Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Oja we spelen weer tegen Prime Buffon. Gvd die Unnerstall is altijd zo leip aan het keepen. Pingel was echt ongekend slecht genomen zeg. 

Niet alleen dat toch deze wedstrijd? Feyenoord creëert zelf ook heel moeilijk kansen deze wedstrijd. Tweede helft al meer dan eerste helft maat het houd niet over.

Weet ook niet waarom Hartman steeds zo'n snelle voorzet wilt geven die steeds bij Twente beland bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Godverdomme man, is ook altijd iets tegen FC Twente he. Nu weer een gemist pingel en enorm veel pech in de afronding. 2e helft wel stuk beter dan de eerste en meer recht op de overwinning, maar dit is toch weer een matig resultaat. Sowieso dit seizoen al veel te veel punten verspeeld in de eigen Kuip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gewoon een beschamende vertoning. Verdedigend sta je prima, maar aanvallend is het wederom om te janken. Gimenez heeft het niet, maar verder is er ook werkelijk niemand die iets creëert. Slot moet even ophouden met Hartman influisteren dat hij niet meer mag overlappen want dit stroperige gebrei levert in ieder geval geen doelpunten op, zoveel is wel duidelijk geworden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waardeloos en frustrerend duel. Vleugelspelers hebben weinig ingebracht, kunnen nog beter zonder spelen. Wat een niveau. Penalty missen is echt niet handig tegen Twente. Je weet dat de ploeg weinig problemen heeft om op een gelijkspel te spelen. Dat soort mogelijkheden moeten gewoon hangen.

Zegt ook genoeg dat Hancko de grootste kans creëert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Urbeto:

Het is gewoon een beschamende vertoning. Verdedigend sta je prima, maar aanvallend is het wederom om te janken. Gimenez heeft het niet, maar verder is er ook werkelijk niemand die iets creëert. Slot moet even ophouden met Hartman influisteren dat hij niet meer mag overlappen want dit stroperige gebrei levert in ieder geval geen doelpunten op, zoveel is wel duidelijk geworden. 

De vier gevaarlijkste ballen kwamen wel allemaal van Hartman, toch? Ik vond vooral Giménez (en natuurlijk Nieuwkoop/Dilrosun) erg slecht. Paixaõ buiten die schwalbe ook weer vrij weinig laten zien, het is echt heel droevig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei PJHoutman:

De vier gevaarlijkste ballen kwamen wel allemaal van Hartman, toch? Ik vond vooral Giménez (en natuurlijk Nieuwkoop/Dilrosun) erg slecht. Paixaõ buiten die schwalbe ook weer vrij weinig laten zien, het is echt heel droevig. 

Dat klopt, daarom juist. Hartman heeft een prima pass in de voeten en juist daarom moet je die voorzetten die hij nu achter de verdediging steekt af en toe afwisselen met de overlap. Ik meen me te herinneren dat Slot geen voorstander van laatstgenoemde is omdat het statistisch minder kans op doelpunten biedt, maar mijn inziens zou het juist een oplossing bieden voor het gebrek aan dynamiek voorin. Het is allemaal zó traag en voorspelbaar. 

Ik denk ook dat Ivanusec zou kunnen excelleren bij een Hartman die er vaker overheen klapt in plaats van er steeds zo half achter of naast te blijven hangen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was weer he le maal niks. Met name eerste helft. Ik word ook helemaal iebel van Geertruida die was steeds op 6 uitkomt. Rot lekker op daar, zeker met een naar binnenkomende vleugelverdediger. Gimenez laat zien dat een jaartje ED extra helemaal niet zo slecht is voor zijn ontwikkeling. En Ivanusec, heeft hij het met de dochter van Arne gedaan ofzo? 
Verder bizar dat vd Belt speelt. Had gewoon Milambo of desnoods Zechiel moeten staan. Maar die moesten zo nodig met het Tweede tegen FC Schubbekutteveen meedoen. Echt helemaal kut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind vooral dat de opbouw zo ongelooflijk traag gaat. Zodra we daar eens onder de druk uit gespeeld zijn, dan is iedereen ook direct al weer terug. Juist doordat het zo lang duurt komen we in situaties waarin we niet sterk zijn. Een verdedigend blok van ongeveer 8 man. Ik snap dat je de tegenstander enigszins wilt lokken, maar als ze echt geen druk willen zetten moet je toch veel sneller gaan spelen is mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei ReneLeBlanc:

Ik denk, gezien de geruchten rond die Uruguayaan, dat Dilrosun nog gaat vertrekken. Dat je Milambo en Sauer gisteren allebei laat spelen is natuurlijk echt een domme keuze. Wat the F doet die van den Belt in Feyenoord 1 joh. Donder op zeg. 

Denk dat dit vanmiddag dus al speelde. Weg ermee, wat een over een paard getild ventje. Geertruida, hou van de beste man maar hij heeft nieuwe prikkels nodig. De koek is op, vaak ongeconcentreerd. Lijkt me dus heel wijs om een nieuwe rechtsback aan te trekken waardoor je Geeert wellicht naar het midden plaatst. Kan die ook niet meer zo debiel op 6 gaan lipen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Kyrill:

Oprechte vraag niet gekscherend of om jullie ''panties'' te scheuren. Maar wat is er met de thuis-vorm van Feyenoord aan de hand? Hebben ploegen geen Kuipvrees meer?

Laten we ook niet overdrijven. NEC, Twente en Fortuna hebben een punt gepakt in de Kuip. Bij al die wedstrijden zijn kanttekeningen te plaatsen. Tegen NEC zat het niet mee én blundert Bijlow. Zoveel had NEC niet in te brengen. Tegen Fortuna speelde je 70 minuten met 10 man. Gisteren tegen Twente was het spel weinig zuiver, maar zou je imo nog steeds 9/10 keer winnen met het overwicht zoals dat er gisteren was. We hebben in De Kuip dit seizoen enkel van PSV verloren (2x), maar dat overkomt meer ploegen dit jaar. 

Daarmee wil ik vooral zeggen dat we onszelf steeds maar weer tekort doen. Feyenoord heeft bovengemiddeld veel kansen nodig om tot doelpunten te komen en dat is een structureel dingetje onder Slot. Daar schort het vooral aan, maar dat heeft niets met Kuipvrees voor Feyenoord of de tegenstander te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Urbeto:

Laten we ook niet overdrijven. NEC, Twente en Fortuna hebben een punt gepakt in de Kuip. Bij al die wedstrijden zijn kanttekeningen te plaatsen. Tegen NEC zat het niet mee én blundert Bijlow. Zoveel had NEC niet in te brengen. Tegen Fortuna speelde je 70 minuten met 10 man. Gisteren tegen Twente was het spel weinig zuiver, maar zou je imo nog steeds 9/10 keer winnen met het overwicht zoals dat er gisteren was. We hebben in De Kuip dit seizoen enkel van PSV verloren (2x), maar dat overkomt meer ploegen dit jaar. 

Daarmee wil ik vooral zeggen dat we onszelf steeds maar weer tekort doen. Feyenoord heeft bovengemiddeld veel kansen nodig om tot doelpunten te komen en dat is een structureel dingetje onder Slot. Daar schort het vooral aan, maar dat heeft niets met Kuipvrees voor Feyenoord of de tegenstander te maken.

Helder, waar ligt het dan denk je aan? Wat zou Feyenoord kunnnen doen, om meer, sneller en simpeler te scoren? Zou een andere formatie of taktiek, misschien meer effect kunnen hebben?  Bv Ueda als 2e spits noem maar wat F9 zwerven achter/rond Gimenez?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kyrill:

Helder, waar ligt het dan denk je aan? Wat zou Feyenoord kunnnen doen, om meer, sneller en simpeler te scoren? Zou een andere formatie of taktiek, misschien meer effect kunnen hebben?  Bv Ueda als 2e spits noem maar wat F9 zwerven achter/rond Gimenez?

Het ligt deels aan de bijzonder matige vleugelspelers dit seizoen, maar ook deels aan het feit dat Slot alles voetballend wenst op te lossen. Verder denk ik dat de backs niet zo ver het middenveld in moeten staan, maar het veld juist breder moeten houden om, op momenten, overlap te tonen met de vleugelspelers. Ohja, trainen op standaardsituaties mag ook wel eens, want die corners waren gisteren weer om te janken. Alleen tegen PSV waren die een paar keer prima. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Worden spannende dagen nog vandaag en morgen. Rodriguez zou vandaag afgerond moeten worden anders wordt het wel heeeeeel lastig. Mocht die vandaag aangetrokken worden dan kan de jacht op een rechtsback nog beginnen morgen. Ben benieuwd of dit zoethoudertjes waren of dat het daadwerkelijk nog gaat gebeuren. :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei 007mark:

Hebben gewoon een goede 2e spits hoor :D

Ik zie het wel in Ueda zitten hoor, zal wel alleen pas volgend jaar echt er uit komen verwacht ik. Wel goed teken dat hij ondanks alles gewoon in de basis staat bij Japan, een land wat ik hoger inschat dan het huidige Nederlands elftal. :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites