Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei 007mark:

Bozenik gaat vanavond starten bij Jong Feyenoord. Denk eerste helft even meepakken voor dat ik naar korfbaltrainen ga.

Helaas geen stream kunnen vinden, maar ze gingen er met 4-1 vanaf tegen Jong Heerenveen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-1-2020 om 16:38 zei 007mark:

Moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben met de huidige transferperiode. Lijkt mij alleen wel duidelijk dat er nog heel veel werk aan de winkel is voor Arnesen. Heb namelijk even gekeken, maar voorlopig is de selectie voor het volgende seizoen nog wel erg smal. De contracten of huurperiodes van maarliefst 9 selectiespelers lopen af: Elber Evora, Jan-Arie van der Heijden, Eric Botteghin, Edgar Ié, Rick Karsdorp, Calvin Verdonk, Renato Tapia, Leroy Fer en Oguzhan Özyakup. Verder is 

Doelmannen

Justin Bijlow (2023)

Nick Marsman (2021)

Ramon ten Hove (2021)

Veel verdeeldheid volgens mij over de kwaliteiten/toekomst van Bijlow. Vind het zelf een prima keeper die ik graag in het Feyenoorddoel zie staan. Marsman en Ten Hove is beide niet veel, dus zou het niet heel erg vinden als er een ervaren 2e keeper bij komt die tevreden is met een plek op de bank. 

Verdedigers

Ridgeciano Haps (2022)

Tyrell Malacia (2023)

Marcos Senesi (2023)

Sven van Beek (2021)

George Johnston (2021)

Lutsharel Geertruida (2022)

Bart Nieuwkoop (2021)

Het 'kampioensduo' gaat dus vertrekken. Ben daar eerlijk gezegd niet heel rouwig om, want je moet toch doorselecteren. Echter blijft er naar mijn mening ook niet heel veel over. Van Beek heeft vaak zat de kans gehad, maar is het niet. Die Johnston heb ik wat goede verhalen over gehoord dat hij eraan komt, maar zie het persoonlijk echt niet in hem zitten. Centraal mag er dus wel iemand bij. Op de backs vind ik dat Malacia en Geertruida het niet eens zo slecht doen. Ontwikkelen zich wel en op links heb je eigenlijk een betere optie (Haps), wanneer die eindelijk eens een heel jaar fit is. Backposities hebben dus geen prioriteit om iets erbij te halen.

Middenvelders

Orkun Kökcü (2023)

Jens Toornstra (2022)

Wouter Burger (2023)

Achraf El Bouchataoui (2022)

Jordy Wehrmann (2021)

Liam Kelly (2022)

Dit kan echt niet. Welke enorme debiel heeft er bedacht om Kelly een contract te geven van 3!!! jaar. Kom ik oprecht nu pas achter. Hopelijk doet hij het leuk bij Oxford, want wat mij betreft mogen ze hem gratis hebben. Die Turkse jongen van Dordt kan opzich wel voetballen, dus kun je erbij houden. Wehrmann zou ik echter afscheid van nemen, is niet veel. Burger zie ik wel heel veel potentie in (voetballend). Duelkracht en verdedigende taken heeft hij nog veel te leren. Zal voor hem lastig worden om zich in de basis te spelen. Werd onder Stam namelijk verkeerd gebruikt voor de verdediging. In de jeugd kwam hij namelijk veel in de vijandelijke 16, maar zie die taak meer weggelegd voor Kökcu. Een middenveld Toornstra-Kökcu-Burger gaat absoluut niet werken, dus hier moeten minimaal 2 spelers bijkomen. Leroy Fer zijn contract zou ik niet verlengen, gewoon kwaliteit te weinig. Ook Tapia zie ik niet ineens verlengen. En misschien moeten we dat ook wel niet willen, al denk ik dat je wel op hem nog geld kan verdienen. Özyakup is geen optie tot koop voor, en 5 miljoen is ook te veel. Zullen hier creatief moeten zijn, dus misschien is het voor volgend seizoen wel een mogelijkheid om Lewis Baker te huren. Werd nu namelijk ook al genoemd. 

Aanvallers

Sam Larsson (2021)

Luis Sinisterra (2021) + 2 jaar cluboptie

Steven Berghuis (2022)

Luciano Narsingh (2021)

Nicolai Jörgensen (2022)

Robert Bozenik (2024)

Naoufal Bannis (2021)

Dylan Vente (2022)

Crysencio Summerville (2021)

Topprioriteit lijkt mij het verlengen van Luis Sinisterra. Lees vandaag dat er al internationale topclubs interesse hebben, dus daar moet je gebruik van maken. Vente gaan we 100% zeker afscheid van nemen, want die is gewogen en te licht bevonden. Bannis kun je eventueel nog een jaartje proberen, kijken wat eruit komt. Bozenik lijkt mij na de zomer de eerste spits te worden. Ook prima beleid om die eerst een half jaartje in de luwte te laten. Wanneer zowel Berghuis als Jörgensen vertrekken zal ook hier echt iets gehaald moeten worden, want een heel seizoen met Larsson of Narsingh in de basis doen we niemand een plezier mee. Laten we hopen dat Nicolai dus nog een beetje loskomt, en een goed EK speelt. Kunnen we nog een beetje cashen en hier een leuke speler halen.

Hierop terugkomend: Was Crysencio Summerville vergeten, en had de cluboptie in het contract van Sinisterra niet vernoemd. Overigens denk ik dat Summerville niet goed genoeg zal zijn.

Verder nu in het nieuws dat er veel interesse is voor Orkun Kökcü. Denk dat ook Steven Berghuis, Nicolai Jorgensen en in het ergste geval ook Marcos Senesi weg gaan in de zomer. Levert je alles bij elkaar wel 50 miljoen op ongeveer, als er een klein beetje redelijk onderhandeld wordt. Liam Kelly zal ook wel weggaan. 

Mijn conclusie is dat er dus minimaal 7 spelers moeten worden aangetrokken komende zomer, mits alles natuurlijk zo loopt zoals ik in deze situatie is beschreven. Heb het één en ander op een rijtje gezet qua aankopen die eventueel wel haalbaar zijn.

Keepers

Sinan Bolat is op dit moment de eerste keeper van Royal Antwerp. Heeft een aflopend contract, en de gesprekken waren vorige maand gestart om deze te verlengen. Echter heeft Antwerp in dezelfde transferperiode 2 keepers gehaald, waardoor ze lijken in te spelen op een vertrek van de Turk. Lijkt mij een geweldig ervaren keeper om erbij te hebben. Een tweede optie zou eventueel Warner Hahn, die ook een aflopend contact heeft. Die gaf alleen wel in de media aan dat hij openstaat voor een vertek naar het buitenland. Meest voor de hand liggende is misschien zelfs wel de komst van Timon Wellenreuther, die ook een aflopend contract heeft en een aanbieding van Willem ll in beraad heeft.

Verdedigers

Hier moet dus wel het e.e.a. gebeuren, zeker als Senesi weg gaat. Heb het al eens eerder benoemd, maar ik zie graag Mickey van de Ven komen. Is ook een LCV, maar zelfs als Senesi blijft, zou ik hem aantrekken. Pas 18 jaar, maar heeft zich dit jaar ontwikkelt tot vaste kracht in het sterk spelende FC Volendam. Vrij sterk in de duels, maar bovenal voetballend heel erg goed. Misschien gaat het wat snel, maar zie in hem wel een soort Mathijs de Ligt. Zal ook niet meer moeten kosten dan een miljoen of anderhalf.

Als RCV zou je kunnen proberen om Victor Nelsson (21) over te nemen van Kopenhagen. Eventueel dat Arnesen dit kan bespreken met zijn Deense vrienden. Is pas 21 jaar, en heeft nog amper een minuut gemist in de hoofdmacht daar. Een detail is zijn contact tot 2024, maar meestal zijn spelers uit de Deense competitie niet zo duur. Iemand die wellicht iets goedkoper is, is Ewoud Pletinckx (19) van Zulte Waregem. Helaas ligt hij er nu uit met een hamstringblessure, maar speelt dit seizoen dus bijna alles voor zijn club. Zulte is ook in de strijd om de kampioensplay-offs te halen, wat voor hun een prima prestatie is. Contract tot 2023, dus zal wel een transfersom neergelegd moeten worden.

Voor rechtsback kun je je afvragen of Geertruida goed genoeg is, maar vind hem persoonlijk best prima spelen eigenlijk. Grote kans dat Feyenoord anders toch weer uitkomt bij Darryl Janmaat, van wie zijn contract afloop bij Watford. Wel weer een blessure, dus is ook afwachten natuurlijk.

Middenvelder

Het gerucht hing een tijdje in de lucht dat Mikkel Damsgaard van Nordsjaelland een gegadigde was om naar De Kuip te komen, ook vanwege Frank Arnesen die al voor hem op de tribune had gezeten. Echter heeft die net een contract getekend om in de zomer naar Samdoria te gaan. Een goed alternatief is eventueel Charles de Ketelaere (18) van Club Brugge. Afgelopen zomer tekende hij een contract tot 2022, en is rustig gebracht dit seizoen. Laatste wedstrijden in de basis en laat daar een goede indruk achter. Zal helaas wel wat geld moeten kosten. Zou een goede technische versterking zijn, als aanvallende optie op het middenveld. Ook Mohammed Kudus (19) heb ik al genoemd zien worden, toevallig ook van Nordsjaelland. Kan zowel als centrale middenvelder als spits spelen, en heeft nog maar één jaar contract komende zomer.

Verder zou ik als Feyenoord zijnde a.s. zondag even blijven hangen in Alkmaar. Kenzo Goudmijn (18) heeft daar namelijk een aflopend contract en het lijkt erop dat die nog niet verlengd is. Heb hem een aantal keren zien spelen bij Jong AZ en laat leuke dingen zien. Is daar ook alle wedstrijden in de basis begonnen. Is ook meer een wat verdedigende optie, ten opzichte van bijvoorbeeld Toornstra en Burger (die ik het liefst in de 16 van de tegenstander zie komen). Er moet dan alleen wel een plan zijn voor die jongen, want denk dat hij liever in de KKD speelt dan op de bank zit bij Feyenoord en speelt in die nieuwe U21 competitie.

Een andere optie voor deze positie zou Pedro Chirivella (22) zijn, al is dat niet helemaal mijn voorkeur. Heeft ook een aflopend contract. Overigens heeft ook Marco van Ginkel een aflopend contract, als is het maar sterk de vraag of je dat moet willen met zijn blessureverleden. Zal zelf misschien ook wel de voorkeur hebben om dan weer naar PSV te gaan. Wellicht kun je dan beter afwachten hoe Markus Henriksen het komende halfjaar het doet. Speelde bijna 8 maanden geen wedstrijd meer, maar wordt het komende halfjaar door Hul City verhuurd aan Bristol City. Wellicht een ervaren man die Feyenoord kan gebruiken. Vond ik persoonlijk bij AZ altijd erg sterk spelen, en heeft ook al meer dan 50 caps voor Noorwegen gespeeld.

Aanvallers

Rechtsbuiten zou ik direct een belletje doen naar Tahith Chong (20). Heeft een aflopend contract en Solksjaer ziet het niet in hem zitten. Italiaanse topclubs als Juventus en Internazionale zitten achter hem aan. Daarmee zal het lastig te concurreren zijn, maar er is ook bekend dat deze clubs hem eerst een jaar willen verhuren. Zou Feyenoord een mooie kandidaat voor zijn, al levert het je geen waarde op het veld op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Rogier.:

Leuk stukje weer hoor Mark, kudo's voor de moeite die erin zit ook. Verwacht wel dat Kudus onhaalbaar is, maar goed je weet het natuurlijk nooit

Is inderdaad een speler die zich heel rap ontwikkelt. Bij zijn debuut voor de Ghanese nationale ploeg ook direct gescoord in november. Voordeel is zijn niet al te lange looptijd van zijn contract. Dat is overigens niet de zomer van 2021 zie ik nu, maar december 2021. 

Deze winter heeft Nordjaelland dus al Mikkel Damsgaard aan Sampdoria verkocht voor 7 miljoen, maar ook Andreas Skov Olsen voor 6 miljoen aan Bologna. Dat was afgelopen zomer al. Betekent ook direct dat de club niet genoodzaakt is om nu nog spelers te verkopen. Als ik een inschatting moet maken zal Kudus dus tussen de 4 en 5 miljoen moeten gaan kosten. Uiteraard een risico voor een club als Feyenoord, maar ik denk dat deze jongen het wel echt waard is. 

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei PJHoutman:

Ik mis Streekoe in je overzicht @007mark

We doen niet meer aan bord-op-schoot-scouting.

EDIT: Ben overigens nog een RCV tegen gekomen: Leonidas Stergiou. 17-jarige speler van St. Gallen in Zwitserland. Zijn de zeer verrassende koploper daar, boven Young Boys en FC Basel. Heeft slechts 2 wedstrijden gemist door een blessure dit seizoen en is verder alle wedstrijden gestart.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-2-2020 om 13:59 zei 007mark:

Hierop terugkomend: Was Crysencio Summerville vergeten, en had de cluboptie in het contract van Sinisterra niet vernoemd. Overigens denk ik dat Summerville niet goed genoeg zal zijn.

Verder nu in het nieuws dat er veel interesse is voor Orkun Kökcü. Denk dat ook Steven Berghuis, Nicolai Jorgensen en in het ergste geval ook Marcos Senesi weg gaan in de zomer. Levert je alles bij elkaar wel 50 miljoen op ongeveer, als er een klein beetje redelijk onderhandeld wordt. Liam Kelly zal ook wel weggaan. 

Mijn conclusie is dat er dus minimaal 7 spelers moeten worden aangetrokken komende zomer, mits alles natuurlijk zo loopt zoals ik in deze situatie is beschreven. Heb het één en ander op een rijtje gezet qua aankopen die eventueel wel haalbaar zijn.

Keepers

Sinan Bolat is op dit moment de eerste keeper van Royal Antwerp. Heeft een aflopend contract, en de gesprekken waren vorige maand gestart om deze te verlengen. Echter heeft Antwerp in dezelfde transferperiode 2 keepers gehaald, waardoor ze lijken in te spelen op een vertrek van de Turk. Lijkt mij een geweldig ervaren keeper om erbij te hebben. Een tweede optie zou eventueel Warner Hahn, die ook een aflopend contact heeft. Die gaf alleen wel in de media aan dat hij openstaat voor een vertek naar het buitenland. Meest voor de hand liggende is misschien zelfs wel de komst van Timon Wellenreuther, die ook een aflopend contract heeft en een aanbieding van Willem ll in beraad heeft.

Verdedigers

Hier moet dus wel het e.e.a. gebeuren, zeker als Senesi weg gaat. Heb het al eens eerder benoemd, maar ik zie graag Mickey van de Ven komen. Is ook een LCV, maar zelfs als Senesi blijft, zou ik hem aantrekken. Pas 18 jaar, maar heeft zich dit jaar ontwikkelt tot vaste kracht in het sterk spelende FC Volendam. Vrij sterk in de duels, maar bovenal voetballend heel erg goed. Misschien gaat het wat snel, maar zie in hem wel een soort Mathijs de Ligt. Zal ook niet meer moeten kosten dan een miljoen of anderhalf.

Als RCV zou je kunnen proberen om Victor Nelsson (21) over te nemen van Kopenhagen. Eventueel dat Arnesen dit kan bespreken met zijn Deense vrienden. Is pas 21 jaar, en heeft nog amper een minuut gemist in de hoofdmacht daar. Een detail is zijn contact tot 2024, maar meestal zijn spelers uit de Deense competitie niet zo duur. Iemand die wellicht iets goedkoper is, is Ewoud Pletinckx (19) van Zulte Waregem. Helaas ligt hij er nu uit met een hamstringblessure, maar speelt dit seizoen dus bijna alles voor zijn club. Zulte is ook in de strijd om de kampioensplay-offs te halen, wat voor hun een prima prestatie is. Contract tot 2023, dus zal wel een transfersom neergelegd moeten worden.

Voor rechtsback kun je je afvragen of Geertruida goed genoeg is, maar vind hem persoonlijk best prima spelen eigenlijk. Grote kans dat Feyenoord anders toch weer uitkomt bij Darryl Janmaat, van wie zijn contract afloop bij Watford. Wel weer een blessure, dus is ook afwachten natuurlijk.

Middenvelder

Het gerucht hing een tijdje in de lucht dat Mikkel Damsgaard van Nordsjaelland een gegadigde was om naar De Kuip te komen, ook vanwege Frank Arnesen die al voor hem op de tribune had gezeten. Echter heeft die net een contract getekend om in de zomer naar Samdoria te gaan. Een goed alternatief is eventueel Charles de Ketelaere (18) van Club Brugge. Afgelopen zomer tekende hij een contract tot 2022, en is rustig gebracht dit seizoen. Laatste wedstrijden in de basis en laat daar een goede indruk achter. Zal helaas wel wat geld moeten kosten. Zou een goede technische versterking zijn, als aanvallende optie op het middenveld. Ook Mohammed Kudus (19) heb ik al genoemd zien worden, toevallig ook van Nordsjaelland. Kan zowel als centrale middenvelder als spits spelen, en heeft nog maar één jaar contract komende zomer.

Verder zou ik als Feyenoord zijnde a.s. zondag even blijven hangen in Alkmaar. Kenzo Goudmijn (18) heeft daar namelijk een aflopend contract en het lijkt erop dat die nog niet verlengd is. Heb hem een aantal keren zien spelen bij Jong AZ en laat leuke dingen zien. Is daar ook alle wedstrijden in de basis begonnen. Is ook meer een wat verdedigende optie, ten opzichte van bijvoorbeeld Toornstra en Burger (die ik het liefst in de 16 van de tegenstander zie komen). Er moet dan alleen wel een plan zijn voor die jongen, want denk dat hij liever in de KKD speelt dan op de bank zit bij Feyenoord en speelt in die nieuwe U21 competitie.

Een andere optie voor deze positie zou Pedro Chirivella (22) zijn, al is dat niet helemaal mijn voorkeur. Heeft ook een aflopend contract. Overigens heeft ook Marco van Ginkel een aflopend contract, als is het maar sterk de vraag of je dat moet willen met zijn blessureverleden. Zal zelf misschien ook wel de voorkeur hebben om dan weer naar PSV te gaan. Wellicht kun je dan beter afwachten hoe Markus Henriksen het komende halfjaar het doet. Speelde bijna 8 maanden geen wedstrijd meer, maar wordt het komende halfjaar door Hul City verhuurd aan Bristol City. Wellicht een ervaren man die Feyenoord kan gebruiken. Vond ik persoonlijk bij AZ altijd erg sterk spelen, en heeft ook al meer dan 50 caps voor Noorwegen gespeeld.

Aanvallers

Rechtsbuiten zou ik direct een belletje doen naar Tahith Chong (20). Heeft een aflopend contract en Solksjaer ziet het niet in hem zitten. Italiaanse topclubs als Juventus en Internazionale zitten achter hem aan. Daarmee zal het lastig te concurreren zijn, maar er is ook bekend dat deze clubs hem eerst een jaar willen verhuren. Zou Feyenoord een mooie kandidaat voor zijn, al levert het je geen waarde op het veld op. 

Van de Ven moet al 2 a 3 miljoen kosten blijkbaar 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei komodo25:

Van de Ven moet al 2 a 3 miljoen kosten blijkbaar 

Betwijfel ik sterk. Eerder dan nog 2 in plaats van 3. Volendam heeft niet zo een geweldig grote begroting, dus met 2 miljoen zijn ze waarschijnlijk al heel erg blij.

Deaslniettemin is de kans groter dat hij voor AZ of Ajax zal kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessante analyses Mark.

De Ketelaere zal niet haalbaar zijn denk ik. Club Brugge weet inmiddels welk geld ze uit Engeland kunnen krijgen en vragen sindsdien zeer hoge bedragen voor hun spelers.

Ewoud Pletinckx moet je niet willen. Ik verwacht niet dat hij het niveau gaat halen waar Feyenoord naartoe wilt. Hij kon nooit indruk maken op mij en lijkt op alle vlakken te kort te komen.

Chong zou prachtig zijn. Zie hem graag weer terug in Nederland. Hetzelfde geldt voor Hendriksen. Kan meerdere rollen spelen op het middenveld en zou een prima speler zijn voor Feyenoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei 007mark:

Ik zie dat Dick die ongeslagen status in binnenlandse competities een beetje zat is. Edgar Ié basis ;e

De enige andere optie is Johnston toch? Zal wel een reden zijn dat hij nog geen minuut gemaakt heeft, dus dan hou je niet veel andere opties over dan Edje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei PJHoutman:

De enige andere optie is Johnston toch? Zal wel een reden zijn dat hij nog geen minuut gemaakt heeft, dus dan hou je niet veel andere opties over dan Edje.

Neehoor. De Taap leek mij de beste optie voor deze wedstrijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei 007mark:

Bedroevend niveau met Bijlow als belangrijkste man.

Prachtig eerbetoon voor Carlo wel na de wedstrijd. 

Zoals je het zegt doe je het overkomen alsof Bijlow het meest bedroevend was, ik weet dat je het niet zo bedoelt... Maar goed, ik ben hier natuurlijk wel een beetje om mijn gelijk te halen (eventueel nog vaker :D). Sinds hij erin staat heeft Bijlow bewezen een meer dan betrouwbare doelman te zijn en een constanter niveau te halen dan Vermeer. Ik ben er erg blij mee, en hoop dat hij deze lijn kan doortrekken (iets waar ik wel van uitga, komt over als een heel stabiele gozer). #TeamBijlow

Link naar opmerking
Deel via andere websites