Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Je denkt toch ook niet dat maar iemand binnen PSV of Ajax had gedacht aan de namen van Diemers en Linssen. Echt pure middelmaat weer. Merk dat ik mezelf er ook weer enorm over kan opwinden, terwijl het al jaren zo gaat.

Senesi moet echt blijven, ook als je er nu 15 miljoen voor kan krijgen. Onmisbare speler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Regis:

Dat netwerk van die Arnesen stelt ook geen mallemoer voor als hij nu dus met Diemers en Linssen aankomt kakken.. 

Dan krijg je toch het gevoel dat er intern qua machtsstrijd iets helemaal mis is. Het is dat ze verschillende zaakwaarnemers hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Zeus:

Sinisterra lijkt me toch de eerste linksbuiten. Met Berghuis dan op rechts gaat het lastig worden voor Linssen. Ik zie hem nog wel als een hardwerkende valse spits, maar vraag me af of Advocaat daar ook zo over denkt. 

Las ook geruchten over vertrek van Senesi. Is dan wel erg snel. Als je er meer dan vijftien miljoen voor kan krijgen ben je bijna stom als je het weigert, maar je blijft wel mooi met hetzelfde probleem in je defensie zitten. Toch wel armoedig dan. 

Zou je dit willen onderbouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei 007mark:

Je denkt toch ook niet dat maar iemand binnen PSV of Ajax had gedacht aan de namen van Diemers en Linssen. Echt pure middelmaat weer. Merk dat ik mezelf er ook weer enorm over kan opwinden, terwijl het al jaren zo gaat.

De ambitie van Feyenoord is duidelijk: beste subtopper zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-2-2020 om 16:33 zei Rogier.:

Leuk stukje weer hoor Mark, kudo's voor de moeite die erin zit ook. Verwacht wel dat Kudus onhaalbaar is, maar goed je weet het natuurlijk nooit

Op 6-2-2020 om 17:06 zei 007mark:

Is inderdaad een speler die zich heel rap ontwikkelt. Bij zijn debuut voor de Ghanese nationale ploeg ook direct gescoord in november. Voordeel is zijn niet al te lange looptijd van zijn contract. Dat is overigens niet de zomer van 2021 zie ik nu, maar december 2021. 

Deze winter heeft Nordjaelland dus al Mikkel Damsgaard aan Sampdoria verkocht voor 7 miljoen, maar ook Andreas Skov Olsen voor 6 miljoen aan Bologna. Dat was afgelopen zomer al. Betekent ook direct dat de club niet genoodzaakt is om nu nog spelers te verkopen. Als ik een inschatting moet maken zal Kudus dus tussen de 4 en 5 miljoen moeten gaan kosten. Uiteraard een risico voor een club als Feyenoord, maar ik denk dat deze jongen het wel echt waard is. 

Achteraf was mijn inschatting dus wat aan de lage kant. Neemt niet weg dat ik 9 miljoen veel geld vind voor Kudus. Daardoor dus inderdaad wel onhaalbaar voor Feyenoord, zoals Rogier al zei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Botta tekent bij. Nu nog een goede rechtsback en dan heb je een hele solide achterhoede, wel weinig opties bij blessures. 

Als we er van uit gaan dat de eerste keus op RB Geertruida wordt, dan heb je nog steeds enkel Nieuwkoop, Van Beek en Johnston als reserves, iig tot Malacia terug is. Moet m.i. nog minstens één CV bij, liefst een met een beetje doorgroeimogelijkheden om Senesi/Botta na dit seizoen op te vangen want ik geloof niet zo in Johnston. Extra LB (desnoods op huurbasis) is ook geen overbodige luxe, Haps 17 wedstrijden fit lijkt me een utopie.

Los van kwaliteitsinjecties/vertrek van spelers denk ik dat de selectie dan wel rond is. Is Marsman er nog eigk of is Ten Hove nu tweede keeper?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonucci getekend tot 2024 en direct verhuurd aan Volendam. Erg lekkere transfer. Heeft Wim Jonk in de jeugd bij Ajax gehad en vorig seizoen echt stappen gezet. Ben ervan overtuigd dat hij komend seizoen verder gaat groeien. Ook heel fijn dat ik komend seizoen weer elke pot op de tribune zit bij Volendam, dus zal af en toe evem melden hoe hij het doet :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begreep van de week dat een tweede huur van Ié (gelukkig) niet doorgaat, maar ben wel erg benieuwd wat Feyenoord nu gaat verzinnen om de verdediging aan te vullen. Hebben op dit moment feitelijk twee CBs + Geertruida, Johnston was ook niet super indrukwekkend in de minuten die hij kreeg tegen Sparta en Twente. Sowieso moet er een speler komen om volgend seizoen of misschien zelfs al dít seizoen het stokje over te nemen van Botta - je zou zelfs kunnen zeggen dat er ook alvast een vervanger voor Senesi moet zijn als de geruchten daaromtrent aanhouden. Qua inkomende transfers is de geruchtenmolen rond Feyenoord vrij stil. Wie zien jullie graag komen op CV?

Zou zelf trouwens geen bezwaar hebben tegen het aantrekken van Karsdorp (dan wel op permanente basis of met optie tot koop) zodat Geertruida in het centrum kan gaan spelen. Vond Karsdorp vorig seizoen best lekker spelen toen hij eenmaal fit was en kan me toch niet voorstellen dat AS Roma hem volgend jaar echt wil gaan gebruiken.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geertruida is met 1,80 (bron google) wat aan de kleine kant voor een CV. Zie hem qua verdedigende kwaliteiten ook nog niet echt als optie voor basis centrumverdediger. Verder denk ik dat Feyenoord ook (helaas nog) niet in de financiële positie zit om dusdanig vooruit te regeren. Hebben ze wel geprobeerd met Johnston, maar daar ben ik ook nog niet zo van onder de indruk. 

Ben sowieso benieuwd hoe ze het willen gaan aanpakken financieel gezien, qua aankopen. Ben toch bang dat er niet echt veel structureel budget is om spelers definitief voor de korte termijn aan te trekken.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei cimbomcu:

Hoe realistisch was het (zeker achteraf) om kampioen te worden met spelers als Ebecilio, Hoesen en Vd Hoorn?

Dick Advocaat heeft het over het ontzettend grote gemis van een Larsson, Ayoub en Tapia. Komop zeg, wat is dat voor slap gelul?

@MetalMichael beter hier idd.

Als je het grootste spelersbudget hebt, dan is het realistisch om te verwachten dat je kampioen wordt.

Advocaat heeft het over diepte in de selectie. Die werd vorig jaar ingevuld met Larsson, Özyakup (die bedoelt hij iig) en Tapia. Dat waren internationals, nu worden die plekken ingevuld door jeugd. 

Ik ga niet beweren dat het wereldspelers waren, maar je kunt toch niet zeggen dat de spelers die nu op die plekken in de selectie staan, dat niveau al hebben. In potentie zeker, maar (even in het hoofd van Advocaat kruipen) daar kun je niet genoeg op rekenen. 

Transferbeleid dit seizoen is eigenlijk zoals ze dat al decennia hebben gedaan. Spelers kopen die er bovenuit steken op een lager Eredivisieniveau waarbij Feyenoord waarschijnlijk hun top is (spelers als Linssen, maar eerder al spelers als Toornstra, Botteghin en Bosvelt), aangevuld met wat buitenlandse aankopen die door moeten gaan groeien en de doorstroom van eigen talent voor ontwikkeling en doorverkoop. 

Die buitenlandse aankopen zijn er dit seizoen (nog) niet, maar denk aan Sinisterra, Senesi en Bozenik als voorbeelden. 

Ik denk dat top 3 voor Feyenoord een realistische doelstelling is. Met weinig blessures is er misschien meer mogelijk, maar denk toch zeker dat je Ajax en AZ op dit moment nog hoger in moet schalen. 

Bovendien, gezien de financiële voorsprong van Ajax zou dat imo de enige club zijn die zou falen als ze geen kampioen worden. Dat is geen kleine club mentaliteit, maar gewoon realiteit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei cimbomcu:

Waarom? Als je dit zo zegt is het ook niet zo zeker waar Ajax en PSV voor gaan strijden dit seizoen? Nou voor mij is dat wel duidelijk, de titel. Zelfs het ''kleine'' AZ zegt gewoon dat ze gaan strijden voor de prijzen. 

Wat het zegt als je dat roept? Dat je iets van kansen ziet voor het seizoen, dat je gelooft in je ploeg etc etc.

Jij hebt dit soort dingen al zo vaak gezegd dat ik me echt afvraag of je begrijpt dat wat een coach zegt tegen de media en wat een coach zegt tegen zijn spelers enorm kan verschillen. Als Advocaat nu roept "Ja, we gaan voor de titel, ondanks dat Ajax op praktisch elke positie twee betere spelers heeft én het budget heeft om er nog tien te kopen" dan kan hij het hele jaar die uitspraak gaan verdedigen als hij 12 punten achter staat. Maar denk je nou echt dat Advocaat in de kleedkamer zegt dat het allemaal geen zin heeft en dat we blij moeten zijn met plek vier ofzo? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei MetalMichael:

Als je het grootste spelersbudget hebt, dan is het realistisch om te verwachten dat je kampioen wordt.

Advocaat heeft het over diepte in de selectie. Die werd vorig jaar ingevuld met Larsson, Özyakup (die bedoelt hij iig) en Tapia. Dat waren internationals, nu worden die plekken ingevuld door jeugd. 

Ik ga niet beweren dat het wereldspelers waren, maar je kunt toch niet zeggen dat de spelers die nu op die plekken in de selectie staan, dat niveau al hebben. In potentie zeker, maar (even in het hoofd van Advocaat kruipen) daar kun je niet genoeg op rekenen. 

Transferbeleid dit seizoen is eigenlijk zoals ze dat al decennia hebben gedaan. Spelers kopen die er bovenuit steken op een lager Eredivisieniveau waarbij Feyenoord waarschijnlijk hun top is (spelers als Linssen, maar eerder al spelers als Toornstra, Botteghin en Bosvelt), aangevuld met wat buitenlandse aankopen die door moeten gaan groeien en de doorstroom van eigen talent voor ontwikkeling en doorverkoop. 

Die buitenlandse aankopen zijn er dit seizoen (nog) niet, maar denk aan Sinisterra, Senesi en Bozenik als voorbeelden. 

Ik denk dat top 3 voor Feyenoord een realistische doelstelling is. Met weinig blessures is er misschien meer mogelijk, maar denk toch zeker dat je Ajax en AZ op dit moment nog hoger in moet schalen. 

Bovendien, gezien de financiële voorsprong van Ajax zou dat imo de enige club zijn die zou falen als ze geen kampioen worden. Dat is geen kleine club mentaliteit, maar gewoon realiteit. 

Tapia was toch niet goed genoeg man, Larsson was zo belangrijk dat hij midden in het seizoen mocht vertrekken :cab: En het zal je niet verbazen dat ik fan ben van Oguzhan maar die man heeft amper mee gedaan?

Ik ken de selectie van Feyenoord echt niet goed genoeg hoor, maar kan me toch niet voorstellen dat een Burger of Wehrman (ook een middenvelder toch?) zoveel slechter zijn dan een Tapia? Het gaat toch om je 5de middenvelder ofzo?  

Ik ben fan van de Antonucci van vorig jaar en de Antonucci die ik nog ken van Ajax -19 hoor, maar daar betaal je toch ook gewoon miljoenen voor? Daar had je bijvoorbeeld een Vd Ven of Van Hecke voor kunnen halen ipv Botteghin nog een jaar te gaan verlengen (al vind ik Botteghin onderschat).

Hoe goed doet die Conneh? Conteh? het? Is die echt een stuk beter dan de boze Summerville?

Ik ben wat traditioneel in deze, Feyenoord is een topclub, en een topclub gaat voor het hoogste. Ik kan nog begrijpen dat Feyenoord in het seizoen dat ze 7de waren geëindigd bang zijn om zoiets uit te spreken, maar met een beetje geluk hadden ze afgelopen seizoen nog meegestreden voor het kampioenschap met Ajax en AZ en dan nu zo angstig zijn om je doelstelling uit te spreken.

45 minuten geleden zei PJHoutman:

Jij hebt dit soort dingen al zo vaak gezegd dat ik me echt afvraag of je begrijpt dat wat een coach zegt tegen de media en wat een coach zegt tegen zijn spelers enorm kan verschillen. Als Advocaat nu roept "Ja, we gaan voor de titel, ondanks dat Ajax op praktisch elke positie twee betere spelers heeft én het budget heeft om er nog tien te kopen" dan kan hij het hele jaar die uitspraak gaan verdedigen als hij 12 punten achter staat. Maar denk je nou echt dat Advocaat in de kleedkamer zegt dat het allemaal geen zin heeft en dat we blij moeten zijn met plek vier ofzo? 

Maar lieve PJ. Zoals ik dat blijkbaar niet begrijp, begrijp jij mij niet goed. Ik zeg helemaal niet dat Feyenoord boven Ajax moet eindigen. Het is toch niet zo zwart-wit zoals jij dat nu schetst? Wat is er mis om gewoon te zeggen, wij gaan uiteraard strijden voor het kampioenschap, maar we beseffen wel dat Ajax met hun budget de grote favoriet is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doelstelling uitspreken maakt geen donder uit. Niemand gaat daar harder of zachter van lopen. En wat maakt je een topclub? Veel supporters hebben? Ik vind Feyenoord geen topclub. Als ik naar die selectie en al een paar jaar naar hun wedstrijden kijk, zie ik geen topclub. Subtop in Nederland, in Europa is het gewoon een voetbalclub. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei cimbomcu:

Maar lieve PJ. Zoals ik dat blijkbaar niet begrijp, begrijp jij mij niet goed. Ik zeg helemaal niet dat Feyenoord boven Ajax moet eindigen. Het is toch niet zo zwart-wit zoals jij dat nu schetst? Wat is er mis om gewoon te zeggen, wij gaan uiteraard strijden voor het kampioenschap, maar we beseffen wel dat Ajax met hun budget de grote favoriet is.

Nee, ik zeg ook niet dat jij dat zegt. Ik zeg dat het geen flikker uitmaakt wat een trainer in de media zegt en dat jij daar altijd wél enorm veel belang aan schijnt op te hangen, want je hebt het constant over uitspraken die trainers doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei cimbomcu:

Tapia was toch niet goed genoeg man, Larsson was zo belangrijk dat hij midden in het seizoen mocht vertrekken :cab: En het zal je niet verbazen dat ik fan ben van Oguzhan maar die man heeft amper mee gedaan?

Wel spelers die voor de bank zeker waarde hadden. 

Ik ken de selectie van Feyenoord echt niet goed genoeg hoor, maar kan me toch niet voorstellen dat een Burger of Wehrman (ook een middenvelder toch?) zoveel slechter zijn dan een Tapia? Het gaat toch om je 5de middenvelder ofzo?  

Ik denk dat ze zeker nog onder het niveau van Tapia zitten. Burger zie ik de basis in de toekomst wel halen, Wehrman is een groot vraagteken, was voor veel mensen een verrassing dat hij het in de oefenwedstrijd tegen Twente zo goed deed. Ik schat hem vooralsnog in op niet goed genoeg voor het niveau Feyenoord. 

Ik ben fan van de Antonucci van vorig jaar en de Antonucci die ik nog ken van Ajax -19 hoor, maar daar betaal je toch ook gewoon miljoenen voor?

Constructie is zo dat het voor nu geen impact heeft op het budget. 

Daar had je bijvoorbeeld een Vd Ven of Van Hecke voor kunnen halen ipv Botteghin nog een jaar te gaan verlengen (al vind ik Botteghin onderschat).

Dan heb je dus een speler die het nog maar moet laten zien, terwijl je dat met Bottegin wel hebt, bovendien één van de leiders in het team, snap die verlenging heel goed. 

Hoe goed doet die Conneh? Conteh? het? Is die echt een stuk beter dan de boze Summerville?

Geen idee, kun je nu nog niets van zeggen. Ik vind Summerville trouwens niet zo goed / talentvol. Ik zie veel meer in Azarkan. 

Ik ben wat traditioneel in deze, Feyenoord is een topclub, en een topclub gaat voor het hoogste. Ik kan nog begrijpen dat Feyenoord in het seizoen dat ze 7de waren geëindigd bang zijn om zoiets uit te spreken, maar met een beetje geluk hadden ze afgelopen seizoen nog meegestreden voor het kampioenschap met Ajax en AZ en dan nu zo angstig zijn om je doelstelling uit te spreken.

Hier kan ik de reactie van Pjotr onder plakken.

Je zegt het trouwens wel goed: Met een beetje geluk. Het verschil tussen Feyenoord en Ajax/AZ in de basis minder groot is dan in de breedte. Dus als Feyenoord het overgrote deel van het seizoen met de beoogde basis kan spelen, dan zullen ze dichterbij eindigen dan bij blessures. Dan is het verval op sommige posities namelijk te groot. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites