Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Kijk, dat Dick tactisch geen ene kut van voetbal snapt mag ik hopen dat we dat na 2004 Tsjechie al weten. Maar dat interview met Arno Vermeulen bij de NOS is zo schrijnend en schandalig. ''Ik had wel een oplossing, maar de spelers konden dat niet uitvoeren'' 

Belachelijk, vrijdag gesprek. Zou mooi zijn als die eruit wordt gekegeld door de spelersgroep na het zoveelste interview waar die zijn spelers kleineert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Kijk, dat Dick tactisch geen ene kut van voetbal snapt mag ik hopen dat we dat na 2004 Tsjechie al weten.

Wat een populistische onzin. Graag even een beetje inlezen over die wedstrijd en dan mag je hier verkondigen dat die wissel niets te maken heeft met die nederlaag. Maar alleen met de naïviteit van Heitinga en Van Bronckhorst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Regis:

Waarom mag Dickie de waarheid niet zeggen voor de camera? Dat zou pas schandalig zijn.

Cim verweet eerst dat Advocaat zich niet uitsprak als titelkandidaat 'omdat dat een slecht signaal is naar de spelers'. Maar als hij dan in interviews 'een signaal geeft naar de spelers' dan moet hij dat niet doen want dat is 'afkraken'. Vrij apart vind ik dat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Thierryvane:

Die Jørgensen op tien achter Pratto is wel een meesterzet van Dickie. :-D

10 is in principe de beste positie voor Jørgensen. Moet je natuurlijk geen Pratto in de spits hebben lopen, want die kan er echt helemaal niks van. Dat netwerk van Henk Timmer hoeven we ook niet meer te vertrouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei E2E:

Ik hoop niet voor Henk Timmer dat hij die 10% verkoopbonus van Senesi al te voorbarig is gaan uitgeven ook.

Zo die valt even tegen als hij grotere ruimtes moet gaan verdedigen en moet doordekken he. :-D

Laatst al een VI pro artikel, maar nu ook besproken op YT. Zal voor vele al lang duidelijk,  maar voor sommige misschien toch wel interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet je voorstellen. En dan zijn er nog naïevelingen die schreeuwen dat Feyenoord progressiever voetbal moet gaan spelen. Met dit type centrale verdedigers (denk ook aan een Botteghin) in hun gelederen. Typisch Nederlands ook: gaat het niet goed met een club? Dan moeten ze misschien nóg aanvallender en hoger gaan spelen! Druk zetten! Verdedigen op de middenlinie! Tactische armoe en onkunde. De trainers zijn vaak al niet veel beter.

Elke fatsoenlijke trainer doet er met dit materiaal alles aan om de defensie zo gesloten mogelijk te houden en te leunen op de creativiteit van Berghuis in combinatie met wat dynamiek en diepte op de tegengestelde flank. De centrale verdedigers en de middenvelders geven je nauwelijks een andere mogelijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Zeus:

Moet je voorstellen. En dan zijn er nog naïevelingen die schreeuwen dat Feyenoord progressiever voetbal moet gaan spelen. Met dit type centrale verdedigers (denk ook aan een Botteghin) in hun gelederen. Typisch Nederlands ook: gaat het niet goed met een club? Dan moeten ze misschien nóg aanvallender en hoger gaan spelen! Druk zetten! Verdedigen op de middenlinie! Tactische armoe en onkunde. De trainers zijn vaak al niet veel beter.

Elke fatsoenlijke trainer doet er met dit materiaal alles aan om de defensie zo gesloten mogelijk te houden en te leunen op de creativiteit van Berghuis in combinatie met wat dynamiek en diepte op de tegengestelde flank. De centrale verdedigers en de middenvelders geven je nauwelijks een andere mogelijkheid.

Gaat lachen worden volgend jaar met Arne Slot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei MetalMichael:

Lees anders mijn post richting Zeus van afgelopen weekend even terug. 

Die van een wat anders doen? Daar ben ik het in zekere zin ook mee eens hoor. Stam wilde alleen ook aanvallend voetbal spelen en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.  Bij Feyenoord zijn er weinig tot geen financiële mogelijkheden en er staat ook weinig waarde/kwaliteit op het veld. Dat zou betekenen dat je het ongeveer met deze groep moet gaan doen. Dat gaat je simpelweg heel veel punten kosten. Prima als je dat kan accepteren, maar vraag mij of de achterban en uiteindelijk ook de club dat geduld heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-1-2021 om 21:12 zei MetalMichael:

Arnesen, in opdracht van het bestuur. Zijn een hoop zaken gaande in de volgende stap voor Feyenoord. Organisatiestructuur, jeugdopleiding etc, alles wordt bekeken. Hele verhaal van de high potentials en de extra begeleiding van die spelers komt daar ook vandaan. https://www.rijnmond.nl/nieuws/201898/Op-deze-manier-wil-Engels-bedrijf-Feyenoord-op-de-schop-nemen 

Geertruida verhuist naar het centrum. Dan heb je Bijlow, Malacia, Kökcü, Berghuis, Toornstra, Sinisterra en toch ook Jorgensen. Die moeten dat allemaal, al dan niet als dragende speler in die spelwijze meekunnen. Fer voor de balans voor de verdediging.

Zal niet direct 100% zijn allemaal, maar je kunt met een gerenoveerde selectie met wat transferbudget en een hoop salarisruimte echt wel het een en ander doen. Ik ga er even vanuit dat mensen als Senesi en Haps worden verkocht en een aantal contracten niet worden verlengd (Botteghin, Nieuwkoop, Spajic, Van Beek, Narsingh, Pratto).

Die daarna. :D

Als je een ander spelsysteem wil implementeren (en daar lijkt alles op te wijzen), dan deze zomer hét moment.

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei E2E:

gewoon oprechte vraag: hoe zou jij het tactisch oplossen?

Zat aan het volgende te denken:

lineup.png.384a8dccbb9ade480493430c0e854903.png

Hiermee bouw je eigenlijk verdedigend extra zekerheid in door Botteghin te brengen en het blok voor de defensie te versterken met Geertruida. Die 5 moeten dan ook dichtb bij elkaar spelen als er geen balbezit is. Daarbij snelle backs die de vleugels bestrijken, en Toornstra die achter de spitsen gaat spelen. Daar ligt ten slotte zijn kracht. Door met 2 man voorin te staan, zet je ook Berghuis wat dichter bij de goal neer en komt hij ook wellicht in wat meer kansrijke positie. Je ziet toch te vaak dat hij van te ver zijn actie inzet, of van kansloze posities gaat schieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je Botteghin op gaat stellen met nog twee man naast hem moet je dus echt heel laag gaan spelen. Zulke grote afstanden kan een Fer echt niet meer afleggen. Je moet het dan dus ook puur hebben van counters en dan wil je dat Berghuis degene is die mensen weg moet sturen ipv dat hij zelf één van de twee spitsen is. Met dat systeem zou ik dan Toornstra als CM gebruiken ipv Fer, Berghuis als CAM en naast Sinisterra dan maar een Linssen. Je hebt verder geen enigszins snelle gasten voorin.

Verder twijfels over Nieuwkoop op rechts en Geertruida als CM. Blijft dan toch echt wel een matig elftal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei E2E:

Nouja Heerenveen begint aan die pot. Je ziet van te voren wel dat er een buitenspeler minder op staat dan normaal, maar je weet niet precies wat het gaat worden. Veerman blijkt dan vanaf links veel tussen de linies te spelen, eigenlijk nauwelijks opo linksbuiten te staan. Dan is jouw oplossing een 3-4-1-2 opstellen, maar dat impliceert wel dat je dus al voor rust een wissel plaatst, want Botta stond er niet in. 

Dan begrepen we elkaar verkeerd. Ik had namelijk bedacht dat Feyenoord zo zou moeten beginnen. Bon, als je het wedstrijdformulier ziet kun je inderdaad niet ineens deze opstelling het veld in sturen. Hoe je het zelf had moeten oplossen weet ik verder ook niet, ben ik heel eerlijk in. Heb zelf nooit gevoetbald, laat staan dat ik een trainerscursus in Zeist heb gevolgd. Maar je verwacht van een Dick Advocaat met 35 jaar trainerservaring toch meer dan wat er gister (en afgelopen zondag) gebeurt. 

Overigens ben ik benieuwd of PSV zondag dezelfde strijdwijze gaat hanteren als AZ en Heerenveen. Spelen meestal in een 4-2-2-2 toch? Zou je dus zomaar weer tegen hetzelfde probleem aan kunnen lopen. Denk je dat mijn opstelling dan zou werken?

6 minuten geleden zei Zeus:

Als je Botteghin op gaat stellen met nog twee man naast hem moet je dus echt heel laag gaan spelen. Zulke grote afstanden kan een Fer echt niet meer afleggen. Je moet het dan dus ook puur hebben van counters en dan wil je dat Berghuis degene is die mensen weg moet sturen ipv dat hij zelf één van de twee spitsen is. Met dat systeem zou ik dan Toornstra als CM gebruiken ipv Fer, Berghuis als CAM en naast Sinisterra dan maar een Linssen. Je hebt verder geen enigszins snelle gasten voorin.

Verder twijfels over Nieuwkoop op rechts en Geertruida als CM. Blijft dan toch echt wel een matig elftal.

Het risico als je Berghuis op AMC zet, is dat hij weer overal gaat lopen behalve op AMC. Dan staat hij ook gewoon weer tussen de CV's om de bal op te halen etc. Daarom zou ik hem eigenlijk graag meer naar voren zien, en niet als een zwervende spelmaker.

Je punt over Nieuwkoop ben ik het verder wel mee eens hoor. Is geen wonderspeler, zelfs een matige voetballer, maar zou in mijn geschetste systeem wel passen. Geertruida als CM moet denk ik wel kunnen. Heeft daar voldoende capaciteiten voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het vooral storend dat Advocaat geen antwoord heeft op een tactische omzetting van Heerenveen. Dan ben je gewoon ongeschikt.

Verder stoor ik me aan het feit dat er spelers op de bank zitten die jong zijn en ik het echt niet slechter zie doen. Wehrmann slechter dan Diemers? Geertruida op CV slechter dan Spajic? Ben blij als het seizoen klaar is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Goatruida:

Wehrmann slechter dan Diemers? 

Ja.

Edit: wel 2 totaal verschillende middenvelders, dus wellicht ook niet helemaal eerlijk om zo te vergekijken met elkaar.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei E2E:

Nieuw lid overigens? Welkom hier :)@Goatruida

Yes, dat klopt! Dankjewel.

2 minuten geleden zei 007mark:

Ja.

Denk je echt dat dat verschil zo groot is? Ik denk dat het namelijk te verwaarlozen is. 

4 minuten geleden zei E2E:

Nouja nogmaals, hoe had jij het aangepakt? 

Geen idee, vind dat lastig. Ben daarom gelukkig ook geen trainer. Maar van een trainer van Feyenoord verwacht ik wel dat die daar antwoord op heeft. Als een ploeg een andere formatie speelt, dan moet je daar toch op kunnen antwoorden? Tegen AZ lukte dat ook niet, nu weer niet. 

bewerkt door Goatruida
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Goatruida:

Denk je echt dat dat verschil zo groot is? Ik denk dat het namelijk te verwaarlozen is. 

Mark geeft het ook al aan, totaal verschillende middenvelders zelfs. Wehrmann zou wel iets anders toevoegen op het middenveld, maar ik vermoed dat die nog net mee kan met het niveau van Emmen.

12 minuten geleden zei Goatruida:

Geen idee, vind dat lastig. Ben daarom gelukkig ook geen trainer. Maar van een trainer van Feyenoord verwacht ik wel dat die daar antwoord op heeft. Als een ploeg een andere formatie speelt, dan moet je daar toch op kunnen antwoorden? Tegen AZ lukte dat ook niet, nu weer niet. 

Dickie is dan ook geen goede trainer. Hij is goed in het herstellen van de balans bij teams met problemen, of het snel neerzetten van een speelwijze waar je mee kan winnen. Het team verder ontwikkelen (zowel tactisch als kwalitatief op team- en persoonlijk niveau) en inspelen op teams die zich aan jou aanpassen, is iets dat Dick niet kent. Los van of je met dit materiaal überhaupt hier een antwoord op kúnt hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Goatruida:

Yes, dat klopt! Dankjewel.

Daar gaat het nou net mis. 

Verwachtingen. Je moet gewoon niks meer verwachten. Kom op je hebt een selectie die als alles mee zit voor een top 4 positie mee doet en als alles tegen zit vind je jezelf straks zo terug op plek 8 oid. Dan kun je guardiola voor de groep zetten, maar die gaat er niet ineens voor zorgen dat Diemers niet 2x de bal verspeeld of dat Linssen niet 98 procent van zijn kansen mist. Het is gewoon een kwaliteit probleem. Niks meer niks minder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites