Jump to content

Feyenoord

Recommended Posts

Bedoelde meer dat ook hij last heeft van de Hollandse (naïeve) ziekte. 

Wat dat betreft snap ik sowieso de keuze niet zo. Zelfs types als Fräser en Buijs, die wat voorzichtiger denken, had ik logischer gevonden voor het huidige materiaal van Feyenoord. 

• Replies 3.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bestuur van Feyenoord is in ieder geval realistisch in FM20.

Eerste helft vond ik het aanvallend aardig. Verfrissend zelfs. Er gebeurde genoeg, werden wat mogelijkheden gecreëerd. Was het goed? Nee. Was het beter dan de wedstrijden hiervoor? Ja. Jullie moeten j

Niet echt cimpathiek nee.

Posted Images

Zojuist zei Zeus:

Bedoelde meer dat ook hij last heeft van de Hollandse (naïeve) ziekte. 

Wat dat betreft snap ik sowieso de keuze niet zo. Zelfs types als Fräser en Buijs, die wat voorzichtiger denken, had ik logischer gevonden voor het huidige materiaal van Feyenoord. 

Met dergelijke trainers ga je, zeker tegen kleine clubs, aanvallend helemaal niets meer klaarspelen natuurlijk. Veel te behoudend in hun speelstijl.

2 minuten geleden zei Zeus:

Als je altijd doet wat je altijd deed, dan krijg je wat je altijd kreeg. Dat willen ze dus niet meer. Er is eindelijk eerst nagedacht over een bepaald speltype, daar is een trainer bij gezocht. Aangezien er een hoop contracten aflopen, wordt er ook naar een andere invulling van de selectie gekeken. Feyenoord heeft genoeg spelers vastliggen die daar in meekunnen. Ben ik van overtuigd. 

1 uur geleden zei Zeus:

dit zooitje doorsnee FC Utrecht-voetballers.

Een defensief blok met Fer ervoor werd een week geleden nog heel goed gevonden. De backs worden nog net niet het Nederlands Elftal ingeschreven en voorin heb je Berghuis lopen. Is totaal uit vorm (en gaat Dickie denk ik ook niet meer aan de praat krijgen), maar heeft toch echt periodes gehad waarin hij erg sterk speelde. Lijkt me dat je met zo'n elftal (heb de beste Nederlandse keeper nog niet eens benoemd) toch prima mee kan doen voor de bovenste 3 plekken.

Hoe je het dan moet neerzetten vind ik overigens niet zo interessant om een hele lange discussie over te gaan voeren. Zou het allerliefst een trainer zien die de spelers ook individueel beter gaat maken en op die manier waarde op het veld kan creëren.

Edited by 007mark
21 minuten geleden zei 007mark:

Een defensief blok met Fer ervoor werd een week geleden nog heel goed gevonden. De backs worden nog net niet het Nederlands Elftal ingeschreven en voorin heb je Berghuis lopen. Is totaal uit vorm (en gaat Dickie denk ik ook niet meer aan de praat krijgen), maar heeft toch echt periodes gehad waarin hij erg sterk speelde. Lijkt me dat je met zo'n elftal (heb de beste Nederlandse keeper nog niet eens benoemd) toch prima mee kan doen voor de bovenste 3 plekken.

Zo goed als het vorige week leek is het niet, zo slecht als het vandaag leek ook niet ;)

Je hebt gelijk; denk dat Feyenoord puur qua selectie de 3e of 4e van Nederland is. Dan moet je dus meedoen om plek 3. 

43 minuten geleden zei 007mark:

Hoe je het dan moet neerzetten vind ik overigens niet zo interessant om een hele lange discussie over te gaan voeren. Zou het allerliefst een trainer zien die de spelers ook individueel beter gaat maken en op die manier waarde op het veld kan creëren.

En als je naar Malacia, Geertruida kijkt dan zie je dat niet terug? Ik wel namelijk. Dit is altijd zo'n cliché dat mensen er uitgooien als ze niet weten hoe ze moeten uitdrukken dat een trainer niet voldoet. "Maakt de spelers niet beter." Ik heb werkelijk geen idee waar dat op gebaseerd is. Sinisterra kunnen we weinig over zeggen, maar heeft zijn beste periode gehad vlak voor zijn blessure, onder Advocaat. In hoeverre dat aan Advocaat ligt weet ik niet, maar je kan hem niet verwijten dat Sinisterra stil is blijven staan in zijn ontwikkeling. 

Driekwart van het elftal is boven de 25, die maak je over het algemeen sowieso niet 'beter'. Met wie wil je 'waarde creëren'? Senesi, Sinisterra, Kökcu, Malacia. Twee van die vier zijn onder Advocaat uitblinkers geworden, één is een heel jaar eruit geweest, de vierde is gewoon een lapzwans die nul interesse heeft in voetbal. Dat kan aan Advocaat liggen, maar onder Gio en Stam was het ook drie keer niks. 

Edited by PJHoutman
50 minuten geleden zei MetalMichael:

Als je altijd doet wat je altijd deed, dan krijg je wat je altijd kreeg. Dat willen ze dus niet meer. Er is eindelijk eerst nagedacht over een bepaald speltype, daar is een trainer bij gezocht. Aangezien er een hoop contracten aflopen, wordt er ook naar een andere invulling van de selectie gekeken. Feyenoord heeft genoeg spelers vastliggen die daar in meekunnen. Ben ik van overtuigd. 

Wie denkt na over een bepaald speltype? Het bestuur? En hoezo is nu ineens wel de tijd rijp? Stam kreeg deze selectie ook voorgeschoteld. Ik vind ook dat behoudens Berghuis er niemand is die werkelijk mee zou kunnen in wat combinatievoetbal hoog op het veld. Moet je toch ook meer druk vooruit gaan zetten bijvoorbeeld. 

36 minuten geleden zei 007mark:

Door wie? De media? Niet door mij in elk geval. Dat het een zooitje FC Utrecht-spelers zijn was natuurlijk wel wat gechargeerd, maar ik vind wel dat het nou niet een imponerend collectief is, nee. Gewoon prima om competitief mee te zijn in een competitie als de Eredivisie. Maar geen titelmateriaal en al zeker geen materiaal waar je in Europa ook maar iets te zoeken hebt.

11 minuten geleden zei Zeus:

Wie denkt na over een bepaald speltype? Het bestuur? En hoezo is nu ineens wel de tijd rijp?

Arnesen, in opdracht van het bestuur. Zijn een hoop zaken gaande in de volgende stap voor Feyenoord. Organisatiestructuur, jeugdopleiding etc, alles wordt bekeken. Hele verhaal van de high potentials en de extra begeleiding van die spelers komt daar ook vandaan. https://www.rijnmond.nl/nieuws/201898/Op-deze-manier-wil-Engels-bedrijf-Feyenoord-op-de-schop-nemen 

Citaat

Stam kreeg deze selectie ook voorgeschoteld. Ik vind ook dat behoudens Berghuis er niemand is die werkelijk mee zou kunnen in wat combinatievoetbal hoog op het veld. Moet je toch ook meer druk vooruit gaan zetten bijvoorbeeld. 

Geertruida verhuist naar het centrum. Dan heb je Bijlow, Malacia, Kökcü, Berghuis, Toornstra, Sinisterra en toch ook Jorgensen. Die moeten dat allemaal, al dan niet als dragende speler in die spelwijze meekunnen. Fer voor de balans voor de verdediging. Je zal het er wel weer niet mee eens zijn, maar soit. 

Zal niet direct 100% zijn allemaal, maar je kunt met een gerenoveerde selectie met wat transferbudget en een hoop salarisruimte echt wel het een en ander doen. Ik ga er even vanuit dat mensen als Senesi en Haps worden verkocht en een aantal contracten niet worden verlengd (Botteghin, Nieuwkoop, Spajic, Van Beek, Narsingh, Pratto).

Edited by MetalMichael
19 minuten geleden zei PJHoutman:

En als je naar Malacia, Geertruida kijkt dan zie je dat niet terug? Ik wel namelijk. Dit is altijd zo'n cliché dat mensen er uitgooien als ze niet weten hoe ze moeten uitdrukken dat een trainer niet voldoet. "Maakt de spelers niet beter." Ik heb werkelijk geen idee waar dat op gebaseerd is. Sinisterra kunnen we weinig over zeggen, maar heeft zijn beste periode gehad vlak voor zijn blessure, onder Advocaat. In hoeverre dat aan Advocaat ligt weet ik niet, maar je kan hem niet verwijten dat Sinisterra stil is blijven staan in zijn ontwikkeling. 

Driekwart van het elftal is boven de 25, die maak je over het algemeen sowieso niet 'beter'. Met wie wil je 'waarde creëren'? Senesi, Sinisterra, Kökcu, Malacia. Twee van die vier zijn onder Advocaat uitblinkers geworden, één is een heel jaar eruit geweest, de vierde is gewoon een lapzwans die nul interesse heeft in voetbal. Dat kan aan Advocaat liggen, maar onder Gio en Stam was het ook drie keer niks. 

Geef in mijn vorige post ook aan dat ik vind dat Advocaat niet genoeg punten pakt. Zijn winstpercentage over alle officiële wedstrijden ligt dit seizoen onder de 50%.

13 minuten geleden zei Zeus:

Wie denkt na over een bepaald speltype? Het bestuur? En hoezo is nu ineens wel de tijd rijp? Stam kreeg deze selectie ook voorgeschoteld. Ik vind ook dat behoudens Berghuis er niemand is die werkelijk mee zou kunnen in wat combinatievoetbal hoog op het veld. Moet je toch ook meer druk vooruit gaan zetten bijvoorbeeld. 

Door wie? De media? Niet door mij in elk geval. Dat het een zooitje FC Utrecht-spelers zijn was natuurlijk wel wat gechargeerd, maar ik vind wel dat het nou niet een imponerend collectief is, nee. Gewoon prima om competitief mee te zijn in een competitie als de Eredivisie. Maar geen titelmateriaal en al zeker geen materiaal waar je in Europa ook maar iets te zoeken hebt.

De titel gaan zeker te ver, daar ben ik het mee eens. Wel vind ik dat er meer uit deze selectie te halen valt dan wat er nu gebeurt. Zoals ik ook tegen PJ zeg: zijn winstpercentage is echt laag.

Edited by 007mark
51 minuten geleden zei 007mark:

Geef in mijn vorige post ook aan dat ik vind dat Advocaat niet genoeg punten pakt. Zijn winstpercentage over alle officiële wedstrijden ligt dit seizoen onder de 50%.

Ja, maar daar neem je wel de Europa League in mee waar we enorm dicht bij kwalificatie waren. Ondertussen staan we nog steeds binnen handbereik van de tweede plaats. Probleem is dat er veel te weinig gescoord wordt, waardoor we veel gelijke spelen hebben en daardoor het winstpercentage laag uitvalt. Advocaat zal daar zeker medeverantwoordelijk voor zijn, maar ik vind de resultaten echt niet tegenvallen. 

Wanneer je in eigen huis punten laat liggen tegen Sparta, Twente, tien Heraclieden en op bezoek bij RKC terwijl de meeste topwedstrijden nog moeten komen kan je moeilijk spreken over resultaten die niet tegenvallen. Toegegeven, dit is afhankelijk van je verwachtingspatroon maar ik vind dat je ook met een realistische blik mag verwachten dat Feyenoord in deze wedstrijden meer punten had gepakt. Enkel tegen Twente was het een wonder dat je niet won, verder was een puntendeling telkens een redelijke afspiegeling van de wedstrijd. Dat moet echt beter kunnen en dat kun je Advocaat toch wel aanrekenen. 

In de EL was het echt een kwestie van "In het land der blinden is één oog koning" en zelfs daar bleven we op vrij kansloze wijze gedesillusioneerd achter. 

52 minuten geleden zei Urbeto:

Wanneer je in eigen huis punten laat liggen tegen Sparta, Twente, tien Heraclieden en op bezoek bij RKC terwijl de meeste topwedstrijden nog moeten komen kan je moeilijk spreken over resultaten die niet tegenvallen. Toegegeven, dit is afhankelijk van je verwachtingspatroon maar ik vind dat je ook met een realistische blik mag verwachten dat Feyenoord in deze wedstrijden meer punten had gepakt. Enkel tegen Twente was het een wonder dat je niet won, verder was een puntendeling telkens een redelijke afspiegeling van de wedstrijd. Dat moet echt beter kunnen en dat kun je Advocaat toch wel aanrekenen. 

Allereerst; 'eigen huis' vind ik geen argument als je zonder publiek speelt. Uit of thuis maakt niets uit dan. 

Tevens vind ik niet dat 'een puntendeling een redelijke afspiegeling was' van twee van die wedstrijden. Enkel bij Sparta kun je zeggen dat een gelijkspel terecht was (waren de statistieken zelfs in het voordeel van Sparta, behalve balbezit).  

RKC - Feyenoord: 2-2, xG 0.50-1.50, schoten 9-18. 
Feyenoord - Heracles, 0-0, xG 2.50-0.52, schoten 10-4. 

Het heeft er vooral mee te maken dat we geen spits hebben (Jørgensen even niet meetellend) en dat Berghuis het hele seizoen geen interesse heeft getoond. De laatste jaren hebben zijn specifieke kwaliteiten veel verbloemd, als hij dan niet thuisgeeft is er weinig over van onze aanval. Maar omdat we defensief normaliter weinig in de problemen komen verliezen we weinig wedstrijden. Ik vind dat juist een verdienste van Advocaat, geen manco. Ik denk dat we met een goed renderende spits tegen de eerste plek aan zouden hangen, maar dat is speculatie. Wel ben ik met je eens dat we normaal gesproken te defensief spelen, maar je kunt imo niet zeggen dat we tegen counterploegen als Sparta en Heracles aanvallender moeten spelen en dan achteraf zeggen dat we tegen AZ niet zo aanvallend moeten spelen, want AZ is nu juist het toonbeeld van een counterploeg. 

Hoe dan ook ben ik absoluut niet van mening dat je Advocaat nu eruit moet gooien. Ten eerste omdat ik niet weet wie je dan binnen brengt die het beter doet - het lijkt me wat onfair om Slot op een elftal te gooien waar hij geen voorbereiding mee kan doen -, ten tweede omdat dat me voor de continuïteit helemaal niet verstandig lijkt. 

Citaat

In de EL was het echt een kwestie van "In het land der blinden is één oog koning" en zelfs daar bleven we op vrij kansloze wijze gedesillusioneerd achter. 

Als je daar tegen Wolfsburg en Zagreb normale scheidsrechters hebt wordt je groepswinnaar. 

Edited by PJHoutman
49 minuten geleden zei 007mark:

We gaan toch niet weer beginnen he?

Nee hoor, ik steun je Mark. Ik ben al langer kritisch op Dick zoals je weet en eindelijk zien een aantal Feyenoorders dat hier nu ook in.

8 uur geleden zei PJHoutman:

Maar goed, @007markals je dan toch gelooft dat het niks wordt, wil je dan zo sportief zijn om je vaccin aan mij af te staan? Ik wil namelijk gewoon lekker naar de Coolsingel dit jaar. 

Nee, want ik wil wel nog graag naar het promotiefeest van FC Volendam, het Anton Hendrikse Toernooi en Benidorm.

8 uur geleden zei cimbomcu:

Nee hoor, ik steun je Mark. Ik ben al langer kritisch op Dick zoals je weet en eindelijk zien een aantal Feyenoorders dat hier nu ook in.

Als je wat beter had gelezen, dan was niemand hier enorm positief over Dick, en werden er al kanttekeningen geplaatst. Dus heeft helemaal geen zin om je gelijk te proberen te halen.

20 uur geleden zei 007mark:

Dick out.

Dit meen je toch niet serieus hé?

Ik bedoel, Dickie heeft het lang uitstekend gedaan, laatste tijd hier en daar wat foutjes, maar denk je echt dat het iets op gaat lossen als Dick vertrekt? Slot komt pas na dit seizoen.

Natuurlijk werkt Haps op linksbuiten niet, maar Linssen is ook geen optie, Sinisterra mocht blijkbaar nog geen 90 min. Dan blijft er ook erg weinig over.

Enige wat je Dickie kan kwalijk nemen is A. dat hij te weinig wisselt/rouleert. Waarom zou Haps niet doordeweeks kunnen starten ipv Malacia die gisteren echt op zijn tandvlees liep en B. dat hij in wedstrijden tegen ploegen hoger in het klassement teveel inzakt, waardoor je tegen Ajax en AZ heel onnodig op achterstand komt. 

Verder is het echt niet Dickie zijn schuld dat Toornstra alles fout doet, Diemers constant balverlies lijdt en gewoon het tempo niet aan kan, Berghuis al weken in verschrikkelijke vorm is en dat Pratto gewoon echt helemaal niks kan.

Ondanks dat ik een AZ en een PSV over de gehele linie heen echt geen betere teams vind hebben, zijn ze wel constanter, hebben ze een bredere selectie en hoeven ze ook niet constant allerlei non-factoren op het veld te zetten. (Pratto, Linssen, Diemers, Botteghin)

Op 25-1-2021 om 15:03 zei The Kerfts:

Dit meen je toch niet serieus hé?

Ik bedoel, Dickie heeft het lang uitstekend gedaan, laatste tijd hier en daar wat foutjes, maar denk je echt dat het iets op gaat lossen als Dick vertrekt? Slot komt pas na dit seizoen.

Natuurlijk werkt Haps op linksbuiten niet, maar Linssen is ook geen optie, Sinisterra mocht blijkbaar nog geen 90 min. Dan blijft er ook erg weinig over.

Enige wat je Dickie kan kwalijk nemen is A. dat hij te weinig wisselt/rouleert. Waarom zou Haps niet doordeweeks kunnen starten ipv Malacia die gisteren echt op zijn tandvlees liep en B. dat hij in wedstrijden tegen ploegen hoger in het klassement teveel inzakt, waardoor je tegen Ajax en AZ heel onnodig op achterstand komt. 

Verder is het echt niet Dickie zijn schuld dat Toornstra alles fout doet, Diemers constant balverlies lijdt en gewoon het tempo niet aan kan, Berghuis al weken in verschrikkelijke vorm is en dat Pratto gewoon echt helemaal niks kan.

Ondanks dat ik een AZ en een PSV over de gehele linie heen echt geen betere teams vind hebben, zijn ze wel constanter, hebben ze een bredere selectie en hoeven ze ook niet constant allerlei non-factoren op het veld te zetten. (Pratto, Linssen, Diemers, Botteghin)

Volgens mij is dat precies hetgeen wat je Dick kwalijk kunt nemen, hij vraagt nu om de creativiteit te laten komen van spelers die dat niet aan kunnen. Toen Toornstra op de positie van Fer voetbalde ging dat veel beter, ook voetballend, simpelweg omdat hij in die rol meer ruimte heeft. Nu zeg ik niet dat we dat per se moeten willen, maar er zijn wel meer mogelijkheden denkbaar om de creativiteit iets naar achter te halen en niet dat gepriegel tussen Berghuis/Diemers/Toornstra hoeven aan te zien. 

Wat betreft het inzakken, dat gaat in fases: in principe zakken ze in tot de kop cirkel, maar af en toe zwengelen ze de druk aan. Dit doen ze minder tegen AZ en Ajax, omdat die (1) daar makkelijker onderuit voetballen en (2) minder in die situatie terecht komen. 

Ga er toch maar weer lekker voor zitten/liggen met het TV'tje aan. Eigenlijk alleen maar voor Sinisterra die in de basis staat. Heft mooi de ergenis aan Mark Diemers op.

Het is wederom van beschamende kwaliteit. Waar is je wedstrijdplan Dick? Het is voor de zoveelste keer nergens te bekennen. Wat een stel overgewaardeerde kwalletjes zeg. 

Ben wel benieuwd of Advocaat na de wedstrijd toe gaat geven dat er van zijn tactische plan klopte. Hoop dat ze hem vragen waarom hij tijdens de eerste helft* niets heeft gedaan om het op te lossen. *Er vanuit gaande dat hij het in de rust repareert.