Socrates Geplaatst 21 september 2020 Share Geplaatst 21 september 2020 Wonderbaarlijk inderdaad. Als er één ploeg is waarmee je geen druk moet zetten gezien het spelersmateriaal is het dit Feyenoord wel. Stam wou voetballen en hoog staan, cimmie wil nog druk gaan zetten erbij ook. Kan je volgend jaar KKD spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 21 september 2020 Share Geplaatst 21 september 2020 (bewerkt) 18 minuten geleden zei PJHoutman: Je wil serieus hoog druk gaan zetten met de twee traagste centrale verdedigers van de Eredivisie en een spits en een rechtsbuiten die weinig defensieve arbeid verrichten? Opmerkelijk. Nou die spits wil dus blijkbaar wel meer doen. Jullie worden haast gehersenspoeld door Dick Advocaat. Heel gevaarlijk. Kom uit die bubbel. Niemand zegt dat je zoals City moet spelen met Botteghin op het middenveld. Maar iets meer dan wat Berghuis noemt ''traag tempo, slechte veldbezetting, weinig initatief, slecht spel'' moet toch wel kunnen. Het is niet nodig dat Zwolle en Twente in periodes de baas zijn op het veld tegen Feyenoord. Jullie willen je graag blind staren, maar dat doe ik dus niet. En gelukkig Steven Berghuis ook niet. 21 september 2020 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 21 september 2020 Share Geplaatst 21 september 2020 Je hebt Studio Voetbal gekeken met Amrabat die één fragmentje had van minuutje twee en Jorgensen vooruit zag lopen die nul explosiviteit heeft en verder sowieso geen reet deed. Jorgensen wil helemaal niks. En een interview van Pietje Bel Berghuis bij VI die stoer gaat doen dat het spel zo slecht is uit frustratie over zijn drie gemiste kansen. Wij zien hier Feyenoord voetballen en komen met voetbalinhoudelijke argumenten en dan zijn wij degene die zich laten hersenspoelen. Hallo, zie je de hypocrisie hier? Totzover jouw geloofwaardigheid in deze discussie. Wat een niveau weer, komaan. Vertel dan eens @cimbomcu - en kom nu gewoon eens met voetbalinhoudelijke argumenten voor de verandering - hoe moet Feyenoord voetballen? Twee trage CV's die enkel in de mandekking kunnen spelen, een weinig mobiel middenveld met gebrek aan dynamiek en een logge spits, een al even logge linksbuiten en een solist op rechts. Wat is jouw idee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 21 september 2020 Share Geplaatst 21 september 2020 28 minuten geleden zei cimbomcu: Nou die spits wil dus blijkbaar wel meer doen. Jullie worden haast gehersenspoeld door Dick Advocaat. Heel gevaarlijk. Kom uit die bubbel. Niemand zegt dat je zoals City moet spelen met Botteghin op het middenveld. Maar iets meer dan wat Berghuis noemt ''traag tempo, slechte veldbezetting, weinig initatief, slecht spel'' moet toch wel kunnen. Het is niet nodig dat Zwolle en Twente in periodes de baas zijn op het veld tegen Feyenoord. Jullie willen je graag blind staren, maar dat doe ik dus niet. En gelukkig Steven Berghuis ook niet. Denk eerder dat jij blindstaart omdat je nu eenmaal iets tegen Advocaat hebt. Zie ik mijn club liever attractiever spelen? Ja, natuurlijk. Maar daar hebben we het materiaal helemaal niet voor en je kunt moeilijk zeggen dat het niet effectief is. Dat Feyenoord dan zijn kansen mist doet daar weinig aan af, buiten de 0-1 heeft Twente niets gecreërd terwijl Feyenoord ook met 4-1 had kunnen winnen. Feitelijk heeft Feyenoord één recept: druk opvangen -> eruit via de backs (met Geertruida/Nieuwkoop is dat een stuk minder effectief dan met Haps/Malacia trouwens, maar ik hoop dat er nog een back komt) -> druk opvoeren aan de linkerkant met overlappende Haps/Sini zodat Berghuis langzaam maar zeker vrijkomt -> Berghuis schiet/geeft voorzet. Werkt als een tierelier en Feyenoord mist de creativiteit om het anders op te lossen. Hoog druk zetten heeft niet zo veel nut als teams zich ingraven, want die tyften dan een lange bal dan over Botteghin heen en je kan 20x per wedstrijd gaan sprinten in de 1-op-1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 21 september 2020 Share Geplaatst 21 september 2020 25 minuten geleden zei cimbomcu: Maar iets meer dan wat Berghuis noemt ''traag tempo, slechte veldbezetting, weinig initatief, slecht spel'' moet toch wel kunnen. Dat ligt dan ook aan Dickie. Die man speelt realistisch voetbal en maakt het in eerste instantie een stuk simpeler voor de spelers. Defensieve stabiliteit en met name de individuele klasse gaf vorig seizoen meer dan altijd de doorslag. Als je het puur hebt over de kwaliteiten van trainer Advocaat met betrekking tot het verbeteren van veldspel, automatismen en patronen, is dat simpelweg niet (meer) aanwezig. Haal Berghuis daar weg en Feyenoord gaat zolang Advocaat aan de leiding is nog heel vaak verliezen. Dat wil niet zeggen dat Advocaat een slechte trainer is, want zoals Zeus al aangeeft, hij doet precies wat je met deze selectie kan en afgelopen seizoen nog wel meer. Net als Stam druk gaan zetten met verdedigers die eigenlijk liever achteruit lopen en een middenveld dat defensief niet geweldig in balans is, is echt zelfmoord. Dan krijg je weer die ruimtes die je toen tegen AZ had vorig jaar, nee dat was niks. Als je het hebt over 'Het is niet nodig dat Zwolle en Twente in periodes de baas zijn op het veld tegen Feyenoord', dat is met dit spelersmateriaal dus wel zo. Tenzij je elke wedstrijd tegen 5 scherpe counters aan wil lopen waarvan er 3 in liggen. --- Maargoed, ik ben niet de enige aan de posts hierboven te zien Dit gezegd hebbende zit er wel toekomst en waarde in het elftal en ben ik blij dat Arnesen tot nu toe goed werk levert. Kan nog weinig oordelen over de spelers die gehaald worden, maar het is tijd dat Feyenoord weer eens gaat uitgroeien tot een stabiele top 3-club. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 21 september 2020 Share Geplaatst 21 september 2020 Ook de vraag wat je met deze voorhoede moet. Linssen, Jorgensen en Berghuis willen alle drie de bal in de voet. Gaan niet vaak diep en hebben daar ook de snelheid niet voor. Ik vind voorlopig nog niet zoveel van Bozenik en Narsingh vind ik zelfs slecht, maar natuurlijk trok het spel al op meer wanneer zij werden gebracht. Dan komt er diepte in het spel. Moet ook wel, want vanuit dat statische middenveld komt niet zoveel. De voorhoedespelers moeten de loopacties maken en als zij dat niet doen is het al snel een disfunctioneel elftal. Daarom snap ik overigens ook niet waarom Feyenoord die Summerville gewoon heeft laten gaan. Ik ken zijn exacte niveau niet heel goed, maar zo'n type speler heb je wel nodig met dit middenveld, deze backs en Berghuis op rechts. En met Jorgensen als spits al helemaal. Dit materiaal vraagt gewoon om inzakken, compact houden en de omschakeling invliegen. Tegen teams die zich ingraven, zoals in thuiswedstrijden tegen mindere teams, zal je proberen iets meer balans te moeten zoeken. Backs opstellen die wat kunnen bijdragen offensief, een creatieve middenvelder die wat dieper mag spelen zodat de spits diep blijft (Jorgensen die inzakt bijv terwijl er dan niets gebeurd om hem heen is gewoon volstrekt nutteloos), wat nu overigens ook in de slotfase al gebeurde met die Portugees en een linksbuiten met wat snelheid of een individuele actie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 22 september 2020 Share Geplaatst 22 september 2020 Je zegt al een boel dingen waar ik mijn vraagtekens bij heb. Het was Advocaat bijvoorbeeld die Linsen heel graag wilde. Het is Advocaat die Botteghin heel graag erbij wilde houden, het is Advocaat die nu de diepgaande Toornstra er naast heeft gezet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 22 september 2020 Share Geplaatst 22 september 2020 3 uur geleden zei cimbomcu: Je zegt al een boel dingen waar ik mijn vraagtekens bij heb. Het was Advocaat bijvoorbeeld die Linsen heel graag wilde. Het is Advocaat die Botteghin heel graag erbij wilde houden, het is Advocaat die nu de diepgaande Toornstra er naast heeft gezet. Los van dat het goed mogelijk is dat er geen betere alternatieven waren, hoe weet je dat het Advocaat is die dit (alleen) wilde? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 22 september 2020 Share Geplaatst 22 september 2020 3 uur geleden zei PJHoutman: Los van dat het goed mogelijk is dat er geen betere alternatieven waren, hoe weet je dat het Advocaat is die dit (alleen) wilde? Omdat die dat zelf steeds riep (niet alleen overigens). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 Teixeira beviel mij wel als invaller vandaag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lennard95 Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 2 uur geleden zei 007mark: Teixeira beviel mij wel als invaller vandaag. Mij ook, Maar Senesi was echt een beest vandaag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 Nou even terug komend op wat ik zei vorige week. Hoe kijken jullie er tegenaan? Spelers lijken aan te geven dat ze klaar zijn met dat defensieve voetbal en meer willen aanvallen. Dickie roept dan vandaag, we hebben gedaan wat de spelers wilden vandaag, en het is gebleken dat we dat niet kunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 Misschien eerst eens inhoudelijk reageren op de discussie die je eerder op poten zette maar vervolgens compleet liet schieten. Niemand heeft zin om tegen dovemansoren te praten. Op 21-9-2020 om 22:37 zei PJHoutman: Je wil serieus hoog druk gaan zetten met de twee traagste centrale verdedigers van de Eredivisie en een spits en een rechtsbuiten die weinig defensieve arbeid verrichten? Opmerkelijk. Op 21-9-2020 om 22:52 zei Zeus: Wonderbaarlijk inderdaad. Als er één ploeg is waarmee je geen druk moet zetten gezien het spelersmateriaal is het dit Feyenoord wel. Stam wou voetballen en hoog staan, cimmie wil nog druk gaan zetten erbij ook. Kan je volgend jaar KKD spelen. Op 21-9-2020 om 23:09 zei Zeus: Je hebt Studio Voetbal gekeken met Amrabat die één fragmentje had van minuutje twee en Jorgensen vooruit zag lopen die nul explosiviteit heeft en verder sowieso geen reet deed. Jorgensen wil helemaal niks. En een interview van Pietje Bel Berghuis bij VI die stoer gaat doen dat het spel zo slecht is uit frustratie over zijn drie gemiste kansen. Wij zien hier Feyenoord voetballen en komen met voetbalinhoudelijke argumenten en dan zijn wij degene die zich laten hersenspoelen. Hallo, zie je de hypocrisie hier? Totzover jouw geloofwaardigheid in deze discussie. Wat een niveau weer, komaan. Vertel dan eens @cimbomcu - en kom nu gewoon eens met voetbalinhoudelijke argumenten voor de verandering - hoe moet Feyenoord voetballen? Twee trage CV's die enkel in de mandekking kunnen spelen, een weinig mobiel middenveld met gebrek aan dynamiek en een logge spits, een al even logge linksbuiten en een solist op rechts. Wat is jouw idee? Op 21-9-2020 om 23:33 zei PJHoutman: Denk eerder dat jij blindstaart omdat je nu eenmaal iets tegen Advocaat hebt. Zie ik mijn club liever attractiever spelen? Ja, natuurlijk. Maar daar hebben we het materiaal helemaal niet voor en je kunt moeilijk zeggen dat het niet effectief is. Dat Feyenoord dan zijn kansen mist doet daar weinig aan af, buiten de 0-1 heeft Twente niets gecreërd terwijl Feyenoord ook met 4-1 had kunnen winnen. Feitelijk heeft Feyenoord één recept: druk opvangen -> eruit via de backs (met Geertruida/Nieuwkoop is dat een stuk minder effectief dan met Haps/Malacia trouwens, maar ik hoop dat er nog een back komt) -> druk opvoeren aan de linkerkant met overlappende Haps/Sini zodat Berghuis langzaam maar zeker vrijkomt -> Berghuis schiet/geeft voorzet. Werkt als een tierelier en Feyenoord mist de creativiteit om het anders op te lossen. Hoog druk zetten heeft niet zo veel nut als teams zich ingraven, want die tyften dan een lange bal dan over Botteghin heen en je kan 20x per wedstrijd gaan sprinten in de 1-op-1. Op 21-9-2020 om 23:34 zei Rogier.: Dat ligt dan ook aan Dickie. Die man speelt realistisch voetbal en maakt het in eerste instantie een stuk simpeler voor de spelers. Defensieve stabiliteit en met name de individuele klasse gaf vorig seizoen meer dan altijd de doorslag. Als je het puur hebt over de kwaliteiten van trainer Advocaat met betrekking tot het verbeteren van veldspel, automatismen en patronen, is dat simpelweg niet (meer) aanwezig. Haal Berghuis daar weg en Feyenoord gaat zolang Advocaat aan de leiding is nog heel vaak verliezen. Dat wil niet zeggen dat Advocaat een slechte trainer is, want zoals Zeus al aangeeft, hij doet precies wat je met deze selectie kan en afgelopen seizoen nog wel meer. Net als Stam druk gaan zetten met verdedigers die eigenlijk liever achteruit lopen en een middenveld dat defensief niet geweldig in balans is, is echt zelfmoord. Dan krijg je weer die ruimtes die je toen tegen AZ had vorig jaar, nee dat was niks. Als je het hebt over 'Het is niet nodig dat Zwolle en Twente in periodes de baas zijn op het veld tegen Feyenoord', dat is met dit spelersmateriaal dus wel zo. Tenzij je elke wedstrijd tegen 5 scherpe counters aan wil lopen waarvan er 3 in liggen. --- Maargoed, ik ben niet de enige aan de posts hierboven te zien Dit gezegd hebbende zit er wel toekomst en waarde in het elftal en ben ik blij dat Arnesen tot nu toe goed werk levert. Kan nog weinig oordelen over de spelers die gehaald worden, maar het is tijd dat Feyenoord weer eens gaat uitgroeien tot een stabiele top 3-club. Op 21-9-2020 om 23:54 zei Zeus: Ook de vraag wat je met deze voorhoede moet. Linssen, Jorgensen en Berghuis willen alle drie de bal in de voet. Gaan niet vaak diep en hebben daar ook de snelheid niet voor. Ik vind voorlopig nog niet zoveel van Bozenik en Narsingh vind ik zelfs slecht, maar natuurlijk trok het spel al op meer wanneer zij werden gebracht. Dan komt er diepte in het spel. Moet ook wel, want vanuit dat statische middenveld komt niet zoveel. De voorhoedespelers moeten de loopacties maken en als zij dat niet doen is het al snel een disfunctioneel elftal. Daarom snap ik overigens ook niet waarom Feyenoord die Summerville gewoon heeft laten gaan. Ik ken zijn exacte niveau niet heel goed, maar zo'n type speler heb je wel nodig met dit middenveld, deze backs en Berghuis op rechts. En met Jorgensen als spits al helemaal. Dit materiaal vraagt gewoon om inzakken, compact houden en de omschakeling invliegen. Tegen teams die zich ingraven, zoals in thuiswedstrijden tegen mindere teams, zal je proberen iets meer balans te moeten zoeken. Backs opstellen die wat kunnen bijdragen offensief, een creatieve middenvelder die wat dieper mag spelen zodat de spits diep blijft (Jorgensen die inzakt bijv terwijl er dan niets gebeurd om hem heen is gewoon volstrekt nutteloos), wat nu overigens ook in de slotfase al gebeurde met die Portugees en een linksbuiten met wat snelheid of een individuele actie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 Zolang RKC leuk kan voetballen met hun materiaal, denk ik ook dat Feyenoord leuk kan voetballen met hun materiaal. RKC verliest dan nog, omdat ze het minste geld hebben en daardoor ook te weinig kwaliteit maar dat probleem heeft Feyenoord niet. @Zeus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 Je doet het dus gewoon weer. Wéér de inhoudelijke discussie vermijden en aankomen met een drogreden: verkeerde vergelijkingen, generalisaties, cirkelredeneringen... Laten we het eens anders proberen, in de hoop dat je nu weleens serieus een discussie ingaat. Jij wil dus dat Feyenoord 'leuk' gaat voetballen. Kan je dat eens specificeren? Mensen hebben hier meermaals aangegeven dat bepaalde spelers bepaalde taken niet tot matig uit kunnen voeren en dominant of offensief voetbal daarom niet passend is. Ik noem maar eens wat: - Botteghin is traag en een matige opbouwer. Senesi is ook traag. Die twee hoog laten spelen is zelfmoord, dat hebben we allemaal kunnen zien onder Stam. Flink doordekken idem dito. Botteghin komt overal te laat en je kan geen van beide achterlaten in een sprintduel tegen een ander. Andere opties centraal achterin (Geertruida, Johnston) hebben het niveau imo niet. - Je hebt geen offensieve rechtsback: Nieuwkoop en Geertruida zijn beide gewoon zeer matige backs, in vrijwel alle facetten van het spel. - Je hebt louter statische middenvelders die dus niet bepaald uitblinken in pressen. Ook is er weinig defensieve kwaliteit (diepgaan, vooruit pressen of hogere positionering is dus ook riskant) en zit er behoudens Toornstra nauwelijks dynamiek in het middenveld. - Je hebt geen goed meevoetballende spits. Bozenik kan dat sowieso niet, Jorgensen kan het een beetje maar brengt telkens te weinig (als hij al fit is). - Je hebt geen snelheid op de vleugels zolang Sinisterra geblesseerd is. - Je hebt geen diepte op de vleugels Hoe zou jij, al deze probleemfactoren meenemende, gaan spelen met Feyenoord @cimbomcu? Wat zijn jouw oplossingen, wat zou jouw systeem zijn, wat zouden de tactische uitgangspunten zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 11 minuten geleden zei Zeus: Je doet het dus gewoon weer. Wéér de inhoudelijke discussie vermijden en aankomen met een drogreden: verkeerde vergelijkingen, generalisaties, cirkelredeneringen... Laten we het eens anders proberen, in de hoop dat je nu weleens serieus een discussie ingaat. Jij wil dus dat Feyenoord 'leuk' gaat voetballen. Kan je dat eens specificeren? Mensen hebben hier meermaals aangegeven dat bepaalde spelers bepaalde taken niet tot matig uit kunnen voeren en dominant of offensief voetbal daarom niet passend is. Ik noem maar eens wat: - Botteghin is traag en een matige opbouwer. Senesi is ook traag. Die twee hoog laten spelen is zelfmoord, dat hebben we allemaal kunnen zien onder Stam. Flink doordekken idem dito. Botteghin komt overal te laat en je kan geen van beide achterlaten in een sprintduel tegen een ander. Andere opties centraal achterin (Geertruida, Johnston) hebben het niveau imo niet. - Je hebt geen offensieve rechtsback: Nieuwkoop en Geertruida zijn beide gewoon zeer matige backs, in vrijwel alle facetten van het spel. - Je hebt louter statische middenvelders die dus niet bepaald uitblinken in pressen. Ook is er weinig defensieve kwaliteit (diepgaan, vooruit pressen of hogere positionering is dus ook riskant) en zit er behoudens Toornstra nauwelijks dynamiek in het middenveld. - Je hebt geen goed meevoetballende spits. Bozenik kan dat sowieso niet, Jorgensen kan het een beetje maar brengt telkens te weinig (als hij al fit is). - Je hebt geen snelheid op de vleugels zolang Sinisterra geblesseerd is. - Je hebt geen diepte op de vleugels Hoe zou jij, al deze probleemfactoren meenemende, gaan spelen met Feyenoord @cimbomcu? Wat zijn jouw oplossingen, wat zou jouw systeem zijn, wat zouden de tactische uitgangspunten zijn? Kun je professor Zeus gaan uithangen, je kan ook gewoon accepteren dat ik anders naar het voetbal kijk dan jij. Het is niet zwart-wit zoals jij het graag ziet. Er is wat nuance gelukkig. Ik zou willen zien dat Feyenoord aanvallender speelt (belangrijkste is dat de spelers dat blijkbaar zelf ook willen). Daarmee geeft niemand aan dat Botteghin en Senesi op de middenlijn moeten verdedigen (heb ik vorige keer ook al gezegd, dus ipv zeuren over ''niet inhoudelijk reageren'' kun je dat ook gewoon terug lezen). Dus niet zwart-wit nogmaals. Dus niet CV duo op de 16, maar ook niet op de middenlijn, maar misschien tussen in? Als dat mag. En dan kun je zeuren over je duo, maar nogmaals. Botteghin moest zo broodnodig verlengen, nou dan had je dat maar lekker niet moeten doen. Middenvelders die niet kunnen pressen etc, ja daar geloof ik allemaal niet in joh. Weet je wie niet wil pressen? Ihatarren, weet je waar die zit? Op de bank. Zo moeilijk is het niet. Het is de trainer die niet wil pressen, niet de middenvelders. Het gaat snel he in de voetbalwereld? Vorig jaar was Kokcu een wereldwonder, moest verlengd worden, interesse van Arsenal etc. En nu is het een statische middenvelder die niet wil pressen. Ook daar wil ik niet in meegaan. Kokcu is in potentie een geweldenaar, aan de trainer om hem te laten renderen. Het was vorig jaar bij Advocaat Kokcu voor, en Kokcu na. Nu het wat minder draait wordt Kokcu als eerste geslachtofferd, ja lekker makkelijk. Ik vind Jorgensen een prima meevoetballende spits, in de 16 vind ik hem minder goed. Ook hij presteert sinds Advocaat zorgelijk. Op de vleugel kun je Narsingh neerzetten. Linssen halen was ook een belachelijke zet. Dan zal @PJHoutmanweer roepen dat ik wat tegen Advocaat heb, maar ik ben liever gewoon realistisch. Jullie doen net of de grote Dick Advocaat trainer is van een klein clubje als Feyenoord en dat we dan ook nooit kritisch mogen zijn tegenover de grote trainer. Maar dat doe ik dus niet, ik kijk naar hoe die presteert, hoe die voetbalt, of die spelers beter maakt en of die prijzen pakt en dan oordeel ik. En meeste dingen scoort die daar weinig punten. Ik vind het als mens echt een geweldenaar, maar de verafgoding van een simpele trainer als Dick Advocaat snap ik niet. Je mag notabene niet eens verwachten dat hij bij een topclub iets meer naar voren voetbalt. Nu de spelers schijnbaar meer willen aanvallen, en Dick liever niet en dat tegen Ado blijkbaar niet goed ging, is hij ook de eerste die naar buiten roept ''ja maar de spelers wilden dit zo graag, nou je ziet het, het ging slecht'' ook een zwaktebod, om dat te gaan roepen richting je groep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 De nuance heb ik zojuist inderdaad aangebracht, tegenover constante drogredenen die een voetbalinhoudelijke discussie over het spelersmateriaal van Feyenoord en het type spel dat je daar mee kan spelen onmogelijk maken. Goed dan, je wil met Botteghin en Senesi halverwege op de eigen helft spelen. Hoe wil je dan opbouwen? Dan moeten de middenvelders - die al over weinig dynamiek (loopvermogen, mobiliteit, fysieke conditie) beschikken dus meer meters gaan maken. Ook nodig je dus de tegenstander uit om over hun helft heen te komen en je onder druk te zetten, waarmee je jezelf vast zet. Dat vraagt dan directere passing naar voren en dat is nu net het probleem: in de voorlinie van Feyenoord komt iedereen in de bal. Halverwege op de eigen helft staan zie je vooral counterploegen doen, óf ploegen die op de lange bal spelen. Je lokt de tegenstander naar voren en gooit vervolgens de bal erover heen naar lange spitsen of in de diepte naar snelle, diepgaande vleugelaanvallers. In het stukje over pressing weer allemaal drogredenen. Jammer. Kökcu heeft weinig inhoud. Als je op z'n minst vandaag gekeken had, zou je dat geweten hebben. Pressing vraagt longinhoud, spierkracht, uithoudingsvermogen, snelheid/alertheid, agressiviteit.. Kökcu is aan de bal prima, daarom is men ook positief over hem, maar al die eigenschappen die ik zojuist benoem zitten er (nog) niet in. Bij veel van de andere middenvelders idem dito. Toornstra is dan nog een klein beetje de uitzondering. Een Fer bijvoorbeeld vroeger ook nog wel, maar nu zeker niet meer. Het is niet voor niks dat Advocaat hem nu gebruikt als hangende defensieve middenvelder. Op de vleugel kan je inderdaad Narsingh zetten. Dat deed Advocaat vandaag ook middels een invalbeurt en dan zie je al iets meer diepgang op die linkervleugel. Berghuis komt op rechts al naar binnen, zoekt de vrije ruimte op en wil bovenal de bal in de voeten. De rechtsbacks die Feyenoord heeft zijn offensief zwak en dus hoef je qua diepte van die rechterkant weinig tot niks te verwachten. Wanneer je zoals Feyenoord 4-3-3 en met meerdere technische voetballers (ook op het middenveld) speelt, is diepte noodzakelijk. Aan de rechterkant is die er niet, dus moet die er wel zijn op de linkerkant en/of in de spits. Anders gaat het spel nergens naartoe, stokt het, is het tempo laag: omdat je geen afspeelmogelijkheden hebt buiten spelers die in de bal komen en hem weer terug kaatsen. Dat is ook waarom het duo Linssen en Jorgensen daar niet rendeert. Je grondige anti-betoog jegens Advocaat kan ik verder weinig mee. Niemand ziet hier Advocaat als een god. Ik al zeker niet. Maar je moet realistisch naar een spelersgroep kijken vooraleer je iets kan zeggen over het spel dat een ploeg kan of moet spelen. Dat heeft Advocaat redelijk tot goed gedaan - anders dan bijvoorbeeld een Stam die net als jou eerst denkt aan het voetbal dat hij wil spelen, ongeacht de werkelijke kwaliteiten van zijn spelers. Het enige wat Advocaat op dit moment fout doet is dus blijven vasthouden aan die technische spelers voorin (Linssen, Jorgensen). Daar heeft hij echter ook weinig andere opties. Narsingh is momenteel zijn enige zolang Sinisterra geblesseerd is. Verder vind ik Texeira frisser en completer ogen dan bijvoorbeeld een Kökcu, dat zou ook een keuze kunnen zijn (of worden). Voor de rest heb je een heel beperkte keuze op zowel het middenveld als de achterhoede. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 1 uur geleden zei cimbomcu: Ik zou willen zien dat Feyenoord aanvallender speelt (belangrijkste is dat de spelers dat blijkbaar zelf ook willen). Daarmee geeft niemand aan dat Botteghin en Senesi op de middenlijn moeten verdedigen (heb ik vorige keer ook al gezegd, dus ipv zeuren over ''niet inhoudelijk reageren'' kun je dat ook gewoon terug lezen). Dus niet zwart-wit nogmaals. Dus niet CV duo op de 16, maar ook niet op de middenlijn, maar misschien tussen in? Als dat mag. Waar ze nu staan, dus? Okay, top. Niks meer aan doen. 1 uur geleden zei cimbomcu: En dan kun je zeuren over je duo, maar nogmaals. Botteghin moest zo broodnodig verlengen, nou dan had je dat maar lekker niet moeten doen. Feyenoord/Advocaat/wij wilden dat Botteghin verlengde om drie redenen. 1) vorig jaar (sinds komst Advocaat) een prima seizoen gedraaid 2) er was een schrijnend tekort aan verdedigers en geen budget om nieuwe te halen die beter zijn dan Botteghin 3) hij zit al een paar jaar bij de selectie en heeft daarin buiten de periode-Stam eigenlijk altijd gepresteerd. Dit is gewoon een kutargument van je, want niemand klaagt over het functioneren van Botteghin, enkel dat hij een bepaald speltype niet kan spelen - en jij bent de enige die Feyenoord per se in dat speltype wil zien. 1 uur geleden zei cimbomcu: Vorig jaar was Kokcu een wereldwonder, moest verlengd worden, interesse van Arsenal etc. En nu is het een statische middenvelder die niet wil pressen. Ook daar wil ik niet in meegaan. Kokcu is in potentie een geweldenaar, aan de trainer om hem te laten renderen. Het was vorig jaar bij Advocaat Kokcu voor, en Kokcu na. Nu het wat minder draait wordt Kokcu als eerste geslachtofferd, ja lekker makkelijk. Alleen bij Feyenoorders voor wie de jeugd heilig is en de vaste gasten van het Bartiméus-instituut. Kökcu heeft in Feyenoord 1 nog nooit laten zien dat hij een wereldtalent is. Geen spelinzicht, geen fysiek, egoïstisch en lui. Die gaat A) geen grote transfer maken en B) geslachtofferd worden zodra de transfermarkt dicht is en hij niet verkocht is. Ik vind Jorgensen een prima meevoetballende spits, in de 16 vind ik hem minder goed. Ook hij presteert sinds Advocaat zorgelijk. Op de vleugel kun je Narsingh neerzetten. Linssen halen was ook een belachelijke zet. Jørgensen heeft buiten het kampioensjaar niets gepresteerd, ik denk dat iedere Feyenoord-kijker in dit topic dat met me eens zal zijn. Daar zijn mogelijk redenen voor aan te wijzen (grotere afhankelijkheid van Berghuis, blessures, komst van Van Persie), maar dit op het bordje van Advocaat schuiven is werkelijk ábsurd. Op de vleugel kun je Narsingh neerzetten inderdaad, en dan heb je diepte - maar geen kwaliteit. 1 uur geleden zei cimbomcu: Dan zal @PJHoutmanweer roepen dat ik wat tegen Advocaat heb, maar ik ben liever gewoon realistisch. Jullie doen net of de grote Dick Advocaat trainer is van een klein clubje als Feyenoord en dat we dan ook nooit kritisch mogen zijn tegenover de grote trainer. Maar dat doe ik dus niet, ik kijk naar hoe die presteert, hoe die voetbalt, of die spelers beter maakt en of die prijzen pakt en dan oordeel ik. En meeste dingen scoort die daar weinig punten. Ik vind het als mens echt een geweldenaar, maar de verafgoding van een simpele trainer als Dick Advocaat snap ik niet. Je mag notabene niet eens verwachten dat hij bij een topclub iets meer naar voren voetbalt. Nu de spelers schijnbaar meer willen aanvallen, en Dick liever niet en dat tegen Ado blijkbaar niet goed ging, is hij ook de eerste die naar buiten roept ''ja maar de spelers wilden dit zo graag, nou je ziet het, het ging slecht'' ook een zwaktebod, om dat te gaan roepen richting je groep. Spelers beter maken is niet de taak van elke trainer, sommige trainers hebben de taak het beste uit de spelersgroep te halen. Prijzen waren er vorig jaar niet te verdelen, zoals je zelf ook wel weet, maar als je het over resultaten wil hebben: 24 wedstrijden gespeeld, 1 verloren (tegen Porto), vorig jaar de bekerfinale gehaald en een gigantisch gat met Ajax en AZ doen krimpen tot zes punten met praktisch alleen maar zeges in de Eredivisie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 2 oktober 2020 Share Geplaatst 2 oktober 2020 CSKA Moskou, Dinamo Zagreb en Wolfsberger uit Oostenrijk. Die laatste ploeg ken ik alleen door FM, geen idee wat hun niveau is, maar het lijkt me toch een behoorlijke pittige loting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lennard95 Geplaatst 2 oktober 2020 Share Geplaatst 2 oktober 2020 Burger verhuurd aan Sparta, Enerzijds goed dat ie minuten op niveau kan maken maar had hem graag ook bij ons gezien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 2 oktober 2020 Share Geplaatst 2 oktober 2020 Is Burger echt niet goed genoeg voor de eerste 14 spelers bij Feyenoord? Vind het namelijk wel een fijne speler om naar te kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 2 oktober 2020 Share Geplaatst 2 oktober 2020 Volgens Advocaat niet. Ik denk daar ook anders over, maar goed, een jaartje basis bij Sparta zal hem alleen maar goed doen. Vind het iig leuk dat we hem wekelijks kunnen zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 2 oktober 2020 Share Geplaatst 2 oktober 2020 2 spelers testen positief op corona en ontbreken dit weekend dan ook tegen Willem 2. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 2 oktober 2020 Share Geplaatst 2 oktober 2020 12 minuten geleden zei MetalMichael: Volgens Advocaat niet. Ik denk daar ook anders over, maar goed, een jaartje basis bij Sparta zal hem alleen maar goed doen. Vind het iig leuk dat we hem wekelijks kunnen zien. Eens. Las dat 'ie ook nog maar 19 was, dacht zelf 21 ofzo. Zo'n jaartje volwaardig Eredivisievoetbal is dan wel lekker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 2 oktober 2020 Share Geplaatst 2 oktober 2020 6 uur geleden zei PJHoutman: CSKA Moskou, Dinamo Zagreb en Wolfsberger uit Oostenrijk. Die laatste ploeg ken ik alleen door FM, geen idee wat hun niveau is, maar het lijkt me toch een behoorlijke pittige loting. Niet makkelijk, zeker voor Feyenoord niet. 2 uur geleden zei lennard95: Burger verhuurd aan Sparta, Enerzijds goed dat ie minuten op niveau kan maken maar had hem graag ook bij ons gezien. Had hem graag bij ons gezien in de pikorde VOOR Diemers. 1 uur geleden zei Regis: 2 spelers testen positief op corona en ontbreken dit weekend dan ook tegen Willem 2. Volgens AVG mag niet gezegd worden wie. Zullen we alleen snel genieg zien wie niet in de selectie zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten