We gaan afwachten wie het wordt. 4 december 2020 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 4 december 2020 Share Geplaatst 4 december 2020 Een 'rebuilding job' is een stuk makkelijker bij een club met constant doorstromend talent en een puike scouting die met regelmatig groeibriljantjes aflevert. Daarnaast past de trainer Slot met zijn voetbalfilosofie meer bij het materiaal van AZ dan bij dat van Feyenoord. Ik zie Slot meer presteren bij AZ dan bij Feyenoord, dus wat dat betreft zou het een potentiële stap omlaag zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 4 december 2020 Share Geplaatst 4 december 2020 2 uur geleden zei Rogier.: heb er wel vertrouwen in dat Arnesen het beetje bij beetje verder op kan bouwen als Senesi en Berghuis verkocht zijn. 1 uur geleden zei MetalMichael: Arnesen heeft al laten zien dat hij gaat voor het creëren van waarde op het veld. Als straks Senesi en Berghuis weg zijn, is er best een potje om wat spelers te halen. Volgens mij gaat dit (zoals altijd bij Feyenoord) enorm tegenvallen. Berghuis mag namelijk weg voor minder dan 10 miljoen, terwijl bij Senesi er ook een flinke constructie achter zit. Zowel de zaakwaarnemer als de vorige club krijgen een behoorlijk deel van de transfersom. Zou mij dus niets verbazen als we het dan weer moeten doen met transfervrije spelers. Verbeteren van de jeugdopleiding zou komende jaren belangrijkste moeten zijn. Steevast een aantal spelers per jaar kunnen laten doorstromen is van groot belang om geen hoge transfersommen te hoeven betalen. Enkel wanneer het echt een keer nodig is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 4 december 2020 Share Geplaatst 4 december 2020 (bewerkt) 47 minuten geleden zei Zeus: Een 'rebuilding job' is een stuk makkelijker bij een club met constant doorstromend talent en een puike scouting die met regelmatig groeibriljantjes aflevert. Daarnaast past de trainer Slot met zijn voetbalfilosofie meer bij het materiaal van AZ dan bij dat van Feyenoord. Ik zie Slot meer presteren bij AZ dan bij Feyenoord, dus wat dat betreft zou het een potentiële stap omlaag zijn. Snap dat het trackrecord voor Arnesen en De Cler/Timmer nog meetelt, maar vind spelers als Sinisterra en Senesi toch best voltreffers. Bovendien; laten we wel even aantekenen dat het bij AZ iets makkelijker is dan bij Feyenoord. Om het hele moeten/mogen verhaal van Elsjorro. Materiaal is aan verandering onderhevig, zeker als bepalende spelers weggaan en je op andere gebieden doorselecteert. Vind niet dat je dat nu 1 op 1 kan vergelijken. Los daarvan denk ik dat er bij Feyenoord afgezien van het centrale duo, genoeg spelers zijn die de speelstijl aan (moeten) kunnen. Als hij bij AZ blijft, dan zal het naar verwachting minder gaan dan nu, gezien de te verwachten vertrekken. De vraag is of hij dat zelf ziet zitten en of het bestuur van AZ dat ook kan accepteren. Bestuur van AZ is daar wel redelijk in verwacht ik. 12 minuten geleden zei 007mark: Volgens mij gaat dit (zoals altijd bij Feyenoord) enorm tegenvallen. Berghuis mag namelijk weg voor minder dan 10 miljoen, terwijl bij Senesi er ook een flinke constructie achter zit. Zowel de zaakwaarnemer als de vorige club krijgen een behoorlijk deel van de transfersom. Zou mij dus niets verbazen als we het dan weer moeten doen met transfervrije spelers. Verbeteren van de jeugdopleiding zou komende jaren belangrijkste moeten zijn. Steevast een aantal spelers per jaar kunnen laten doorstromen is van groot belang om geen hoge transfersommen te hoeven betalen. Enkel wanneer het echt een keer nodig is. 8 miljoen voor Berghuis en (uit m'n hoofd) ongeveer 70% van Senesi. Daar moet echt wel een potje van 25 miljoen uit te halen zijn, waarmee je de selectie op bepalende posities kunt versterken. Sterker nog, ik denk dat ze, als ze de kans krijgen, Haps ook nog verkopen. Ik verwacht daarnaast dat ze inmiddels wel een flinke lijst centrumverdedigers hebben bekeken en Botteghin niet nog een jaar blijft, wat een aardige hap salaris scheelt. Jeugd en de doorstroom wordt onder Arnesen weer meer op ingezet. Daarnaast komen er ook wel een paar prima talentjes aan. De vraag is natuurlijk altijd of ze de overstap redden, zeker zonder KKD elftal. Maar goed, ook daar wordt aan gewerkt. 4 december 2020 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 5 december 2020 Share Geplaatst 5 december 2020 Pfoe. Slot dus nieuwe trainer, nu ontslagen bij AZ, waarschijnlijk vanwege deze ontwikkelingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 5 december 2020 Share Geplaatst 5 december 2020 Wat een aanfluiting. Om ziek van te worden godverdomme. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 5 december 2020 Share Geplaatst 5 december 2020 (bewerkt) Voor iedereen die nu roept dat AZ een beter elftal heeft ben ik wel benieuwd naar een gecombineerd elftal tussen Feyenoord en AZ. Mijn persoonlijke opstelling (als iedereen fit is) zou dit zijn: Bijlow; Svensson, Spajic, Senesi, Haps; Koopmeiners, Fer, Toornstra; Berghuis, Boadu, Sinisterra. Drie AZ’ers tegenover acht Feyenoorders. Daarbij kun je m.i. nog twijfelen tussen Haps en Wijndal (al lijkt een altijd fitte Haps mij overduidelijk beter) en misschien ook tussen Bijlow em Bizot. De rest lijken me allemaal vrij duidelijke keuzes. AZ staat er m.i. veel slechter op dan iedereen denkt. Weinig kwaliteit in de selectie en een matige jeugdlichting onderweg. 5 december 2020 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 5 december 2020 Share Geplaatst 5 december 2020 (bewerkt) Het feit dat je Midtsjø niet noemt zegt al voldoende denk ik. Bijlow; Svensson, Spajic, Senesi, Haps Wijndal; Koopmeiners, Fer Midtsjø, Toornstra De Wit; Berghuis, Boadu, Sinisterra/Stengs Kom hier uit op 5-5 en 1 onbeslist. 5 december 2020 bewerkt door neva Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 5 december 2020 Share Geplaatst 5 december 2020 Fer is de beste centrale middenvelder van de Eredivisie - misschien nu Klaassen. Dus er bestaat voor mij geen twijfel dat hij boven Midtsjø staat. De Wit vind ik persoonlijk niets aan en heb meer met het type speler dat Toornstra is, maar daar zou je eventueel nog over kunnen discussiëren, ja. Haps is overduidelijk beter dan Wijndal, Wijndal is een hype die we over twee jaar nergens meer terug zien. Daar mag je me op quoten. Stengs/Sinisterra wil ik nog wel zien, ben zéér onder de indruk van Sinisterra (waarbij ik wel moet zeggen dat die pas een half jaar écht goed heeft gespeeld) en vind Stengs na een goede start het laatste jaar eigenlijk vrij mat. Blessures helpen daarin ook niet mee. Denk wel dat de top van Sini hoger ligt dan die van Stengs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 5 december 2020 Share Geplaatst 5 december 2020 Fer Echt veruit het beste voorbeeld van de middelmaat van Feyenoord. Gaat natuurlijk wel om meer dan alleen puur de selectie. Ook de visie van Slot komt niet bepaald overeen met Feyenoord en zeker niet als je kijkt wat Feyenoord dan tot zijn beschikking heeft. Los van de discussie wie er beter materiaal heeft, want zo zwart-wit is dat ook allemaal niet-. De organisatie bij AZ staat als een huis, scouting is op orde, duidelijke visie in de opleiding. Dat ontbreekt allemaal bij Feyenoord. Die Karlsson heeft AZ voor iets van 2,5 miljoen opgehaald uit Zweden. Zo'n jongen zou Feyenoord natuurlijk makkelijk moeten kunnen ophalen en die kan daar ook echt wel mee. Maar ze kiezen in de Kuip nog altijd liever voor Bryan Linssen en Diemersjes van deze wereld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 5 december 2020 Share Geplaatst 5 december 2020 Die laatste zin laat wel zien hoe goed je je in de transfers van Feyenoord en het verhaal daarachter verdiept hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 5 december 2020 Share Geplaatst 5 december 2020 38 minuten geleden zei PJHoutman: Fer is de beste centrale middenvelder van de Eredivisie - misschien nu Klaassen. Dus er bestaat voor mij geen twijfel dat hij boven Midtsjø staat. De Wit vind ik persoonlijk niets aan en heb meer met het type speler dat Toornstra is, maar daar zou je eventueel nog over kunnen discussiëren, ja. Haps is overduidelijk beter dan Wijndal, Wijndal is een hype die we over twee jaar nergens meer terug zien. Daar mag je me op quoten. Stengs/Sinisterra wil ik nog wel zien, ben zéér onder de indruk van Sinisterra (waarbij ik wel moet zeggen dat die pas een half jaar écht goed heeft gespeeld) en vind Stengs na een goede start het laatste jaar eigenlijk vrij mat. Blessures helpen daarin ook niet mee. Denk wel dat de top van Sini hoger ligt dan die van Stengs. Je zou denken dat je na die domme vormer opmerking wel geleerd zou hebben. Niet dus. Fer de beste middenvelder van de eredivisie en Haps überhaupt boven welke linksback in de eredivisie verkiezen. Dat is zo slecht dat het goed is. Verder maar niet op in gaan, je kunt je bril niet kwijt. @MetalMichael traditionele topclub is in principe het enige argument wat je zou kunnen aanvoeren. Feyenoord schrijft dieprode cijfers, dus een groot potje voor aankopen zal er niet echt zijn. AZ daarentegen heeft met koopmeiners, boadu, Stengs, midsjo, wijndal zo 60/70 mil in handen. Ik denk dat de toekomst ( op korte termijn) er voor AZ een stuk rooskleuriger uit ziet dan Feyenoord. In dat opzicht vind ik het een rare move. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 5 december 2020 Share Geplaatst 5 december 2020 4 minuten geleden zei Elsjorro1990: Je zou denken dat je na die domme vormer opmerking wel geleerd zou hebben. Niet dus. Fer de beste middenvelder van de eredivisie en Haps überhaupt boven welke linksback in de eredivisie verkiezen. Dat is zo slecht dat het goed is. Verder maar niet op in gaan, je kunt je bril niet kwijt. Diezelfde Vormer die al zes jaar het boegbeeld van de beste ploeg in België is bedoel je? Als er nou een situatie is waarin ik het achteraf bij het juiste eind heb gehad, dan is het wel in de situatie Vormer-Vilhena. @Regis Met het feit dat Slot niet bij Feyenoord past ben ik het dan weer wél volledig eens. Beetje hetzelfde verhaal als met Fred Rutten. Redelijke trainer met visie, maar (vermoedelijk) absoluut geen goede combinatie met Feyenoord. Veel te weinig creativiteit in de selectie om zijn type voetbal te kunnen spelen en ook niet veel ruimte om spelers aan te trekken die dat wel gaan kunnen. Tenzij Senesi vertrekt, maar dan moet je waarschijnlijk weer minstens 2 CVs erbij halen ivm vertrek Botteghin. Pak er een spits en buitenspeler bij en dan ben je alweer door je potje heen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 5 december 2020 Share Geplaatst 5 december 2020 5 minuten geleden zei PJHoutman: Diezelfde Vormer die al zes jaar het boegbeeld van de beste ploeg in België is bedoel je? Als er nou een situatie is waarin ik het achteraf bij het juiste eind heb gehad, dan is het wel in de situatie Vormer-Vilhena. @Regis Met het feit dat Slot niet bij Feyenoord past ben ik het dan weer wél volledig eens. Beetje hetzelfde verhaal als met Fred Rutten. Redelijke trainer met visie, maar (vermoedelijk) absoluut geen goede combinatie met Feyenoord. Veel te weinig creativiteit in de selectie om zijn type voetbal te kunnen spelen en ook niet veel ruimte om spelers aan te trekken die dat wel gaan kunnen. Tenzij Senesi vertrekt, maar dan moet je waarschijnlijk weer minstens 2 CVs erbij halen ivm vertrek Botteghin. Pak er een spits en buitenspeler bij en dan ben je alweer door je potje heen. Ja sterk punt man. Boegbeeld van de beste club van België is op zich al schromelijk overdreven, dat je dan oprecht denkt dat je het " bij het rechte eind had" is echt om te gieren. Dit is nog slechter dan Fer de beste middenvelder van de eredivisie noemen en Haps en sinisterra boven Stengs en wijndal noemen. Dan ben je niet helemaal lekker hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 5 december 2020 Share Geplaatst 5 december 2020 Ruud Vormer is net als De Roon, Hateboer etc een voorbeeld van een speler die uitstekend kan renderen binnen een bepaalde speelstijl, maar bij een andere club faalt en dat het voetbal niet zo simpel is zoals we er vaak wel over praten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 5 december 2020 Share Geplaatst 5 december 2020 Mwah, er zit ook wel een verschil in de Nederlandse en Belgische competitie. In Nederland vraagt men meer op het gebied van techniek, in België telt tactische discipline meer. Vormer kan aardig passen, zich als controleur redelijk positioneren en heeft een goede trap. Bij Ajax zou hij niet opvallen en niet tot nauwelijks spelen, in België is het prima. Noa Lang valt nu in België ook al direct op door zijn voetballend vermogen, terwijl hij in Nederland één van de velen was. Wat al die vergelijkingen betreft: hartstikke leuk om spelers individueel te vergelijken, maar uiteindelijk is het belangrijker hoe complementair bepaalde spelers aan elkaar zijn én hoe zij geacht worden te spelen. Dat maakt het middenveld van AZ bijvoorbeeld een stuk gebalanceerder en vaak 'beter' dan dat van Feyenoord. Voorin is het hartstikke leuk dat Feyenoord Berghuis heeft, maar als die geen klik met Jorgensen heeft en er geen diepgaande linksbuiten is waar hij ballen op kan spelen, is het ook maar zo-zo. Terwijl bij AZ je voetballend vermogen én diepgang hebt met spelers als Stengs, Karlsson, Boadu, Gudmundsson en nu ook een Aboukhlal. Feyenoord heeft individueel een paar goede spelers, maar als ik naar het collectief kijk, vind ik AZ toch echt een veel uitgebalanceerdere ploeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 5 december 2020 Share Geplaatst 5 december 2020 7 minuten geleden zei Zeus: Mwah, er zit ook wel een verschil in de Nederlandse en Belgische competitie. In Nederland vraagt men meer op het gebied van techniek, in België telt tactische discipline meer. Vormer kan aardig passen, zich als controleur redelijk positioneren en heeft een goede trap. Bij Ajax zou hij niet opvallen en niet tot nauwelijks spelen, in België is het prima. Noa Lang valt nu in België ook al direct op door zijn voetballend vermogen, terwijl hij in Nederland één van de velen was. Wat al die vergelijkingen betreft: hartstikke leuk om spelers individueel te vergelijken, maar uiteindelijk is het belangrijker hoe complementair bepaalde spelers aan elkaar zijn én hoe zij geacht worden te spelen. Dat maakt het middenveld van AZ bijvoorbeeld een stuk gebalanceerder en vaak 'beter' dan dat van Feyenoord. Voorin is het hartstikke leuk dat Feyenoord Berghuis heeft, maar als die geen klik met Jorgensen heeft en er geen diepgaande linksbuiten is waar hij ballen op kan spelen, is het ook maar zo-zo. Terwijl bij AZ je voetballend vermogen én diepgang hebt met spelers als Stengs, Karlsson, Boadu, Gudmundsson en nu ook een Aboukhlal. Feyenoord heeft individueel een paar goede spelers, maar als ik naar het collectief kijk, vind ik AZ toch echt een veel uitgebalanceerdere ploeg. Dat is dan weer wél ontegenzeggelijk waar. Daarom denk ik dat Feyenoord veel beter zou renderen met Fer-Toornstra-Teixeira (of idealiter Fer-type Vormer-Toornstra met Toornstra in de rol van schaduwspits, beetje zoals Kuijt die invulde in het kampioensjaar) dan in de huidige variant met Diemers als verbindingsstuk en Kökcu als 10. Jørgensen moet iemand bij zich hebben om mee te combineren en dat is met Kökcu en Berghuis niet te doen. Waar het mij echter om ging is dat velen nu roepen dat het een stap terug is qua materiaal, terwijl dat gewoon onzin is. Twee gerichte aankopen/spelers die fit blijven en je hebt een duidelijk betere eerste elf. Dat wilde ik duidelijk maken met de opstelling die ik maakte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 5 december 2020 Share Geplaatst 5 december 2020 (bewerkt) 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Ja sterk punt man. Boegbeeld van de beste club van België is op zich al schromelijk overdreven, dat je dan oprecht denkt dat je het " bij het rechte eind had" is echt om te gieren. Dit is nog slechter dan Fer de beste middenvelder van de eredivisie noemen en Haps en sinisterra boven Stengs en wijndal noemen. Dan ben je niet helemaal lekker hoor. 1. Stengs staat normaliter op rechtsbuiten, ik vergelijk Sinisterra met Karlsson. Maar nogmaals, Sinisterra/Stengs is m.i. een toss-up als Sini terugkomt in de vorm die hij voor zijn blessure had. 2. Haps is aanvallend beter en verdedigend beter. Enige wat hem tegenhoudt zijn zijn blessures, anders had hij gewoon bij het Nederlands Elftal gezeten. Ben niet de enige die dat vindt, ook veel analisten hebben het daar recent over gehad. Wijndal is wel een paar jaar jonger, maar ik zie niet superveel groeipotentie in hem. 3. Meeste wedstrijden voor een veldspeler in de Belgische competitie sinds 2014, aanvoerder, al jaren koning van de assist bij een ploeg die drie keer landskampioen is geworden in de laatste vijf jaar. Denk dat je met recht over een boegbeeld kunt spreken, ja. 2019/20: 1 goals + 14 assists (na 27 wedstrijden stilgelegd) 2018/19: 6 goals + 10 assists 2017/18: 13 goals + 19 assists + uitgeroepen tot Gouden Schoen. 2016/17: 8 goals + 9 assists Geen enkele centrale middenvelder in Nederland die aan dergelijke cijfers is gekomen in die periode. Is Vormer de beste middenvelder van de wereld? Nope. Is hij stukken beter dan Tonny Vilhena? Ja. 5 december 2020 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 5 december 2020 Share Geplaatst 5 december 2020 Stengs is dit seizoen toch ook helemaal zo goed (nog) niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten